Tere, tulen tüli norima.
Jäi selline masin ette: http://www.auto24.ee/used/1897887
Küsimus on aga selline: kui ma pean selle auto väljaostmiseks palgapäeva ootama, siis kas mul on üldse mõtet seda osta? Tean, et turbosaabi omamisel peab 500€ turboremondiks reservis olemas olema. Kuidas muidu 9-5 ülalpidamiskulud on? Olen kuulnud hirmujutte ka sellest, et kui karterituulutuse komplekti ei paigalda, võib mootor õhtule minna. Mida veel 2.0t juures karta?
Omasin 2 aastat NG'd, 2.3 mootor, mis käis jagajaga. Remontima pidin nii palju seda, kui ise katki sõitsin + kulupuksid ja mahlad jne. Kas 9-5st on sellist vastupidavust loota, või tuleb luksuse eest ikkagi maksta ka?
Opel vectra tuleb vist igast asendist odavam? Sama ka vist 9-5ga rohkem konkureeriva Omega kohta.
Aga saabipisik on ravimatu.
9-5 ülalpidamiskulud
-
- Postitusi: 83
- Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
- Asukoht:
- Auto:
Kw vähesus mind ei sega, aga vectori paketi kohta päris soodne hind. - kas ei osata hinda küsida või on midagi tõesti katki.
Telefoni teel selgus, et "sõbra oma", kelle käes on olnud septembrist, nüüd on müüja käes müügis. Kaassõitja poolne tagauks olevat kergelt mõlkis ja koopaäärtes veidi roostet - 13 aastase auto puhul andestatavad vead. Hooldusajaloo kohta ei osatud midagi öelda, turbo kohta ka mitte. Keegi ütles siin kunagi hästi, et ainus viis Saabi odavalt pidada, on seda pidevalt (kallilt) hooldada.
Telefoni teel selgus, et "sõbra oma", kelle käes on olnud septembrist, nüüd on müüja käes müügis. Kaassõitja poolne tagauks olevat kergelt mõlkis ja koopaäärtes veidi roostet - 13 aastase auto puhul andestatavad vead. Hooldusajaloo kohta ei osatud midagi öelda, turbo kohta ka mitte. Keegi ütles siin kunagi hästi, et ainus viis Saabi odavalt pidada, on seda pidevalt (kallilt) hooldada.
Kas sa sellega sõita oled üldse proovinud? Auto tuleb osta ikka "tagumiku" järgi. Kui sõita ei meeldi, pole ka mõtet osta. Või tundus okei? Turbo on ju vigane kui tagant sinist väja viskab. Ei saa autot kasutatud autot osta, kui juba hakkad mõtlema, mis juhtuda võib. Hind on tõesti soodne, aga on ju ennegi olnud autosid, mis odavalt müügis. Tavaliselt kas on kiiresti raha vaja või seisab jalus. Lase kuskil üle vaadata, siis kindlam.
-
- Postitusi: 83
- Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
- Asukoht:
- Auto:
OT: Võta parem see ja ülejääva 600 EURi eest osta sisse Aero nahksisu (150EUR) ja lase Sebastianil kilovatid 170ni tõsta (150EUR). Siis jääb veel 300 muuks remondiks. Rohkem sõidurõõmu ja rahulikum uni.
Kaua selline +60kw vastu peab? 150€ tundub chipi hind, ehk kas ülejäänud massinavärk kannatama ei hakka? Ja kas soovitasid piltide järgi või tead sellest masinast midagi rohkemat?
L.T.
ei ole sõitnud, mõtlesin, et ei hakka enne palgapäeva tilganäppijat mängima.
Muidu jäin mõtlema, et tegelikult vajan eelkõige usaldusväärset kulgurit, kalla ja talla, viimaseid kopikaid turbomasina alla panna ei tundu edumeelne. Kui selle turbiku muidugi 800 eest kätte saab, siis võib tõesti lihtsalt sõita kuni rattad alt lendavad.
Kõik muud arvamused ka teretulnud.
Ma pole küll tõh, aga olles sama dilemma ees olnud, siis selle konkreetse 9-3 kasuks räägib B204 mootor (kõigi eelduste järgi pole tuulutusejamasid) ja veermik peaks olema 9-3 puhul odavam pidada. Massi-hobuste suhe on ka 9-3 kasuks ja hõbedane värv on ilusam.Ja kas soovitasid piltide järgi või tead sellest masinast midagi rohkemat?OT: Võta parem see ja ülejääva 600 EURi eest osta sisse Aero nahksisu (150EUR) ja lase Sebastianil kilovatid 170ni tõsta (150EUR). Siis jääb veel 300 muuks remondiks. Rohkem sõidurõõmu ja rahulikum uni.
Mõlemad võrreldavad autod on alla turuhinna. Ostueelne kontroll igal juhul.
Kaua vastu peab, sõltub miljonist tegurist. Kui ma nüüd ei eksi, siis Gals lasi identsel mootoril +60kw teha. Gals, kuidas vastu peab?OT: Võta parem see ja ülejääva 600 EURi eest osta sisse Aero nahksisu (150EUR) ja lase Sebastianil kilovatid 170ni tõsta (150EUR). Siis jääb veel 300 muuks remondiks. Rohkem sõidurõõmu ja rahulikum uni.
