One Mile Challenge 2023 - 12. august - Haapsalu, Kiltsi lennuväli

Ühised tegemised
Vasta
indro
Postitusi: 77
Liitunud: P Aug 17, 2008 14:46
Asukoht:
Auto: Audi
Kontakt:

#1

N Juul 13, 2023 10:44

V&K Teed One Mile Challenge 2023

One Mile Challenge on sõiduautodele mõeldud lõppkiirusvõistlus, mille sisuks on saavutada paigaltstardist maksimaalne kiirus 1-miilisel (ca. 1609 m.) või 1/2 miilisel (ca. 804m) distantsil. Starditakse eraldistardist ja igal võistlejal on kaks katset, millest parem läheb arvesse.

Viimased kümme+ aastat on võistlus toimunud Haapsalu kandis Kiltsi lennuväljal, kuid ajalooliselt näiteks ka Tapa lennuväljal. Ürituse juured ulatuvad aastasse 2001, kui võitis James Herne Porche 951-l tulemusega 235 km/h. Eesti ühe miili rekord pärineb 2020 aastast kui Aleksandr Ljahh Nissan Skyline GTR-il saavutas kiiruseks müstilised 402 km/h!

Alates 2021 aastast on võistlusel võimalik osaleda kas 1 miili või 1/2 miili arvestuses.

🅰️Valides 1/2 miilise distantsi - osalete ainult 1/2 miili arvestuses ja 1 miili tulemust ei mõõdeta.
🅱️Valides 1 miili distantsi - osalete 1 miili arvestuses, lisaks mõõdetakse 1/2 miili tulemus.


REGISTREERIMINE & LISAINFO: www.onemile.ee

Pilt
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 812
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#2

N Juul 13, 2023 22:25

Tänan kutsumast. 2 SAAB 9-5 registreeritud madallennuks. Kui need ka kiiremalt ei kulge kui eelmistel söitudel siis ilusa ilma puhul on see mönus päev lahedas seltskonnas niikuinii.

Ehk liitub möni SAABiomanik veel.
kroom
Postitusi: 319
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#3

E Juul 17, 2023 13:39

Mõtlesin just kuu-paar tagasi, et sellel aastal peab minema, mine tea kaua auto veel kestab, aga siis hakkas midagi (vist amort) kolisema, mingi lekkeke on jälle tekkinud nii et näis kas jõuab viisakasse konditsiooni auto...
vvs
Pealik
Postitusi: 4257
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#4

E Juul 17, 2023 16:03

Osalen, seekord teistsuguse sõidumasinaga!
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 812
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#5

T Juul 18, 2023 2:28

kroom kirjutas:
E Juul 17, 2023 13:39
Mõtlesin just kuu-paar tagasi, et sellel aastal peab minema, mine tea kaua auto veel kestab, aga siis hakkas midagi (vist amort) kolisema, mingi lekkeke on jälle tekkinud nii et näis kas jõuab viisakasse konditsiooni auto...
Amortisaatorikolin ei ole tökkeks aga mingisugune leke küll. Körvalda leke ja tule chillima. Kui leke on selline , et teepinnale midagi märkimisväärselt ei tilgu siis survepesuriga Haapsalus puhtaks ja rajale. Ma eelmine aasta unustasin Haapsalus peale jahutusvedeliku taseme normiviimist paisupaagile korgi tagasi kruttida ja just seal Kiltsi lennuvälja tehnilises kontrollis kees paisupaagist jahutusvedelik teepinnale. Huumor missugune ja veel lisaks köik pidurisadulad läikisid ölist. Önneks oli jahutusvedeliku paisupaagi kork visalt kaasa söitnud sinna lennuväljale ja kui kork kinnitatud ja meestele öeldud, et öli pidurisadulatel on konservantöli siis märgiti SAAB söidukölbulikuks ja ... .

Sama on pukseerimisaasaga mis vöib olla poolraami vöi järelvedamist taluva keredetaili külge poldiga kinnitatud köiejup mis kinnitatud nii , et ei laperda ega ohusta söitu kuid on vajadusel kättesaadav.
kroom
Postitusi: 319
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#6

T Juul 25, 2023 12:21

Vedrustuse saab korda, kasutaja Tormi2k8 kaudu ja ka Autointist sain piisavalt jubinaid, et hea saaks ning väga võimalik, et jõuaks ka immitseva lekkega tegeleda, aga nüüd juhtus selline asi, et kummiboxi oli vaja külastada ning... "6.21 Rehvidel ei tohi olla mehhaanilisi vigastusi ja keelatud on kasutada mistahes meetodil parandatud rehve. Minimaalne lubatud rehvimustri sügavus on 3 mm. Samal teljel tohib kasutada ainult identse mõõdu, mudeli ja kulumisastmega rehve."
Kurat, ma ütlen, rehvid on muidu igati vinks-vonks...
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 812
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#7

T Juul 25, 2023 21:19

kroom kirjutas:
T Juul 25, 2023 12:21
.... Samal teljel tohib kasutada ainult identse mõõdu, mudeli ja kulumisastmega rehve."...
Milline SAAB Sinul on. Vöin laenata 2 tk 16" velge koos rehvidega mis peaks nöuetele vastama , velje ET on 49. Muidugi pean kontrollima kas talve jooksul ei ole mörasid seismisega rehvile ilmunud.
kroom
Postitusi: 319
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#8

R Juul 28, 2023 12:38

OG 9-3 on, aga 15 tolli ratastega.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 812
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#9

R Juul 28, 2023 22:21

kroom kirjutas:
R Juul 28, 2023 12:38
OG 9-3 on, aga 15 tolli ratastega.
Kaa OG 9-3 l pole siis lubatud suurema läbimööduga velgi kasutada ? Viggenil on 17 x 7.5 " kui ma ei eksi. 😏
Kas OMC tehnilistes nöuetes on märgitud, et eri telgedel ei vöi erinevat velje läbimöötu kasutada ?
kroom
Postitusi: 319
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#10

L Juul 29, 2023 20:28

Ei leia küll, et oleks keelatud. Mul on 195/60 R15 ja sellele vastab 205/50 R16. Ilmselt pole 205/55 ka võimatu, peaasi, et oleks 240 km/h reitinguga.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 812
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#11

L Aug 12, 2023 21:12

Tänan korraldajat , oli mönus päev Kiltsi lennuväljal. Daamid , kes osavötjaid registreerisid olid kas juba hommikl Päikese käest pista saanud vöi muidu löbusas meeleolus. Igatahes kuigi esitasin juhiload ja kritsedalsin registreerimislehele oma nime ja isikukoodi siis osalesin oma poja nime all. Kui korraldajale seda mainisen , siis Pealik küsis kas see segab söitmist ja kui aus olla siis ei seganudki. Tehnilise kontrolli läbides ainult öeldi , et ära selle autoga väga kihuta. No ja ma ei kihutanudki. 😁
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1963
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#12

P Aug 13, 2023 20:56

Vvs -i sõitu kommenteeriti, et SAAB kiiremini ka :D
pistyk
Postitusi: 431
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#13

E Aug 14, 2023 11:06

Tundub et see 402 jääbki rekordiks,vähemalt aastateks.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#14

E Aug 14, 2023 13:03

pistyk kirjutas:
E Aug 14, 2023 11:06
Tundub et see 402 jääbki rekordiks,vähemalt aastateks.
Positiivse külje pealt, see aasta oli poole miili kiirus meestel 313kmh, kui 402 sõideti oli pool maad 304kmh :thumb:
kroom
Postitusi: 319
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#15

E Aug 14, 2023 14:31

Nii mõnigi auto oli väga lähedase või suisa sama 1. ja 2. sõidu tulemusega - korralik võimsusevaru peab olema, kui vaid miiliga juba piiraja käes.

Muuseas, kui tehnilises kontrollis öeldakse, et "ära väga kihuta", siis ega see kontroll seal sügavuti ei käi vist. Aga ega lageda taeva all rattad maas väga ei kontrolli kah ning põhivastutus ikka sõitjal endal ehk oleksin vast oma remonditud rehvigagi sõitma saanud
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 812
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#16

E Aug 14, 2023 15:03

kroom kirjutas:
E Aug 14, 2023 14:31
Nii mõnigi auto oli väga lähedase või suisa sama 1. ja 2. sõidu tulemusega - korralik võimsusevaru peab olema, kui vaid miiliga juba piiraja käes.
Tegelikult kiirusepiiraja veel ei rakendu ja kui stardist täiega minna annad mölemad tömbed siis korras tehnika puhul läheb suhtsama kiirusega.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 812
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#17

E Aug 14, 2023 15:09

kroom kirjutas:
E Aug 14, 2023 14:31
Muuseas, kui tehnilises kontrollis öeldakse, et "ära väga kihuta", siis ega see kontroll seal sügavuti ei käi vist.
Tegelikult kontroll on pöhjalik. Tehnokontrolli meeskond ei uskunud et ma "paukku" juurde ei olnud keeranud , mootoriruumi uuriti pöhjalikult. Kuna 4 x on 243 kmh ja mul mingi mootorratturi kiiver siis üle 250 kmh ei ole lubatud.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 812
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#18

E Aug 14, 2023 15:27

pistyk kirjutas:
E Aug 14, 2023 11:06
Tundub et see 402 jääbki rekordiks,vähemalt aastateks.
402 kmh tuli kui 1/2 miilil oli vist 306 kmh , nüüd oli 313 kmh 1/2 miili joonel , käkgukast andis alla arvatavasti. Eelmine aasta vist ei saadud Nissan GTR i mootorit metanooliga korraöikult tööle nagu Alexandr ütles. Mika Sorase autol läks käigukast ribadeks 2 a tagasi.
Viimati muutis I-Vaari, K Aug 16, 2023 19:15, muudetud 1 kord kokku.
pistyk
Postitusi: 431
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#19

