9000 Aero ajab õli välja
Selline jama tekkinud, et kollektori ja mootori vahelt ajab õli välja. Kahtlustan turbo suremist, aga tagant valget ja sinist siiski veel ei tule. Sõita ei julge enam. Oskab keegi äkki midagi omalt poolt kaasa rääkida?
Kollektori ja mootori vahelt nii, et üks tagumine kollektori polt särab õlist ja kollektor ise sealt õline.Täpsemalt leke esimese ja teise silindri vahelisel alal.Küünlad olid ise puhtad.Õli sai vahetatud 600 km tagasi.Peale õlivahetust hakkaski jama sellega , et tekkis kärsahais ja tagant ajas kergelt sinist välja.Kuna õli oli veits üle maksimumi saanud siis lasin pool liitrit välja.2 nädalat on peale seda sõidetud ja nagu on näha ajab ikkagi veel õli välja.
Mootorist saab õli välja ajada plokikaane, otsakaante, karteripõhja või klapikambrikaane vahelt.
Kärsahais peabki tekkima kui õli kuuma kollektori peale tilgub.
Õlilekke ja turbo suremise vahel seos puudub. Juhul muidugi kui sul see leke liitritega mõõdetav ei ole :wise:
Kärsahais peabki tekkima kui õli kuuma kollektori peale tilgub.
Õlilekke ja turbo suremise vahel seos puudub. Juhul muidugi kui sul see leke liitritega mõõdetav ei ole :wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Imelik ongi see, et ülevalt õli kusagilt ei tule,plokikaane vahelt ka mitte.Kollektor on tagant õline ja tihendi ümbrus samuti.Muu mootoriosa on täiesti kuiv.Igal juhul on asi hetkel täiesti arusaamatult kummaline.
Auto seisis mul üle nädala. Täna sai käima pandud ja kapoti alla vaadates oli näha kuidas õli vaikselt immitseb kollektori vahelt välja(piltnr1). Kõige alumisel pildil on ilusti näha kuidas õli tuleb kollektori tihendi vahelt, mitte plokikaane vahelt. Turbo vajab vist vahetust ??? Muud nagu ei oskagi arvata, kuna selline vaatepilt esmakordne.:angry:
Eriti loogiline see ei ole, et turbost tuleb nii palju õli, et see voolab väljaheite gaasi vastusurvest hoolimata mööda kuuma väljalaske kollektorit üles ja poeb tihendi vahelt välja.
Pigem on kaanes kusagil mõra(d).Tõenäoline on see, et mõra on kusagil kaane õlisärgi ja kollektori poldi augu vahel, kust see mööda polti välja jõuab.
Kui selle õlise koha pealt kaanest see tikkpolt välja keerata, siis peaks näha olema, kas on see poldiauk seest õline.
Pigem on kaanes kusagil mõra(d).Tõenäoline on see, et mõra on kusagil kaane õlisärgi ja kollektori poldi augu vahel, kust see mööda polti välja jõuab.
Kui selle õlise koha pealt kaanest see tikkpolt välja keerata, siis peaks näha olema, kas on see poldiauk seest õline.
Täna sai kollektor maha ning selgus, et plokis mõra pole.Turbo on ka täiesti töökorras. Peegli abil tuvastasin, et 2 ja 3 silindri klapid õlised ja tundubki , et õli sealt ka pärit.Mis võiks olla põhjuseks miks klapid õlised? Klapisääre tihendid vahetatud ca aasta tagasi.
Sääretihendid on üles kerkinud.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989