Saab 9000 (93) kliima puhub ainult sooja.

Tonnised ja nende mured
Vasta
akumel
Postitusi: 13
Liitunud: E Mai 17, 2010 15:33
Asukoht:
Auto:

#1

E Mai 17, 2010 15:39

Mida teha kui kliima puhub ainult sooja. Oskab keegi anda nõu või soovitust.
Ei ole vilunud spetsialist kuid hakkan ennast kurssi viima sarnaste teemadega - viimane aeg juba!
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#2

E Mai 17, 2010 19:16

Esiteks tasuks külastada kliimadega tegelevat remonditöökoda, kus mõõdetakse survet, kas süsteemis on üldse piisavalt külmainet. Kui see kadunud, siis tuleks uurida selle põhjust. Töökojad teavad täpselt kuidas seda teha.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
akumel
Postitusi: 13
Liitunud: E Mai 17, 2010 15:33
Asukoht:
Auto:

#3

E Juun 07, 2010 14:29

Sain kontakti kuid ise viibin teises linnas nädal aega.
Kui ma ACC välja lülitan siis see puhub ikka, tundub, et see salongisoojendus kogu aeg töötab. Kas seda on võimalik mehaaniliselt sulgeda (soojakraani või klappe). Igatahes täna oli 120 km retk, ja täielik saun sees.

Kõige hullem kui ma lülitan ta paneelist välja siis kardan, et see võib põlema minna, sest plastik läheb väga kuumaks (puhuri restid). Muidugi ma võin salongi puhuri restid kinni panna, aga mida see auto armatuuri sees teeb?

Kas keegi oskab anda nõu kuidas ajutiselt ja turvaliselt see sooja puhumine katkestada?
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#4

E Juun 07, 2010 14:47

Oot, kas te ei räägi sellest 9000 masina soojapuhuri juhtimise lolliksminemisest? Seal on vaja ju ACC reset teha, vajutad korraks diagonaalis nuppudele (vasakus reas ülemine ja paremas alumine) korraga ja hakkavad tulukesed jooksma. On saanud isegi talvel katuseluuk lahti nii sõita :)
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#5

E Juun 07, 2010 14:48

Vaata,kas armatuuris olev andur (väike ventikas) käib ringi.Kui ei käi,siis proovi millegagi see tiivik pöörlema saada.Teiseks proovi kalibreerimist teha ,on see ka aidanud.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

E Juun 07, 2010 15:00

Algselt postitas: Arno
vajutad korraks diagonaalis nuppudele (vasakus reas ülemine ja paremas alumine) korraga
Et siis selgituseks. Vasak rida siis "AUTO", "ECON" ja "OFF". Vajutada "AUTO" ja "<==>".

Mis sellesse temperatuurianduri ventikasse puutub, siis nii rämedalt ei tohiks mõjuda selle mittepöörlemine. See ju veab lihtsalt õhku üle anduri. Kui ei käi ringi siis on õhu juurdepääs kehvem, aga sellegipoolest olemas. Kunagi, kui mul see vidin väga vigisema kippus, pistsin ma sinna lihtsalt tiku vahele..:) Temperatuuri regullile ei mõjunud..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#7

E Juun 07, 2010 15:24

Sellel 93a. on tõenäoliselt ACC-2 ja selle suuremaid vigu ongi see, et sooja-klappi ei liigutata enam.Selleks, et teada saada, kas on viga selles, võta plastik-kate maha(8 kruviga on kinni), mis katab kapoti all kojamehe, kliimakasti, soojendusmootori pesa.Vaata kliimakasti ja soojendusmootori korpuste vahele.Läbi tulemüüri tuleb sinna terastraat, mis liigutabki seda külma sooja klappi.Pane salongist kliimale HI ja siis LO.Kui kahe äärmuse juures ei ole see traat liikunud, siis on kõige tõenäolisem kliimploki defekt.Teine võimalus on veel see, et mootor on tuksis, mis liigutab seda traati.Ja ka traat võib olla klapi otsast lahti tulnud.Või on klapp ise puruks(tavaliselt murdubki see jalg, kuhu traat kinnitub)
akumel
Postitusi: 13
Liitunud: E Mai 17, 2010 15:33
Asukoht:
Auto:

#8

E Juun 07, 2010 19:58

Kas ma võin selle soojendusmootori poolt klapi mehhaniliselt kinni panna.
akumel
Postitusi: 13
Liitunud: E Mai 17, 2010 15:33
Asukoht:
Auto:

#9

E Juun 07, 2010 20:26

Algselt postitas: Cyber
Algselt postitas: Arno
vajutad korraks diagonaalis nuppudele (vasakus reas ülemine ja paremas alumine) korraga
Et siis selgituseks. Vasak rida siis "AUTO", "ECON" ja "OFF". Vajutada "AUTO" ja "<==>".

Mis sellesse temperatuurianduri ventikasse puutub, siis nii rämedalt ei tohiks mõjuda selle mittepöörlemine. See ju veab lihtsalt õhku üle anduri. Kui ei käi ringi siis on õhu juurdepääs kehvem, aga sellegipoolest olemas. Kunagi, kui mul see vidin väga vigisema kippus, pistsin ma sinna lihtsalt tiku vahele..:) Temperatuuri regullile ei mõjunud..:)


Kui täpsustada, siis seal on 4 rida. Et kui ma ühes reas vajutan "AUTO" siis teise rea all peate silmas temperatuuri või siis teisi funktsioone?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

E Juun 07, 2010 21:13

Kõige parempoolsem alumine sellest nn funktsioonide reast, millel on sellised nooled peal "<==>".

Ma selgituse panin ses mõttes, et Arno mainitud vasaku rea ülemise all ei mõeldaks tagaakna soojenduse oma..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
akumel
Postitusi: 13
Liitunud: E Mai 17, 2010 15:33
Asukoht:
Auto:

#11

E Juun 07, 2010 21:17

Jah pärast seda postitust käisin ja proovisin lampi kõik läbi. Õnneks tuli mul see ka välja. Ma käin siin lähedal kliimaga tegelevast remonditöökojast läbi. Vaatame, mis nemad ütlevad.
akumel
Postitusi: 13
Liitunud: E Mai 17, 2010 15:33
Asukoht:
Auto:

#12

K Juun 09, 2010 12:15

Käisin töökojas, 1. freoon on otsas ja 2. iluvõre taga kondensaator läbi (remondimees pakkus, et ise keevitab. Uus pidi maksma 3000.- - jätsin endale mõtlemisaega)

Et kontrollida, kas soojaklapp töötab üritati arvuti diagnostikat teha. Saab 9000 93 2,3l CS sai teha ainult mootori kontrollis. Muid ei saanud teha.

Kas Saab 9000 on neoon klapp või elektrooniline oli küsimus?

Kas oskate öelda?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#13

K Juun 09, 2010 13:30

misasi see neoonklapp on üldse? Üldiselt ega seal midagi ei helenda küll... eespool Timutit kirjeldas, kuidas see üles ehitatud on seal.

Täisdiagnostika jaoks on ikka Tech-2-te vaja, ilma selleta ei tee miskit.

Kondiradikas läbi... palju õnne, see töömees ei saa seda sealt ilmselt elusana kättegi, et tasuks hakata uurima parandamise võimalust. Torude ühenduskohad (keermed) purunevad. Väga harva, kui elusana kätte õnnestub saada. Juhul, kui see sul seal 93-st aastast on ... :) 99.9% sa seda sealt kätte ei saa.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#14

N Juun 10, 2010 0:52

Mäletamist mööda ei liikunud minu autol ka enam see traat (hoob) külma / sooja positsiooni vahel , millest Timutit eespool juttu tegi.

Aga hetkel olen algust teinud enda ´92.a CS juppideks võtmisega ja sama 2,3 mootoriga. Radika alumine, parempoolne kinnituspolt murdus mutri lahtikeeramisel pooleks. Polt on pesasse (poldikanalisse) kinni roostetanud ning nüüd pean selle läbi puurima. Loodan, et saan siis elusana kätte mõlemad radikad ja kui peaks siiski kasutatud jupi vastu huvi olema siis võib edasi privas (U2U) kaupa teha.
Alumise kliimatoru (selline lühike ja õhem, -teine ots suubub mingisugusesse kopsikusse) sain küll tervelt kätte ilma kurjema vaevata. Ülemise toru olen mõelnud lahti ühendada pumba küljest, las teine ots jäägu radika enda külge edasi. Eks seal ole veel kinnitusi, pole veel kõigi nendeni jõudnud.
Vasta