Saab 9-5 mootorivalik ja ostueelne kontroll Tallinnas?

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Kaspar
Postitusi: 65
Liitunud: E Dets 03, 2012 6:29
Asukoht:
Auto:

#1

E Dets 03, 2012 6:51

Tere.

Eks teema sama nagu paljudel teistel siin, auto ost.Ja foorumi lõpututest leheklügedest tõetera otsimine ei ole siiamaani sihile viinud siis panen aga algajale kasuatajale kohaselt uue teema üles.
Esimene küsimus oleks mootorite kohta. Olgu siis öeldud, et masinaks 9-5, universaal kerega aasta vahemik siis 2000-2002. hinda 2k ümber. Hetkel siis välja valitud 4 masinat ja 3 erinevat mootori tüüpi. 1999a 3,0 bens, 2000a 2,3 aero ja 2002 aasta 2,3 136kw. Kõik masinad väidetavalt hooldatud, turbod vahetatud jne. Läbisõidud on muidugi seinast seina, reaalne tundus 2002 aasta masina pea 300 tuhat. Milline siis nendest mootoritset võiks olla küsimärgiga ja mis põhjustel.

Kuna ise väga mehaanikuks ei pretendeeri ja põrsast kotis ei plaani osta siis ehk oskab keegi ka aidata Tallinnas auto kontrollimisega. Mis selline asi võiks üldse maksta ja kes seda teostab?
Kuna foorumit igasugu linkidega risustada pole mõtet ja pikka juttu ajada, siis edasi võiks suhelda konkreetse asjatundjaga näiteks maili teel ja edastada siis ka silma jäänud autode lingid.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

E Dets 03, 2012 7:21

http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=4939

sealt lingilt leiad eesti saabiremontijate andmed.
kuna pikka juttu nad eriti ajada ei viitsi, siis parem kui kirjutad on helistamine.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#3

E Dets 03, 2012 9:58

2k eest on raske korrallikku leida, tuleb veel arvestada +1k umbes.
3.0t miinusteks on suurem kütusekulu võrreldes 2.0T või 2.3T, aga on töökindlam kui R4 turbo mootorid.
2.0T või 2.3T on tavaliselt nii ärasõidetud, selles hinnaklassis, et varsti tuleb mootori remont ette.
Ja ostueelses kontrollis keegi mootori sisse ka ei vaata, mis seisus on saaled ja kolvirõngad.
3.0t kallid asjad on: kat, turbo ja 2xDI
Ma ostaks nendest ikka 2.3T Aero ja vahetaks mootoris kuluvad osad ära, siis võib ka vabalt ajukirurgidel äkakäija, kui tahad veel lisa kW.
__In Boost We Trust__
Kaspar
Postitusi: 65
Liitunud: E Dets 03, 2012 6:29
Asukoht:
Auto:

#4

E Dets 03, 2012 10:52

KW pole nii tähtsad. Vaja normaalset turvalist pereautot samas on tähtis ka et käruvedamisel hätta ei jää. 2k pole sugugi vähe või noh kuni 3 k ega kallimalt 2000 aasta saabi väga osta ei saa. 2002 on see kergitatud näoga masin ja omasuguste seas odavaim aga samas on tegemist tavalise 2,3 turboga mis on lahjem ja vist ei pidavat nii töökindel olema. Ega välimuse järgi ei tasu ka masinat osta. Ei ole väga soovi hakata kohe remontima ka. Saab peaks ju üldiselt töökindel masin olema mis naljalt teepeale ei jäta? Või olen ma millestki valesti aru saanud. Samasugust elukat nagu minu eelmine 2003 aasta laguna oli ma enam küll ei soovi. :)
Kaspar
Postitusi: 65
Liitunud: E Dets 03, 2012 6:29
Asukoht:
Auto:

#5

E Dets 03, 2012 11:52

Võibolla 9-5 omanikud võiks remondikulusid ka kommenteerida... :)
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#6

E Dets 03, 2012 12:00

Võta õhtul 4-pakk kõrvale ja hakka foorumit lugema.
9-5 vigadest ja ülapidamisest see foorum siin enamjaolt koosnebki:eureka:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kaspar
Postitusi: 65
Liitunud: E Dets 03, 2012 6:29
Asukoht:
Auto:

#7

E Dets 03, 2012 12:21

Viimasest kommentaaris loen välja siis seda , et tuleb sammud vw poole seada... :D Kas tegemist siis järgjekordselt sellise masinaga mida kolme lausega iseloomustada ei saa vaid tuleb lehtede kaupa vigu lugeda ... :D Lootusetu see auto ost.
TxT
Postitusi: 51
Liitunud: T Apr 20, 2004 21:41
Asukoht:
Auto:

#8

E Dets 03, 2012 12:29

Kui plaanid ka käru vedada, siis soovitaksin pigem 3.0t mootoriga isendit. Hea rahulik mootor, mis ka madalatel pööretel jaksab vedada. Kütusekulu on tal natuke suurem kui 2.3T isenditel, aga kui suurem osa sõite maanteel on, siis pole suurt vahet.

