Tere
On plaan soetada endale Saab.Varem pole selle automargiga kokku puutunud.Sellega seoses on palju küsimusi .
Silmas pean 9000 ja 900 aastaarvuga umbes 1994
Saabid on väga lisade rogked aga kuidas need lisad ka kestavad ,pean silmas kliimasid ja konte ning kõiksugu elektri lisasid.
Palju rüüpavad erinevad mootorid 2,0 2,3 turboga ja turbota.
Automaatkasti töökindlus.
Palju varuosad ja remondid maksavad ja kui tihti neid ettevõta tuleb .
Mida üldse tuleks vaadata neid autosid ostes. Loodan et keegi viitsib ikka vastata
Kuidas on Saabil ülalpidamis kuludega
Kallis on Ebaratsionaalselt kallis kohe Aga miski nende juures hoiab omanikud ikka oma Saabi juures :love:
9000 juures on suured kulutused näiteks mootorikettide vahetus ja DI kassett kui peaks läbi minema. Kliima remont on ka kallis, sest tihtipeale pole mõtet remontida vaid soetada uued jubinad. Samuti on turbodega saabid pidada kallimad kui vabalthingavad. 5-kohalist arvet pole veel oma 9000-ga saanud aga kui kettide vahetuseks läheb ja veel üht-teist teha siis võib tulla ka 5-kohaline remondiarve :poke: Kuid seejuures tuleb arvestada, et kõik 3 kohta Tallinnas mis Saabe teenindavad, teevad oma tööd KORRALIKULT! Anti juures käies ei pea küll tundma, et üle makstud oleks tehtud töö eest. Seega ei pea jälle kartma lambitöökodade ebakompententsust jms. Raskem on asi siis kui asud väljaspool Tallinnat. Aga ma kommenteerin kui tavakodanik, mõnede entusiastide jaoks pole suured summad üldse midagi ennekuulmatut ja neid summasi pannakse meelega oma Saabide alla.
Mootorid rüüpavad ikka päris korralikult - 13-15 linnas minu vabalthingav 2.3 ja WRC rallil Soomes käimise keskmine tuli 9,5l/100
9000 juures on suured kulutused näiteks mootorikettide vahetus ja DI kassett kui peaks läbi minema. Kliima remont on ka kallis, sest tihtipeale pole mõtet remontida vaid soetada uued jubinad. Samuti on turbodega saabid pidada kallimad kui vabalthingavad. 5-kohalist arvet pole veel oma 9000-ga saanud aga kui kettide vahetuseks läheb ja veel üht-teist teha siis võib tulla ka 5-kohaline remondiarve :poke: Kuid seejuures tuleb arvestada, et kõik 3 kohta Tallinnas mis Saabe teenindavad, teevad oma tööd KORRALIKULT! Anti juures käies ei pea küll tundma, et üle makstud oleks tehtud töö eest. Seega ei pea jälle kartma lambitöökodade ebakompententsust jms. Raskem on asi siis kui asud väljaspool Tallinnat. Aga ma kommenteerin kui tavakodanik, mõnede entusiastide jaoks pole suured summad üldse midagi ennekuulmatut ja neid summasi pannakse meelega oma Saabide alla.
Mootorid rüüpavad ikka päris korralikult - 13-15 linnas minu vabalthingav 2.3 ja WRC rallil Soomes käimise keskmine tuli 9,5l/100
Googeldades leiad kindlasti ingliskeelseid ostujuhendeid, aga ma püüan mõned asjad üles lugeda, mis enda auto puhul ilmnenud on:
NG900 2.0 ja 2.3 manuaalkastiga vabalthingavad on suht ökonoomsed arvestades iga ja võimsust, kuid ka lisasid on oluliselt vähem võrreldes 9000. Automaatkastiga 2.0 98kW võtab linnas ligikaudu 14, töökindlusest on foorumis ka juttu tehtud. Kui avariidest ja oma lollustest tingitud kulud maha arvata, siis pole auto liikumisse vaja muud lisada kui korraline hooldus, rehvid ja kindlustus. Ligikaudu 1400 kr kuus on mul läinud nende asjade peale - suve- ja talverehvid, hooldus Troostautos, kindlustus kõrge koefitsendiga, bensiini 1500 eest kuus veel lisaks.
NG900 puhul vaata enne ostu
ukse allservi ja tagaluugi serva - sealt kipub rooste närima kuna vesi koguneb sisse,
lisade koha pealt - et oleks SID 2, 3 või 4 - väga abiks leiutis, kui display on korras (SID 1 on lihtsalt temperatuuri näit ja kell), konditsioneer, istmesoojendused, originaalmakk on ka väga OK, (kontrolli nende töökorda!)
vaata esitulede kojamehi - kui jäävad valesse asendisse, siis on vaja remontida ja halvemal juhul uued osta,
kontrolli tulede lülitit (kas on terve) ja tulede kõrguse, armatuurlaua valgustuse lülitikomplekti - kipub loksuma ja armatuurist kaob valgustus,
mootori juures kuula ketiklõbinat (parem kui ei kuule) ja vaata lekkeid mootori ning käigukasti simmerite vahelt (vahetuseks tuleb teinekord mootor maha tõsta)
sõiduproovis jälgi, et rool ei vibreeriks käes, miski ei undaks ja aukudes ei koliseks - meie kuumaastikul võivad minna esivedrud ja rattalaagrid
kindlasti peavad all olema Saabi originaalveljed :headbang:
Kaasfoorumlased võiks täiendada seda NG900 checklisti.
veel tuli meelde, et kui salongipõrand ees on märg, siis paremal juhul on süüdi lumised jalanõud, halvemal juhul on probleem konditsioneeriga.
NG900 2.0 ja 2.3 manuaalkastiga vabalthingavad on suht ökonoomsed arvestades iga ja võimsust, kuid ka lisasid on oluliselt vähem võrreldes 9000. Automaatkastiga 2.0 98kW võtab linnas ligikaudu 14, töökindlusest on foorumis ka juttu tehtud. Kui avariidest ja oma lollustest tingitud kulud maha arvata, siis pole auto liikumisse vaja muud lisada kui korraline hooldus, rehvid ja kindlustus. Ligikaudu 1400 kr kuus on mul läinud nende asjade peale - suve- ja talverehvid, hooldus Troostautos, kindlustus kõrge koefitsendiga, bensiini 1500 eest kuus veel lisaks.
NG900 puhul vaata enne ostu
ukse allservi ja tagaluugi serva - sealt kipub rooste närima kuna vesi koguneb sisse,
lisade koha pealt - et oleks SID 2, 3 või 4 - väga abiks leiutis, kui display on korras (SID 1 on lihtsalt temperatuuri näit ja kell), konditsioneer, istmesoojendused, originaalmakk on ka väga OK, (kontrolli nende töökorda!)
vaata esitulede kojamehi - kui jäävad valesse asendisse, siis on vaja remontida ja halvemal juhul uued osta,
kontrolli tulede lülitit (kas on terve) ja tulede kõrguse, armatuurlaua valgustuse lülitikomplekti - kipub loksuma ja armatuurist kaob valgustus,
mootori juures kuula ketiklõbinat (parem kui ei kuule) ja vaata lekkeid mootori ning käigukasti simmerite vahelt (vahetuseks tuleb teinekord mootor maha tõsta)
sõiduproovis jälgi, et rool ei vibreeriks käes, miski ei undaks ja aukudes ei koliseks - meie kuumaastikul võivad minna esivedrud ja rattalaagrid
kindlasti peavad all olema Saabi originaalveljed :headbang:
Kaasfoorumlased võiks täiendada seda NG900 checklisti.
