Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Rehvide-velgedega kauplemiseks oma koht. Ka üldised rehviteemalised küsimused võib siia postitada.
Vasta
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#101

N Apr 21, 2011 10:18

Ei oska üldse ütelda, sest ma ei tea kas see lähebki sinna peale. 215/55 läheb küll ja see ei jää inetu.


Mul käib 215/55R16 kere vastu kergelt seestpoolt... usun, et 225 hakkab veel rohkem käima ja no väljanägemiselt on ta kindlasti pastel.

terv, teager
Kasutaja avatar
Garu
Postitusi: 415
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#102

P Apr 24, 2011 12:57

Uurisin võrgust veel natuke teemat. Niisiis selgub et kui masinale kuhu on ette nähtud ET41 veljed panna alla ET49 siis istub velg liiga sügaval rattakoopas ja väheneb rataste vahe. Seega tundub et 9-3 SS/SC -le ei ole hea mõte 9-5 velge alla panna, vastupidi võib. Saan ma õigesti aru?

Lähevad küll. Vahe ongi offsetis - kui garantiimasin, siis on see oluline; kui mitte, siis see vahe on tegelikult väga väike - 8

Kui sa tahaksid 49 asemele panna 31 nt, siis peaks juba hakkama vaheflantsidega jamama.

terv, teager
alzabo777
Postitusi: 18
Liitunud: N Mär 10, 2011 23:57
Asukoht:
Auto:

#103

N Mai 05, 2011 13:49

huvitav seda et mul manualis kirjas et R18 läheb koos 225/45 kuumidega mitte nagu sul tabelis 235/40
similar
Postitusi: 132
Liitunud: N Jaan 04, 2007 16:00
Asukoht:
Auto:

#104

N Mai 05, 2011 14:39

Paar täpsustust 9-3(98-03) kohta
Viggeni originaalvelg on (ALU34) 17"x7.5, ET42, rehv 215/45
Aerol (ALU36) 17"x7, ET45, rehv 215/45
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2039
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht:
Auto:

#105

N Mai 05, 2011 14:54

Aidake rumalat- kas tonnisele läheb 16 velg, millel on ET 18 ja laius 7,5? Olen uurinud igasugu kalkulaatoreid ja mulle tundub, et nagu sobiks. Ei tahaks ämbrisse astuda. Küsin veel kas peugeoti veljed sobivad saabile?


Õige ET laiemale veljele. Peugeoti veljed sobivad hästi, keskauk sama 65.1mm, Fordi velgedega hakkab taga seestpoolt vastukäima. Mul on suvel 18" 7.5 ja ET15
__In Boost We Trust__
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#106

N Mai 05, 2011 15:02

huvitav seda et mul manualis kirjas et R18 läheb koos 225/45 kuumidega mitte nagu sul tabelis 235/40


Mis auto ja mis aasta?

Paar täpsustust 9-3(98-03) kohta
Viggeni originaalvelg on (ALU34) 17"x7.5, ET42, rehv 225/45
Aerol (ALU36) 17"x7, ET45, rehv 215/45


Pange tähele, et OG9-3 ning OG9-5'le on tehase poolt erinevad rehvimõõdud soovitatud!!!!

terv, teager

Lisatud failid
similar
Postitusi: 132
Liitunud: N Jaan 04, 2007 16:00
Asukoht:
Auto:

#107

N Mai 05, 2011 16:22



Pange tähele, et OG9-3 ning OG9-5'le on tehase poolt erinevad rehvimõõdud soovitatud!!!!

terv, teager


Muutsin ära. Samas ei ole OG9-3 puhul 17x7.5, ET42 puhul (isegi madaldusega) 225/45 rehviga probleeme. 9-5 kohta ei tea.



Lähtudes oma kogemusest, milline rõve punn nägi 215 laiusega rehv välja 6.5" saabi veljel
Pilt,
siis 7" laiale veljele 225 laiusega rehvi ei paneks; tegelt ei tea, rehvid on ka eri tootjatel veidi erinevad(kuigi mõõt sama, on tootja soovituslik velje laiusevahemik erinev...).
alzabo777
Postitusi: 18
Liitunud: N Mär 10, 2011 23:57
Asukoht:
Auto:

#108

N Mai 05, 2011 19:47

huvitav seda et mul manualis kirjas et R18 läheb koos 225/45 kuumidega mitte nagu sul tabelis 235/40


Mis auto ja mis aasta?


Auto on Saab Aero 9-3 06.2003
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#109

N Mai 05, 2011 20:01

huvitav seda et mul manualis kirjas et R18 läheb koos 225/45 kuumidega mitte nagu sul tabelis 235/40


Mis auto ja mis aasta?

Auto on Saab Aero 9-3 06.2003


Minule kättesaadavates kasutamisjuhendites (US versioon) ning EAC ei kajasta 18" velgede rehvimõõte. Võtsin selle info Hirschi lehelt. Hirschi velg on aga laiem, kui originaal, 8" versus 7.5" (see ka kirjas tabelis)
Seega:

18x8" - 235/40R18 (Hirschi velg)
18x7.5" - 225/45R18 (originaalvelg, alzabo777 andmetel)

terv, teager
alzabo777
Postitusi: 18
Liitunud: N Mär 10, 2011 23:57
Asukoht:
Auto:

#110

T Mai 10, 2011 1:04

olen kodus, pildistan kleebi mis on autol..

kysin selle pärast et tahan suvi rehvid osta..
faca
Postitusi: 105
Liitunud: R Mär 02, 2007 15:23
Asukoht:
Auto:

#111

T Mai 17, 2011 12:07

Üle 225 pole mingit mõtet rehvi panna kui just 180+kw ei ole.
ja mõistlik on hoida suverehv madal (nt.<=45), kui ikkagi mõte on hea juhitavus.
Ja talvel kitsas 195 nt. ja kõrgem (nt. 65).
Endal väga positiivsed kogemused suvel 225/40/R18 PilotSport ja PS2 ning ContiSport 2 ja talvest 195/65/R16 nael - 166kw esiveoliselt LSDga autolt.
Kasutaja avatar
heikiw
Saabiklubi liige
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#112

R Juul 29, 2011 10:43

Uurisin natuke siin neid mõõte ja saan aru,et uuemale 9-3-le pole vist vanema 9-3 velge vaherõngasteta panna soovitav.Kuna ET 41 (uuem)vs. 49(vanem)-:ehk siis oleks veljel rehv koopas 8mm seespool.Hetkel all valuveljed 16 tolli ja plaan talveks panna plekkveljed ja praegu siis dilemma,kas 15 või 16 tolli.Kuna olemas jooks korralikke Nokian naastrehve 15 tolliseid,siis oleks lihtsam otsida 15 veljed.Aga,kas ET41 offsetiga uuema 9-3 15 tolliseid plekkvelgi saada on,ei tea.Müügikuulutusi uurisin,aga leidnud olen ainult 15 veljed vanemale 9-3-le.Eks pean uurima samasuguste 16 tolliste talvekate saadavust ja ehk siis tuleb lihtsalt 15 tollised müüki panna.

Kui kellelgi pakkuda 15 tolliseid velgi 9-3(MY07)-le või siis äkki rehvide vahetust 15 vs. 16 tolli.Peast hetkel ei mäleta HKPL täpseid mõõte,aga seda saab vaadata.
Kasutaja avatar
ebuprofen
Postitusi: 439
Liitunud: E Aug 01, 2011 23:05
Asukoht: Iru
Auto: SAAB 9-3 SC Aero TTiD

#113

N Sept 15, 2011 4:39

Tekkis küsimus rehvide kohta:
kui mul praegu all on 195/60 R15 suverehvid, kas mahuvad ilusti ka 195/65 R15 naasterehvid või hakkavad hõõruma kui rooli lõpuni keerata? Kas keegi proovis oma 9-3OG-ga niimoodi?
Kasutaja avatar
dx2
Saabiklubi liige
Postitusi: 67
Liitunud: E Nov 17, 2008 0:26
Asukoht:
Auto:

#114

L Sept 17, 2011 15:22

Mahuvad ilusti ka 195/65 R15 naasterehvid.
Tundrahunt
Postitusi: 38
Liitunud: E Mai 09, 2005 15:10
Asukoht:
Auto:

#115

N Sept 29, 2011 20:25

esikässar on samaaegselt nii veojõukontroll kui difrilukk, kui veel pole märgatud :)


Asja üldine nimi on unifitseerimine - kuna klassiku esikäsipidur oli üsnagi <b>[Censored]</b>o süsteem, siis otsustati kässar taha kolida. Ja kõige mugavam kolimise viis oli võtta tonni pidurisüsteem aluseks. Sellega kaasnes loomulikult ka tonni veljemõõt.

See ,et nad sul vägahästi üksteise asemele ei istunud, võib olla seotud näiteks roostetamise-kulumisega.
Kasutaja avatar
vvs
Tartu pealik
Postitusi: 3278
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006

#116

N Mär 15, 2012 9:51

Küsimus teadjale:
Kas Saab 9-5 Aero 2003a. autole on reaalne alla toppida velg, mille mõõdud on 18" 8,5J ET35?

Tehase soovitus ET vallas on 38-49 :freak:
Interneeduses pole veel õigele lehele sattunud :fight:
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13569
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#117

N Mär 15, 2012 10:02

Võta mõõdulint... ma ei tea, mis sul seal all on hetkel kas 7 või 7.5 tolli laiad veljed.
asendades 7x17 8.5x18-ga, on vedrustuse poolne muutus -5.1 mm ja väljast +33 mm
asendades 7.5x17 8.5x18-ga, on vedrustuse poolne muutus +1.3 mm ja väljast +26.7 mm
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
vvs
Tartu pealik
Postitusi: 3278
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006

#118

N Mär 15, 2012 10:10

Võta mõõdulint... ma ei tea, mis sul seal all on hetkel kas 7 või 7.5 tolli laiad veljed.
asendades 7x17 8.5x18-ga, on vedrustuse poolne muutus -5.1 mm ja väljast +33 mm
asendades 7.5x17 8.5x18-ga, on vedrustuse poolne muutus +1.3 mm ja väljast +26.7 mm

Kakun ratta alt ära, mis muud :)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13569
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#119

N Mär 15, 2012 10:23

Netis oleva info järgi on need praegused 7x17 sul, niiet mine mõõda, kas 5mm vedrustuse poole mahub ja väljast 33 mm koopasse mahub.

Ma arvan, et sisemise poolega ei tohiks muret olla, sest isegi SAAB-i enda 7.5" laiade originaalvelgede panekul (7x17 -> 7.5x17, mõlemal ET 49) liigub sisemine pool rohkem vedrustuse poole (6.5 mm)
minu arvutused põhinevad sellel kalkulatoril
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
vvs
Tartu pealik
Postitusi: 3278
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006

#120

N Mär 15, 2012 10:31

Ma just kardangi, et välimine osa hakkab vastu logarit- või veel hullem vastu tiiba käima :freak:

Samas ET kõikumine on vaid 3mm, saab huvitav olema :P
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13569
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#121

N Mär 15, 2012 10:54

Hirsch teeb (või siis tegi) kunagi jubinat nimega "steering lock limiter", mis tuli installida autole, kui taheti Hirschi 19x8 velgi (3-spoke, mis blocketi leidude teemast just alles läbi käisid) alla panna..:P Ma ei suuda küll hetkel kusagilt leida nende velgede offsetti. Küll aga leidsin sellise kommentaari "They severely reduce the turning circle. Whats more, the car I had didnt have the limitors, so in the car park, 90 deg turns, the tyres were brushing the wheel arches...thats really horrible". See 19 või 18 või 17 ei omagi väga tähtsust, sest vastavalt valitakse ka rehvi kõrgus ja ratta läbimõõt/kõrgus väga palju ei muutu. Aga see laiuse teema puhub rohkem pilli. Kui originaali on olemas 8x18, siis üle 8 ma ei roniks ja siis ka mitte 35 ET-ga vaid originaalile lähemale.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
tõh
Postitusi: 765
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#122

N Mär 15, 2012 13:36

Hirsch teeb (või siis tegi) kunagi jubinat nimega "steering lock limiter", mis tuli installida autole, kui taheti Hirschi 19x8 velgi alla panna.. Ma ei suuda küll hetkel kusagilt leida nende velgede offsetti. Küll aga leidsin sellise kommentaari "They severely reduce the turning circle.

Limiteerija pigem ikka suurendab pöörderaadiust, mitte ei vähenda.
Kasutaja avatar
vvs
Tartu pealik
Postitusi: 3278
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006

#123

N Mär 15, 2012 13:41

All on praegu veljed, mille laius on 7", ET41 ja ruumi on väljapoole tulemiseks omajagu (~1,3 cm).
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13569
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#124

N Mär 15, 2012 14:50


Limiteerija pigem ikka suurendab pöörderaadiust, mitte ei vähenda.
no jah muidugi teeb suuremaks, ma ise teadsin ju mida mõeldi tsitaadiga ja siis ei süvenenud sõnastusse..:)
All on praegu veljed, mille laius on 7", ET41 ja ruumi on väljapoole tulemiseks omajagu (~1,3 cm).
see on ju vähe.. 2 korda nii palju oleks vaja, et hädapärast kuidagi mahtuda.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
vvs
Tartu pealik
Postitusi: 3278
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006

#125

N Mär 15, 2012 15:21


All on praegu veljed, mille laius on 7", ET41 ja ruumi on väljapoole tulemiseks omajagu (~1,3 cm).
see on ju vähe.. 2 korda nii palju oleks vaja, et hädapärast kuidagi mahtuda.

Ilmselt tuleb siis ikka otsida veljed, mille miinimum ET on 38 ja laius 8".

Tänan kaasamõtlemast :)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Vasta