Kaua selline +60kw vastu peab? 150€ tundub chipi hind, ehk kas ülejäänud massinavärk kannatama ei hakka? Ja kas soovitasid piltide järgi või tead sellest masinast midagi rohkemat?
Soovituse tegin piltide ja hinna järgi. Kui mootor ja sillad OK, siis selle raha eest on potentsiaali kõvasti. Displeide pikslite taastamine, viisakama rooli leidmine jne on pisiasjad. B204ga 9-3 on kindlasti kallam-ja-tallam (loe: vähem riskantne ost) kui alla turuhinna B205ga 9-5.
-
- Postitusi: 83
- Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
- Asukoht:
- Auto:
kas tugevam on just kolvid-kepsud-vändad osa või on turbo osa ka tugevam? pean end küll saabientusiastiks, aga neid mootori-turbo kombinatsioone on minu kalamälu jaoks liiga palju.
Sel hallil 113kw-sel võib turboks isegi veel T25 olla, mida vist loetakse natuke etemaks kui mitte-Aero B205-tel levinud GT1752.
Kuskilt mälusopist on meeles, et MY98-99 9-3le veel GT1752-te ei pandud. Wiki arvab ka sama. Puhta tõe pähe mitte võtta.
Kuskilt mälusopist on meeles, et MY98-99 9-3le veel GT1752-te ei pandud. Wiki arvab ka sama. Puhta tõe pähe mitte võtta.
-
- Postitusi: 387
- Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
- Asukoht: Ida-Tallinn
- Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas
Kulust rääkides. 1998 a Griffini km hind on mul 24 senti
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
-
- Postitusi: 83
- Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
- Asukoht:
- Auto:
praktikant, kas koos kütusekuluga?
Muidu kilomeetrihind on väga hea mõõtevahend, peaks eraldi teema sellest tegema lausa - hea kõigil võhikutel vaadata, mis see ülalpidamine maksnud on.
Muidu kilomeetrihind on väga hea mõõtevahend, peaks eraldi teema sellest tegema lausa - hea kõigil võhikutel vaadata, mis see ülalpidamine maksnud on.
-
- Postitusi: 387
- Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
- Asukoht: Ida-Tallinn
- Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas
koos, koos. Kõik on sees. Põhiline raha sellest lähebki ju bensiini peale.
Kilomeetri hind on hea jah, siis on kohe näha, millal on aeg takso peale ronida.
Kilomeetri hind on hea jah, siis on kohe näha, millal on aeg takso peale ronida.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
-
- Postitusi: 83
- Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
- Asukoht:
- Auto:
sõber rääkis kunagi, nii 2009 vist, et e38 kolmeliitrise diisliga, ehk kõige odavama variandiga sõitmine maksis 3 krooni kilomeeter + kütus.
Kilomeetri omahind on selline nii ja naa teema. Teoorias ju hea mõõdupuu, kuid praktikas mida lühema perioodi peale see tehtud on, seda vähem saab sellest midagi järeldada.
Näide 1 - ostsid pool aastat tagasi auto. Peale hoolduse, kindlustuse ja kütuse muid kulutusi pole olnud. Kilomeeter paistab päris soodne.
Näide 2 - ostsid pool aastat tagasi auto. Täna andis mingi kallim jupp otsad ja tuli rahakotti 1k€ võrra kergendada. Kilomeetri hind on päris soolane.
Näide 1 - ostsid pool aastat tagasi auto. Peale hoolduse, kindlustuse ja kütuse muid kulutusi pole olnud. Kilomeeter paistab päris soodne.
Näide 2 - ostsid pool aastat tagasi auto. Täna andis mingi kallim jupp otsad ja tuli rahakotti 1k€ võrra kergendada. Kilomeetri hind on päris soolane.
Mul 2003 aasta universaal Aero
.............................................................
Üle-eelmise aasta kokkuvõte:
Aastane LS - 20 428 km
Kütet on läinud ühe aastaga 2298,90 liitrit (keskmine kulu ~11,25l/100), mis summaliselt on kokku 2905,76 €
Rahaliselt 0,27€/km (kogu kuluga - varuosad jne jooksvad asjad)
.............................................................
Eelmise aasta kokkuvõte:
Aastane LS - 18 130 km
Kütet on läinud ühe aastaga 2345,21 liitrit (keskmine kulu ~12,9l/100), mis summaliselt on kokku 2915,68 €
Rahaliselt 0,23€/km (kogu kuluga - varuosad jne jooksvad asjad)
.............................................................
Üle-eelmise aasta kokkuvõte:
Aastane LS - 20 428 km
Kütet on läinud ühe aastaga 2298,90 liitrit (keskmine kulu ~11,25l/100), mis summaliselt on kokku 2905,76 €
Rahaliselt 0,27€/km (kogu kuluga - varuosad jne jooksvad asjad)
.............................................................
Eelmise aasta kokkuvõte:
Aastane LS - 18 130 km
Kütet on läinud ühe aastaga 2345,21 liitrit (keskmine kulu ~12,9l/100), mis summaliselt on kokku 2915,68 €
Rahaliselt 0,23€/km (kogu kuluga - varuosad jne jooksvad asjad)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab