Kolvid Saab 9-5 le

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Vasta
Jolki
Postitusi: 5
Liitunud: L Juun 27, 2020 0:42
Asukoht: Harjumaa
Auto:

#1

T Sept 14, 2021 22:59

Tere, olen juba tükk aega Teie kaasfoorumlase(loffa) vana Saabi omanik ja sai nädalavahetusel hullamas käidud ja sõidetud pisut üle normaalse liikumiskiiruse ja juhtus jama. Kolin. Ja veel mootoris. Igatahes töökotta lonkas välja. Tubli Sabiina :D
Sai siin mootorit lahatud ja tuli välja, et 4. silindris on kolvil tükk eraldunud. Kõik kolvid olid rohkemal ja vähemal määral kaanega kontaktis olnud, kuid see 4. silinder lasi pussu läbi. Muidugi on puudu ka balansivõllidel kett.
Kuna mul puudub eelnev kokkupuude Saabidega siis siit ka küsimus, kus Teie olete oma Saabidele kolbe saanud? Prioriteet oleks ikka võimalikult odav ja võimalikult uus. Ei välista ka kasutatuid kuid see jääb pigem teisejärguliseks. Kolvil on terve romaanijagu numbreid ja tähti: 43/1, keskel 1005 0597, AB 6745. Muidugi SAAB on ka kirjas. Mida see kõik tähendab, ei tea. Mootoriks on 2.3 184kw wagoon aastast 2000 aga mootor peaks olema aastast 2001.
Peaksin väga lugu kui keegi ikka jätab mingi märgi maha.

Parimat soovides, Jolki
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 581
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#2

T Sept 14, 2021 23:08

Kolvikomplekt B235 mootorile maksab ca 600 EUR. Ja kui mootor juba pussu läbi laseb vöib ehk seda öllevötmise laua aluseks kasutada. See T7 soft mis seal purgi sees on vist mingi soperdaja leiutis kui ka teised kolvid kahjustatud. Mis mötet on tänavasöiduauto tasakaalustusvölli ketti elimineerida? Ja kui tasakaaluvöllid ise paigas ja nende völlide ölitusavasid ei ole erikorkidega suletud on see mootor ikkagi haiget saanud. Kolisev mootor on hukas mootor uldjuhul. Ja väike soovitus neile kes " hullata" tahavad , selleks sobib alla 100kkm söitnud mootor mis on umber ehitatud hullamiseks sobivate komponentidega. Kogu sellise mootori hinnaklass algab 5000 eur mis kestab mingilmääral hullamist. Lisaks vajab SAAB ise 5000+ EUR uuendusi , et hullamine pöösastes ei löpeks. :)
ARZT
Postitusi: 519
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#3

K Sept 15, 2021 13:50

I-Vaari kirjutas:
T Sept 14, 2021 23:08
Mis mötet on tänavasöiduauto tasakaalustusvölli ketti elimineerida?
Samahästi võiks küsida, et mis mõtet on seda tagasi panna :)
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 694
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Viljandi/Tallinn/Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#4

K Sept 15, 2021 14:16

No rusikareegli järgi kui tahad odavalt ja "kiiresti" siis leia endale uus B234R mootor ja viska tuimalt vahele. Samas kui ta juba "laua peal" on, siis võiks sisemise hoolduse ja kontrolli teha. Neid on siin foorumis aegajalt pakkuda (koos kerega jne).
Kui tahad aga uusi asju siis tasuks juba kõik muu ka uute vastu vahetada ning kohe kraad või kaks kangematega eksole, aga siis lõpetadki oma XXXX+€ kategoorias
Kõik variandid võimaldavad hullata, erinevus on lihtsalt kestvuses (mis pigem on "randomiga" kõigil kolmel stsenaariumil)
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97
Jolki
Postitusi: 5
Liitunud: L Juun 27, 2020 0:42
Asukoht: Harjumaa
Auto:

#5

K Sept 15, 2021 22:00

Tänan kõiki hoogsalt kaasa mõtlemast. Tänase päevaga sain asjale pihta, et ega ei ole nii lihtne soetada ei kolbe ega muud sellega kaasnevat mudru. Seega proovin hetkel vähemalt eluvaimu masinasse sisse puhuda pruugitud osadega ja tagasihoidlikumalt liikuda kui viimane nädalavahetus sai tehtud. Tänu Tormi2k8 abiga sain vana/uue mootori, seega sealt jääb üks mootoriplokk alles ja sinna saab juba ajapikku lisada kõiksugu järelturul pakutavaid uhkeid ja läikivaid asju. Ma tean, et läheb ajapikku väga kalliks, kuid ma teen seda rõõmuga, sest tean, et teen seda kõike endale. :D
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 581
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#6

K Sept 15, 2021 23:56

ARZT kirjutas:
K Sept 15, 2021 13:50
Samahästi võiks küsida, et mis mõtet on seda tagasi panna :)
Et pooliku eemaldustöö tagajärjel vähenev öliröhk mootorit ei kahjustaks. Paraku aga sellel mootori ei ole enam vahet ketiga vöi ilma. Ikaldus on juba aset leidnud.

Majanduslikult ehk öigem seda ostetud kasutatud mootorit kohe kasutada midagi umber töstmata kui tegu oli töökorras mootoriga. Kord juba kolisenud mootoriblokk vöib ka köver olla ja peale koostamist on järgmine kolin kiire tulema. Ja palju muidki lisatöid ju vaja teha nagu kaane tasapinna kontroll ja klappide sooveldamine mida tegelikult ju otseselt vaja teha pole kui vana töökorras mootor poolraamile tösta.
ARZT
Postitusi: 519
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#7

N Sept 16, 2021 13:46

I-Vaari kirjutas:
K Sept 15, 2021 23:56
ARZT kirjutas:
K Sept 15, 2021 13:50
Samahästi võiks küsida, et mis mõtet on seda tagasi panna :)
Et pooliku eemaldustöö tagajärjel vähenev öliröhk mootorit ei kahjustaks. Paraku aga sellel mootori ei ole enam vahet ketiga vöi ilma. Ikaldus on juba aset leidnud.
Ma ei pidanud silmas poolikut lahendust
Jolki
Postitusi: 5
Liitunud: L Juun 27, 2020 0:42
Asukoht: Harjumaa
Auto:

#8

N Sept 16, 2021 22:05

Õhtust. Täna punnitasin rohkem infot välja. Tundub, et mul on siiski b234r kolvid. Aluseks võttes selle pildi: https://www.ruten.com.tw/item/show?21949979780432
pildil olev alumine kolb on minu auto oma. Samas ma ei oska veel aru saada, mille järgi saan teada, kas mu autol on kasutatud ainult 9k kolbe või on terve alumine ots 9k oma. Ehk siis mis erinevus on b234-l ja b235-l?
Ehk teadjamad inimesed oskavad neid erinevusi või iseärasusi nimetada, sest plokil puudub kood. Peaks ju olema vändaanduri kõrval mingi info olema...??
Jolki
Postitusi: 5
Liitunud: L Juun 27, 2020 0:42
Asukoht: Harjumaa
Auto:

#9

P Okt 10, 2021 23:20

Õhtust, kaasfoorumlased. Eile oli siis see päev, mil sai Sabiinalt südame välja kistud. Uued originaalkolvid tulid schwedenteilest kogusummas 301.18 kehtivat valuutat ja otsustasin siiski korra ploki tõukurisse saata ja üle hoonida. Kuna sai turbo kuumkoda(eeldatavasti) tiivik mingi mudruga kokku siis siinkohal küsimus, millist sisu(cartridge) kasutada - originaal või hiina imet?
Vasta