Saab 9-5 mootorivalik ja ostueelne kontroll Tallinnas?
Tere,
Ma ka teemaalgatajaga täpselt samas "hädas". Pole elus Saabi omanud aga hirmus tahtmine 9-5 omale osta. Kuulnud täpselt kajtepidi arvamusi: osad, kes on aastaid muretult sõitnud ning osad, kes ainult remondivad.
Mul silma jäänud üks 116000 sõitnud sedaan 2003, 2,3t ARC. Kas keegi oskab täpsemalt öelda, mida see ARC tähendab? 116k sõitnud Saab peaks veel täitsa elus olema, mootor käis küll, kui kell.
Midagi räägitakse ka, et tuleb paigaldada mingi karterituulutuse kit - miks, kes teeks, palju maksab - keegi oskab vast juba öelda. Kui ära ostan, siis kohe lasen ka korraliku hoolduse teha, sest eelmisest on aasta möödas - kas Tallinnas Saabianti või Viking või keegi kolmas?
Panen lingi ka, äkki kellelgi midagi head/halba selle auto kohta öelda:
http://www.auto24.ee/used/1080654
15" velg on kuidagi imelik all aga see oli ka kõik, mis häiris.
tänud ette,
w.
Ma ka teemaalgatajaga täpselt samas "hädas". Pole elus Saabi omanud aga hirmus tahtmine 9-5 omale osta. Kuulnud täpselt kajtepidi arvamusi: osad, kes on aastaid muretult sõitnud ning osad, kes ainult remondivad.
Mul silma jäänud üks 116000 sõitnud sedaan 2003, 2,3t ARC. Kas keegi oskab täpsemalt öelda, mida see ARC tähendab? 116k sõitnud Saab peaks veel täitsa elus olema, mootor käis küll, kui kell.
Midagi räägitakse ka, et tuleb paigaldada mingi karterituulutuse kit - miks, kes teeks, palju maksab - keegi oskab vast juba öelda. Kui ära ostan, siis kohe lasen ka korraliku hoolduse teha, sest eelmisest on aasta möödas - kas Tallinnas Saabianti või Viking või keegi kolmas?
Panen lingi ka, äkki kellelgi midagi head/halba selle auto kohta öelda:
http://www.auto24.ee/used/1080654
15" velg on kuidagi imelik all aga see oli ka kõik, mis häiris.
tänud ette,
w.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Linear, Arc, Vector, Aero, Griffin - need on auto varustust näitavad lisanimed. Umbes samas järjekorras nad ka lihtsamast kangemaks lähevad.
Aero siin hulgas on nn sportlikum variant ja Griffin täislisadega (suund mugavusele ja luksusele). Päris omavahel ei tasu ehk võrreldagi neid kahte.
Aero siin hulgas on nn sportlikum variant ja Griffin täislisadega (suund mugavusele ja luksusele). Päris omavahel ei tasu ehk võrreldagi neid kahte.
Ma ise ka ei usuks. Kuid lõpuni korrektselt täidetud hooldusraamat, absoluutselt kulumata hele sisu ning väga vaikselt käiv mootor (võrreldes "197000" sõitnud autoga) võiks olla selle tõestuseks. Ütleme nii, et olen suht veendunud, et see on õige läbisõiduga auto. Eks üksikuid viskab selliseid ka sekka. Kõik sellel autol ka perfektselt töötas.
Lisan ühe lingi veel, mis võiks huvi pakkuda, äkki keegi oskab kommenteerida:
http://www.auto24.ee/used/454699
Ja kas see karterituulutuse kit on tuvastatav ka?
Lisan ühe lingi veel, mis võiks huvi pakkuda, äkki keegi oskab kommenteerida:
http://www.auto24.ee/used/454699
Ja kas see karterituulutuse kit on tuvastatav ka?
See läbisõit tundub jah igati kahtlane, kuid kõik asjad viitavad sellele, et tundub siiski õige olevat. Hooldusraamat on täidetud ühes ja samas Saabi esinduses algusest lõpuni täiesti korrektselt välja. Auto on uuena sealt müüdud ning ka kasutatuna sealt ostetud, kui Eestisse toodi. Nägin ise dokumente.
Ja nagu juba ütlesin, siis auto läks hanges külmaga käima ilma igasuguste "lisahäälteta", käis väga vaikselt ja õli oli samuti viskoosne ja kuldkollane sees.
Ja mis veel, sisu oli nagu uus, ma isegi tükk aega imestasin seal kõrval, et seisab seal platsil juba juunist alates... - seega äkki keegi on uurinud varem?
Ainukene, mis mind häirivad, on need 15" veljed, mis sinna absoluutselt ei sobi - kas on võimalik, et sellised olid juba tehasest sellel all?
ja veel, et kas Tartus on mõni eriti vinge saabispets, kelle juurde sellega sõita ja lasta üle vaadata või kelle võiks mõne õlle eest platsile kaasa võtta?
Ja nagu juba ütlesin, siis auto läks hanges külmaga käima ilma igasuguste "lisahäälteta", käis väga vaikselt ja õli oli samuti viskoosne ja kuldkollane sees.
Ja mis veel, sisu oli nagu uus, ma isegi tükk aega imestasin seal kõrval, et seisab seal platsil juba juunist alates... - seega äkki keegi on uurinud varem?
Ainukene, mis mind häirivad, on need 15" veljed, mis sinna absoluutselt ei sobi - kas on võimalik, et sellised olid juba tehasest sellel all?
ja veel, et kas Tartus on mõni eriti vinge saabispets, kelle juurde sellega sõita ja lasta üle vaadata või kelle võiks mõne õlle eest platsile kaasa võtta?
Maailma kõige lihtsam kontroll:
Küsid müüja käest hooldusraamatu ja vaatad kelle templid on.
Siis võtad kätte ja saadad templiomanikust töökojale meili auto VIN-koodiga.
Jääd vastust ootama:eureka:
BTW: ma olen laupäeval Tartu kandis liikumas...:cool:
Küsid müüja käest hooldusraamatu ja vaatad kelle templid on.
Siis võtad kätte ja saadad templiomanikust töökojale meili auto VIN-koodiga.
Jääd vastust ootama:eureka:
BTW: ma olen laupäeval Tartu kandis liikumas...:cool:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
jah on, aga neid annab ju alati vahetada. Suveks otsid ilusamad, talvel on paras nende 15 tollistega kärutada.
Ainukene, mis mind häirivad, on need 15" veljed, mis sinna absoluutselt ei sobi - kas on võimalik, et sellised olid juba tehasest sellel all?
Lähen siis teisele katsele. Et ennist küsisi teadjameeste kohta Tallinnas ja Haapsalus, kes võiks anda autole omapoolse hinnangu. Palju selline teenus maksta võiks. Esindused ei ole eriti profesionaalsusega hiilanud. ( Saabiga muidugi kogemus puudub) Samuti lisasin lingi ühe huvitava masina kohta. Läbi sõit tundub ok, välimus sile, ja palju asju masina juures ära tehtud. Kas kellegil on kokkupuudet, on autot vaatamas käinud või on kursis masina hingeeluga. Või on äkki mõne foorumlase masin?
http://auto.motors24.ee/vehicles/343905-Saab-9-5-2002.aspx?pg=0&sort=paid
http://auto.motors24.ee/vehicles/343905-Saab-9-5-2002.aspx?pg=0&sort=paid
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Peaaegu 300k km, ei hirmuta? Osta kohe teine mootor, selle leidmine ei ole kerge. Paljudel oli probleeme siin foorumis, selle B235 mootoriga. Mõned autot läksid lammutamiseks just mootori pärast. Tänaki uus kuulutus tuli, 9-5 Aero varuosadeks, mootor p...
__In Boost We Trust__
No aga võib ju müüjaga rääkida, ehk saab läbisõidu pisemaks kerida Uut autot ei osteta enamasti muuseumieksponaadiks vaid sihipäraseks kasutamiseks, seega ~100 kkm läbisõiduga 10+a vana auto leiab harva ja veel harvemini odava hinnaga Eestist :facts:
Ja siis tuleb ikkagi välja, et osta uus auto... Vahet pole et enamus 9-5 on läbiajanud 250-300k. Kui on 115k läbi ajanud siis on raudselt keritud, kui 280k siis reaalne aga mootor vahetusse... Aga selleks ma siin ju olen, et selgusele saada Saabi olemuses. Kui mootor 300 pealt mahakandmisele siis ei ole ju kasutatud saabi mõtet üldse osta, vahet pole siis kas aero või tavaline turbo. Baas mootor 2,3 on ju sama.
Kusjuures mul viimase kommentaariga sama küsimus... Ma ise mõtlen nagu selle peale, et kui 250 - 300 läbisõidu juures mootorit peab vahetama, siis miks neid autosid nii palju taksodena kasutatakse Rootsis, Sveitsis ja mujal? Pigem vast ikka asi hoolduses kinni ja selles, et need autod, mis siin 300 juures laiali jooksevad, on tegelikkuses 450 - 500 sõitnud. 12 - 13 aastat vana auto juures täiesti normaalne läbisõit.
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Kusjuures mul viimase kommentaariga sama küsimus... Ma ise mõtlen nagu selle peale, et kui 250 - 300 läbisõidu juures mootorit peab vahetama, siis miks neid autosid nii palju taksodena kasutatakse Rootsis, Sveitsis ja mujal? Pigem vast ikka asi hoolduses kinni ja selles, et need autod, mis siin 300 juures laiali jooksevad, on tegelikkuses 450 - 500 sõitnud. 12 - 13 aastat vana auto juures täiesti normaalne läbisõit.
Taksojuhtide sõidustiil on säästlikum, ja tõenäoliselt on midagi tehtud vahepeal ka mootoriga(bensukad).
Tavaliselt taksod on ikka diislid.
Kui vaadata Rootsi kuulutusi, siis 4-5 aastased Saabid juba 450k km läbisõitnud. Toovad Eestise kerivad 160-180k km ja nagu uus, üks selline seisab Raadi turul.
