Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga
-
- Pealik
- Postitusi: 4262
- Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016
Mõtleks edasi...
Olemas veljed 8x18 ET38
Teageri postitatud esimeses tabelis soovitatakse rehvi 235/40 R18, kuid seal ET49 :freak:
Samas allolevas tabelis on antud ET vahemikuks 38-49...
http://lauren.kosei.ee/pcd-tabel.html
Kui panna 225/40 R18 rehv, siis jääb see velje äärega päris tasa ning ei kaitse velge.
Kui panna 235/40 R18 rehv, siis on velje kaitseomadused olemas kuid kas siis täislastis hakkab logarisse käima või mitte :o
Olemas veljed 8x18 ET38
Teageri postitatud esimeses tabelis soovitatakse rehvi 235/40 R18, kuid seal ET49 :freak:
Samas allolevas tabelis on antud ET vahemikuks 38-49...
http://lauren.kosei.ee/pcd-tabel.html
Kui panna 225/40 R18 rehv, siis jääb see velje äärega päris tasa ning ei kaitse velge.
Kui panna 235/40 R18 rehv, siis on velje kaitseomadused olemas kuid kas siis täislastis hakkab logarisse käima või mitte :o
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14300
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
No aga seal kosei tabelis on ju antud ET ilma velje mõõduta (üldse on see PCD tabel, ehk poldivalemi tabel..:P). Seega vastavalt velje mõõdule ET muutub. Tonnise kohta on seal ka öeldud vaid ET30. mis on ilmselge jama, sest näiteks Superaerod on ET-ga 27. igasugu 15"-sed on 33-ga jne jne.
Aga mul on tunne, et ega enne tulemust ei tea, kui rattad alla keerad..:D 225 on tegelikult 8.8 tolli, niiet õite pisut jääb ikka üle serva..:) Päris "strech" ei ole..:)
Aga mul on tunne, et ega enne tulemust ei tea, kui rattad alla keerad..:D 225 on tegelikult 8.8 tolli, niiet õite pisut jääb ikka üle serva..:) Päris "strech" ei ole..:)
-
- Pealik
- Postitusi: 4262
- Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016
Proovisin 225/40 R18 rehvi alla Stretch ta pole aga velge ka selle rehviga ei kaitse.
Koormuse all ei käinud kusagile vastu ja ruumi justkui on. Pean ilmselt pioneer olema ja proovin 235/40 R18 alla vägistada :D
Koormuse all ei käinud kusagile vastu ja ruumi justkui on. Pean ilmselt pioneer olema ja proovin 235/40 R18 alla vägistada :D
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
-
- Pealik
- Postitusi: 4262
- Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016
Leidsin väkse lõigu selle (ET38) kohta :freak:
Ei saagi nüüd pihta, kas Aero madalduse omadused on samasugused kui aftermarketi omadel :o
Hirschi madaldus on eeldatavasti jäigem (kui Aerol) ja seetõttu ei teki 235/40 R18-ga probleeme?
http://www.saabcentral.com/forums/archive/index.php/t-57526.html
EDIT: Siin on samuti juttu antud asja kohta (asi juba positiivsem):
http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=180889
Ei saagi nüüd pihta, kas Aero madalduse omadused on samasugused kui aftermarketi omadel :o
Hirschi madaldus on eeldatavasti jäigem (kui Aerol) ja seetõttu ei teki 235/40 R18-ga probleeme?
http://www.saabcentral.com/forums/archive/index.php/t-57526.html
EDIT: Siin on samuti juttu antud asja kohta (asi juba positiivsem):
http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=180889
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
-
- Pealik
- Postitusi: 4262
- Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016
Veljed (18"+8J, ET 38) on nüüd all.
Rehv läks peale 235/40 R18. Teen mõned sõidud ära ja annan teada, kas taga logarisse hakkab käima või mitte. Ees on ruumi kõvasti :)
Rehv läks peale 235/40 R18. Teen mõned sõidud ära ja annan teada, kas taga logarisse hakkab käima või mitte. Ees on ruumi kõvasti :)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
-
- Pealik
- Postitusi: 4262
- Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016
Veljed (18"+8J, ET 38) on nüüd all.
Rehv läks peale 235/40 R18. Teen mõned sõidud ära ja annan teada, kas taga logarisse hakkab käima või mitte. Ees on ruumi kõvasti :)
Nüüd oleks paslik jagada kommentaare 9-5 ja sellise setupiga sõitmisel.
Kui ma sellise koosluse alla panin siis käisin ka koheselt sillastendis kus reguleerija pidi tagumised rattad väikse kalde alla panema, vastasel juhul oleks tagumised rehvid logarisse käima hakanud. Peale reguleeringut jäid tagumised rattad natuke lääpa mistõttu hakkasid need rehvi sisekülge kulutama.
Esimeste külgkalle oli normaalne ja seal visuaalselt midagi viltu ei olnud!
Soovitav oleks sellise ET-ga (38) panna 225/40 R18 rehvid alla. Kuna 235/40 on oma olemuselt tsipa laiem ja nõks kõrgem siis Eesti teede peal mõnest suurema jõnksuga teest üle sõites hakkas mul parem esimene ratas aegajalt logarisse käima.
Nüüd sain alla 18"+8J, ET 35-ga veljed ja rehv on peal 225/40 ZR18.
Kuigi ET on 3mm väljapoole, siis 225/40 rehviga kompenseerib selle vahe ära ja hetkel tundub selline kombo olevat sobivam :cool:
Kui midagi uut jälle ilmneb, annan teada :)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Huvitav, et 9-5 on nii tundlik väikestele rehvi ja velgede erineva koosluse muutmisele.
Oma 9-3 SS aerole olen pannud 18" (8J, ET41) veljele nii 225/40 kui ka 235/40 rehve küll originaalseades, Maptuni colilide (-50) madaldusega, Koni FSD + H&R (-40) madalduse ja Hirschi (-25) madalduse + originaalamordiga.
Kuidagi ei õnnestunud sellist olukorda saavutada, et rehv millegi vastu hakkaks käima.
Oma 9-3 SS aerole olen pannud 18" (8J, ET41) veljele nii 225/40 kui ka 235/40 rehve küll originaalseades, Maptuni colilide (-50) madaldusega, Koni FSD + H&R (-40) madalduse ja Hirschi (-25) madalduse + originaalamordiga.
Kuidagi ei õnnestunud sellist olukorda saavutada, et rehv millegi vastu hakkaks käima.
-
- Pealik
- Postitusi: 4262
- Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016
Ilmselt on sul velje ET piisavalt originaali lähedale ja istub seetõttu rohkem (piisavalt) seespool. Kui sa tead velje ET-d siis võid siia üles märkida :)
Ja ega 9-5 Aero vedrud ja amordid originaalis ka kuigi jäigad ei ole. On tavalisest natuke madalam ja pisut jäigem!
Ja ega 9-5 Aero vedrud ja amordid originaalis ka kuigi jäigad ei ole. On tavalisest natuke madalam ja pisut jäigem!
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Huvitav, et 9-5 on nii tundlik väikestele rehvi ja velgede erineva koosluse muutmisele.
Oma 9-3 SS aerole olen pannud 18" (8J, ET41) veljele nii 225/40 kui ka 235/40 rehve küll originaalseades, Maptuni colilide (-50) madaldusega, Koni FSD + H&R (-40) madalduse ja Hirschi (-25) madalduse + originaalamordiga.
Kuidagi ei õnnestunud sellist olukorda saavutada, et rehv millegi vastu hakkaks käima.
Mina jälle tean ühte SS-i, mille logari ma oma masinale alla panin, sellel on sisse kulunud lausa pisike auk kuna tüüp kasutas ET49 velgesid, seega kui ET õige ei tohiks probleeme tekkida. Turbo X on lausa 19 tollistega, ka need mahuvad ilusti alla, minu teada keres suuri erinevusi pole.
Uue rehviringi soetamisel tuli veidi konsulteerida foorumi kasutajatega. SAAB 9-5 , MY 2002 ´le sai paigaldatud 8J x 18 valuveljed mille ET 45 mm , rehvivalikuks NOKIAN 235 / 40 ZR 18 . Rehvidel on nn. velje servi kaitsev rant kuid kogemuse põhjal tasub siiski äärekividest eemale hoida. Esialgu ei ole veel rattakoobastes märgata , et rehvid kontakteeruksid peale teepinna veel muude materjalidega.
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Küsiks nõu 9-3 SS Aerole talverehvide soetamise teemal. Suvekad on Aero originaalvelgedel hetkel 225/45R17.
Kuna 17 tolli valuvelge ei taha meie kliimas soolata sai ostetud Saab 9-3 originaal 16 tollised 6,5 laiusega plekkveljed.
Käsiraamatus annab tehas soovituslikuks talvemõõduks 205/55R16 või 215/55R16. Aga ma tahaks talveks autot maksimaalselt kõrgeks saada rehviga nii, et miskit kuskile veel vastu käima ei hakkaks. Talvisel ajal see välimus pole mulle oluline, peaasi et kuskile vastu ei käiks. Spidomeetri vea saab ka GPS abiga välja peilida.
Kas annab minu autol kasutada ka 60 profiiliga ja veelgi kitsamat rehvi näiteks 195/60R16? Kas on kellelgi kogemusi nende kasutamisega 9-3 Aero all? Või on muid soovitusi? 205/55R16 oleks iseenesest väga hästi kättesaadav mõõt, aga autot suveseadest eriti kõrgemaks ei tõsta, pigem üleminek 17" veljelt 16" veljele vist langetaks autot selle mõõdu puhul veelgi.
Ise arvutasin, et 205/55 kõrgus on 112,75 mm ja 195/60 kõrgus 117 mm ehk kitsam ja kõrgem rehv annaks vaid 5mm kõrgust juurde :(
Kuna 17 tolli valuvelge ei taha meie kliimas soolata sai ostetud Saab 9-3 originaal 16 tollised 6,5 laiusega plekkveljed.
Käsiraamatus annab tehas soovituslikuks talvemõõduks 205/55R16 või 215/55R16. Aga ma tahaks talveks autot maksimaalselt kõrgeks saada rehviga nii, et miskit kuskile veel vastu käima ei hakkaks. Talvisel ajal see välimus pole mulle oluline, peaasi et kuskile vastu ei käiks. Spidomeetri vea saab ka GPS abiga välja peilida.
Kas annab minu autol kasutada ka 60 profiiliga ja veelgi kitsamat rehvi näiteks 195/60R16? Kas on kellelgi kogemusi nende kasutamisega 9-3 Aero all? Või on muid soovitusi? 205/55R16 oleks iseenesest väga hästi kättesaadav mõõt, aga autot suveseadest eriti kõrgemaks ei tõsta, pigem üleminek 17" veljelt 16" veljele vist langetaks autot selle mõõdu puhul veelgi.
Ise arvutasin, et 205/55 kõrgus on 112,75 mm ja 195/60 kõrgus 117 mm ehk kitsam ja kõrgem rehv annaks vaid 5mm kõrgust juurde :(
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Teageri tabel esimeses postis ütleb, et 9-3 OG aero pidurite otsa 15" veljed ei mahu. On see ikka kindel?
Auto Instruktionsbok ütleb vaid
OBSERVERA ...
9-3 kõik muud mudelid: velgede offset ärgu ületagu ET 49;
9-3 aero: ärge üle 17" velgi paigaldage. Velgede offset ärgu ületagu ET 45;
Fälgdimension-alajaotuses (lk 237) loetletakse jälle kõik muud mudelid (ja veljed 15-17), aerost pole seal mõmmigi :(. Mul 15-sed plekid koos korralike Gislavedi naastudega. Lootsin, et saan need ära kasutada.
Edit: proovisin ära, esiteljele. 15" plekk läks aerole alla küll ja käis vabalt ringi aga ruumi oli vaid mõned millimeetrid. Avanevat pilti vaadates meenus, et esimesed pidurikettad on piirini kulunud ja klotsid pole ka enam esimeses nooruses. Ehk siis ülimalt tõenäoline, et peale pidurite korda tegemist need rattad enam alla ei mahu. Müün maha, ostan 16" asemele.
Auto Instruktionsbok ütleb vaid
OBSERVERA ...
9-3 kõik muud mudelid: velgede offset ärgu ületagu ET 49;
9-3 aero: ärge üle 17" velgi paigaldage. Velgede offset ärgu ületagu ET 45;
Fälgdimension-alajaotuses (lk 237) loetletakse jälle kõik muud mudelid (ja veljed 15-17), aerost pole seal mõmmigi :(. Mul 15-sed plekid koos korralike Gislavedi naastudega. Lootsin, et saan need ära kasutada.
Edit: proovisin ära, esiteljele. 15" plekk läks aerole alla küll ja käis vabalt ringi aga ruumi oli vaid mõned millimeetrid. Avanevat pilti vaadates meenus, et esimesed pidurikettad on piirini kulunud ja klotsid pole ka enam esimeses nooruses. Ehk siis ülimalt tõenäoline, et peale pidurite korda tegemist need rattad enam alla ei mahu. Müün maha, ostan 16" asemele.
siin tabelis on kirjas et 15" läheb 9-3le alla aga manualis oli et min 16" autoks 9-3 2009 1.9 TTid
Võimsamatele mootoritele pandi suuremad pidurikettad ette. Algselt oli TTiD ainul Aerona saadaval. Esimene postitus on ju aastast 2008.
Terv, teager
Mis arvate sellest, et 9-3 OG-le (ET 49) panna alla 9-3SS veljed (ET 41)? Sama veljelaiuse korral nihkuks ratas 8mm väljapoole aga kui SS veljed on pool tolli kitsamad (16x6,5) siis see 1,65mm lisaks vaevalt koopasse käib.
Kas 8mm väiksem offset oleks veermikule otsene häving või ei ole väga märgatav? Mõju juhitavusele?
Suht varnast võtta oleks 215/55 naastud või 225/50 suvekad. OG-l on praegu all 17x7 koos 215/45R17 lamellidega
Kas 8mm väiksem offset oleks veermikule otsene häving või ei ole väga märgatav? Mõju juhitavusele?
Suht varnast võtta oleks 215/55 naastud või 225/50 suvekad. OG-l on praegu all 17x7 koos 215/45R17 lamellidega
Ei hakka uut teemat tegema, küsin siin samas targemate meeste käest. Küsimus selline siis, et mis rehvirõhuga te sõidate? Otsisin ja uurisin inglise Saabi lehtedelt jne, aga selgelt vastust ikka ei saanud. Sai siis uued suverehvid soetatud. Mis kõige normaalsem rõhk nendesse oleks? Hankook ventus prime 2 94w XL 225/45/17. Inglise lehel kirjutas midagi, et XL rehvil soovitavad suuremat rõhku sisse panna jne. On kellegil näpunäiteid jagada? Auto on 9-5 Aero Estate 2002
Seda küll jah, aga lugesin ka, et ei pidanud piisavalt suur see olema. Osad soovitaasid kõrgemaks panna jne. Ühesõnaga väga keeruliseks asi aetud. Igaüks räägib oma juttu. Panen tehase soovitusliku sisse ja kulgen rahulikult edasi:D
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Mina hoian talverehvis 2,4Bar rehv 205/55/16. Suvel ca 2,7 (2,6)Bar rehv on 235/45/17 XL