Manuaalkasti probleem - kas õige õli?
-
- Postitusi: 74
- Liitunud: P Juun 08, 2008 19:41
- Asukoht:
- Auto:
Aga kontrolli õli taset kõigepealt. Seda saad teha kapoti alt, kasti peal näha üks kork see ongi õlivarras.
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Käigukasti peal peaks kork küll olema aga varrast seal olla ei tohiks. Korki lahti saada on muidugi omaette ettevõtmine. Seb`i autol keerasime 1,5m pika raudtoruga seda lahti. Ideaalis on see vist õli sissevalamise kork.
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Ikka vars peab olema, 94a. omal peaks FM koodiga kast juba olema. Vanematel tonnistel toimus õlitaseme mõõtmine teistmoodi.
Aga kui seal õli ei ole, siis õli lisamisega nagunii see asi ei lõppe:facts:
Aga kui seal õli ei ole, siis õli lisamisega nagunii see asi ei lõppe:facts:
__In Boost We Trust__
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Algselt postitas: monsieurtaavi
Mis võimalused siis veel olemas oleks, et sinna õli juurde valada?
1. Vanem kast vasakul, ja õlitaseme kontrollimiseks tuleb võtta tagantpool kork lahti ja sama varrega mis mootori õli taset kontrollitakse.
2. Parempoolsel - uuemal on see ees ja vars juba seal.
__In Boost We Trust__
-
- Postitusi: 74
- Liitunud: P Juun 08, 2008 19:41
- Asukoht:
- Auto:
Jõuti ette, just sellest parempoolsest tegingi pildid ja tahtsin näidata, et vähemasti minu kastil on varras kohe sees.
See on vist FM-seeria kast? Nendel peaks pooltelje lähedal olema kolm korki - ühest valatakse õli sisse, teine on taseme kontrolliks ja kõige alumine õli väljalaskmiseks. Kapoti alt neid eriti hästi ei näe, tuleb alla ronida.
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Algselt postitas: monsieurtaavi
Nii, see asi jõudnud nii kaugele, et õlitase kontrollida ja oli asi ikka üsna kuiv, igatahes alla min taseme. Õlitase sai õigeks aetud ja enam pole käikude sisse panemisele siuke "kuiv" tunne. Käigud lähevad ilusti sisse, kuid sama mure ikka jäänud, et vahel harva ei lähe tagumine sisse. Aga olen üsna kindel, et see ikka seotud sellega, et ka 5. käik läheb sisse kerge trikiga, muidu lükkad paremale äärde ja üles, aga mul paremale äärde, siis tagasi paar cm vasakule ja siis üles. Äkki mul ka mingi plastrõngas vms puudu või liialt kulunud?
Vajab kulissi reguleerimist:facts:
__In Boost We Trust__
Algselt postitas: monsieurtaavi
Käigud lähevad ilusti sisse, kuid sama mure ikka jäänud, et vahel harva ei lähe tagumine sisse. Aga olen üsna kindel, et see ikka seotud sellega, et ka 5. käik läheb sisse kerge trikiga, muidu lükkad paremale äärde ja üles, aga mul paremale äärde, siis tagasi paar cm vasakule ja siis üles. Äkki mul ka mingi plastrõngas vms puudu või liialt kulunud?
Kontrolli käigukangi hoovastiku lõtke.
-
- Postitusi: 296
- Liitunud: T Dets 23, 2008 21:56
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: 9000
Mul siin selline mure hoopis, et ei leia kasti õli välja laskmise punni ülesse. Kast ise on selline mis on D116 pildi peal parempoolne, ehk siis see millel on mõõtevarras. Ainuke punn mis kahe silmapaari peale suutsime tuvastada oli sellest mõõtevardast natuke all pool. Aga see punn on kuidagi kahtlaselt kõrgel õli välja laskmise jaoks. Ehk oskab keegi mind suunata?
Tänud ette:)
Tänud ette:)
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Algselt postitas: looderdaja
Mul siin selline mure hoopis, et ei leia kasti õli välja laskmise punni ülesse. Kast ise on selline mis on D116 pildi peal parempoolne, ehk siis see millel on mõõtevarras. Ainuke punn mis kahe silmapaari peale suutsime tuvastada oli sellest mõõtevardast natuke all pool. Aga see punn on kuidagi kahtlaselt kõrgel õli välja laskmise jaoks. Ehk oskab keegi mind suunata?
Tänud ette:)
GM kastidel ei ole väljavalamise korki. Voolik sisse ja tasakesi tuleb välja;) Või pöördu olivahetus kohtadesse tõmbavad välja.
__In Boost We Trust__
Kuna mul ka üsna sarnased sümptomid, siis küsiks, et mis asi see kuliss on ja kuidas seda reguleeritakse? Ja teiseks, mida mõtlete selle all, et "kontrolli hoovastiku lõtke"? Sellessuhtes et käega kangiga erinevaid liigutusi tehes saan aru jah et igati lõtkuline on see, isegi kui käik sees on, saab seda omajagu igas suunas liigutada.
Järelikult tuleks siis vist täiesti uus hoovastik panna, kasti õli ära vahetada ja seda imelikku "kulissi" reguleerida, siis peaks ehk minugi käigukasti taas "konkreetseks" saama.
(huvitav, kas uus hoovastik teeb ise ka kangi liikumisvahemaad väiksemaks, või peab seda ise tegema? Ühel vanal Peugeotil tuli üks banaanikujuline liigend poole võrra lühemaks lasta relakaga, ja käigukang liikus mõnusalt vähem maad , praegu käib mul see veits mõttetult pikalt.)
(ei ole kunagi nii uuel ja komplikeeritud tehnikaga autol hoovastikku vahetanud, huvitav kuidas 9-3'l on, kas on ise tehtav kui remonditööd väga võõrad ei ole? ja kuidas nende uute varraste hinnad üldse olla võivad? )
Järelikult tuleks siis vist täiesti uus hoovastik panna, kasti õli ära vahetada ja seda imelikku "kulissi" reguleerida, siis peaks ehk minugi käigukasti taas "konkreetseks" saama.
(huvitav, kas uus hoovastik teeb ise ka kangi liikumisvahemaad väiksemaks, või peab seda ise tegema? Ühel vanal Peugeotil tuli üks banaanikujuline liigend poole võrra lühemaks lasta relakaga, ja käigukang liikus mõnusalt vähem maad , praegu käib mul see veits mõttetult pikalt.)
(ei ole kunagi nii uuel ja komplikeeritud tehnikaga autol hoovastikku vahetanud, huvitav kuidas 9-3'l on, kas on ise tehtav kui remonditööd väga võõrad ei ole? ja kuidas nende uute varraste hinnad üldse olla võivad? )
Ikka teeb.Õli valatakse,kuni tasemeavast voolama hakkab,mitte umbes suvalist kogust.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
selle halva käigu sisseminemisega vaata jah hoovastiku lõtkud üle. Neid hoovastike on vist kahte tüüpi (?, pole kindel). anyway on mul endal kokku kaks tonnist olnud (93´a ja 96´a, mis praegugi alles tööautona.)
Mõlemil olen ette võtnud hoovastiku jama ette. vanemal on süsteem selline, et käigukangi ja käigukasti vahel on kummipuks, mille abil on hoovad omavahel ühenduses. Tolle sees on neli, umbes 6x15mm polti, mis hoiavad hoobasid koos. Ajahamba kulutamise tõttu ei taha see puks enam elujõuline olla ning mureneb, andes hoovastiku lõtku sisse ning mille tagajärjel käigud ei taha hästi sisse minna. (Minul oli siis nii et esimene ja teine käik ei tahtnud töödata ning lõpuks kadusid sootuks ära.) vahetus on üpriski lihtne, kuid tülikas, kuna ruumiga on väga kitsas antud piirkonnas.
vahetamiseks tuleb sisselasketorud (kollektor või mis iganes see on, too jupp mille all tühikäigumootor on) tuleb pealt maha kakkuda.) mul kulus selle asendamisega kuskil 4 tundi.
Uuema puhul enam seda kummipuksi ei kasutatud, seal on see juba rauast suure tiftiga ühendus, mille ülemises ja alumises otsas olid kummijublakad. Selle vahetust ei oska mina kahjuks kommenteerida, kuna too ei olnud minu omal murelapseks. 96´a tonnisel oli mul samuti 1-2 käik puudu. Uuemal tüübil on nii, et käigukastist väljub toru, mis on teleskoopühenduses esimese hoovaga. too hoob on läbi suure tifti ühenduses teise hoovaga, mis läks edasi käigukangi alla. Nüüd too teleskoopühendus on lahendatud väikse koonustiftiga, mis on ühest otsast 4 ja teisest 6 mm. kui too on miskipärast natuke lahti tulnud ja selletõttu ära kulunud, siis teleskoopühenduses on lõtk sees, mis samuti ei lase käike korralikult sisse panna. Minu puhul oli sootuks nii et see koonustift oli ültse puudu ja asemele oli pandud tavaline 4mm polt. lõtk oli liiga suur ja käigud sisse ei läinud. Võimalik et ka vanemal tüübil on see koonustift olemas.
Kontrollida saab nii et võtad suurest ühenduskohast kinni ja pöörad edasi-tagasi seda. kui käigukastist väljuval torul tekib sisse pöörlemisel viivitus, on asi koonustiftis, ja too tuleb välja vahetada. kui ei teki, lähed edasi käigukangi poole, ja suure tifti juures sama teema. parem on teha seda kahekesti, kui üks näpib käigukangi ja teine jälgib kapoti all.
loodan et oli abi:D
Mõlemil olen ette võtnud hoovastiku jama ette. vanemal on süsteem selline, et käigukangi ja käigukasti vahel on kummipuks, mille abil on hoovad omavahel ühenduses. Tolle sees on neli, umbes 6x15mm polti, mis hoiavad hoobasid koos. Ajahamba kulutamise tõttu ei taha see puks enam elujõuline olla ning mureneb, andes hoovastiku lõtku sisse ning mille tagajärjel käigud ei taha hästi sisse minna. (Minul oli siis nii et esimene ja teine käik ei tahtnud töödata ning lõpuks kadusid sootuks ära.) vahetus on üpriski lihtne, kuid tülikas, kuna ruumiga on väga kitsas antud piirkonnas.
vahetamiseks tuleb sisselasketorud (kollektor või mis iganes see on, too jupp mille all tühikäigumootor on) tuleb pealt maha kakkuda.) mul kulus selle asendamisega kuskil 4 tundi.
Uuema puhul enam seda kummipuksi ei kasutatud, seal on see juba rauast suure tiftiga ühendus, mille ülemises ja alumises otsas olid kummijublakad. Selle vahetust ei oska mina kahjuks kommenteerida, kuna too ei olnud minu omal murelapseks. 96´a tonnisel oli mul samuti 1-2 käik puudu. Uuemal tüübil on nii, et käigukastist väljub toru, mis on teleskoopühenduses esimese hoovaga. too hoob on läbi suure tifti ühenduses teise hoovaga, mis läks edasi käigukangi alla. Nüüd too teleskoopühendus on lahendatud väikse koonustiftiga, mis on ühest otsast 4 ja teisest 6 mm. kui too on miskipärast natuke lahti tulnud ja selletõttu ära kulunud, siis teleskoopühenduses on lõtk sees, mis samuti ei lase käike korralikult sisse panna. Minu puhul oli sootuks nii et see koonustift oli ültse puudu ja asemele oli pandud tavaline 4mm polt. lõtk oli liiga suur ja käigud sisse ei läinud. Võimalik et ka vanemal tüübil on see koonustift olemas.
Kontrollida saab nii et võtad suurest ühenduskohast kinni ja pöörad edasi-tagasi seda. kui käigukastist väljuval torul tekib sisse pöörlemisel viivitus, on asi koonustiftis, ja too tuleb välja vahetada. kui ei teki, lähed edasi käigukangi poole, ja suure tifti juures sama teema. parem on teha seda kahekesti, kui üks näpib käigukangi ja teine jälgib kapoti all.
loodan et oli abi:D
Ainult tifti(de) vahetusest on vähe tolku,sest ovaalseks kuluvad teleskoopühenduste välimistes torudes olevad 4- ja 6mm. avad,mis tuleks täis keevitada ja siis täpselt mõõtu puurida.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
1.Tasemeava asub kasti tagaküljel ja jääb täpselt abiraami taha peitu.
2.Sidurisüsteem on korralikult õhutamata.
3.Sidur-piduriõli on ühine.Kastiõliga puudub seos.
4.Võin kõiki töid ette võtta.
2.Sidurisüsteem on korralikult õhutamata.
3.Sidur-piduriõli on ühine.Kastiõliga puudub seos.
4.Võin kõiki töid ette võtta.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989