__In Boost We Trust__
Jep. Taksoga sõidetaksegi ca 100 kilo aastas, seega 4 - 5 aastaga 400 - 500 tuhat. Ja siis imestame, et krt 190000 pealt läks mootor kotti :)
Aga ega kellelgi pole infot selle Hiiua autos oleva Aero teemal, äkki keegi seda vaatamas uurimas käinud?
Aga ega kellelgi pole infot selle Hiiua autos oleva Aero teemal, äkki keegi seda vaatamas uurimas käinud?
Kui oma NG900(2.0 turbo 136kW) maha müüsin, siis oli odo näit 315k ja kõik tip-top, mina mootoriga lisaks regulaarsele hooldusele muud ei teinud kui lasin karterituulutuse korda teha. Teadaolevalt järgmise 3a jooksul polnud ka uutel omanikel mootoriga probleeme, kelle käes ja mis seisus see auto hetkel on, ei oska kahjuks öelda kuna praegune omanik pole (vist) lugejate autode alla teemat teinud. Seega pole see asi nii hull midagi, kui korralikult hooldada, siis kestab mootor vabalt 400-500k.
Selle uue info valguses võiks ju uuesti küsida, et mis selle pea 300k läbi sõitnud masina juures jälgima peaks. Kui vahetatud on terve rida eelnevalt nimetatud jubinaid ja hooldused korralikult tehtud? On seda tüüpi saabil ka mingeid iseärasusi mida peaks jälgima?
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Neid mõlemaid on võimalik katki teha enneaegselt, või noh, nad võivad rikneda muude asjade tulemusena. Aga 200k võiks nad vast ikka püsida, kui autot on viisakalt hooldatud. Ja kusjuures pluss/miinus 100k.. :P
9-5 turbod (eriti need Garrettid, mis mitte-Aerodel on) lõppesid karterituulutuse probleemide tõttu (selletõttu on see nn "kit" vajalik, see parandab seda tuulutust). DI võib lõhkuda näiteks mingite käivitumisprobleemide korral liialt palju käiates.
9-5 turbod (eriti need Garrettid, mis mitte-Aerodel on) lõppesid karterituulutuse probleemide tõttu (selletõttu on see nn "kit" vajalik, see parandab seda tuulutust). DI võib lõhkuda näiteks mingite käivitumisprobleemide korral liialt palju käiates.
Ma ise tegelikult arvan seda, et mis see Saab ikka tehnika poolest midagi ekstraordinaarset on kui suvaline VW või OOOO - kui ikka autot on hooldatud, siis kestab mõne mehe käes turbo ka 500000, teine saab sellest jagu juba 50000 juures. Ma usun, et Saab on kõva tehnikaga auto, mis hea hoolduse korral sõidab hulga muretuid kilomeetreid ja pole vaj aväga põdeda selle 280000-se läbisõidu juures. Pigem ma ise arvestan sellega, et saan väga mõistliku raha eest hulga head autot ning loodan, et ostuga joppab - ega muud polegi. Ja pealegi, eks foorumites ju pigem ongi teemad nö "probleemsed" - kui kellelgi miskit juhtub, siis kirjutatakse, sest ega keegi ju siis teada ei anna, kui näiteks 393000-s muretu kilomeeter täitus - ehk siis vast pigem on enamus autod sellised mis hästi kestavad ning mingi osa sellised, mis probleemsed. Kui auto töötab ilusti, endale meeldib ja mingeid anomaaliaid näha ei ole (korralik kontroll ei tee aga kindlasti paha), siis osta auto ära ja hakka kasutama :beer:
No mul on vanemal Saabil (9-5 V6 3.0) odomeetri näit üle 400K ning seljataga üks 100 000.- kroonine remont peale seakarja lömastamist. Aga auto tiksub sellegipoolest nagu vana mees ning ühtegi etteheidet pole. Kui siis võib-olla pean hakkama mõtlema salongi radika väljavahetamisele.
Kui oma NG900(2.0 turbo 136kW) maha müüsin, siis oli odo näit 315k ja kõik tip-top, mina mootoriga lisaks regulaarsele hooldusele muud ei teinud kui lasin karterituulutuse korda teha. Teadaolevalt järgmise 3a jooksul polnud ka uutel omanikel mootoriga probleeme, kelle käes ja mis seisus see auto hetkel on, ei oska kahjuks öelda kuna praegune omanik pole (vist) lugejate autode alla teemat teinud. Seega pole see asi nii hull midagi, kui korralikult hooldada, siis kestab mootor vabalt 400-500k.
Tõsi ta on, mina sõitsin tolle masina vist ca 375k km-ni ja mootoriga (ega turboga) polnud ühtki muret. Samas, nagu foorumi lugejad teavad, ostsin tõen. tõese 150k km-se läbisõiduga 9-3 ja vahetasin mootori juba kuu aja pärast, ei aidanud siin ostueelne kontroll spetside juureski. Et noh, loterii on loterii, mõne piletiga võidad, teisega mitte.