Palun abi: diiselmootor 2,2 l

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Vasta
aava
Postitusi: 14
Liitunud: T Apr 04, 2006 18:09
Asukoht:
Auto:

#1

T Apr 04, 2006 20:17

Kas siin foorumis on teadjamehi Saabi 2,2 liitrise diiselmootori kohta. Autoweldist öeldi, et Opeli mootor ja pidi Saab 9-5 mudelile nõrgaks jääma.
Ehk keegi oskaks vastata...:notworthy:Text
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#2

T Apr 04, 2006 21:04

Sõitsin Rootsis sellisega. 9-5 saab hakkama küll, isegi kui auto ninimesi täis. Päris paugupüss muidugi pole.
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#3

T Apr 04, 2006 21:34

Ma nüüd ei tea. Sõitnud nii enda 85kW'sega ja sõbra 92kWsega... ja ei ütleks, et 9-3'le see kusagiltotsast väheks jääks.. aga jube suhteline värk on see väheks jäämine - mõnele on 1.6lne Almera või 2l omega juba võimas ja ei jää hätta, mõnele ei piisa ka 169(184)kW'st ja ikka ehitab juurde.

Ehk siis aero vastu kiirendusrajal ei saa, möödasõitudel samas sa kindlasti hätta ei jää (kui just tihend vilinal ei leki). Tanklas käid 2x harvemini, kui 1.5x võimsama autoga.
tarmiit
Saabiklubi liige
Postitusi: 378
Liitunud: K Juul 28, 2004 23:45
Asukoht:
Auto:

#4

T Apr 04, 2006 22:21

Proovisõit ühe huviorbiiti jäänud 2002aasta 9-3ga 2,2tdi 92 kw ja mis häiris oli müra,kõige ehedam diisel autole omane müra,mis oli tuntav seistes tühikäigul ja sealt edasi sõites kuni kiiruseni 50km.h Sealt edasi trassil liigeldes oli asi ok ja egas miskit halba ei saanud öelda ka kiirenduse kohta.
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#5

K Apr 05, 2006 8:43

Tarmiit. Kui kõik hästi läheb, siis hakkan oma 9-3'l varsti pigimatiteemalisi katsetusi läbi viima... anti lootust, et salongi saab oluliselt vaiksemaks.
Välismüra jääb, ei selle vastu saa..
bankdoc
Postitusi: 59
Liitunud: N Juun 09, 2005 22:44
Asukoht:
Auto:

#6

K Apr 05, 2006 8:47

Mina sõidan taolisega. Originaalmootor ei jää nõrgaks v.a. kui tahad Porschest mööda sõita ning siis veel kiirendada. Kui korralikku kütust on, siis Eesti oludesse sobib nagu rusikas silmaauku.
Alati on võimailik ka olemasolevat tuunida (mida allakirjutanu on ka teinud, aga nüüd enam ei julge Porschest mööda sõita ...), Aerot just ei saa, aga auto läheb kiiremaks ning kummalisel kombel ka kütusekulu kukub. Senini kõige parem saavutus 5,7 liitrit sajale, keskmise kiirusega 120 km tunnis (läbi Saksamaa, Taani ja Rootsi mööda kiirteid). See ei ole lihtsalt kompuutritrikk, ma ka esialgu arvasin et märtsipäike on elektroonikale liiga teinud; aga kui hakkasin kütusearveid kokku lööma, siis tuli tunnistada et nii see on.
Diislile omast müdinat kuuleb vaid tühikäigul, kui kick-downi teha siis röögatus on sarnane V8-le.
KaidoV
Postitusi: 254
Liitunud: E Nov 28, 2005 13:49
Asukoht:
Auto:

#7

K Apr 05, 2006 8:53

Sama kogemus mis tarmiidil - eile sõitsin Sveriges taksoga ja esimene mõte mis pähe tuli oli "krt, see on ju ehe traktor". Kusjuures see müra ei läinud paremaks ka üle 50km/h kiirustel. Nii kui tädi gaasipedaali puudutas nii sai vaiksest kulgemisest tõsine kontsert.
Ma veel mõtlesin omaette, et krt seda teab, äkki on mingi "taksoversioon", kui mitte siis sellise hinnaklassi autolt poleks küll oodanud.
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#8

K Apr 05, 2006 13:29

Ma pole ausalt öelda ühegi bensuka OG 9-3ga sõitnud, aga müra on minu traktoris palju küll, ja sugugi mitte ainult mootori oma :( Maanteel häirib mind isegi rehvimüdin rohkem. Peaks ka pigimatistamisele mõtlema.

Üldse sisemuse kvaliteet jätab veidi soovida, need (osalt Eestis tehtud?) plastvidinad on mõneti ebatäpsed ja kogu salong häälitseb natuke liiga palju.

Muide, tühikäigul ja soojalt pole tegelikult mootori müra suurt ei kuulda ega tunda, IMHO siin mõningane vahe vanema 85kW-sega sees. Külmalt jah on mootor häälekam ja vibrab ka omajagu, aga külmalt teeb rohkem häält ju ka enamus bensukaid.

Kiirusomaduste osas aga etteheiteid pole, eriti maanteel on lust ja rõõm, aga ka linnas pole viga. Talvine lühikeste linnaotste kütusekulu oli mul küll suht suur (10 kanti), aga eelmise japsi 2.0 bensukaga samad otsad 18 kandis .. Maanteel (väikse linnalisaga) seni parim Tartu-Tallinn-Tartu 5.2

EDIT: kui 9-5 on vaiksemaks saadud või võimalik saada, siis mootor vaevalt lahjaks jääb.
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#9

K Apr 05, 2006 14:04

Ma olen Lenari 92kWsega sõitnud, eksju. Ja kõrvuti autosid käianud, jmt.. ja minu kõrv ei ütle minu vanemaga vahet ära.. aga ma ei tea, kas asi siis minu kõrvakuulmises või soovmõtlemises :P

Kiirusomadustelt - 85kW sõitis politseradari järgi 200kmh välja, kiirendus 180-200 oli vääääga soliidne ( ~1km umbes). 160ni ronib väga reipalt, 160-180 on selline.. rahulik, aga tuntav kiirendus, aga lõpp on uinumine.

selles suhtes oli bensukas 2.0T (128kW) edulisem. - selle kiirendus oli vahemikus 160-220 (kellade järele, täpselt seega ei tea) mõnusmõnusmõnus.
tog
Postitusi: 160
Liitunud: T Sept 20, 2005 22:07
Asukoht:
Auto:

#10

N Apr 06, 2006 23:03

Algselt postitas: epsum

Kiirusomadustelt - 85kW sõitis politseradari järgi 200kmh välja, /.../, aga lõpp on uinumine.

Kas siit võib välja lugeda, et see oli üks kulukamaid kiirendusühikuid Saabiga üldse:headbang:?

Oli see temp siis seda raha ikka väärt:poke::wall:?
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#11

N Apr 06, 2006 23:29

Pigem võib sellest järeldada, et Epsumil on tuttavaid kõikvõimalikes kohtades :evil:
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#12

R Apr 07, 2006 8:58

Ma siiski eelistan kas suletud teedel või üldse metsavahel kiiruskatseid teha..
Tegemist ei olnud küll ametliku üritusega, aga toimus kontrollitud oludes ja sõberpolitseiniku õhutusel, kellel oli kindel huvi teada saada, kui kiiresti üks tavaline diiselsaab sõita suudab.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 658
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#13

R Apr 07, 2006 21:22

Ka mina olen oma Saabi 2,2 TDI (88KW) mootoriga rahul, samas kindlasti on bensukad erksamad, kuid kütusekulu on väga mõistlik. Kas mitte 9-3 pole kergem, kui 9-5 (eriti universaal, mida oman) ja seega erksam. Mis puutub mürasse, siis diisel on diisel ja tühikäigu pööretel teevad nad kõik lärmi (pisut). Samas kiirteel rahulikult kulgedes on vaikne mis vaikne. Üks huvitav tähelepanek veel nimetatud mootoriga: Nimelt kaks õlivahetust juba tehtud alates sügisest, kui ostsin. Alguses lasin panna sisse tavalise täissünt (?) vaadiõli ja tundsin kohe et nagu pisut võimsust kadus. Ka kütusekulu tõusis pisut. Viimati aga lasin panna sama tootja kuid sellele mootorile soovitatud (kanistri) õli ja oh imet, mootor töötab vaiksemalt, võimsus tagasi ja kütusekulu kukkus keskmiselt 0.8l (tõenäoliselt oli ka ostes mingi suvaline õli sees). Kuigi see ei käi antud rubriiki, ehk keegi kommenteeriks, veel enam, et olen kuulnud ka osade margiesinduste kohta, et kasutavad üliodavaid mingeid õlisid (müüvad 3x vaheltkasuga) uute masinate puhul (ja väga pikad hooldusvälbad!).
Lisaks kas hetkel uutele Saabidele pakutav 1,9 liitrine pole mitte liialt üle forsseeritud e. lühikese elueaga.
Vasta