saab 9000 tagapidureid ei saa toimima

Tonnised ja nende mured
Vasta
argo
Postitusi: 6
Liitunud: T Nov 16, 2010 23:13
Asukoht:
Auto:

#1

N Mär 10, 2011 16:41

Tere.Leidsin siit foorumist kuidas tagapidurid peale keerata.Vasaku poole sain korda aga parem poolne ei lähe ülevaatuselt läbi.Sai küll keeratud peale aga millegi pärast ikka ei toimi.Ja peale seda peale keeramist ei võta jalgpidur ka vasakut ratast korralikult.Kas peaks veel proovima või hakkab miagi tuksi minema ,või on äkki trossis viga et peaks sea veits peale keerama,kuigi siin targa kirjutasid et ei tohi näppida trosssi.Või peaks uuesti üle õhutama korra .ei kujuta küll ette et kust see õhk sinna oleks pidanud saama.Äkki oskaks keegi juhendada .Ette tänades
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#2

N Mär 10, 2011 16:51

või olnud ilma käsipidurit kasutamata?

Sa ikka tead, mismoodi tonnise käsipidur töötab?
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
argo
Postitusi: 6
Liitunud: T Nov 16, 2010 23:13
Asukoht:
Auto:

#3

N Mär 10, 2011 19:06

Kaua on auto seisnud, või olnud ilma käsipidurit kasutamata?
pole ju mõtet osta uusi varuosi enne, kui vanad pole üle vaadatud
tross ainult reguleerib pidureid, õhutamine ju teine teema.
argo
Postitusi: 6
Liitunud: T Nov 16, 2010 23:13
Asukoht:
Auto:

#4

N Mär 10, 2011 19:22

Seisnud 4 kuud umbes,nüüd hakkasin siin timmima neid pidureid.Tegin selle pealekeeramise oma kolm korda läbi .vasakpool korras ja parem ei.Nagu aru sain siis ta ei stoperda kohe üldse.Ja mul pole aimugi kuia need saabi pidurid toimivad.Õnneks leidsin selle foorumi kus sain teada kuias peale keeratakse.Tänades.
argo
Postitusi: 6
Liitunud: T Nov 16, 2010 23:13
Asukoht:
Auto:

#5

R Mär 11, 2011 14:18

Uurisin siin veel asja. Sooovitatakse ka suporti puhastust ja tihendite vahetust.On keegi sellise asjaga kursis äkki.Tänades.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#6

P Mär 13, 2011 23:00

Alustuseks võta pidurisupport maha ja vaata üle, et klotsid ja kettad ikka enamvähem kõlbulikud on. Siis kontrolli, et silinder liigub. Ning diagnoosimisel oleks veel hea teada, kas probleem on sõidu või seisupiduriga. Või mõlemaga.
Jannar
Postitusi: 180
Liitunud: L Dets 26, 2009 23:08
Asukoht:
Auto:

#7

L Apr 16, 2011 18:11

pole see supordi puhastus hullu midagi ja tasubki teha, sest ettenähtud ju peale mootori ja käigukasti õlide vahetamise ja piduriõli vahetus, mida ei kiputa eriti tegema. teatavasti on piduriõlil niiskus siduv toime ja kogub ikka pidevalt niiskus sisse. endal tegin ära ja juba teist aastat pole mingeid probleeme piduritega, kui välja arvata see, et kässari tross läks puruks, mille asendan lähipäevil uuega. edu
pole olemas täiuslikku masinat :)
zupa9000cd
Postitusi: 116
Liitunud: R Sept 08, 2006 14:41
Asukoht: Rakvere
Auto:

#8

P Apr 17, 2011 18:24

Kui probleem on ainult kässariga, siis on käbi kolvi seest lahti. Võta support ketta ümbert maha, klotsid välja, õhutus lahti, keera seda sama kuuskanti, millega millega pidureid timmisid nii, et kolb ulataks 4cm supportist välja. ÕHUTUS LAHTI, siis kasuta torni, et suunata mõned haamrilöögid kolvi tsentrisse. Kui tunned, et käbi on kolvis sees, keera kuuskandist kolb sisse, klotsid tagasi, support kinni, hoia õhutus lahti, kui kuuskandist klotside tihedust timmid ja lõpuks aja õhk välja siis peaks timmis olema. Muidugi kässari tross hoia ka protseduuri kestel lahtiühendatuna.
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#9

E Apr 18, 2011 8:26

Ja nii lihtne see ongi...
Kui probleem on ainult kässariga, siis on käbi kolvi seest lahti. Võta support ketta ümbert maha, klotsid välja, õhutus lahti, keera seda sama kuuskanti, millega millega pidureid timmisid nii, et kolb ulataks 4cm supportist välja. ÕHUTUS LAHTI, siis kasuta torni, et suunata mõned haamrilöögid kolvi tsentrisse. Kui tunned, et käbi on kolvis sees, keera kuuskandist kolb sisse, klotsid tagasi, support kinni, hoia õhutus lahti, kui kuuskandist klotside tihedust timmid ja lõpuks aja õhk välja siis peaks timmis olema. Muidugi kässari tross hoia ka protseduuri kestel lahtiühendatuna.
:drive:
zupa9000cd
Postitusi: 116
Liitunud: R Sept 08, 2006 14:41
Asukoht: Rakvere
Auto:

#10

E Apr 18, 2011 17:43

Ja nii lihtne see ongi...
Kui probleem on ainult kässariga, siis on käbi kolvi seest lahti. Võta support ketta ümbert maha, klotsid välja, õhutus lahti, keera seda sama kuuskanti, millega millega pidureid timmisid nii, et kolb ulataks 4cm supportist välja. ÕHUTUS LAHTI, siis kasuta torni, et suunata mõned haamrilöögid kolvi tsentrisse. Kui tunned, et käbi on kolvis sees, keera kuuskandist kolb sisse, klotsid tagasi, support kinni, hoia õhutus lahti, kui kuuskandist klotside tihedust timmid ja lõpuks aja õhk välja siis peaks timmis olema. Muidugi kässari tross hoia ka protseduuri kestel lahtiühendatuna.

See on lihtsam moodus. Kindlam on muidugi laua peal ühes puhastusega, siis saab asjast selgema pildi.
Käbi tuleb kolvist välja, kui miski tema pöörlemist takistama hakkab. Tavaliselt on see parafini moodi ollus.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

R Mai 13, 2011 8:13

Loll jutt,nagu alati.Käsipiduril ja mingisugusel salapärasel "rõhul" puudub seos,kuna käsipidur on mehaanilise toimemehanismiga(tavapidurit teatavasti käivitab hüdraulika).
Käsipidur on lihtsalt reguleerimata(või on seda valesti tehtud).
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14294
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#12

R Mai 13, 2011 9:12

[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#13

R Mai 13, 2011 11:56

Ära võib lõhkuda käsipiduri meh. osa. Väidetavalt seda remontida ei saa, tuleb vahetada terve support.
Töökojas lihtsalt ei teatud, kuidas selle mudeli tagapidureid reguleeritakse. Loodeti, et käsipiduri isereguleerimine (see, mis kompenseerib klotside kulumist) teeb vajaliku reguleeringu ära. Tonnise puhul see vist siiski nii pole ja algseade tuleb käsitsi teha. See on üsna lihtne, kui juhend olemas, saad vast ise ka hakkama :)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14294
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#14

T Mai 31, 2011 14:59

Vii tagasi soss-seppadele ja las teevad korda... Ütle enne et kangi juurest EI TOHI midagi puutuda...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#15

T Mai 31, 2011 15:14

Oleks nagu torss kõris kinni kiilunud-roostetanud.
keenius
Postitusi: 283
Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
Kontakt:

#16

T Mai 31, 2011 16:24

Võib olla on ka probleem selles et, keerati tagumised sadulad tuksi, või on valesti reguleeritud, ja tross jääb lõdvaks ning tuleb autos oleva käsipiduri hoova tagant ära.
Pidurisadula küljes olev hoob ei liigu algasendisse ja jätab piduri peale, ning siis jääb ka käsipiduri trossi lõdvaks.
Kunagi oli oma autol sama probleem aga siis oli mul tagumiste pidurite hoob valesti reguleeritud .
keenius
Postitusi: 283
Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
Kontakt:

#17

T Mai 31, 2011 21:18

Siin foorumis peaks piltidega õpetus olema proovi otsinkut kasutada.
Myller
Postitusi: 36
Liitunud: K Okt 03, 2007 14:40
Asukoht:
Auto:

#18

K Juun 01, 2011 19:06

Eile tuunisin oma masinal tagapidureid. Lasi ikka mitu tiiru peale keerata, enne kui pidurdama hakkas. Enne ei tahtnud Saab sileda maa pealgi paigal seista, praami kallaku peal seismisest rääkimata. Nüüd tekkis küsimus trosside pigutusest. Kas pidurihoob peab normaalolekus olema vastu tihvti või peab seal mingi vahe olema? Mul paistis olevat paar mm.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#19

K Juun 01, 2011 21:11

Trosse tohiks näppida AINULT siis,kui neid mingil põhjusel vahetet on.
Hoova algasend on käinud ketta/klotsi puhul selline,et käsitsi mõlema ratta korraga ringiajamiseks on keskmiselt(võrdset) jõudu tarvis. Kui peale esimest lühemat sõitu pidurid veidi suitsema lähevad,pole hullu.Vastasel juhul peaks mitu korda järelreguleerimist tegema mõningase sõidu järel.
Myller
Postitusi: 36
Liitunud: K Okt 03, 2007 14:40
Asukoht:
Auto:

#20

K Juun 01, 2011 22:40

Siis on korras. Trosse näppima ei plaaninudki minna. Keerasin kruvist kuni ratast liigutada ei jõudnud ja siis veerand pöördu tagasi. Pärast pidurid suitsesid küll natuke. Samas kruusa peal sai ratta lohisema ka. Eks ÜV paneb numbrilise diagnoosi.
Myller
Postitusi: 36
Liitunud: K Okt 03, 2007 14:40
Asukoht:
Auto:

#21

N Juun 02, 2011 14:19

Kangi küljes on vedru. Siin juba viidatud piltidel on see näha: http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=3036
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#22

R Juun 03, 2011 9:07

Aga oletame, et ikkagi on trossi näpitud ( garaazi omanik väitis, et ei ole, aga mis seal muud harjade vahelt mutrivõtmega keerata on? ), mis nüüd peaks tegema. Neid kangi juurest olevaid mutreid vastupäeva tagasi keerama jälle?
Oletame, et tross on kõrisse kinni jäänud, selle vastu muud rohtu peale trossi vahetuse koos kõriga vist pole?
Kas pidurite pool ka mingi mehhanism, mille ülesandeks on trossi tagasi tõmmata, et ta kangi juures ei loperdaks?
Kässari hoob on lisaks pidurdamisele ka selleks,et trossi tagasi tõmmata.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#23

R Juun 03, 2011 19:50

Kurat:wall: ma kirjutasin ju selges eesti keeles." Kässari hoob on lisaks pidurdamisele ka selleks,et trossi tagasi tõmmata."
No ei oska otsesemalt enam.
Loomulikult on AINULT käsipid. hoob (vedru toel) see,mis trossi pingestab.

Miks üleüldse on see nii lihtne protsess palju aastaid- ja lehekülgede kõiksuguseid küsimusi on tõstatanud?? Kogu juttu lahendustest on nii siin-,kui teistes foorumites..

2/5 automarkidest kasutab ju sarnase süsteemiga ATE sadulaid. Küll erinevate variatsioonidega "peale-maha" reguleerimisel.

Nende sadulatega on nii,et kui sa TÄPSELT ei adu,mida teed,või tegema pead,siis parem jäta tegu seks korraks tegemata.

Ka kolvi lihtsalt "sisse keeramine" lõpeb tavaliselt selle otsiku"nn. käbi" eraldumisega kolvist. Edasine pole tavaliselt "lihtsalt huvilisele" enam jõu(teadmiste)kohane tegevus ja vajalike detailide kogus(hind) suureneb(suurenevad) tuntavalt.

Kogu selle koostu juures on suurim "raketiteadus" käsipiduri hoova/võlli- ja nendega kaasnevate detailide osandamine-koostamine nii,et töö ka tulemuslik oleks(tavaliselt ei ole).
Vasta