Tartu mehed dünopingis - loe viimaseid postitusi

Ühised tegemised
Vasta
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#51

K Nov 06, 2013 11:02

Autol kaob hetkeks jõud täiesti ära, ei usu, et see käigukastist on. Vahepeal oli nagu vabahoog sees. Tegelikult võiks iga käigu kohta panna selle NM/RPM graafiku. (samas kõikide käikudega vist maksimumi ei võeta dünos ?)
Regular Saab Guy
vvs
Pealik
Postitusi: 4257
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#52

K Nov 06, 2013 11:10

Autol kaob hetkeks jõud täiesti ära, ei usu, et see käigukastist on. Vahepeal oli nagu vabahoog sees. Tegelikult võiks iga käigu kohta panna selle NM/RPM graafiku. (samas kõikide käikudega vist maksimumi ei võeta dünos ?)

CR Softiga skaala on tõesti natuke veider kuna stockis käiguvahetuse puhul jõud nii maha ei lähe...eriti just 2-lt kolmandale vahetades.

Manuaali puhul mõõdetakse maksimum tavaliselt 4-nda käiguga!

Automaadil ei saa ju teha niimoodi.
Näiteks neljas käik on just sisse läinud ja kui siis kick downi panna, vahetab kohe käigu alla.

Seepärast me mõõdamegi nullist nii kaua kuni piirajasse (250km/h) läheb!
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#53

K Nov 06, 2013 13:01

Kickdowni tross lahti ühendada? Ma ei tea kas 9-5-l saab nii... tonnisel peaks saama.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#54

K Nov 06, 2013 13:10

Kickdowni tross lahti ühendada? Ma ei tea kas 9-5-l saab nii... tonnisel peaks saama.

Oh, Cyber...:red:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#55

K Nov 06, 2013 15:18

Nii muuseas küsiks, et mis jahutus teil seal ees oli mõõtmise ajal? T7 on ülimalt tundlik järskude temperatuuri muutuste suhtes sisselaskes ning mootori heaolu silmas pidades seda ka ei näpita. Läbi T7suite pole see ka muudetav.
Sõites 250km/h peaks teil seal turbopropellermootor ees olema, et vajalikku õhuvoolu tekitada.

Kui ma õigesti mäletan siis 60 kraadi juures (intake temp) vähendatakse jõudu juba 30% airmassist. Lisaks veel reeglid stiilis "kui temp tõuseb "n" aja jooksul rohkem kui x.
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#56

K Nov 06, 2013 15:30

Nii muuseas küsiks, et mis jahutus teil seal ees oli mõõtmise ajal? T7 on ülimalt tundlik järskude temperatuuri muutuste suhtes sisselaskes ning mootori heaolu silmas pidades seda ka ei näpita. Läbi T7suite pole see ka muudetav.
Sõites 250km/h peaks teil seal turbopropellermootor ees olema, et vajalikku õhuvoolu tekitada.

Kui ma õigesti mäletan siis 60 kraadi juures (intake temp) vähendatakse jõudu juba 30% airmassist. Lisaks veel reeglid stiilis "kui temp tõuseb "n" aja jooksul rohkem kui x.



Annab ka suites tempe näppida. Õige muidugi mitte puutuda.

Ja turbopropellermootori asemel võib vabalt hoopis turboimpellermootorit kasutada
:P
vvs
Pealik
Postitusi: 4257
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#57

K Nov 06, 2013 17:17

Nii muuseas küsiks, et mis jahutus teil seal ees oli mõõtmise ajal?...

Panen mõlema tõmbe graafiku siia...

Essiga tuli paar vatti juurde: vvs - max kW = 161,72x1,18=191kW
Sinine skaala oli tavaline graafik, punane "Sport" nupu graafik!

Pilt

WinPEP7 failid asuvad siin:
https://drive.google.com/file/d/0B-y_2hrmmCp7aW9MejVEd1owMTQ/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B-y_2hrmmCp7dEFtWFFPeG1KX1U/edit?usp=sharing


Graafikust on näha, et ilma essita tõmme on parem (mootorituli ei läinud põlema) ilmselt tänu sellele et temperatuur on alla 40.
Teine "S" tõmme läks nahka sest lõi mootoritule korra põlema - äkki ei saanud piisavalt jahedat õhtu :freak:
Sisselaske tempi ei osanud kahjuks õigel ajal vaadata :wall:

Kui nüüd Tech ütleb, et detonatsiooni jama on olnud siis see seletab niimõndagi...


Jahutuseks kasutatakse sellist asja...puhub korraliku kiirusega (sise)tuult. Pildi peal paremal pool olev agregaat:

Pilt
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
kroom
Postitusi: 319
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#58

K Nov 06, 2013 19:12

Seekord ma küll ei käinud pingis, kuna midagi vahepeal ju näpitud pole, aga ühe küsimuse viskaks küll targematele ette, nimelt automaatkasti ja düno kohta:
Kui panna automaatkastil käigukang asendisse 3 ehk siis kast üle kolmanda ei vaheta - kas ka nii saab tõepärased numbrid kätte? Küsin seda seepärast, et graafikul on näha, et maksimum vääne ja võimsus tulid just nimelt kolmanda käiguga ja siis polekski ju vaja enam neljanda käiguga paarutada? Küsimuse laienduseks veel selline mõte, et kui winter sisselülitada, alustab masin kohe teise käiguga ning siis annaks ju winter + käiguasend 3 vaid ühe käiguvahetuse ja seega ka ilusama puhtama graafiku. Kas nii saaks või kas nii üldse võib (masina heaolu mõttes)?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#59

K Nov 06, 2013 19:30

No mida sa Vvs jamad. :D See 4200 pööret kus sul masin käike vahetab ja ylespoole ronima hakkab on sellele turbiinile juba lagi. Sealt ei tule midagi....

Huvi pärast võid veel proovida ilma sumbutajata ehk mingi otse toruga või isegi 2 toruga ja hakka mõtteid mõlgutama, et ikka suurem turbo.
Vaata kas saad S9K jutule, ta teab üht teist, mis teha.... ta on kõvasti lugenud....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#60

K Nov 06, 2013 20:08

Seda isegi vaatama jäin, et käike vahetab peaaegu piirajas, ei anna tavaline Mitsu seal enam mingeid njuutoneid. Sellega seoses siis ka tagasihoidlikud kilovatid.
Kõik hakkab mõjuma, sisselaske temp., välajalaske läbivool (kindel takistus on katalüsaator), bensiini kvaliteet e. tegelik oktaan jne.
Üldse pole võimatu, et detoneeris rohkem, kui tavasõidul...auto seisab ju paigal ja miski intercoolerit ei jahutanud. Soft paneb maks. rõhu kohe ka vastavaks, ei lase liiga ohtlikult detoneerida.
Kõik näitab seda, et softis saab veel madala otsa väänet suurendada aga 5000...6000RPM juures ei muutu midagi paremaks, kui pole rauda muudetud.
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#61

K Nov 06, 2013 21:03

Küsimuse laienduseks veel selline mõte, et kui winter sisselülitada, alustab masin kohe teise käiguga ning siis annaks ju winter + käiguasend 3 vaid ühe käiguvahetuse ja seega ka ilusama puhtama graafiku. Kas nii saaks või kas nii üldse võib (masina heaolu mõttes)?


Nii on tehtud küll ... (Edit: Ise katsetanud ei ole)
Winter alustab kolmanda käiguga tegelikult ... ja käigukang kolmel saab ainult kolmandaga tõmmata :)
vvs
Pealik
Postitusi: 4257
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#62

T Sept 30, 2014 11:45

Annan siis teada, et juba TÄNA (30.09.14) kell 17.30 on dünohuvilised oodatud Maaülikooli juurde.

Hetkel on 4 masinat nimekirjas :)

Kruvi 76
Nublik
veikov
vvs

maakas?
rantto?



Pilt
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
vvs
Pealik
Postitusi: 4257
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#63

T Sept 30, 2014 23:16

Kruvi76

Rullidel oli Saab 9-5 2.3T Aero automaat+CR soft...

Pilt

Sinine skaala oli tavaline graafik, punane "Sport" nupu graafik!

Max kW = 143,46x1,18=169kW

Pilt

Esimene tõmme: http://youtu.be/lPgmtgLA4nM?t=1m2s
Teine tõmme (S-ga): http://youtu.be/ryK_cYLEA3o?t=18s

WinPEP7 failid asuvad siin:
https://drive.google.com/file/d/0B-y_2hrmmCp7UTRIeE1meGxQLWc/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B-y_2hrmmCp7TEtOelBfdzVTRFk/edit?usp=sharing
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
vvs
Pealik
Postitusi: 4257
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#64

T Sept 30, 2014 23:18

Nublik

Rullidel oli Saab 9-5 2.3T Aero manuaal+CR soft...

Pilt

Max kW = 173,85x1,1=191kW
Max N-M = 347,38x1,1=382NM

Pilt

YouTube: http://youtu.be/2jKapAM3DT0?t=1m5s

WinPEP7 fail asub siin:
https://drive.google.com/file/d/0B-y_2hrmmCp7aVhFMGFhU0JuRE0/edit?usp=sharing
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
vvs
Pealik
Postitusi: 4257
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#65

T Sept 30, 2014 23:20

vvs

Rullidel oli Saab 9-5 2.3T Aero automaat+CR soft...

