Saab 9000 B234 '93 mootori remont

Tonnised ja nende mured
Vasta
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#1

E Mai 31, 2004 21:50

Tundemärgid:
1. suurenenud õlikulu e. umbes 1l 3000-3500km kohta
2. ootamatu jahutusvedeliku kadu samuti pea 1 liiter 2000 km kohta, eelnevalt väiksem 'tasapinna langus'

Eelnevalt vahetatud juba ketid ja tasakaalustusvõllide hammasrattad ning salongi soojendusradiaator. Kuna selle radiaatori immitseva lekkimise tõttu ei osanud muud kahtlustada, oli jätkuv antifriisi juurdevalamise vajadus veidi ootamatu ja murettekitav.

Kuna ka plokikaane vahelt immitses vaikselt õli läbi (võib tekkida tunne väntvõlli otsatihendi pidamatusest) ning pikemal tühikäigutiksumisel kukkus üks (üks või paar nendest) hüdrotõukur kolisema oli otsus kindel, masin maale ja lahti lammutada. Imelik on muidugi see, et pisikesi 30 km vahemaid sõites kolin ei suurenenud aga kadus hoopis peale 100 km pidevalt kulgemist...

Sai siis teha järgmiselt. Jahutusvedeliku saab välja lasta veepumba korpuse küljel oleva poldi väljakeeramisel (see selgus hiljem). Siis õhufiltri torustik maha. Aku kah eelnevalt eemaldada. Õhuklapp ulatus peale seda ilusti pakituna alla lasta õhufiltri kohale oma trossi otsas. Sisselaske eemaldamisel ulatus sissepritsesüsteem väga hästi toetuma akualusele. Eemaldada veel ka ülemine mootori kinnituspadi, siis rattakoopa katted, rihma peaks saama kätte vaid rihmast sikutades ja paigaldades piiriku pingutit kinni hoidma. Kahjuks oli see nii kinni jäänud, et vaid varrega padrunvõtmega suutis teda niipalju kokku suruda. Eemaldada tuleb ka jäik alumiiniumist jahutustoru pumbast mootori teises otstes oleva voolikuni. Avada tuleb ka konditsioneeri, generaatori ja roolivõimu kinnitused, järjekorras, kuidas vastavalt juppe kätte saab;) Konkreetselt selles suhtes on mootor lahtivõetav üpris loogiliselt ja ilma spetsvõtmeteta. Õlipumpa otseselt lahti võtta pole selle töö juures vaja.

Kõige suuremat vastupanu osutab muide väntvõlli rihmaratta polt, vajab veidi eelnevat koputamist...

Abilise ja poolte mutrite keerajana võib öelda, kui ketid kõrisema hakkavad, on mõistlik kohe teha poolkapremont ära. Kuigi näiteks vaid ketirattad õnnestub ilma plokikaant maha võtmata vahetada, jääb pinguti 2 vahetamata just tema kättesaamise võimatuse tõttu. Tavaliselt vahetatakse ketirattad 11, 12, 13. Hetkel kuulamise järgi oleks olnud mõistlik vahetada ka suur tasakaalustusvõllide hamasratas (u. 500 eek), ka veidi kulununa jääb muidu väike müra sisse. Nukkvõlli ratas 16 tundus isegi kobedam... Kui mootor juba täielikult lahti võtta, siis saab ka kõik pingutid uutega asendada.

Õlikulu põhjustasid aga kulunud klapisääretihendid. Üks neist väljalaske poolel oli eriti kulunud ning oli tekitanud kõrbenud õli kuhja vedru kõrvale. Siin võib panna lausa võrdusmärgi nii suure õlikulu ja tihendite vahele, mitme auto praktika.

Jahutusvedeliku kadu põhjus oli veelgi masendavam, pragu ühe silindri kohal sisse ja väljalaske klapi vahel. See on ilmselgelt tüüpviga, sest asenduseks otsitud kaante seas on enamus samuti kas lausa silmnähtavate pragudega või siis eelsoodumustega, mida võib aimata luubiga uurides. Tunnuseks ka küünla heledam olek ja kolvil lahtine lapiga ärapühitav tahm. Teine tunnus liiga suur surve jahutuslõdvikut pigistades. Jahtunud mootoril peaks siis vedelik liikuma paisupaaki vaikselt, ilma õrna lurinata torustikus/radikas ning kergelt ja korki avades külmal mootoril ei tohi tulla õhku pahinal.

Kogu selle jama juures lähevad siis vahetusse kõik tihendid (väljalaskekollektori tihend isegi võib korralik olla, sisselaset ilmselt ei saa aga hästi kättegi). Klapid tuleb ilmselgelt üle soveldada, et petrool läbi ei imbuks. Hüdrotõukurid võib vahetada, kui oli probleeme. Endale sai teise kasutatud kaanega üpris korralikud kaasa. Kaani on on pealegi veel erinevaid, ilma ja koos õlitustorustikuga... Vastavalt mudelile siis.

Kokkulappamine on lihtne ja loominguline :)

Kõik eelpoololevas heietuses olevad vead või ebatäpsused paluks ära märkida. Aja jooksul võib otsida välja ka mõned illustreerivad pildid.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

T Juun 01, 2004 9:01

ime kah kui sul pidevalt probleemid, kui sa vaid mootori kallal oled.
tea seda vanasõna:
ne mesai motoru rabotat!
9000 mootorid on nagu UPO pesumasinad- kestavad põlvest põlve.
300 000 km ja pole midagi vaja teha kui õli vahetada ja filtreid.
ja kui juba plokikaani vahetad, siis jäädki seda mootorit tegema iga kuu..
jõudu!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#3

T Juun 01, 2004 11:18

Ma ei ole ei UPO ega SAABiusku. Lihtsalt ääremärkusena, iga üle 10 aasta vana 'müügis' olev 9000 on sõitnud vähemalt 300kkm. Müügis ta seetõttu ongi, et vana omanik on teada saanud, palju remontida vaja on. Sellele, kes ostab on hea teada, mis teda ees ootab ning juttu, et SAABi mootor on pommikindel või eluaegne või veel miski karmilt positiivset soovitust paluks mitte massiliselt reklaamida konkreetse isendiga tutvumata.

Pealegi, põhjenda, miks peaks korra vahetatud kaant hakkama kohe uuesti vahetama? Iseenesest kolvigrupp ju ei kulu sel moel, hülsid on pea kulumisrandita.
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#4

T Juun 01, 2004 12:49

Mul on siiski ka jäänud mulje, et paljudele vanematele 9000 mootoritele (eriti 2,3) kuluks selline uuendus ära. Mis sellise pool-kap remondi hinnaklassiks kujunes? Detailid + töö
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2273
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#5

T Juun 01, 2004 13:02

küsimus?
aga kas on ikka klapisääretihendid ainult õlikulu põhjustajad?
seda saab ju ilusasti jälgida masina käivitamisel. kui ikka suitsupahmaka välja viskab, on tõesti asi nendes. kui mitte, on asi juba kas tihendites, mida oli ka sul mootori juures näha või siis rõngastes on asi.
aga see pragu plokikaanes, see on vist tõesti tüüpviga...seda "vanal" 9000 (86) vist küll ei ole.
no muidugi on peaaegu alati võimatu teada saada, mitu km on auto tegelikult sõitnud.
ostsin oma auto 127 tuh, ja aasta oli siis 98, praegu on minu poolt 100 tuh sõidetud ja ma isiklikult arvan, teine samapalju on tagasi keritud. ja kui see auto on veel läänest toodud(sellel ajal), siis ega seda õiget kilomeetrite hulka vist teada ei saagi.
teisalt, kui vaadata seda, et teine auto on mul aia ääres 87 aasta 2.0 turbo aut., siis selle auto olukord on ikka nii jube, et ...:mad:
põhja praktiliselt ei ole, roosteuss närib ikka sellise valuga, et kõrvadel on samuti valus vaadata ja kuulata. rool on kulunud ja ega se auto väljanägemine ka nüüd eriti kiita ei ole. aga ikkagi sain ma selle auto pealt endale igasuguseid osasi, mis mul vaja on läinud: pidurikettad, pidurisuport, tagauks, luugi hinged, mõned klaasid, roolivõim-ühesõnaga ostsin tagavara auto endale 5000.- kroonuga ja arvan, et olen selle raha juba võitnud, pealegi mõtlesin ma turbo ümber enda peale tõsta ja konditsioneeri ka, aga kuulates TEID kõiki ei tee ma seda vist mitte, kuna nendega on probleeme vist päris palju, mõtekam on osta uuem ja koos kõigi lisadega...:cool:
aga edu ikkagi!!! (mul juba jäigi selline mulje, et ma olen peaaegu ainuke, kes seda autot ise "üritab" parandada).
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#6

T Juun 01, 2004 13:35

Muideks veel seda, et algne jutt on küllaltki kasulik isehakanud mootoriremontijale, ja kui mõned pildid juurde saaks ning teksti natuke lihvida, võiks selle panna välja rubriiki Lugemist http://www.saabnet.ee/index.php?l=lugemist
Seal ongi asi natuke soiku jäänud ja kasuliku isetegija õpetused on alati oodatud.
Kui viitsimist on, siis võib teksti saata koos piltidega raivo@saabnet.ee
Kui ei viitsi, siis võib vast ka selle teksti üks-ühele sinna lisada, aga mõned pildid oleks abiks küll.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

K Juun 02, 2004 8:08

Minul läksid mootoridetailid maksma 23 250.-.See summa sisaldab plokki
koos vändaga,turbo detaile,generaatori-starteri detaile,kolvirõngaid-saalesid,tõukureid,ketimajandust,kõikvõimalikke tihendeid,kollektorite-kaane lihvimist jne.
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#8

K Juul 28, 2004 23:43

Minul läks kogu remont töö + varuosad 19 k.
Muidugi ei arvesta oma tööd.
:drive:
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#9

K Juul 28, 2004 23:45

Algselt postitas: Arno
Tundemärgid:
1. suurenenud õlikulu e. umbes 1l 3000-3500km kohta
2. ootamatu jahutusvedeliku kadu samuti pea 1 liiter 2000 km kohta, eelnevalt väiksem 'tasapinna langus'

Eelnevalt vahetatud juba ketid ja tasakaalustusvõllide hammasrattad ning salongi soojendusradiaator. Kuna selle radiaatori immitseva lekkimise tõttu ei osanud muud kahtlustada, oli jätkuv antifriisi juurdevalamise vajadus veidi ootamatu ja murettekitav.

Kuna ka plokikaane vahelt immitses vaikselt õli läbi (võib tekkida tunne väntvõlli otsatihendi pidamatusest) ning pikemal tühikäigutiksumisel kukkus üks (üks või paar nendest) hüdrotõukur kolisema oli otsus kindel, masin maale ja lahti lammutada. Imelik on muidugi see, et pisikesi 30 km vahemaid sõites kolin ei suurenenud aga kadus hoopis peale 100 km pidevalt kulgemist...

Sai siis teha järgmiselt. Jahutusvedeliku saab välja lasta veepumba korpuse küljel oleva poldi väljakeeramisel (see selgus hiljem). Siis õhufiltri torustik maha. Aku kah eelnevalt eemaldada. Õhuklapp ulatus peale seda ilusti pakituna alla lasta õhufiltri kohale oma trossi otsas. Sisselaske eemaldamisel ulatus sissepritsesüsteem väga hästi toetuma akualusele. Eemaldada veel ka ülemine mootori kinnituspadi, siis rattakoopa katted, rihma peaks saama kätte vaid rihmast sikutades ja paigaldades piiriku pingutit kinni hoidma. Kahjuks oli see nii kinni jäänud, et vaid varrega padrunvõtmega suutis teda niipalju kokku suruda. Eemaldada tuleb ka jäik alumiiniumist jahutustoru pumbast mootori teises otstes oleva voolikuni. Avada tuleb ka konditsioneeri, generaatori ja roolivõimu kinnitused, järjekorras, kuidas vastavalt juppe kätte saab;) Konkreetselt selles suhtes on mootor lahtivõetav üpris loogiliselt ja ilma spetsvõtmeteta. Õlipumpa otseselt lahti võtta pole selle töö juures vaja.

Kõige suuremat vastupanu osutab muide väntvõlli rihmaratta polt, vajab veidi eelnevat koputamist...

Abilise ja poolte mutrite keerajana võib öelda, kui ketid kõrisema hakkavad, on mõistlik kohe teha poolkapremont ära. Kuigi näiteks vaid ketirattad õnnestub ilma plokikaant maha võtmata vahetada, jääb pinguti 2 vahetamata just tema kättesaamise võimatuse tõttu. Tavaliselt vahetatakse ketirattad 11, 12, 13. Hetkel kuulamise järgi oleks olnud mõistlik vahetada ka suur tasakaalustusvõllide hamasratas (u. 500 eek), ka veidi kulununa jääb muidu väike müra sisse. Nukkvõlli ratas 16 tundus isegi kobedam... Kui mootor juba täielikult lahti võtta, siis saab ka kõik pingutid uutega asendada.

Õlikulu põhjustasid aga kulunud klapisääretihendid. Üks neist väljalaske poolel oli eriti kulunud ning oli tekitanud kõrbenud õli kuhja vedru kõrvale. Siin võib panna lausa võrdusmärgi nii suure õlikulu ja tihendite vahele, mitme auto praktika.

Jahutusvedeliku kadu põhjus oli veelgi masendavam, pragu ühe silindri kohal sisse ja väljalaske klapi vahel. See on ilmselgelt tüüpviga, sest asenduseks otsitud kaante seas on enamus samuti kas lausa silmnähtavate pragudega või siis eelsoodumustega, mida võib aimata luubiga uurides. Tunnuseks ka küünla heledam olek ja kolvil lahtine lapiga ärapühitav tahm. Teine tunnus liiga suur surve jahutuslõdvikut pigistades. Jahtunud mootoril peaks siis vedelik liikuma paisupaaki vaikselt, ilma õrna lurinata torustikus/radikas ning kergelt ja korki avades külmal mootoril ei tohi tulla õhku pahinal.

Kogu selle jama juures lähevad siis vahetusse kõik tihendid (väljalaskekollektori tihend isegi võib korralik olla, sisselaset ilmselt ei saa aga hästi kättegi). Klapid tuleb ilmselgelt üle soveldada, et petrool läbi ei imbuks. Hüdrotõukurid võib vahetada, kui oli probleeme. Endale sai teise kasutatud kaanega üpris korralikud kaasa. Kaani on on pealegi veel erinevaid, ilma ja koos õlitustorustikuga... Vastavalt mudelile siis.

Kokkulappamine on lihtne ja loominguline :)

Kõik eelpoololevas heietuses olevad vead või ebatäpsused paluks ära märkida. Aja jooksul võib otsida välja ka mõned illustreerivad pildid.


Eks ta umbes, täpselt nii käis!
:drive:
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#10

R Juul 30, 2004 11:57

Algselt postitas: NO FEAR
küsimus?
aga kas on ikka klapisääretihendid ainult õlikulu põhjustajad?
seda saab ju ilusasti jälgida masina käivitamisel. kui ikka suitsupahmaka välja viskab, on tõesti asi nendes. kui mitte, on asi juba kas tihendites, mida oli ka sul mootori juures


Õlikulu on siis peale seda remonti piisavalt väike, eeldan täispika 10 000km (kohe peale remonti jäi vahetuseni 6000km, hetkel uue vahetuseni u. 5000km veel) välbale langust poole normi jagu. Maksimum võibolla 3/4 max-min märkide vahet. Igatahes õlirõngaste taha asi toppama küll ei jääks ning põhisüüdlased ON klapisääretihendid. Pealegi, õlist tingitud suitsupahvakat ei olnud.
Vasta