saab 9000 tagapidureid ei saa toimima
Tere.Leidsin siit foorumist kuidas tagapidurid peale keerata.Vasaku poole sain korda aga parem poolne ei lähe ülevaatuselt läbi.Sai küll keeratud peale aga millegi pärast ikka ei toimi.Ja peale seda peale keeramist ei võta jalgpidur ka vasakut ratast korralikult.Kas peaks veel proovima või hakkab miagi tuksi minema ,või on äkki trossis viga et peaks sea veits peale keerama,kuigi siin targa kirjutasid et ei tohi näppida trosssi.Või peaks uuesti üle õhutama korra .ei kujuta küll ette et kust see õhk sinna oleks pidanud saama.Äkki oskaks keegi juhendada .Ette tänades
Seisnud 4 kuud umbes,nüüd hakkasin siin timmima neid pidureid.Tegin selle pealekeeramise oma kolm korda läbi .vasakpool korras ja parem ei.Nagu aru sain siis ta ei stoperda kohe üldse.Ja mul pole aimugi kuia need saabi pidurid toimivad.Õnneks leidsin selle foorumi kus sain teada kuias peale keeratakse.Tänades.
Alustuseks võta pidurisupport maha ja vaata üle, et klotsid ja kettad ikka enamvähem kõlbulikud on. Siis kontrolli, et silinder liigub. Ning diagnoosimisel oleks veel hea teada, kas probleem on sõidu või seisupiduriga. Või mõlemaga.
pole see supordi puhastus hullu midagi ja tasubki teha, sest ettenähtud ju peale mootori ja käigukasti õlide vahetamise ja piduriõli vahetus, mida ei kiputa eriti tegema. teatavasti on piduriõlil niiskus siduv toime ja kogub ikka pidevalt niiskus sisse. endal tegin ära ja juba teist aastat pole mingeid probleeme piduritega, kui välja arvata see, et kässari tross läks puruks, mille asendan lähipäevil uuega. edu
pole olemas täiuslikku masinat :)
-
- Postitusi: 116
- Liitunud: R Sept 08, 2006 14:41
- Asukoht: Rakvere
- Auto:
Kui probleem on ainult kässariga, siis on käbi kolvi seest lahti. Võta support ketta ümbert maha, klotsid välja, õhutus lahti, keera seda sama kuuskanti, millega millega pidureid timmisid nii, et kolb ulataks 4cm supportist välja. ÕHUTUS LAHTI, siis kasuta torni, et suunata mõned haamrilöögid kolvi tsentrisse. Kui tunned, et käbi on kolvis sees, keera kuuskandist kolb sisse, klotsid tagasi, support kinni, hoia õhutus lahti, kui kuuskandist klotside tihedust timmid ja lõpuks aja õhk välja siis peaks timmis olema. Muidugi kässari tross hoia ka protseduuri kestel lahtiühendatuna.
Ja nii lihtne see ongi...
Kui probleem on ainult kässariga, siis on käbi kolvi seest lahti. Võta support ketta ümbert maha, klotsid välja, õhutus lahti, keera seda sama kuuskanti, millega millega pidureid timmisid nii, et kolb ulataks 4cm supportist välja. ÕHUTUS LAHTI, siis kasuta torni, et suunata mõned haamrilöögid kolvi tsentrisse. Kui tunned, et käbi on kolvis sees, keera kuuskandist kolb sisse, klotsid tagasi, support kinni, hoia õhutus lahti, kui kuuskandist klotside tihedust timmid ja lõpuks aja õhk välja siis peaks timmis olema. Muidugi kässari tross hoia ka protseduuri kestel lahtiühendatuna.
-
- Postitusi: 116
- Liitunud: R Sept 08, 2006 14:41
- Asukoht: Rakvere
- Auto:
Ja nii lihtne see ongi...
Kui probleem on ainult kässariga, siis on käbi kolvi seest lahti. Võta support ketta ümbert maha, klotsid välja, õhutus lahti, keera seda sama kuuskanti, millega millega pidureid timmisid nii, et kolb ulataks 4cm supportist välja. ÕHUTUS LAHTI, siis kasuta torni, et suunata mõned haamrilöögid kolvi tsentrisse. Kui tunned, et käbi on kolvis sees, keera kuuskandist kolb sisse, klotsid tagasi, support kinni, hoia õhutus lahti, kui kuuskandist klotside tihedust timmid ja lõpuks aja õhk välja siis peaks timmis olema. Muidugi kässari tross hoia ka protseduuri kestel lahtiühendatuna.
See on lihtsam moodus. Kindlam on muidugi laua peal ühes puhastusega, siis saab asjast selgema pildi.
Käbi tuleb kolvist välja, kui miski tema pöörlemist takistama hakkab. Tavaliselt on see parafini moodi ollus.
Loll jutt,nagu alati.Käsipiduril ja mingisugusel salapärasel "rõhul" puudub seos,kuna käsipidur on mehaanilise toimemehanismiga(tavapidurit teatavasti käivitab hüdraulika).
Käsipidur on lihtsalt reguleerimata(või on seda valesti tehtud).
Käsipidur on lihtsalt reguleerimata(või on seda valesti tehtud).
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Ära võib lõhkuda käsipiduri meh. osa. Väidetavalt seda remontida ei saa, tuleb vahetada terve support.
Töökojas lihtsalt ei teatud, kuidas selle mudeli tagapidureid reguleeritakse. Loodeti, et käsipiduri isereguleerimine (see, mis kompenseerib klotside kulumist) teeb vajaliku reguleeringu ära. Tonnise puhul see vist siiski nii pole ja algseade tuleb käsitsi teha. See on üsna lihtne, kui juhend olemas, saad vast ise ka hakkama :)
Töökojas lihtsalt ei teatud, kuidas selle mudeli tagapidureid reguleeritakse. Loodeti, et käsipiduri isereguleerimine (see, mis kompenseerib klotside kulumist) teeb vajaliku reguleeringu ära. Tonnise puhul see vist siiski nii pole ja algseade tuleb käsitsi teha. See on üsna lihtne, kui juhend olemas, saad vast ise ka hakkama :)
-
- Postitusi: 283
- Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
- Asukoht: Rakvere
- Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
- Kontakt:
Võib olla on ka probleem selles et, keerati tagumised sadulad tuksi, või on valesti reguleeritud, ja tross jääb lõdvaks ning tuleb autos oleva käsipiduri hoova tagant ära.
Pidurisadula küljes olev hoob ei liigu algasendisse ja jätab piduri peale, ning siis jääb ka käsipiduri trossi lõdvaks.
Kunagi oli oma autol sama probleem aga siis oli mul tagumiste pidurite hoob valesti reguleeritud .
Pidurisadula küljes olev hoob ei liigu algasendisse ja jätab piduri peale, ning siis jääb ka käsipiduri trossi lõdvaks.
Kunagi oli oma autol sama probleem aga siis oli mul tagumiste pidurite hoob valesti reguleeritud .
Eile tuunisin oma masinal tagapidureid. Lasi ikka mitu tiiru peale keerata, enne kui pidurdama hakkas. Enne ei tahtnud Saab sileda maa pealgi paigal seista, praami kallaku peal seismisest rääkimata. Nüüd tekkis küsimus trosside pigutusest. Kas pidurihoob peab normaalolekus olema vastu tihvti või peab seal mingi vahe olema? Mul paistis olevat paar mm.
Trosse tohiks näppida AINULT siis,kui neid mingil põhjusel vahetet on.
Hoova algasend on käinud ketta/klotsi puhul selline,et käsitsi mõlema ratta korraga ringiajamiseks on keskmiselt(võrdset) jõudu tarvis. Kui peale esimest lühemat sõitu pidurid veidi suitsema lähevad,pole hullu.Vastasel juhul peaks mitu korda järelreguleerimist tegema mõningase sõidu järel.
Hoova algasend on käinud ketta/klotsi puhul selline,et käsitsi mõlema ratta korraga ringiajamiseks on keskmiselt(võrdset) jõudu tarvis. Kui peale esimest lühemat sõitu pidurid veidi suitsema lähevad,pole hullu.Vastasel juhul peaks mitu korda järelreguleerimist tegema mõningase sõidu järel.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Siis on korras. Trosse näppima ei plaaninudki minna. Keerasin kruvist kuni ratast liigutada ei jõudnud ja siis veerand pöördu tagasi. Pärast pidurid suitsesid küll natuke. Samas kruusa peal sai ratta lohisema ka. Eks ÜV paneb numbrilise diagnoosi.
Kässari hoob on lisaks pidurdamisele ka selleks,et trossi tagasi tõmmata.Aga oletame, et ikkagi on trossi näpitud ( garaazi omanik väitis, et ei ole, aga mis seal muud harjade vahelt mutrivõtmega keerata on? ), mis nüüd peaks tegema. Neid kangi juurest olevaid mutreid vastupäeva tagasi keerama jälle?
Oletame, et tross on kõrisse kinni jäänud, selle vastu muud rohtu peale trossi vahetuse koos kõriga vist pole?
Kas pidurite pool ka mingi mehhanism, mille ülesandeks on trossi tagasi tõmmata, et ta kangi juures ei loperdaks?
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Kurat:wall: ma kirjutasin ju selges eesti keeles." Kässari hoob on lisaks pidurdamisele ka selleks,et trossi tagasi tõmmata."
No ei oska otsesemalt enam.
Loomulikult on AINULT käsipid. hoob (vedru toel) see,mis trossi pingestab.
Miks üleüldse on see nii lihtne protsess palju aastaid- ja lehekülgede kõiksuguseid küsimusi on tõstatanud?? Kogu juttu lahendustest on nii siin-,kui teistes foorumites..
2/5 automarkidest kasutab ju sarnase süsteemiga ATE sadulaid. Küll erinevate variatsioonidega "peale-maha" reguleerimisel.
Nende sadulatega on nii,et kui sa TÄPSELT ei adu,mida teed,või tegema pead,siis parem jäta tegu seks korraks tegemata.
Ka kolvi lihtsalt "sisse keeramine" lõpeb tavaliselt selle otsiku"nn. käbi" eraldumisega kolvist. Edasine pole tavaliselt "lihtsalt huvilisele" enam jõu(teadmiste)kohane tegevus ja vajalike detailide kogus(hind) suureneb(suurenevad) tuntavalt.
Kogu selle koostu juures on suurim "raketiteadus" käsipiduri hoova/võlli- ja nendega kaasnevate detailide osandamine-koostamine nii,et töö ka tulemuslik oleks(tavaliselt ei ole).
No ei oska otsesemalt enam.
Loomulikult on AINULT käsipid. hoob (vedru toel) see,mis trossi pingestab.
Miks üleüldse on see nii lihtne protsess palju aastaid- ja lehekülgede kõiksuguseid küsimusi on tõstatanud?? Kogu juttu lahendustest on nii siin-,kui teistes foorumites..
2/5 automarkidest kasutab ju sarnase süsteemiga ATE sadulaid. Küll erinevate variatsioonidega "peale-maha" reguleerimisel.
Nende sadulatega on nii,et kui sa TÄPSELT ei adu,mida teed,või tegema pead,siis parem jäta tegu seks korraks tegemata.
Ka kolvi lihtsalt "sisse keeramine" lõpeb tavaliselt selle otsiku"nn. käbi" eraldumisega kolvist. Edasine pole tavaliselt "lihtsalt huvilisele" enam jõu(teadmiste)kohane tegevus ja vajalike detailide kogus(hind) suureneb(suurenevad) tuntavalt.
Kogu selle koostu juures on suurim "raketiteadus" käsipiduri hoova/võlli- ja nendega kaasnevate detailide osandamine-koostamine nii,et töö ka tulemuslik oleks(tavaliselt ei ole).
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989