Manuaalkasti probleem - kas õige õli?

Tonnised ja nende mured
Vasta
mihkel1404
Postitusi: 74
Liitunud: P Juun 08, 2008 19:41
Asukoht:
Auto:

#1

E Aug 02, 2010 15:06

Aga kontrolli õli taset kõigepealt. Seda saad teha kapoti alt, kasti peal näha üks kork see ongi õlivarras.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#2

E Aug 02, 2010 20:31

Käigukasti peal peaks kork küll olema aga varrast seal olla ei tohiks. Korki lahti saada on muidugi omaette ettevõtmine. Seb`i autol keerasime 1,5m pika raudtoruga seda lahti. Ideaalis on see vist õli sissevalamise kork.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#3

E Aug 02, 2010 21:01

Ikka vars peab olema, 94a. omal peaks FM koodiga kast juba olema. Vanematel tonnistel toimus õlitaseme mõõtmine teistmoodi.
Aga kui seal õli ei ole, siis õli lisamisega nagunii see asi ei lõppe:facts:
__In Boost We Trust__
Fastaero
Postitusi: 164
Liitunud: R Aug 01, 2008 19:53
Asukoht:
Auto: 9-5 ja 9-3

#4

E Aug 02, 2010 21:19

Äkki oleks kõige parem , kui vahetaksid õli ära. Alt välja lastes kohe näed palju kastis õli oli ning lisaks ka seda kas kastist tükke pudeneb või mitte.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#5

E Aug 02, 2010 21:19

Algselt postitas: monsieurtaavi
Mis võimalused siis veel olemas oleks, et sinna õli juurde valada?


1. Vanem kast vasakul, ja õlitaseme kontrollimiseks tuleb võtta tagantpool kork lahti ja sama varrega mis mootori õli taset kontrollitakse.
2. Parempoolsel - uuemal on see ees ja vars juba seal.

Lisatud failid
__In Boost We Trust__
mihkel1404
Postitusi: 74
Liitunud: P Juun 08, 2008 19:41
Asukoht:
Auto:

#6

E Aug 02, 2010 23:24

Jõuti ette, just sellest parempoolsest tegingi pildid ja tahtsin näidata, et vähemasti minu kastil on varras kohe sees.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#7

R Aug 06, 2010 12:06

See on vist FM-seeria kast? Nendel peaks pooltelje lähedal olema kolm korki - ühest valatakse õli sisse, teine on taseme kontrolliks ja kõige alumine õli väljalaskmiseks. Kapoti alt neid eriti hästi ei näe, tuleb alla ronida.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#8

R Aug 06, 2010 15:33

Minumeelest olid üsna lähestikku, neil oli sise-kuuskant kusagil 6-8. Pilt oleks abiks aga paraku pole ühtegi käepärast.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#9

T Okt 12, 2010 11:54

Algselt postitas: monsieurtaavi
Nii, see asi jõudnud nii kaugele, et õlitase kontrollida ja oli asi ikka üsna kuiv, igatahes alla min taseme. Õlitase sai õigeks aetud ja enam pole käikude sisse panemisele siuke "kuiv" tunne. Käigud lähevad ilusti sisse, kuid sama mure ikka jäänud, et vahel harva ei lähe tagumine sisse. Aga olen üsna kindel, et see ikka seotud sellega, et ka 5. käik läheb sisse kerge trikiga, muidu lükkad paremale äärde ja üles, aga mul paremale äärde, siis tagasi paar cm vasakule ja siis üles. Äkki mul ka mingi plastrõngas vms puudu või liialt kulunud?


Vajab kulissi reguleerimist:facts:
__In Boost We Trust__
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#10

K Okt 13, 2010 12:15

Algselt postitas: monsieurtaavi
Käigud lähevad ilusti sisse, kuid sama mure ikka jäänud, et vahel harva ei lähe tagumine sisse. Aga olen üsna kindel, et see ikka seotud sellega, et ka 5. käik läheb sisse kerge trikiga, muidu lükkad paremale äärde ja üles, aga mul paremale äärde, siis tagasi paar cm vasakule ja siis üles. Äkki mul ka mingi plastrõngas vms puudu või liialt kulunud?


Kontrolli käigukangi hoovastiku lõtke.
looderdaja
Postitusi: 296
Liitunud: T Dets 23, 2008 21:56
Asukoht: Järvamaa
Auto: 9000

#11

E Dets 06, 2010 11:43

Mul siin selline mure hoopis, et ei leia kasti õli välja laskmise punni ülesse. Kast ise on selline mis on D116 pildi peal parempoolne, ehk siis see millel on mõõtevarras. Ainuke punn mis kahe silmapaari peale suutsime tuvastada oli sellest mõõtevardast natuke all pool. Aga see punn on kuidagi kahtlaselt kõrgel õli välja laskmise jaoks. Ehk oskab keegi mind suunata?
Tänud ette:)
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#12

E Dets 06, 2010 20:40

Algselt postitas: looderdaja
Mul siin selline mure hoopis, et ei leia kasti õli välja laskmise punni ülesse. Kast ise on selline mis on D116 pildi peal parempoolne, ehk siis see millel on mõõtevarras. Ainuke punn mis kahe silmapaari peale suutsime tuvastada oli sellest mõõtevardast natuke all pool. Aga see punn on kuidagi kahtlaselt kõrgel õli välja laskmise jaoks. Ehk oskab keegi mind suunata?
Tänud ette:)

GM kastidel ei ole väljavalamise korki. Voolik sisse ja tasakesi tuleb välja;) Või pöördu olivahetus kohtadesse tõmbavad välja.
__In Boost We Trust__
Gals
Postitusi: 432
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#13

E Dets 06, 2010 21:22

Kuna mul ka üsna sarnased sümptomid, siis küsiks, et mis asi see kuliss on ja kuidas seda reguleeritakse? Ja teiseks, mida mõtlete selle all, et "kontrolli hoovastiku lõtke"? Sellessuhtes et käega kangiga erinevaid liigutusi tehes saan aru jah et igati lõtkuline on see, isegi kui käik sees on, saab seda omajagu igas suunas liigutada.
Järelikult tuleks siis vist täiesti uus hoovastik panna, kasti õli ära vahetada ja seda imelikku "kulissi" reguleerida, siis peaks ehk minugi käigukasti taas "konkreetseks" saama.

(huvitav, kas uus hoovastik teeb ise ka kangi liikumisvahemaad väiksemaks, või peab seda ise tegema? Ühel vanal Peugeotil tuli üks banaanikujuline liigend poole võrra lühemaks lasta relakaga, ja käigukang liikus mõnusalt vähem maad :cool: , praegu käib mul see veits mõttetult pikalt.)
(ei ole kunagi nii uuel ja komplikeeritud tehnikaga autol hoovastikku vahetanud, huvitav kuidas 9-3'l on, kas on ise tehtav kui remonditööd väga võõrad ei ole? ja kuidas nende uute varraste hinnad üldse olla võivad? )
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#14

E Aug 29, 2011 12:37

Täpselt 2l ja 10W40
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#15

E Aug 29, 2011 13:00

Ise panin poolsünti.
Segamine pole kindlasti hea mõte,pigem ikka vana välja ja uus sisse.
vvs
Pealik
Postitusi: 4255
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#16

E Aug 29, 2011 13:53

http://www.saab9000.com/servicing/servicespecs.html
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#17

R Sept 02, 2011 8:45

Ikka teeb.Õli valatakse,kuni tasemeavast voolama hakkab,mitte umbes suvalist kogust.
komaxiv
Postitusi: 47
Liitunud: L Juun 27, 2009 22:23
Asukoht:
Auto:

#18

R Sept 02, 2011 18:33

selle halva käigu sisseminemisega vaata jah hoovastiku lõtkud üle. Neid hoovastike on vist kahte tüüpi (?, pole kindel). anyway on mul endal kokku kaks tonnist olnud (93´a ja 96´a, mis praegugi alles tööautona.)
Mõlemil olen ette võtnud hoovastiku jama ette. vanemal on süsteem selline, et käigukangi ja käigukasti vahel on kummipuks, mille abil on hoovad omavahel ühenduses. Tolle sees on neli, umbes 6x15mm polti, mis hoiavad hoobasid koos. Ajahamba kulutamise tõttu ei taha see puks enam elujõuline olla ning mureneb, andes hoovastiku lõtku sisse ning mille tagajärjel käigud ei taha hästi sisse minna. (Minul oli siis nii et esimene ja teine käik ei tahtnud töödata ning lõpuks kadusid sootuks ära.) vahetus on üpriski lihtne, kuid tülikas, kuna ruumiga on väga kitsas antud piirkonnas.
vahetamiseks tuleb sisselasketorud (kollektor või mis iganes see on, too jupp mille all tühikäigumootor on) tuleb pealt maha kakkuda.) mul kulus selle asendamisega kuskil 4 tundi.

Uuema puhul enam seda kummipuksi ei kasutatud, seal on see juba rauast suure tiftiga ühendus, mille ülemises ja alumises otsas olid kummijublakad. Selle vahetust ei oska mina kahjuks kommenteerida, kuna too ei olnud minu omal murelapseks. 96´a tonnisel oli mul samuti 1-2 käik puudu. Uuemal tüübil on nii, et käigukastist väljub toru, mis on teleskoopühenduses esimese hoovaga. too hoob on läbi suure tifti ühenduses teise hoovaga, mis läks edasi käigukangi alla. Nüüd too teleskoopühendus on lahendatud väikse koonustiftiga, mis on ühest otsast 4 ja teisest 6 mm. kui too on miskipärast natuke lahti tulnud ja selletõttu ära kulunud, siis teleskoopühenduses on lõtk sees, mis samuti ei lase käike korralikult sisse panna. Minu puhul oli sootuks nii et see koonustift oli ültse puudu ja asemele oli pandud tavaline 4mm polt. lõtk oli liiga suur ja käigud sisse ei läinud. Võimalik et ka vanemal tüübil on see koonustift olemas.

Kontrollida saab nii et võtad suurest ühenduskohast kinni ja pöörad edasi-tagasi seda. kui käigukastist väljuval torul tekib sisse pöörlemisel viivitus, on asi koonustiftis, ja too tuleb välja vahetada. kui ei teki, lähed edasi käigukangi poole, ja suure tifti juures sama teema. parem on teha seda kahekesti, kui üks näpib käigukangi ja teine jälgib kapoti all.

loodan et oli abi:D
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#19

L Sept 03, 2011 4:55

Ainult tifti(de) vahetusest on vähe tolku,sest ovaalseks kuluvad teleskoopühenduste välimistes torudes olevad 4- ja 6mm. avad,mis tuleks täis keevitada ja siis täpselt mõõtu puurida.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#20

L Sept 03, 2011 15:42

1.Tasemeava asub kasti tagaküljel ja jääb täpselt abiraami taha peitu.
2.Sidurisüsteem on korralikult õhutamata.
3.Sidur-piduriõli on ühine.Kastiõliga puudub seos.
4.Võin kõiki töid ette võtta.
komaxiv
Postitusi: 47
Liitunud: L Juun 27, 2009 22:23
Asukoht:
Auto:

#21

L Sept 03, 2011 18:07

jah, tõsis ee on...
mul õnneks see ei mõjutanud:)
Vasta