Uurisin võrgust veel natuke teemat. Niisiis selgub et kui masinale kuhu on ette nähtud ET41 veljed panna alla ET49 siis istub velg liiga sügaval rattakoopas ja väheneb rataste vahe. Seega tundub et 9-3 SS/SC -le ei ole hea mõte 9-5 velge alla panna, vastupidi võib. Saan ma õigesti aru?
Lähevad küll. Vahe ongi offsetis - kui garantiimasin, siis on see oluline; kui mitte, siis see vahe on tegelikult väga väike - 8
Kui sa tahaksid 49 asemele panna 31 nt, siis peaks juba hakkama vaheflantsidega jamama.
Aidake rumalat- kas tonnisele läheb 16 velg, millel on ET 18 ja laius 7,5? Olen uurinud igasugu kalkulaatoreid ja mulle tundub, et nagu sobiks. Ei tahaks ämbrisse astuda. Küsin veel kas peugeoti veljed sobivad saabile?
Õige ET laiemale veljele. Peugeoti veljed sobivad hästi, keskauk sama 65.1mm, Fordi velgedega hakkab taga seestpoolt vastukäima. Mul on suvel 18" 7.5 ja ET15
Pange tähele, et OG9-3 ning OG9-5'le on tehase poolt erinevad rehvimõõdud soovitatud!!!!
terv, teager
Muutsin ära. Samas ei ole OG9-3 puhul 17x7.5, ET42 puhul (isegi madaldusega) 225/45 rehviga probleeme. 9-5 kohta ei tea.
Lähtudes oma kogemusest, milline rõve punn nägi 215 laiusega rehv välja 6.5" saabi veljel
,
siis 7" laiale veljele 225 laiusega rehvi ei paneks; tegelt ei tea, rehvid on ka eri tootjatel veidi erinevad(kuigi mõõt sama, on tootja soovituslik velje laiusevahemik erinev...).
huvitav seda et mul manualis kirjas et R18 läheb koos 225/45 kuumidega mitte nagu sul tabelis 235/40
Mis auto ja mis aasta?
Auto on Saab Aero 9-3 06.2003
Minule kättesaadavates kasutamisjuhendites (US versioon) ning EAC ei kajasta 18" velgede rehvimõõte. Võtsin selle info Hirschi lehelt. Hirschi velg on aga laiem, kui originaal, 8" versus 7.5" (see ka kirjas tabelis)
Seega:
Üle 225 pole mingit mõtet rehvi panna kui just 180+kw ei ole.
ja mõistlik on hoida suverehv madal (nt.<=45), kui ikkagi mõte on hea juhitavus.
Ja talvel kitsas 195 nt. ja kõrgem (nt. 65).
Endal väga positiivsed kogemused suvel 225/40/R18 PilotSport ja PS2 ning ContiSport 2 ja talvest 195/65/R16 nael - 166kw esiveoliselt LSDga autolt.
Uurisin natuke siin neid mõõte ja saan aru,et uuemale 9-3-le pole vist vanema 9-3 velge vaherõngasteta panna soovitav.Kuna ET 41 (uuem)vs. 49(vanem)-:ehk siis oleks veljel rehv koopas 8mm seespool.Hetkel all valuveljed 16 tolli ja plaan talveks panna plekkveljed ja praegu siis dilemma,kas 15 või 16 tolli.Kuna olemas jooks korralikke Nokian naastrehve 15 tolliseid,siis oleks lihtsam otsida 15 veljed.Aga,kas ET41 offsetiga uuema 9-3 15 tolliseid plekkvelgi saada on,ei tea.Müügikuulutusi uurisin,aga leidnud olen ainult 15 veljed vanemale 9-3-le.Eks pean uurima samasuguste 16 tolliste talvekate saadavust ja ehk siis tuleb lihtsalt 15 tollised müüki panna.
Kui kellelgi pakkuda 15 tolliseid velgi 9-3(MY07)-le või siis äkki rehvide vahetust 15 vs. 16 tolli.Peast hetkel ei mäleta HKPL täpseid mõõte,aga seda saab vaadata.
Tekkis küsimus rehvide kohta:
kui mul praegu all on 195/60 R15 suverehvid, kas mahuvad ilusti ka 195/65 R15 naasterehvid või hakkavad hõõruma kui rooli lõpuni keerata? Kas keegi proovis oma 9-3OG-ga niimoodi?
esikässar on samaaegselt nii veojõukontroll kui difrilukk, kui veel pole märgatud :)
Asja üldine nimi on unifitseerimine - kuna klassiku esikäsipidur oli üsnagi <b>[Censored]</b>o süsteem, siis otsustati kässar taha kolida. Ja kõige mugavam kolimise viis oli võtta tonni pidurisüsteem aluseks. Sellega kaasnes loomulikult ka tonni veljemõõt.
See ,et nad sul vägahästi üksteise asemele ei istunud, võib olla seotud näiteks roostetamise-kulumisega.
Võta mõõdulint... ma ei tea, mis sul seal all on hetkel kas 7 või 7.5 tolli laiad veljed.
asendades 7x17 8.5x18-ga, on vedrustuse poolne muutus -5.1 mm ja väljast +33 mm
asendades 7.5x17 8.5x18-ga, on vedrustuse poolne muutus +1.3 mm ja väljast +26.7 mm
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Võta mõõdulint... ma ei tea, mis sul seal all on hetkel kas 7 või 7.5 tolli laiad veljed.
asendades 7x17 8.5x18-ga, on vedrustuse poolne muutus -5.1 mm ja väljast +33 mm
asendades 7.5x17 8.5x18-ga, on vedrustuse poolne muutus +1.3 mm ja väljast +26.7 mm
Netis oleva info järgi on need praegused 7x17 sul, niiet mine mõõda, kas 5mm vedrustuse poole mahub ja väljast 33 mm koopasse mahub.
Ma arvan, et sisemise poolega ei tohiks muret olla, sest isegi SAAB-i enda 7.5" laiade originaalvelgede panekul (7x17 -> 7.5x17, mõlemal ET 49) liigub sisemine pool rohkem vedrustuse poole (6.5 mm)
minu arvutused põhinevad sellel kalkulatoril
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Hirsch teeb (või siis tegi) kunagi jubinat nimega "steering lock limiter", mis tuli installida autole, kui taheti Hirschi 19x8 velgi (3-spoke, mis blocketi leidude teemast just alles läbi käisid) alla panna..:P Ma ei suuda küll hetkel kusagilt leida nende velgede offsetti. Küll aga leidsin sellise kommentaari "They severely reduce the turning circle. Whats more, the car I had didnt have the limitors, so in the car park, 90 deg turns, the tyres were brushing the wheel arches...thats really horrible". See 19 või 18 või 17 ei omagi väga tähtsust, sest vastavalt valitakse ka rehvi kõrgus ja ratta läbimõõt/kõrgus väga palju ei muutu. Aga see laiuse teema puhub rohkem pilli. Kui originaali on olemas 8x18, siis üle 8 ma ei roniks ja siis ka mitte 35 ET-ga vaid originaalile lähemale.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Hirsch teeb (või siis tegi) kunagi jubinat nimega "steering lock limiter", mis tuli installida autole, kui taheti Hirschi 19x8 velgi alla panna.. Ma ei suuda küll hetkel kusagilt leida nende velgede offsetti. Küll aga leidsin sellise kommentaari "They severely reduce the turning circle.
Limiteerija pigem ikka suurendab pöörderaadiust, mitte ei vähenda.