K Aug 16, 2023 12:32

No just,alati juhtub midagi sellise kiiruse juures.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 812
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#20

K Aug 16, 2023 19:19

pistyk kirjutas:
K Aug 16, 2023 12:32
No just,alati juhtub midagi sellise kiiruse juures.
Kiirust need autod taluvad , mootori vöimsus ja vääne aga löhuvad nörgemad sölmed. Mika Soras soojendas elektrikottidega oma auto tagarehve , Alexandr vist peenutseda ei viitsinud . Arvatavasti ka videosalvestusest on näha kuidas stardis rehvid lihtsalt pidamist ei leia. Ja kui lambaadat tantsiv auto löpuks sirgelt söitma saadakse on minek mönus. :)
indro
Postitusi: 77
Liitunud: P Aug 17, 2008 14:46
Asukoht:
Auto: Audi
Kontakt:

#21

T Aug 22, 2023 9:11

Tänavuse võistluse võitis Eesti rekordimees Aleksandr Ljahh Nissan Skyline GTR’il, saavutades lõppkiiruseks 334 km/h. Aleksandr tuli üle lööma oma eelmist rekordit 402 km/h, kuid poolel distantsil, kui kiirus oli juba 313 km/h ütles üles sidur, mistõttu uut rekordit ei sündinud. Sellegipoolest pälvis ta üldvõidu teiseks tulnud soomlase Mika Soras’e (Porsche 911 GT2, 330 km/h) ja eelmise aasta võitja Maksim Zolotarjov’i ees (Ferrari SF90, 325 km/h).

300 km/h ületas kokku 9 võistlejat, sh kiireim naisvõistleja Getlin Rohtla (Porsche 911 Turbo S, 322 km/h) ja kiireim poole miili distantsil võistleja Anti Kevvai (BMW 1M, 301 km/h). Kiireima diiselautoga võistleja tiitli pälvis Ergo Viisma (MB 220d, 297 km/h) ja kiireim elektriautoga võistleja oli Urmas Koppel (Porsche Taycan GTS, 244 km/h poole miili distantsil).

Kokku osales võistlusel 84 kiirusejanulist, kes saavutasid tulemusi alates 184 km/h kuni üldvõitja 334 km/h’ni.

Tulemused on leitavad: https://www.onemile.ee/?lang=et&page=tulemused
Ametlik fotoalbum: https://www.facebook.com/media/set/?vanity=OneMileChallenge&set=a.967612574313010

Täname kõiki osalejaid, pealtvaatajaid ja loomulikult ka toetajaid!
indro
Postitusi: 77
Liitunud: P Aug 17, 2008 14:46
Asukoht:
Auto: Audi
Kontakt:

#22

T Aug 22, 2023 9:20

I-Vaari kirjutas:
L Aug 12, 2023 21:12
Tänan korraldajat , oli mönus päev Kiltsi lennuväljal. Daamid , kes osavötjaid registreerisid olid kas juba hommikl Päikese käest pista saanud vöi muidu löbusas meeleolus. Igatahes kuigi esitasin juhiload ja kritsedalsin registreerimislehele oma nime ja isikukoodi siis osalesin oma poja nime all. Kui korraldajale seda mainisen , siis Pealik küsis kas see segab söitmist ja kui aus olla siis ei seganudki. Tehnilise kontrolli läbides ainult öeldi , et ära selle autoga väga kihuta. No ja ma ei kihutanudki. 😁
Vabandan segaduse pärast, olgugi et mul on raske mõista kuidas see juhtuda sai. Sekretariaadis on eeltäidetud (nimi, auto, reg. nr. jne.) ankeedid ehk sinna on vaja kirjutada ainult isikut tõendava dokumendi nimetus ja number.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 812
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#23

K Aug 23, 2023 19:51

indro kirjutas:
T Aug 22, 2023 9:20

Vabandan segaduse pärast, olgugi et mul on raske mõista kuidas see juhtuda sai. Sekretariaadis on eeltäidetud (nimi, auto, reg. nr. jne.) ankeedid ehk sinna on vaja kirjutada ainult isikut tõendava dokumendi nimetus ja number.
Olin ka mina selle segaduse tekkimises osaline kuna vahetasin autot. Seda mainisin ka registreerides ja seda , et Sander ei osale. Kuid nimi ei seganud söitmist , SAAB liikus täpselt selliselt kui jöudu jätkus. Ehk siis vabandus ka minu poolt , et sekretariaadis kinnitust ei küsinud muutuste arusaadavuse kohta. Ja mis sel vahet kas Seenior vöi Juunior rooli taga. Peaasi , et kalla ja talla ja päev oli ju ikkagi suurepärane pisikestest viperustest söltumata. ;)
Vasta