veel tuli meelde, et kui salongipõrand ees on märg, siis paremal juhul on süüdi lumised jalanõud, halvemal juhul on probleem konditsioneeriga.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kui saad saani, siis võid jäädagi raha sisse panema. eriti veel kui suvaliste meeste kätte remonti annad. kui enam- vähem korraliku siis ehk vaid mõni asi oma meelejärgi teha ja aastas korra ylevaatamisest piisab.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Valikul 900 või 9000 aitab sind ehk see teema suunata (õigemini väike osa sealt. Mind suunas):
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=815
Kütusekulust saad üht-teist teada sealt teemast:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=614
EDIT1:
Tonnise tüüpvead on ära toodud peaaegu et esilehel olevas tabelis:
http://saabnet.ee/index.php?l=probleemid
Muuseas erilist tähelepanu soovitan pöörata salongiradikale ja mootorikettidele, sest väga paljud siit foorumist on nende murede pärast pead vaevanud.
Tonnise üheks nõrgaks kohaks on veel DI, kuid selle korrapärase hoolduse juures (krytox oli vist aine nimi) ei tohiks asi väga hull olla.
Soojendusradika vahetuse edasilükkamiseks on olemas ka tõhus vahend, millest saad lugeda siit teemast (nii mitmeski foorumikasutaja saabi radikas loksub seda ainet):
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=1778
EDIT2
Automaatkasti ja elektroonikaga ei ole mul vähemalt probleeme olnud. Automaadi kohta ütlen ainult positiivset.
Kliima küll pisut jukerdab (väga väga vähesel määral), kuid sellest saan ka õige pea sotti.
Tonnise esisilla hooldusremont on suhteliselt mõistliku hinnaga.
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=815
Kütusekulust saad üht-teist teada sealt teemast:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=614
EDIT1:
Tonnise tüüpvead on ära toodud peaaegu et esilehel olevas tabelis:
http://saabnet.ee/index.php?l=probleemid
Muuseas erilist tähelepanu soovitan pöörata salongiradikale ja mootorikettidele, sest väga paljud siit foorumist on nende murede pärast pead vaevanud.
Tonnise üheks nõrgaks kohaks on veel DI, kuid selle korrapärase hoolduse juures (krytox oli vist aine nimi) ei tohiks asi väga hull olla.
Soojendusradika vahetuse edasilükkamiseks on olemas ka tõhus vahend, millest saad lugeda siit teemast (nii mitmeski foorumikasutaja saabi radikas loksub seda ainet):
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=1778
EDIT2
Automaatkasti ja elektroonikaga ei ole mul vähemalt probleeme olnud. Automaadi kohta ütlen ainult positiivset.
Kliima küll pisut jukerdab (väga väga vähesel määral), kuid sellest saan ka õige pea sotti.
Tonnise esisilla hooldusremont on suhteliselt mõistliku hinnaga.
Saabiga on see jama,et kõige mõistlikum on osta 2.0 toorik aga peale 2.3t pole mõistlikusega mingit pistmist.Tead küll, et ei maksa aga ikkagi...Tegelikult siiani kõige kulukam 84 a classic,õnnestus mõniaeg tagasi remonti kokku panna ligi 30 k ja lõppu ei paistnud.Muidu väliselt oli kõik ok.Kui ise vigasi näha ei oska või ei taha siis ostul parem keegi erapooletu või spetsialist targem kaasa võtta...
saabi (1998, 9-5SE automaat) ülalpidamiskulud võrreldes bemmiga (1995, 750iL automaat) on 7 kuu jooksul üks ühele samad (umbes 1-1,5 eek km peale) (mõlemad autod esimest aastat eestis ja saab oli 3,5a uuem), ainult kütust läheb pisut rohkem praeguse liikuriga (aga mitte mägedekõrguselt rohkem, umbes 20%). Seega jah, saab on kallis pidada, kuna saabi ja bemmi klassivahe on meeletu... mis ei tähenda et saab vilets auto oleks, kui oleks olnud tagavedu ja salongi müratase parem siis poleks ilmselt vahetanud masinat.