Kliima puhub ainult külma

Tonnised ja nende mured
Vasta
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#1

K Dets 01, 2010 9:32

jah. vedelik külmunud.... mis muud.

muidugi kuskilt võis puruks kah midagi külmuda , siis peaks tilkuma veel... aga äkki läks ikka õnneks ja kui 100% vesi sul sees ei olnud, siis sellest jah. vedeliku lahjast segust tekib vaid lume moodi ollus, mitte jää nagu purikal mis päris ei purusta
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

K Dets 01, 2010 9:46

Jahutusvedeliku tase võib lihtsalt alla normi olla.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#3

K Dets 01, 2010 10:12

Algselt postitas: Trionic
Jahutusvedeliku tase võib lihtsalt alla normi olla.
Olen just täpselt selle läbi elanud. No ei läinud kuidagi salongis soojemaks. Jahutusvedeliku tase allpool igasugust arvestust. Põhjuseks jahutusvedeliku lõdviku radika küljes oleva kinnituse lagunemine, üsna levinud viga tonnisel. Vanadusest sureb see plastkinnitus ja murdub. Radika vahetus oli raviks, sest lappida ei anna seda õnnetust.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#4

K Dets 01, 2010 13:25

1. Proovi vahetada kliimaplokki, kuigi tavaliselt ta sureb nii, et annab täiega kuuma õhku.
2. Tross mis reguleerib kuuma/küla õhu andmist on ärakülmunud või maha tulnud.
__In Boost We Trust__
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#5

K Dets 01, 2010 13:28

Algselt postitas: monsieurtaavi
Nonii, miinus 4 kraadi ja mis iganes seal ära külmus, on nüüdseks lahti sulanud, lõunal käies puhus ilusti sooja. Õhtul valan konsentraati juurde.

Misasi takistab sul vett jahutusvedeliku vastu vahetamast:conf:
See kontsentraadi juurdevalamine ei anna mitte midagi.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#6

K Dets 01, 2010 14:04

Ei pea sa korke otsima. Lase radika alumine lõdvik lahti ja hopsti! Oled välja lasknud enamiku vedelikust, mida võimalik kätte saada.
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#7

K Dets 01, 2010 14:30

Kõigepealt oleks mõtekas vast paar korda veega läbi pesta ja siis punast värvi sisse lasta. Ei oska ütelda, kas seda tohib niimoodi rohelise asemel panna.
Regular Saab Guy
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

K Dets 01, 2010 14:37

No tilgatumaks ei saa te seda nagunii. Aga läbi pesta oleks tõesti abiks.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#9

K Dets 01, 2010 15:07

Algselt postitas: monsieurtaavi
Kas läbipesemine käis täpsemalt nii, et paisupaagist vett sisse kuni täis, siis mootorit soojendada gaasi andes mõne tuhande pöörde juures, et termostaat avaneks ja siis alumisest lõdvikust vedelik välja ja uus antifriis asemele? Aga ikkagi, mis värvi valida? Lisaks olen lugenud, et peaks olema teatavad omadused märgitud kanistrile nagu näiteks korrosioonisvastusus jne


Kui läbi pesed, siis kindlasti punane. Kestab kauem, hinnavahe rohelisega olematu. Protseduur suht õige, ma laseks 2 korda veeringi läbi - kui oleks suvi, siis sõidaks mõnedsajad kilomeetrid veega+kerge punase seguga.

terv, teager
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#10

K Dets 01, 2010 16:43

Leidsin üles vana jahutsvedeliku teema:
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=2312&page=1

Aga kui lühidalt siis ütlen oma arvamuse:
- ära praegu keset (külma) talve hakka jändama selle punasega, pärast oled ehk veel suurema jama ees (võimalikud lekked, kui eelnevalt on olnud roheline sees). See nö. "kestab kauem" lootusekiir võib vastupidi rahakotile lisakulu tuua praegusel juhul
- kui tahad praegu süsteemis oleva vedeliku värvi tuvastada siis kasuta puhtakspestud vedelseebi pumpa, pane ots paisupaaki ja pumpa törts välja klaaspurki, siis näed millega tegemist
- kui vedeliku vahetustoimingut praegusel ajal lageda taeva all teed siis peale mootori kuumaks laskmist laseksin sellel siiski uuesti maha jahtuda nii 40-50* kraadi peale ja siis laseks vana vedeliku välja ning seejärel siis kas peseks kraaniveega läbi või asendaks uue rohelise vedelikuga
- vist ei mõjuks hästi selline tegevus, et õues näiteks -10, mootori lased +90, lased vedeliku välja ühe litakaga ja siis jääkülma kraani vett peale, või kuidas endale tundub !? Mina nii ei riskiks.
- poest osta kasutusvalmist rohelist aga vaata hoolega, vahest ei saa valget värvi taara seest arugi kas on roheline või sinine, isegi selle mõõduakna kaudu on eristada raske ja isegi korki maha keerates, usu mind
- konsentraadi lisamine ei pruugi anda midagi nagu juba öeldi (konsentraat toimib vast ikka siis kui on segatud õiges vahekorras)
- või vii auto teenindusse ja maksa (kui vähegi kannatab)
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#11

K Dets 01, 2010 17:25

Tihedus peaks neil erinev olema.
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#12

K Dets 01, 2010 18:32

kõik need jah vedelikud teevad laastavat tööd oma hammastega metalli kallal kui neil piisavalt kaua lasta mõjuda. ei loe seal mingi värv ega muu.
lihtsalt tihedamini tuleb kogu kompott välja vahetada.

ja vahetusele peaksid mõtlema küll, muidu ühel hommikul enamate kraadidega võib jää teha ka kuskil purustustööd.
eks pead vaatama kas radika alumises otsas mõnda keeratavat korki on, mida lahti tuleb ettevaatlikult meelitada ja sealt vana välja lasta ja konsentraat sisse. pealt kah mõni voolik lahti, et välja maximaalselt jookseks.

ma ei mäleta tonnist radikat ammmu. seega ei tea, kas radika küljes on auku, kust välja saab lasta. aga ju on.

pane sisse mida tahad, peaasi, et segu 7 õige saaks, seepärast konsentraati enam ja pärast vett juurde lihtsam lisada.
ja paljas konsentraat ei ole ka kõige suurema külmumistemperatuuriga. see kah kuidagi nii, et 40% üht ja 60 % teist annab madalaima temperatuuri kui puhas konsentraat. aga vist oli nii, et konsentraati pidi 60% olema


ja tark kuskil siis ära mõõta see külmumistemperatuur; see sõltuv tihedusest. ja tihedust mõõdetakse.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#13

K Dets 01, 2010 18:58

On tonnise radikal auk kust saab vedelikku väljalasta, kuid samuti võib ka lõdviku võtta maha.
Selliseid asju nagu KÕIKIDE vedelikkude (pidurivedelik, mootoriõli, käigukasti õli, jahutusvedelik, roolivõimuvedelik) vahetus tuleb teha ikka kohe peale auto ostu:wise:
Hea veel, et plokkid on terved.
__In Boost We Trust__
Vasta