Jõukatsumine Tallinnas Dynomaxis

Ühised tegemised
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#51

L Juul 12, 2008 0:26

Ja tasuks rehkendada nii, et üle poolte mootorite ei lastaks kotti. Siis on vedajad ja veetavad tasakaalus. Ei pea puksiirteenust kasutama - maast leitud raha ju!
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#52

L Juul 12, 2008 0:37

Ära sõnu ära:)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#53

L Juul 12, 2008 7:15

TGB masinast õnnestus ka peale pikka võlumist norm. ülelaadimisrõhk välja võluda.Seega on lootust.....
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#54

L Juul 12, 2008 7:18

kaspariuse tsitaat:
Mulgi kollitavad täna õhtul mingid müstilised rõhuprobleemid.:wall:
Proovisin MBC-d ja vur puhus tervelt 0.3 bar-i :D

Varda lühendamine sind küll ei aita,või õigemini aitab küll- vurrist kiiresti jagu saada.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#55

L Juul 12, 2008 7:47

Võin teile garanteerida,et nii mõnigi suurte lootustega(loe jutuga) vend peab peale dünotamist silmi peitma hakkama.Karm reaalsus erineb oluliselt "persetundest". Eriti kehtib see moditud T-7`t omavate masinate kohta,kuna T-5 puhul teab doktor Sebastian TÄPSELT,mida ja milleks ta teeb softiga ja kui raud on järele aidatud,on ka midagi loota.
Parafraseerides jänkisid: Kui teil peale ülikulukat ja -aeganõudvat tuuninguprotsessi dünos selgub,et säilinud on veel pool algsest võimsusest,
on teil veel hästi läinud ning kogu protsessi võib õnnestunuks lugeda:thumb:
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#56

L Juul 12, 2008 12:34

Ja nüüd kõik kiirelt õhufiltripoodi. Orig filtriga ja filtrita vahe üle 20hj rattast.
Persetunne ütles, et on sama võimsusega kui eelmine Saab ja nii oligi.
Tore üritus.
Sebastianist on väga kahju praegu, aga eks tulevik näitab mis seal täpselt oli.
Sent from my Monte Carlo using B236
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#57

L Juul 12, 2008 12:57

Kahju jah...
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#58

L Juul 12, 2008 13:04

Pildid siis...

Päris kõiki numbreid ma peast ei tea, niiet, eks peate ise ära tundma..:) (pildi nimes on autonumber sees).

Muud pildid tõmban fotokas miski hilisem hetk... Maksimil on seal üks kiiksuga saabiprojekt muuseas..;)

AndrusFJR:

Pilt

Sebastian:

Pilt
Pilt

Rivo:

Pilt

Kasparius

Pilt

Vist Jaanus:

Pilt

Vist Arzt:

Pilt

IFF:

Pilt
Pilt

Executive (esimesena tõmbas ja sai piisavalt proovitud, sest ei õnnestunud korralikult pöörete andmeid lugeda):

Pilt
Pilt

TGB:

Pilt
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#59

L Juul 12, 2008 13:11

Algselt postitas: kasparius
Sebastianist on väga kahju praegu, aga eks tulevik näitab mis seal täpselt oli.

Täpsemalt palun!
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#60

L Juul 12, 2008 13:26

Miks väänet kõigil nii vähe on??? Kõige rohkem näen Sebastianil, natukene alla 400nM...
Oleks oodanud tjuunitud saabidel ikka kõvasti üle 400 ning kastide purustamist...

terv, teager
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#61

L Juul 12, 2008 13:26

Algselt postitas: suur
Täpsemalt palun!

Ilmselt mootor kottis... 2 tõmmet sai ära teha ja kolmandaks
mootor enam ei käivitunud, kinni täiesti.

Algselt postitas: teager
Miks väänet kõigil nii vähe on??? Kõige rohkem näen Sebastianil, natukene alla 400nM...


Need numbrid on rattast, arvesta kaugukasti kaod otsa. Kohapeal tehti kalkulatsioone automaat -20%, manuaal -15%
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#62

L Juul 12, 2008 13:29

Algselt postitas: Cyber
Ilmselt mootor kottis... 2 tõmmet sai ära teha ja kolmandaks mootor enam ei käivitunud, kinni täiesti.

Ilmselt õlitusprobleem. Küünlaavadest vaatas herr Trionic arstiriistaga sisse, tundus kõik korras olema, detonatsiooni märke polnud.
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#63

L Juul 12, 2008 13:33

Need hobused on rattast,ehk siis mootori võimsus on suurem, sain õieti aru?
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#64

L Juul 12, 2008 13:43

ARZT -jah
Executive-i autost hämmastav purakas.

Enamusel väänded 250-260-270 seda ühikut, aga samas HJ võimsused üsna erinevad.
NG tegi 260 ühikut 210hj-ga aga samas mõni 260Hj pill sai sama väände mis NG-l.
Andrusel ka kusjuures hea v'ääne.
Sent from my Monte Carlo using B236
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#65

L Juul 12, 2008 13:46

Mootori hobuseid ja momenti on rohkem kui tehas annab siis... Ei virise
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#66

L Juul 12, 2008 13:52

Praegu vaatan, et mida pöörded :freak:
Minul on piiraja sätitud 6700 peale, IFFI-l 6660 ja TGB-l 7000 peale. Reaalsus aga...
Peab konsulteerima T5Suite meestega...see pole normaalne :gun:
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#67

L Juul 12, 2008 14:17

Oma auto numbritega olen täitsa rahul, nii head väänet poleks oodanudki :headbang:
Ainult et kõver on vähe jõnksuline...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#68

