6. leht 7-st

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: E Apr 02, 2012 23:10
Postitas vvs
Mõtleks edasi...

Olemas veljed 8x18 ET38

Teageri postitatud esimeses tabelis soovitatakse rehvi 235/40 R18, kuid seal ET49 :freak:

Samas allolevas tabelis on antud ET vahemikuks 38-49...
http://lauren.kosei.ee/pcd-tabel.html

Kui panna 225/40 R18 rehv, siis jääb see velje äärega päris tasa ning ei kaitse velge.
Kui panna 235/40 R18 rehv, siis on velje kaitseomadused olemas kuid kas siis täislastis hakkab logarisse käima või mitte :o

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: T Apr 03, 2012 9:30
Postitas Cyber
No aga seal kosei tabelis on ju antud ET ilma velje mõõduta (üldse on see PCD tabel, ehk poldivalemi tabel..:P). Seega vastavalt velje mõõdule ET muutub. Tonnise kohta on seal ka öeldud vaid ET30. mis on ilmselge jama, sest näiteks Superaerod on ET-ga 27. igasugu 15"-sed on 33-ga jne jne.

Aga mul on tunne, et ega enne tulemust ei tea, kui rattad alla keerad..:D 225 on tegelikult 8.8 tolli, niiet õite pisut jääb ikka üle serva..:) Päris "strech" ei ole..:)

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: T Apr 03, 2012 9:39
Postitas MadMan
See ET +-10 pole ju mingi näitaja Saabi puhul. Bemmil oli nii, et 5. seeria velg ronis 3. seeria rattakoopast välja. Velje kaitseomadus rehvi suhtes on tavaliselt rehvil lahendatud spets randiga.

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: T Apr 03, 2012 9:42
Postitas Cyber
ET +-10 ei pruugi olla tõesti näitaja, kui panna sama lai velg. Kui seda aga ka laiendada tolli võrra siis on tegelik muutus ju teine.

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: T Apr 03, 2012 12:11
Postitas vvs
Proovisin 225/40 R18 rehvi alla :) Stretch ta pole aga velge ka selle rehviga ei kaitse.

Koormuse all ei käinud kusagile vastu ja ruumi justkui on. Pean ilmselt pioneer olema ja proovin 235/40 R18 alla vägistada :D


Pilt

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: K Apr 04, 2012 11:10
Postitas vvs
Leidsin väkse lõigu selle (ET38) kohta :freak:
Ei saagi nüüd pihta, kas Aero madalduse omadused on samasugused kui aftermarketi omadel :o
Hirschi madaldus on eeldatavasti jäigem (kui Aerol) ja seetõttu ei teki 235/40 R18-ga probleeme?

http://www.saabcentral.com/forums/archive/index.php/t-57526.html


EDIT: Siin on samuti juttu antud asja kohta (asi juba positiivsem):

http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=180889

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: T Apr 24, 2012 17:18
Postitas vvs
Veljed (18"+8J, ET 38) on nüüd all.
Rehv läks peale 235/40 R18. Teen mõned sõidud ära ja annan teada, kas taga logarisse hakkab käima või mitte. Ees on ruumi kõvasti :)

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: K Aug 15, 2012 12:47
Postitas vvs
Veljed (18"+8J, ET 38) on nüüd all.
Rehv läks peale 235/40 R18. Teen mõned sõidud ära ja annan teada, kas taga logarisse hakkab käima või mitte. Ees on ruumi kõvasti :)

Nüüd oleks paslik jagada kommentaare 9-5 ja sellise setupiga sõitmisel.

Kui ma sellise koosluse alla panin siis käisin ka koheselt sillastendis kus reguleerija pidi tagumised rattad väikse kalde alla panema, vastasel juhul oleks tagumised rehvid logarisse käima hakanud. Peale reguleeringut jäid tagumised rattad natuke lääpa mistõttu hakkasid need rehvi sisekülge kulutama.
Esimeste külgkalle oli normaalne ja seal visuaalselt midagi viltu ei olnud!

Soovitav oleks sellise ET-ga (38) panna 225/40 R18 rehvid alla. Kuna 235/40 on oma olemuselt tsipa laiem ja nõks kõrgem siis Eesti teede peal mõnest suurema jõnksuga teest üle sõites hakkas mul parem esimene ratas aegajalt logarisse käima.


Nüüd sain alla 18"+8J, ET 35-ga veljed ja rehv on peal 225/40 ZR18.
Kuigi ET on 3mm väljapoole, siis 225/40 rehviga kompenseerib selle vahe ära ja hetkel tundub selline kombo olevat sobivam :cool:

Kui midagi uut jälle ilmneb, annan teada :)

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: K Aug 15, 2012 13:03
Postitas Six
Huvitav, et 9-5 on nii tundlik väikestele rehvi ja velgede erineva koosluse muutmisele.
Oma 9-3 SS aerole olen pannud 18" (8J, ET41) veljele nii 225/40 kui ka 235/40 rehve küll originaalseades, Maptuni colilide (-50) madaldusega, Koni FSD + H&R (-40) madalduse ja Hirschi (-25) madalduse + originaalamordiga.
Kuidagi ei õnnestunud sellist olukorda saavutada, et rehv millegi vastu hakkaks käima.

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: K Aug 15, 2012 13:19
Postitas vvs
Ilmselt on sul velje ET piisavalt originaali lähedale ja istub seetõttu rohkem (piisavalt) seespool. Kui sa tead velje ET-d siis võid siia üles märkida :)

Ja ega 9-5 Aero vedrud ja amordid originaalis ka kuigi jäigad ei ole. On tavalisest natuke madalam ja pisut jäigem!

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: K Aug 15, 2012 14:34
Postitas ivark
Huvitav, et 9-5 on nii tundlik väikestele rehvi ja velgede erineva koosluse muutmisele.
Oma 9-3 SS aerole olen pannud 18" (8J, ET41) veljele nii 225/40 kui ka 235/40 rehve küll originaalseades, Maptuni colilide (-50) madaldusega, Koni FSD + H&R (-40) madalduse ja Hirschi (-25) madalduse + originaalamordiga.
Kuidagi ei õnnestunud sellist olukorda saavutada, et rehv millegi vastu hakkaks käima.

Mina jälle tean ühte SS-i, mille logari ma oma masinale alla panin, sellel on sisse kulunud lausa pisike auk kuna tüüp kasutas ET49 velgesid, seega kui ET õige ei tohiks probleeme tekkida. Turbo X on lausa 19 tollistega, ka need mahuvad ilusti alla, minu teada keres suuri erinevusi pole.

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: R Mär 01, 2013 18:03
Postitas Aero2010
Tekkis selline küsimus, et kuidas istuvad Aero 5 spoke evo 17x7 velgedele 235/45rehvid? On äkki kellegil kogemusi?

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: R Mär 01, 2013 18:06
Postitas teager
Probleemivabalt. Lase käia

terv, teager

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: R Mär 01, 2013 18:08
Postitas Aero2010
Mõtlesin ise ka, et ei tohiks midagi hullu nagu olla. Aga suured tänud!

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: P Apr 28, 2013 15:35
Postitas I-Vaari
Uue rehviringi soetamisel tuli veidi konsulteerida foorumi kasutajatega. SAAB 9-5 , MY 2002 ´le sai paigaldatud 8J x 18 valuveljed mille ET 45 mm , rehvivalikuks NOKIAN 235 / 40 ZR 18 . Rehvidel on nn. velje servi kaitsev rant kuid kogemuse põhjal tasub siiski äärekividest eemale hoida. Esialgu ei ole veel rattakoobastes märgata , et rehvid kontakteeruksid peale teepinna veel muude materjalidega.

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: K Okt 02, 2013 13:54
Postitas skyline
Küsiks nõu 9-3 SS Aerole talverehvide soetamise teemal. Suvekad on Aero originaalvelgedel hetkel 225/45R17.
Kuna 17 tolli valuvelge ei taha meie kliimas soolata sai ostetud Saab 9-3 originaal 16 tollised 6,5 laiusega plekkveljed.
Käsiraamatus annab tehas soovituslikuks talvemõõduks 205/55R16 või 215/55R16. Aga ma tahaks talveks autot maksimaalselt kõrgeks saada rehviga nii, et miskit kuskile veel vastu käima ei hakkaks. Talvisel ajal see välimus pole mulle oluline, peaasi et kuskile vastu ei käiks. Spidomeetri vea saab ka GPS abiga välja peilida.
Kas annab minu autol kasutada ka 60 profiiliga ja veelgi kitsamat rehvi näiteks 195/60R16? Kas on kellelgi kogemusi nende kasutamisega 9-3 Aero all? Või on muid soovitusi? 205/55R16 oleks iseenesest väga hästi kättesaadav mõõt, aga autot suveseadest eriti kõrgemaks ei tõsta, pigem üleminek 17" veljelt 16" veljele vist langetaks autot selle mõõdu puhul veelgi.
Ise arvutasin, et 205/55 kõrgus on 112,75 mm ja 195/60 kõrgus 117 mm ehk kitsam ja kõrgem rehv annaks vaid 5mm kõrgust juurde :(

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: E Okt 21, 2013 19:28
Postitas AndresV
Teageri tabel esimeses postis ütleb, et 9-3 OG aero pidurite otsa 15" veljed ei mahu. On see ikka kindel?

Auto Instruktionsbok ütleb vaid
OBSERVERA ...
9-3 kõik muud mudelid: velgede offset ärgu ületagu ET 49;
9-3 aero: ärge üle 17" velgi paigaldage. Velgede offset ärgu ületagu ET 45;

Fälgdimension-alajaotuses (lk 237) loetletakse jälle kõik muud mudelid (ja veljed 15-17), aerost pole seal mõmmigi :(. Mul 15-sed plekid koos korralike Gislavedi naastudega. Lootsin, et saan need ära kasutada.

Edit: proovisin ära, esiteljele. 15" plekk läks aerole alla küll ja käis vabalt ringi aga ruumi oli vaid mõned millimeetrid. Avanevat pilti vaadates meenus, et esimesed pidurikettad on piirini kulunud ja klotsid pole ka enam esimeses nooruses. Ehk siis ülimalt tõenäoline, et peale pidurite korda tegemist need rattad enam alla ei mahu. Müün maha, ostan 16" asemele.

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: R Okt 25, 2013 18:24
Postitas mariom
siin tabelis on kirjas et 15" läheb 9-3le alla aga manualis oli et min 16" autoks 9-3 2009 1.9 TTid

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: L Okt 26, 2013 16:52
Postitas teager
siin tabelis on kirjas et 15" läheb 9-3le alla aga manualis oli et min 16" autoks 9-3 2009 1.9 TTid

Võimsamatele mootoritele pandi suuremad pidurikettad ette. Algselt oli TTiD ainul Aerona saadaval. Esimene postitus on ju aastast 2008.

Terv, teager

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: L Nov 02, 2013 13:43
Postitas AndresV
Mis arvate sellest, et 9-3 OG-le (ET 49) panna alla 9-3SS veljed (ET 41)? Sama veljelaiuse korral nihkuks ratas 8mm väljapoole aga kui SS veljed on pool tolli kitsamad (16x6,5) siis see 1,65mm lisaks vaevalt koopasse käib.

Kas 8mm väiksem offset oleks veermikule otsene häving või ei ole väga märgatav? Mõju juhitavusele?

Suht varnast võtta oleks 215/55 naastud või 225/50 suvekad. OG-l on praegu all 17x7 koos 215/45R17 lamellidega

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: L Apr 05, 2014 11:34
Postitas Aero2010
Ei hakka uut teemat tegema, küsin siin samas targemate meeste käest. Küsimus selline siis, et mis rehvirõhuga te sõidate? Otsisin ja uurisin inglise Saabi lehtedelt jne, aga selgelt vastust ikka ei saanud. Sai siis uued suverehvid soetatud. Mis kõige normaalsem rõhk nendesse oleks? Hankook ventus prime 2 94w XL 225/45/17. Inglise lehel kirjutas midagi, et XL rehvil soovitavad suuremat rõhku sisse panna jne. On kellegil näpunäiteid jagada? Auto on 9-5 Aero Estate 2002

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: L Apr 05, 2014 13:31
Postitas ebuprofen
see rehvide rõhk peaks manualis ja auto kleepise peal kirjas olema, vähemalt minu SSil on kleebis, kus on kirjas, et kui 1-2 inimest ja 225/45R17, siis rõhk peab olema 2.4

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: L Apr 05, 2014 15:35
Postitas Aero2010
Seda küll jah, aga lugesin ka, et ei pidanud piisavalt suur see olema. Osad soovitaasid kõrgemaks panna jne. Ühesõnaga väga keeruliseks asi aetud. Igaüks räägib oma juttu. Panen tehase soovitusliku sisse ja kulgen rahulikult edasi:D

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: L Apr 05, 2014 15:55
Postitas Homersimpson
Mina hoian talverehvis 2,4Bar rehv 205/55/16. Suvel ca 2,7 (2,6)Bar rehv on 235/45/17 XL

Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Postitatud: P Juun 01, 2014 11:08
Postitas ebuprofen
kas keegi proovis oma SSile alla panna 225/50R17? idee järgi nagu peaks mahtuma, aga proovimis võimalus puudub.