Kuidas on Saabil ülalpidamis kuludega

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Vasta
stylewarz
Postitusi: 1
Liitunud: N Dets 08, 2005 9:49
Asukoht:
Auto:

#1

N Dets 08, 2005 10:17

Tere

On plaan soetada endale Saab.Varem pole selle automargiga kokku puutunud.Sellega seoses on palju küsimusi .

Silmas pean 9000 ja 900 aastaarvuga umbes 1994

Saabid on väga lisade rogked aga kuidas need lisad ka kestavad ,pean silmas kliimasid ja konte ning kõiksugu elektri lisasid.

Palju rüüpavad erinevad mootorid 2,0 2,3 turboga ja turbota.
Automaatkasti töökindlus.

Palju varuosad ja remondid maksavad ja kui tihti neid ettevõta tuleb .

Mida üldse tuleks vaadata neid autosid ostes. Loodan et keegi viitsib ikka vastata
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#2

N Dets 08, 2005 10:21

Noh pigem peaks mainima loodame, et sa viitsid ise otsida varasematest teemadest.
Iga ratas veab and then some!
KrikU
Postitusi: 313
Liitunud: E Dets 27, 2004 19:12
Asukoht:
Auto:

#3

N Dets 08, 2005 10:55

Kallis on ;) Ebaratsionaalselt kallis kohe :mad: Aga miski nende juures hoiab omanikud ikka oma Saabi juures :love:

9000 juures on suured kulutused näiteks mootorikettide vahetus ja DI kassett kui peaks läbi minema. Kliima remont on ka kallis, sest tihtipeale pole mõtet remontida vaid soetada uued jubinad. Samuti on turbodega saabid pidada kallimad kui vabalthingavad. 5-kohalist arvet pole veel oma 9000-ga saanud aga kui kettide vahetuseks läheb ja veel üht-teist teha siis võib tulla ka 5-kohaline remondiarve :poke: Kuid seejuures tuleb arvestada, et kõik 3 kohta Tallinnas mis Saabe teenindavad, teevad oma tööd KORRALIKULT! Anti juures käies ei pea küll tundma, et üle makstud oleks tehtud töö eest. Seega ei pea jälle kartma lambitöökodade ebakompententsust jms. Raskem on asi siis kui asud väljaspool Tallinnat. Aga ma kommenteerin kui tavakodanik, mõnede entusiastide jaoks pole suured summad üldse midagi ennekuulmatut ja neid summasi pannakse meelega oma Saabide alla.

Mootorid rüüpavad ikka päris korralikult - 13-15 linnas minu vabalthingav 2.3 ja WRC rallil Soomes käimise keskmine tuli 9,5l/100
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#4

N Dets 08, 2005 13:18

Googeldades leiad kindlasti ingliskeelseid ostujuhendeid, aga ma püüan mõned asjad üles lugeda, mis enda auto puhul ilmnenud on:
NG900 2.0 ja 2.3 manuaalkastiga vabalthingavad on suht ökonoomsed arvestades iga ja võimsust, kuid ka lisasid on oluliselt vähem võrreldes 9000. Automaatkastiga 2.0 98kW võtab linnas ligikaudu 14, töökindlusest on foorumis ka juttu tehtud. Kui avariidest ja oma lollustest tingitud kulud maha arvata, siis pole auto liikumisse vaja muud lisada kui korraline hooldus, rehvid ja kindlustus. Ligikaudu 1400 kr kuus on mul läinud nende asjade peale - suve- ja talverehvid, hooldus Troostautos, kindlustus kõrge koefitsendiga, bensiini 1500 eest kuus veel lisaks.
NG900 puhul vaata enne ostu
ukse allservi ja tagaluugi serva - sealt kipub rooste närima kuna vesi koguneb sisse,
lisade koha pealt - et oleks SID 2, 3 või 4 - väga abiks leiutis, kui display on korras (SID 1 on lihtsalt temperatuuri näit ja kell), konditsioneer, istmesoojendused, originaalmakk on ka väga OK, (kontrolli nende töökorda!)
vaata esitulede kojamehi - kui jäävad valesse asendisse, siis on vaja remontida ja halvemal juhul uued osta,
kontrolli tulede lülitit (kas on terve) ja tulede kõrguse, armatuurlaua valgustuse lülitikomplekti - kipub loksuma ja armatuurist kaob valgustus,
mootori juures kuula ketiklõbinat (parem kui ei kuule) ja vaata lekkeid mootori ning käigukasti simmerite vahelt (vahetuseks tuleb teinekord mootor maha tõsta)
sõiduproovis jälgi, et rool ei vibreeriks käes, miski ei undaks ja aukudes ei koliseks - meie kuumaastikul võivad minna esivedrud ja rattalaagrid
kindlasti peavad all olema Saabi originaalveljed :headbang:

Kaasfoorumlased võiks täiendada seda NG900 checklisti.

veel tuli meelde, et kui salongipõrand ees on märg, siis paremal juhul on süüdi lumised jalanõud, halvemal juhul on probleem konditsioneeriga.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

N Dets 08, 2005 13:43

kui saad saani, siis võid jäädagi raha sisse panema. eriti veel kui suvaliste meeste kätte remonti annad. kui enam- vähem korraliku siis ehk vaid mõni asi oma meelejärgi teha ja aastas korra ylevaatamisest piisab.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
djk
Postitusi: 187
Liitunud: R Dets 03, 2004 14:03
Asukoht:
Auto:

#6

N Dets 08, 2005 21:10

mul kaks klassikut ja nende jupid küll ei maksa miskit kui aus olla, võrdled mõne uuema auto jupi hindadega siis on ikke vääga odav.
Kaks gaasiamorti ca 700 eeku. Sõbra Mazda 323 92a. esiamort maksab 2500.- tükk (B-osa)
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#7

N Dets 08, 2005 21:31

Valikul 900 või 9000 aitab sind ehk see teema suunata (õigemini väike osa sealt. Mind suunas):
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=815

Kütusekulust saad üht-teist teada sealt teemast:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=614

EDIT1:
Tonnise tüüpvead on ära toodud peaaegu et esilehel olevas tabelis:
http://saabnet.ee/index.php?l=probleemid
Muuseas erilist tähelepanu soovitan pöörata salongiradikale ja mootorikettidele, sest väga paljud siit foorumist on nende murede pärast pead vaevanud.

Tonnise üheks nõrgaks kohaks on veel DI, kuid selle korrapärase hoolduse juures (krytox oli vist aine nimi) ei tohiks asi väga hull olla.

Soojendusradika vahetuse edasilükkamiseks on olemas ka tõhus vahend, millest saad lugeda siit teemast (nii mitmeski foorumikasutaja saabi radikas loksub seda ainet):
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=1778

EDIT2
Automaatkasti ja elektroonikaga ei ole mul vähemalt probleeme olnud. Automaadi kohta ütlen ainult positiivset.
Kliima küll pisut jukerdab (väga väga vähesel määral), kuid sellest saan ka õige pea sotti.
Tonnise esisilla hooldusremont on suhteliselt mõistliku hinnaga.
meelis
Postitusi: 102
Liitunud: N Mär 04, 2004 16:03
Asukoht:
Auto:

#8

N Dets 08, 2005 21:50

Saabiga on see jama,et kõige mõistlikum on osta 2.0 toorik aga peale 2.3t pole mõistlikusega mingit pistmist.Tead küll, et ei maksa aga ikkagi...Tegelikult siiani kõige kulukam 84 a classic,õnnestus mõniaeg tagasi remonti kokku panna ligi 30 k ja lõppu ei paistnud.Muidu väliselt oli kõik ok.Kui ise vigasi näha ei oska või ei taha siis ostul parem keegi erapooletu või spetsialist targem kaasa võtta...
Alfonze
Postitusi: 144
Liitunud: R Juun 25, 2004 3:11
Asukoht:
Auto:

#9

L Dets 10, 2005 12:16

saabi (1998, 9-5SE automaat) ülalpidamiskulud võrreldes bemmiga (1995, 750iL automaat) on 7 kuu jooksul üks ühele samad (umbes 1-1,5 eek km peale) (mõlemad autod esimest aastat eestis ja saab oli 3,5a uuem), ainult kütust läheb pisut rohkem praeguse liikuriga (aga mitte mägedekõrguselt rohkem, umbes 20%). Seega jah, saab on kallis pidada, kuna saabi ja bemmi klassivahe on meeletu... mis ei tähenda et saab vilets auto oleks, kui oleks olnud tagavedu ja salongi müratase parem siis poleks ilmselt vahetanud masinat.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#10

L Dets 10, 2005 12:29

Ei ole veel oma saabikuga nii palju sõitnud, et oskaks midagi ülalpidamis kulude kohta öelda aga bemmi ja saabi klassivahe on minu arvates küll üliväike kui polegi.
Alfonze
Postitusi: 144
Liitunud: R Juun 25, 2004 3:11
Asukoht:
Auto:

#11

P Dets 11, 2005 4:54

no saab 9-5 ja e38 7er-il on mägedekõrgune vahe igast asendist (disain on muidugi maitseasi, kuid mulle saabi välimus meeldis pea samapalju kui bemmi oma)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#12

P Dets 11, 2005 12:07

SAABil paraku polegi sellist mudelit, mis 7 seria bemmiga samasse klassi mahuks. 9-5 kannataks võrdlust viiesega. 9-3 kolmesega.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta