9-5 ülalpidamiskulud

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Vasta
RandomHero
Postitusi: 83
Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
Asukoht:
Auto:

#1

E Veebr 02, 2015 16:54

Tere, tulen tüli norima.

Jäi selline masin ette: http://www.auto24.ee/used/1897887

Küsimus on aga selline: kui ma pean selle auto väljaostmiseks palgapäeva ootama, siis kas mul on üldse mõtet seda osta? Tean, et turbosaabi omamisel peab 500€ turboremondiks reservis olemas olema. Kuidas muidu 9-5 ülalpidamiskulud on? Olen kuulnud hirmujutte ka sellest, et kui karterituulutuse komplekti ei paigalda, võib mootor õhtule minna. Mida veel 2.0t juures karta?

Omasin 2 aastat NG'd, 2.3 mootor, mis käis jagajaga. Remontima pidin nii palju seda, kui ise katki sõitsin + kulupuksid ja mahlad jne. Kas 9-5st on sellist vastupidavust loota, või tuleb luksuse eest ikkagi maksta ka?

Opel vectra tuleb vist igast asendist odavam? Sama ka vist 9-5ga rohkem konkureeriva Omega kohta.

Aga saabipisik on ravimatu.
Myke
Postitusi: 711
Liitunud: E Mai 19, 2008 17:01
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 SC 06" Vector

#2

E Veebr 02, 2015 17:02

Hiilisin ka seda isendit hiljuti(hind soodne)
Midagi on seal vast ikka peidus egas müüjad seda ütle.
Miinuseks vast tiba nõrk moto aga uuri hooldusajalugu.
RandomHero
Postitusi: 83
Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
Asukoht:
Auto:

#3

E Veebr 02, 2015 17:12

Kw vähesus mind ei sega, aga vectori paketi kohta päris soodne hind. - kas ei osata hinda küsida või on midagi tõesti katki.

Telefoni teel selgus, et "sõbra oma", kelle käes on olnud septembrist, nüüd on müüja käes müügis. Kaassõitja poolne tagauks olevat kergelt mõlkis ja koopaäärtes veidi roostet - 13 aastase auto puhul andestatavad vead. Hooldusajaloo kohta ei osatud midagi öelda, turbo kohta ka mitte. Keegi ütles siin kunagi hästi, et ainus viis Saabi odavalt pidada, on seda pidevalt (kallilt) hooldada.
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#4

E Veebr 02, 2015 17:18

OT: Võta parem see ja ülejääva 600 EURi eest osta sisse Aero nahksisu (150EUR) ja lase Sebastianil kilovatid 170ni tõsta (150EUR). Siis jääb veel 300 muuks remondiks. Rohkem sõidurõõmu ja rahulikum uni.
L.T.
Postitusi: 32
Liitunud: T Okt 18, 2011 22:35
Asukoht:
Auto:

#5

E Veebr 02, 2015 17:43

Kas sa sellega sõita oled üldse proovinud? Auto tuleb osta ikka "tagumiku" järgi. Kui sõita ei meeldi, pole ka mõtet osta. Või tundus okei? Turbo on ju vigane kui tagant sinist väja viskab. Ei saa autot kasutatud autot osta, kui juba hakkad mõtlema, mis juhtuda võib. Hind on tõesti soodne, aga on ju ennegi olnud autosid, mis odavalt müügis. Tavaliselt kas on kiiresti raha vaja või seisab jalus. Lase kuskil üle vaadata, siis kindlam.
RandomHero
Postitusi: 83
Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
Asukoht:
Auto:

#6

E Veebr 02, 2015 18:32

OT: Võta parem see ja ülejääva 600 EURi eest osta sisse Aero nahksisu (150EUR) ja lase Sebastianil kilovatid 170ni tõsta (150EUR). Siis jääb veel 300 muuks remondiks. Rohkem sõidurõõmu ja rahulikum uni.


Kaua selline +60kw vastu peab? 150€ tundub chipi hind, ehk kas ülejäänud massinavärk kannatama ei hakka? Ja kas soovitasid piltide järgi või tead sellest masinast midagi rohkemat?

L.T.
ei ole sõitnud, mõtlesin, et ei hakka enne palgapäeva tilganäppijat mängima.

Muidu jäin mõtlema, et tegelikult vajan eelkõige usaldusväärset kulgurit, kalla ja talla, viimaseid kopikaid turbomasina alla panna ei tundu edumeelne. Kui selle turbiku muidugi 800 eest kätte saab, siis võib tõesti lihtsalt sõita kuni rattad alt lendavad.

Kõik muud arvamused ka teretulnud.
Kasutaja avatar
paulk
Postitusi: 162
Liitunud: R Apr 04, 2014 22:37
Asukoht:
Auto:

#7

E Veebr 02, 2015 19:28

OT: Võta parem see ja ülejääva 600 EURi eest osta sisse Aero nahksisu (150EUR) ja lase Sebastianil kilovatid 170ni tõsta (150EUR). Siis jääb veel 300 muuks remondiks. Rohkem sõidurõõmu ja rahulikum uni.

Ja kas soovitasid piltide järgi või tead sellest masinast midagi rohkemat?

Ma pole küll tõh, aga olles sama dilemma ees olnud, siis selle konkreetse 9-3 kasuks räägib B204 mootor (kõigi eelduste järgi pole tuulutusejamasid) ja veermik peaks olema 9-3 puhul odavam pidada. Massi-hobuste suhe on ka 9-3 kasuks ja hõbedane värv on ilusam.