L Juul 12, 2008 14:21

Mul camarol on 103 kw ja u. 350 nm-i. hobuseid nagu polegi, aga vääne....
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#69

L Juul 12, 2008 15:43

mina ei panustaks selle düno eriti täpsele pööretelugemisele. Kuidagi hädine tundub see rihma peale kleebitud valge paberitüki meetod..:) Ka ei teadnud keegi kohapeal öelda täpselt tühikäigupöördeid. Võis ainult oletada, et alguspunkt kõigil paigas on.
EDIT: tqhq.ee kalkulaator abiks lb/ft -> Nm konvertimisel... AndrusFJR-i 276 + käigukastikaod (kohapeal Maksim arvutas vist 15%-ga), teebki 400 Nm-i väänet..
Algselt postitas: sebastian
Praegu vaatan, et mida pöörded :freak:
Minul on piiraja sätitud 6700 peale, IFFI-l 6660 ja TGB-l 7000 peale. Reaalsus aga...
Peab konsulteerima T5Suite meestega...see pole normaalne :gun:
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#70

L Juul 12, 2008 17:42

Ei hea üritus oli ning läks oodatust kiiremini isegi.

Häid tulemusi näidati suhteliselt. :drive:

Täiesti uskumatu kui palju tuleb ikka heitgaase välja tagant kui koormust ning pööret anda. Seisad ca 10m kaugusel ning juuksed lehvivad peas, siis veel see Jõmakas kui piirajasse jõuab. Showd küllaga kui sinna veel ilutulestik ka juurde arvata. :head:
Iga ratas veab and then some!
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#71

L Juul 12, 2008 20:33

Eks ju vahepeal tuld ja sädemeid lendas ka...:D
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#72

L Juul 12, 2008 20:38

Algselt postitas: Cyber
mina ei panustaks selle düno eriti täpsele pööretelugemisele.

Logisin samal ajal Elmscaniga. Aga see kahjuks nii aeglane, et nätab max. pööreteks esimesel tõmbel 5446 ja teisel 5218.
Logimisaeg oli iga ca. 1,7 sekundi tagant, ehk siis üsna mõttetu.
Max. boosti näitab ka 1,42bar, aga seegi muutus nii kiiresti (logis ainult kaks "frame" niisugust buusti ja kolmas frame juba 0bar :mad: ), et Elmscan ei anna mingit tarka infot, ehkki täpset kui juba kord midagi näitab.
Variant oleks olnud, et panna logima ainult pöördeid, siis näidatakse iga "frame" ~300ms tagant, aga noh...

edit: kommenteeriks natuke graafikuid.

Üsna kahju, et A/R suhet (segu) mõõdeti ainult minul ja IFF-l. Seda pidi Maximile eraldi ütlema, et ta wideband lambda taha summutitorusse topiks. Eriti oleks tahtnud näha TGB masina segu.
IFF-i segu näitab tegelikult suht normaalset asja, eeldusel, et väärtused ikka on õiged. Palju paremat ei saa tahtagi, kui 2,0-liitrine mootor liigub 2,3-liitrise mootori softiga.
Täpselt nagu Maxim ka ütles, keskmistel pööretel võib natuke lahjem olla, aga max. pööretel vaja juba rikkamat segu. Peamine põhjus selles, et EGT (väljaheitegaaside temperatuur) tõuseb liiga kõrgeks - Saabidel lubatakse max. kuni 980 kraadi - ja siis tulebki väljalaske kollektorit ja turbo kuumakoda jahutada rikkama seguga.
Ehk siis IFF-i A/R graafik peaks ideaalis hoopis vastupidist näitama: keskel lahjem, lõpus rikkam.
Minu A/R on veel lahjem. Pikka aega niisuguse seguga ja suurte pööretega sõita ei tohi, aga lühikest aega ohtlik pole, sest kat.-i puudumine alandab turbo backpressure't ja sellega ka EGT temperatuuri.
Muide Saabidel (900-9000) soovitatakse, et A/R oleks kõrgetel pööretel 10...12 just selle sama EGT pärast.
Võimsuse ja väände kõverate kohta ei saa midagi tarka öelda. Softid on üks asi ja raud on teine. Et neid kõveraid saada võimalikult sirgeteks, tuleks broneerida dünapäev ainult ühele autole. Nii nagu õige custom softi tuuning tehakse.
Päris custom softi ei kasutanud täna dünotajatest keegi. Küll aga Iromani masinal on selline minu teada.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#73

P Juul 13, 2008 7:15

Algselt postitas: ARZT
Mul camarol on 103 kw ja u. 350 nm-i. hobuseid nagu polegi, aga vääne....

Vääne ongi tegelikult võimsus,mida tunnetad.
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#74

P Juul 13, 2008 11:20

Tean :D
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1776
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#75

P Juul 13, 2008 12:26

Enamus kindlasti teab aga igaks juhuks selline jutt ka siia.

Pöördemomendi ühikuks on meetermõõdustikus njuutonmeeter Nm, USAs mõõdetakse seda suurust nael-jalgades, pound-foot, lb-ft, 1 lb-ft = 1,356 Nm.

Kuna leidsin tqhq.st sellise jutu:

Ka hobused pole ookeani eri kallastel sama tugevad, USA-s võrdub 1 hobujõud 0,7457 kW-ga, Euroopas enamasti aga 0,7355 kW-ga.
(minu jaoks üllatav!) :red:

Kuna antud stend mõõtis väänet USA ühikutes siis kuidas lood hobujõududega? Need ka siis Ameerikamaa moodi?
Vasta