Jahutusega probleem
Nimelt juhtus maanteesõidul nii, et kõigepealt läks temperatuuri näidik sinise peale ja seisis seal mingi 10 sek ning peale seda läks punase peale, kust ta punase ja valge piiri peale vajus ja siis uuesti punase ülemise piiri juurde jäi. Jätsin siis auto seisma ja kapoti alt leitsin keeva jahutusvedeliku mis oli ka välja tulnud korgi vahelt. Paisupaagi ava sees olid pruunid terad. Lisasin vett juurde ja siis kannatas koju sõita. Küsimus siis järgmine, et mis võis sellise asja põhjustada, kas äkki puruks läinud termostaat või midagi muud?
Regular Saab Guy
Kontrolli üle kas vent käima läheb,kui jahh siis ilmselt radikas surnud.
Samas uuri ka eest kliimaradika kärje puhtust ja kui see must ei jahuta ei vent ega miski muu.
Vaata kontrolli üle ka temp andur,selle juhtmed.
Omal eraldi jahutusvedeliku kell just sellepärast et näeks õiget tempi.
Edu:cool:
Samas uuri ka eest kliimaradika kärje puhtust ja kui see must ei jahuta ei vent ega miski muu.
Vaata kontrolli üle ka temp andur,selle juhtmed.
Omal eraldi jahutusvedeliku kell just sellepärast et näeks õiget tempi.
Edu:cool:
Maanteesõidul ja vee keemaminemisel ning ventikal küll väga seost pole.Kontrolli üle kas vent käima läheb,kui jahh siis ilmselt radikas surnud.
Vent on korras, töötab tükk aega isegi peale auto seisma jätmist. Radikad on kõik korras kenasti ja suhteliselt puhtad. Tervest kliimaradikast on võibolla 5 % putukatega kaetud. Kärjed on kõik ilusad ja nende juurest ei paista, et oleks vedelikku välja ajanud. Korgi alt on keema minemise tulemusena arvatavasti paagi tühjaks ajanud ja sellega ka sinna ülesse korgi juurde viinud sodi.
Regular Saab Guy
Jahutusvedeliku keemistemperatuur on hulga madalam, kui süsteemis pole rõhku.
Et seier kõikus, vihjaks justkui sellele, et jahutusvedelikku oli juba algselt vähe. Võibolla lekkis sõidu ajal, kadus rõhk ja läkski keema?
Võimalik, et ka paisupaagi kork ei hoia rõhku...
Ventikat võib ka kontrollida, aga ma pakuks, et ühtlase sõidu ajal vastutulev õhk siiski jahutab piisavalt, et vedelik keema ei lähe.
Et seier kõikus, vihjaks justkui sellele, et jahutusvedelikku oli juba algselt vähe. Võibolla lekkis sõidu ajal, kadus rõhk ja läkski keema?
Võimalik, et ka paisupaagi kork ei hoia rõhku...
Ventikat võib ka kontrollida, aga ma pakuks, et ühtlase sõidu ajal vastutulev õhk siiski jahutab piisavalt, et vedelik keema ei lähe.
Okei siis ei ole tegu õliga.
Sel juhul on eelmine omanik või sa ise Stopleaki kasutanud:wall:
Ei tea mis see on ja pole ise kasutanud ka. Aga kui tõlkida siis võib tuletada, et kuskil on ikkagi varem leke olnud ja seda asja on kasutatud siis niiöelda lekke parandamiseks.
Regular Saab Guy
Just täpselt.
Nüüd tuleks teha CO test ja uus paisupaagikork panna.
Siis teaks ja oskaks edasi mõelda.
Kui küsida tohib, mis see CO test endast kujutab? Arvatavasti tuleks ka kogu jahutussüsteem läbi pesta korralikult?
Regular Saab Guy
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Mul sama asi tekkis eile, viskas jahutusvedelikku välja, temp. andur ülekuumenemist mingit ei näitanud. Mootoris ka kõik kuluvad asjad eelmine aasta said vahetatud, et peaks ok olema, termostaat hiljuti vahetatud. Kas jahutusvedelikku lahust võib segada kokku kontsentraadiga? Mul oli segatud, võibolla sellest? Või tõesti väljavahetada jahutus radika?
__In Boost We Trust__
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Minu mure sai lahendatud paisupaagi korgi vahetusega ja jahutussüsteemi läbilobutamise ja uue jahutusvedeliku panemisega. Vähemalt ma loodan!
Kork oli ostetud uus eelmisel aastal, jahutus vedelik ka uus ja mootori vahetamisel olid ka kõik radikad pestud ja mõlemad temperatuuri andurid uued.
Võib sellist jama tekkitada praegune kuum ilm ja kliima töö? Kliimat vist tuleks täita juba, 4 aastat tagasi täitsin viimati ja tundub , et kuidagi mitte nii külm õhk juba sealt tuleb nagu oli varem.
__In Boost We Trust__
-
- Postitusi: 209
- Liitunud: L Sept 01, 2007 14:30
- Asukoht:
- Auto:
Need terad on tugevuselt nagu liivaterad- küünega puruks ei saa neid teha. Kas õli võib ka selliseks minna?
Minu masinal midagi sarnast. Mõnituhat kilomeetrit tagasi sai lastud vahetada kolvirõngad. Kuna auto siiski koha peal töötades hakkas kergelt suitsema, sai kontrollitud õlitaset ning selgus, et oleks tarvis u. poolteist klaasitäit juurde lisada. Lisaks selgus, et ka jahutusvedelikku on miinimumi piiri peal. Viimast lisades nägin samasuguseid liivatera moodi asju paisupaagi korgi all ning ka paagi augu servadel. Näeb välja nagu jäme pruun liiv, samuti on kõva, küünega puruks eriti ei lähe. Paisupaagi kork sai vahetatud eelmise aasta lõpus.
Esmaspäeval pöördun küll kindlasti remontija poole, kuid et ma nüüd ise Tallinnasse ei satu veel nädal aega, siis oleks hea teada, et ega kellelgi vahepeal pole antud teemaga rohkem infot tekkinud, et oleks ehk ennetavalt juba teemaga rohkem kursis?
Mina loputasin endal jahutussüsteemi veega läbi mitu korda ja sain vist sellest liivast lahti. Nüüd ei lähe temp. seier enam isegi poole peale välja.
+
Minu mure sai lahendatud paisupaagi korgi vahetusega ja jahutussüsteemi läbilobutamise ja uue jahutusvedeliku panemisega. Vähemalt ma loodan!
=
Kui temp enam "poole peale" välja ei lähe, on midagi endiselt mäda. St, et mootor (vähemalt seieri järgi) ei saavuta enam töötemperatuuri.
Mina loputasin endal jahutussüsteemi veega läbi mitu korda ja sain vist sellest liivast lahti. Nüüd ei lähe temp. seier enam isegi poole peale välja.
+
Minu mure sai lahendatud paisupaagi korgi vahetusega ja jahutussüsteemi läbilobutamise ja uue jahutusvedeliku panemisega. Vähemalt ma loodan!
=
Kui temp enam "poole peale" välja ei lähe, on midagi endiselt mäda. St, et mootor (vähemalt seieri järgi) ei saavuta enam töötemperatuuri.
Või = tonnise tüüpviga, ehk näiduk ise.
Iga ratas veab and then some!