Mõlemad võrreldavad autod on alla turuhinna. Ostueelne kontroll igal juhul.
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#8

E Veebr 02, 2015 19:29

OT: Võta parem see ja ülejääva 600 EURi eest osta sisse Aero nahksisu (150EUR) ja lase Sebastianil kilovatid 170ni tõsta (150EUR). Siis jääb veel 300 muuks remondiks. Rohkem sõidurõõmu ja rahulikum uni.


Kaua selline +60kw vastu peab? 150€ tundub chipi hind, ehk kas ülejäänud massinavärk kannatama ei hakka? Ja kas soovitasid piltide järgi või tead sellest masinast midagi rohkemat?

Kaua vastu peab, sõltub miljonist tegurist. Kui ma nüüd ei eksi, siis Gals lasi identsel mootoril +60kw teha. Gals, kuidas vastu peab? :)

Soovituse tegin piltide ja hinna järgi. Kui mootor ja sillad OK, siis selle raha eest on potentsiaali kõvasti. Displeide pikslite taastamine, viisakama rooli leidmine jne on pisiasjad. B204ga 9-3 on kindlasti kallam-ja-tallam (loe: vähem riskantne ost) kui alla turuhinna B205ga 9-5.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#9

E Veebr 02, 2015 21:48

B204 on pommikindel. Võid 300kW ka sinna lisada.
que
Postitusi: 1408
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#10

E Veebr 02, 2015 22:28

Kõik sõltub konkreetsest isendist, kuidas hooldatud, nagu alati ka joppamise küsimus :) edu otsinguil!
Everyday Regular SAAB guy!
RandomHero
Postitusi: 83
Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
Asukoht:
Auto:

#11

T Veebr 03, 2015 0:13

kas tugevam on just kolvid-kepsud-vändad osa või on turbo osa ka tugevam? pean end küll saabientusiastiks, aga neid mootori-turbo kombinatsioone on minu kalamälu jaoks liiga palju.
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#12

T Veebr 03, 2015 1:48

Sel hallil 113kw-sel võib turboks isegi veel T25 olla, mida vist loetakse natuke etemaks kui mitte-Aero B205-tel levinud GT1752.
Kuskilt mälusopist on meeles, et MY98-99 9-3le veel GT1752-te ei pandud. Wiki arvab ka sama. Puhta tõe pähe mitte võtta. :)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#13

T Veebr 03, 2015 1:55

T25 kõlbab ainult tavasõitjale. Raskema jala jaoks on ta takistuseks.
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#14

T Veebr 03, 2015 9:15

Kulust rääkides. 1998 a Griffini km hind on mul 24 senti
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
RandomHero
Postitusi: 83
Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
Asukoht:
Auto:

#15

T Veebr 03, 2015 9:34

praktikant, kas koos kütusekuluga?

Muidu kilomeetrihind on väga hea mõõtevahend, peaks eraldi teema sellest tegema lausa - hea kõigil võhikutel vaadata, mis see ülalpidamine maksnud on.
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#16

T Veebr 03, 2015 9:59

koos, koos. Kõik on sees. Põhiline raha sellest lähebki ju bensiini peale.

Kilomeetri hind on hea jah, siis on kohe näha, millal on aeg takso peale ronida.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
RandomHero
Postitusi: 83
Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
Asukoht:
Auto:

#17

T Veebr 03, 2015 10:02

sõber rääkis kunagi, nii 2009 vist, et e38 kolmeliitrise diisliga, ehk kõige odavama variandiga sõitmine maksis 3 krooni kilomeeter + kütus.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#18

T Veebr 03, 2015 10:17

Kulust rääkides. 1998 a Griffini km hind on mul 24 senti

Mul on 30 senti/kilomeeter. Infot näeb kütusekuluikoonilt mu signatuuris.

terv, teager
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#19

T Veebr 03, 2015 11:22

Kilomeetri omahind on selline nii ja naa teema. Teoorias ju hea mõõdupuu, kuid praktikas mida lühema perioodi peale see tehtud on, seda vähem saab sellest midagi järeldada.
Näide 1 - ostsid pool aastat tagasi auto. Peale hoolduse, kindlustuse ja kütuse muid kulutusi pole olnud. Kilomeeter paistab päris soodne.
Näide 2 - ostsid pool aastat tagasi auto. Täna andis mingi kallim jupp otsad ja tuli rahakotti 1k€ võrra kergendada. Kilomeetri hind on päris soolane.
vvs
Pealik
Postitusi: 4260
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#20

T Veebr 03, 2015 11:35

Mul 2003 aasta universaal Aero :)
.............................................................

Üle-eelmise aasta kokkuvõte:

Aastane LS - 20 428 km

Kütet on läinud ühe aastaga 2298,90 liitrit (keskmine kulu ~11,25l/100), mis summaliselt on kokku 2905,76 €
Rahaliselt 0,27€/km (kogu kuluga - varuosad jne jooksvad asjad) :drink:
.............................................................

Eelmise aasta kokkuvõte:

Aastane LS - 18 130 km

Kütet on läinud ühe aastaga 2345,21 liitrit (keskmine kulu ~12,9l/100), mis summaliselt on kokku 2915,68 €
Rahaliselt 0,23€/km (kogu kuluga - varuosad jne jooksvad asjad) :drink:
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Vasta