Remondikulud aga sõltuvad eelmistest omanikest. Kui eelmised omanikud on autot normaalselt hooldanud, siis remondikulud suured pole. Kui kukud miski rappe otsa, siis uuesti nn. ringi peale tegemiseks läheb päris kena kopikas.
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#9

E Dets 03, 2012 13:38

Viimasest kommentaaris loen välja siis seda , et tuleb sammud vw poole seada... :D Kas tegemist siis järgjekordselt sellise masinaga mida kolme lausega iseloomustada ei saa vaid tuleb lehtede kaupa vigu lugeda ... :D Lootusetu see auto ost.


Ega see asi nüüd nii hull ka pole. Foorumisse kirjutatakse ikka enamasti siis kui mingi probleem või küsimus on mitte siis kui kõik korras on. Iisak vihjas pigem sellele, et keegi ei viitsi igasse ostuabi teemasse kogu oma auto ajalugu panna, kui seda juba mitmes eelnevas teemas arutatud on. Kolme lausega on Saab nagu üks tubli naisterahvas - ei ole ülemäära kapriisne, kuid nõuab siiski tähelepanu ja kui seda ei saa, siis hakkab pirtsutama;)
Kaspar
Postitusi: 65
Liitunud: E Dets 03, 2012 6:29
Asukoht:
Auto:

#10

E Dets 03, 2012 14:46

Eks ta nii vist ole jah. Aga mis need 9-5 põhi probleemid on, või mida peaks terasemalt jälgima kui pole spetsialisti käepärast võtta. Päris võhik ma autode alal ei ole aga Saabidest ei tea küll suurt midagi peale selle et sai 1 taolise 9-5-ga paar nädalat sõidetud mõni aeg tagasi. Kui omanikega asju arutades räägitaks vahetatud turbost, süütekassetist ja korralikult tehtud hooldustest mille kinnitusek ka pabereid võimalik ette näidata siis kõik tundub väga hea. Aga kui sama juttu räägivad kõik saabide müüjad siis on nagu veidi kahtlane... :) Kahe otsaga on ka need remonditööde summad mis tunduvad utoopilised. Mõni mees on väidetavalt viimase aasta jooksul kaks auto raha pannud juba magama... :) Ühestküljest oleks nagu väga tore, et inimesed raatsivad auto alla nii palju raha matta, kuigi sellisel juhul oleks juba tõesti odavam taksoga sõita... :) Teisest küljest ostjana hakkad tahestahtmata mõtlema selle peale, ega endal juhtumisi midagi sellist pole vaja ette võtta... :) Jutu point on aga selles, et mitte teadjana on päris raske otsust langetada sest müüjad kihutavad ka takka mitte ostma... :D
rauing
Postitusi: 25
Liitunud: T Sept 14, 2010 22:44
Asukoht:
Auto:

#11

E Dets 03, 2012 16:14

Tere, mina soovitan 3l mootorit. Omasin 1,5a Griffinit. Kütuse kulu 40% Tln ja /60% maantee, keskmine kulu 10,6l.
Ainult maantee püsikiirusega 6,6-6,8 l/ 100 km. SID,i järgi. Väga mugav ja nauditav sõiduvahend.
Auto peab olema korralikult hooldatud. Mul oli 2xDI eelmine omanik ära vahetanud, muidu need jah kallid.
Hea oleks kui eelmine omanik oleks vahetanud just alles ka mootoririhma :D see ka natukene suurem väljaminek.
Tunneta või lase tunda kellegil automaatkäigukasti töötamist , kui valid automaatkäigukasti, see on ka suurem väljaminek kui katki läheb.
Kaspar
Postitusi: 65
Liitunud: E Dets 03, 2012 6:29
Asukoht:
Auto:

#12

E Dets 03, 2012 17:19

3L väidetakse jah olema kõige lollikindlam mootor, kui selle küljes veel 4 käiguline kast on siis pole vist anomaaliaid karta. Kui rihm ja süütekasset vahetatud ja kast toimib normaalselt siis peaks kaua kestma. Kiirendus pole muidugi arvatavasti sama mis aerol aga turbo puudumine kõrvaldab kohe ühe võimaliku kalli remondi... :)
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1971
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#13

E Dets 03, 2012 17:27

9-5 3l V6-l omab ka turbot.
Ets
Postitusi: 390
Liitunud: K Veebr 06, 2008 16:13
Asukoht:
Auto:

#14

E Dets 03, 2012 17:52

mul endal oli päris pikk ja korralik kogemus V6 9-5ega. Kahtlemata on tegemist väga ja väga mõnusa masinaga, kuid tooks teema maapeale tagasi, et minu arvates rahalises mõttes V6 ülalpidamine odavam küll ei tule võrreldes r4 mootoriga, kui teemaalgatajale hind väga oluline on. Eriti kui veel otsida odavamaid masinaid. V6-el on samamoodi väga kalleid vigu.
Ma ei tee kindlasti maha v6 mootorit, pigemini väidan, et selle ülalpidamine ei erine üldjoontes r4 masinast.
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#15

E Dets 03, 2012 17:59

No mina ei tea, aga mina isiklikult käin VW grupi masinatest hästi suure kaarega mööda.....
Selge on see, et kui korralikult hooldad, siis pole karta vaja. Õigemini natuke võib iga auto puhul karta :D Absoluutselt kõikidesse autodesse tuleb raha panna....
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

E Dets 03, 2012 19:09

tead, kui sa hästi otsid ja sul õnne on võid leida sellise 9-5, millega saad kindlasti paar aastat muretult sõita.
aga selle aja jooksul pead ikka mõnedeks probleemideks vähemalt valmis olema.

süütekassett, vända andur, bensupump, mõned puksid.
muu nagu võiks kesta ja pidada hea isendi puhul.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#17

E Dets 03, 2012 20:23

Varsti peaks üks Griffin meil üle jääma...:eureka:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#18

E Dets 03, 2012 20:33

Minul on eelmise omanikuga vedanud ja sain omale korraliku 9-5 ja nagu ivometsa öeldud oleks reegel, saingi ise bensiinipumba ära vahetada :P Aga kindlasti võtad omale selle auto soetamisel riski et ühel päeval midagi kallist läheb.
Kaspar
Postitusi: 65
Liitunud: E Dets 03, 2012 6:29
Asukoht:
Auto:

#19

E Dets 03, 2012 20:57

Ega seda ei garanteeri jah keegi, et masinal mingeid vigu ei ole, aga kuna sain viimase autoga päris korralikult vastu näppe siis praegu ainult hiilin... :) Ei julge nagu valikut teha. Aga eks Varsti peab selle tegema ja ega muud jäägi loota, et seekord siis läheb hästi või vähemalt paremini... :D See süütekasseti teema on vist kõikidel saabidel vahetatud, samuti turbo, veepump, 3l siis ka rihm. Ketivahetuse kohta ei tea suurt midagi. Mis ajal seda üldse tehakse, oletan, et tegemis ka suhteliselt kuluka väljaminekuga ja võiks olla ka juba tehtud tööde nimekirjas. Siis olen kuulnud mingist kompu ekraani veast, mõnel aknatõstukid.
Ja ega ma päris roosade prillidega ringi ei käi. Selge see, et auto juures tuleb kuluv osi vahetada. Pigem muretsen anomaaliate pärast... :)
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#20

E Dets 03, 2012 21:03

Kui sa neid asju teha ei taha siis vaata paar postitust kõrgemale.
Ma viskasin just kondi õhku...:cool:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
rauing
Postitusi: 25
Liitunud: T Sept 14, 2010 22:44
Asukoht:
Auto:

#21

E Dets 03, 2012 21:15

See kompu ekraani viga, mis mainisid on SID (saabi info displey) pixlite kadumine. See on ehk häiriv aga ei sega sõitmist.
Minu Griffinil kadusid külmaga mõned pixlid ära aga soojaga tulid tagasi. Tundmatu auto korral lase see kindlasti üle vaadata ja uuri kus auto on hoolduses käinud. Siis helista sinna remonditöökotta ja nad arvutist vaatavad mis ja millal on tehtud.
Kaspar
Postitusi: 65
Liitunud: E Dets 03, 2012 6:29
Asukoht:
Auto:

#22

E Dets 03, 2012 21:25

Kui sa neid asju teha ei taha siis vaata paar postitust kõrgemale.
Ma viskasin just kondi õhku...:cool:


Oletan, et me ei räägi 2k maksvast autost... :D
Kui jah siis kas universaal, konks ja mis mootoriga üldse. Sõna Griffin ei ütle mulle just väga palju... :)
sourdenis
Postitusi: 154
Liitunud: E Okt 08, 2012 21:41
Asukoht:
Auto:

#23

E Dets 03, 2012 22:54

kui ma ei eksi, siis Griffin'eid tehti ainult sedaane :)
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#24

E Dets 03, 2012 23:56

Eksid, Griffinit on ka universaali, olen ka ise ühe universaalkerega Griffini omanik. Aga kui mina nüüd ei eksi, siis Iisaku vihjatud Griffin on sedaan.
Teemaalgatajale - Griffin on kõikide lisadega 9-5, ainuke mis mõnel isendil puudub on katuseluuk. Ehk siis põhimõtteliselt näitab Griffin varustustaset, mootor, veermik jms. on ikka sama mis "tavalisel" 9-5'l.
Kaspar
Postitusi: 65
Liitunud: E Dets 03, 2012 6:29
Asukoht:
Auto:

#25

T Dets 04, 2012 6:39

Sain küll nimekirja töökodadest aga äkki on siit foorumist keegi kes saaks tulla autot üle vaatama Tallinnas. Üks 3l asub ka Haapsalus. Mis sellise töö taks ka on? Olen nende niiöelda margiesindustega kokkupuutunud, tavaliselt teavad nemad asjast kõigevähem... :) Saabi kohta muidugi ei oska jälle rääkida!
Vasta