Pilt

Sinine skaala oli tavaline graafik, punane "Sport" nupu graafik!

Max kW = 168,95x1,18=199kW

Pilt

Esimene tõmme: http://youtu.be/V1PVKK38mf8
Teine tõmme (S-ga): http://youtu.be/9WB5PJ4AT5k?t=3s

WinPEP7 failid asuvad siin:
https://drive.google.com/file/d/0B-y_2hrmmCp7VWJJaHAwdEtKV28/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B-y_2hrmmCp7REk3TVpqUHlVUTQ/edit?usp=sharing
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
vvs
Pealik
Postitusi: 4257
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#66

T Sept 30, 2014 23:25

ivomets

Rullidel oli Saab 96 Rally 2...

Pilt


Kolmas käik: http://youtu.be/vtYFVKY91-8?t=15s

Max kW = 57,93x1,1=64kW
Max N-M = 114,62x1,1=126NM

WinPEP7 fail asub siin:
https://drive.google.com/file/d/0B-y_2hrmmCp7Qy0tMWJSWnhhZW8/edit?usp=sharing

Pilt


Neljas käik: http://youtu.be/wIadTUhWZoc?t=10s

Max kW = 56,43x1,1=62kW
Max N-M = 114,61x1,1=126NM

WinPEP7 fail asub siin:
https://drive.google.com/file/d/0B-y_2hrmmCp7N2ZmelFWN1MzSTA/edit?usp=sharing
Pilt
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
vvs
Pealik
Postitusi: 4257
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#67

K Okt 01, 2014 0:03

Taaskord sai üks äge dünokogunemine ära tehtud :)

Rahvast oli päris korralikult aga kahjuks diisli mehed peavad järgmist korda ootama hakkama :P
Hiljemalt reedel annan teada millal uuesti saab tõmbama minna :D

Mina tänan...

Pilt

Pilt
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#68

K Okt 01, 2014 7:35

Väga meeldiv vastuvõtt oli ja asjalik operaator. Nüüd tuleks mõned asjad ringi muuta, düüsid suuremaks puurida ja uuesti minna.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#69

K Okt 01, 2014 9:22

Kas neid graafikuid on ka, mis on pöörete ja võimsusega? Need kiiruse omad nagu midagi väga ei ütle, peale max võimsuse.
Regular Saab Guy
vvs
Pealik
Postitusi: 4257
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#70

K Okt 01, 2014 9:48

Nagu ivometsa graafikud?
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#71

K Okt 01, 2014 9:52

Täpselt, siis on näha mootori käitumine ja võimsuse kõver.
Regular Saab Guy
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#72

K Okt 01, 2014 10:38

Videost tundub, et vvs auto vajab asisemaid mootoripatju selle hobustekarja koplis kinnihoidmiseks.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
kroom
Postitusi: 319
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#73

K Okt 01, 2014 10:47

Seekord jätsin vahele, kuna mingeid modifikatsioone teinud pole. Aga järgmine kord plaanin tulla (vahet pole, kas modifikatsioone on või pole), et katsetada automaatkastil seda varianti, et winter sisse ja käiguasend nr 3 peale - teoorias peraks siis saama kena puhta graafiku, kuna ühtki käiguvahetust ei toimu.
vvs
Pealik
Postitusi: 4257
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#74

K Okt 01, 2014 10:57

Seekord jätsin vahele, kuna mingeid modifikatsioone teinud pole. Aga järgmine kord plaanin tulla (vahet pole, kas modifikatsioone on või pole), et katsetada automaatkastil seda varianti, et winter sisse ja käiguasend nr 3 peale - teoorias peraks siis saama kena puhta graafiku, kuna ühtki käiguvahetust ei toimu.

Seda peab jah proovima kuna automaadil tulevad need graafikud liiga kirjud :)

Samas 9-5 puhul on parim tulemus 4-nda käiguga :P
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kruvi76
Saabiklubi liige
Postitusi: 54
Liitunud: T Sept 10, 2013 22:52
Asukoht: Tartu
Auto: Saab NG900 , Saab OG9-3, Saab SS9-3, Hundinui Accident ja "vanaFord" :D

#75

K Okt 01, 2014 11:09

No minul läks küll kõige paremini.Auto on nüüd siis korralikuks vanainimese liikuriks kõlbulik. Igavene jama.
Aitan, kui auto vajab uut värvi.
Vasta