Saab 9-3 Aero 184kW, Tartus

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Vasta
sandor
Postitusi: 6
Liitunud: N Okt 22, 2015 14:09
Asukoht:
Auto:

#1

N Okt 22, 2015 14:21

Tere,

Olen huvitatud lingil olevast Saabist (link allpool). Küsin, kas keegi on vaatams käinud? Oskab midagi rääkida rohkemat?

Ütlen kohe ära, et ise olen võrdlemisi võhik potentsiaalne Saabi omanik. Kas on sellel mudelil/tüübil midagi, mida kindlasti teadma peaks? Olen siin foorumit lugenud ja otseselt silma ei jäänud, et keegi oleks midagi pahasti öelnud 184KW Aero kohta. Igasugune nõu on teretulnud.

auto24 link: http://www.auto24.ee/used/2066088

saabneti link: http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=27921

ette tänades,
sandor
C.R.E.A.M.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#2

N Okt 22, 2015 20:41

2,8 on pisut janusem kuid pommikindlam. Vaatamas pole käinud kui piltide põhjal kobe masin, ostueelne kontroll ja miks mitte.
sandor
Postitusi: 6
Liitunud: N Okt 22, 2015 14:09
Asukoht:
Auto:

#3

R Okt 23, 2015 0:09

Tänks rantto.

Janu kohta lugesin ka, samuti välismaa foorumist kus mõned kurtsid, et bensu ikka kulub. Kujutan ette, et kui 12/100 peale saab keskmiselt siis võiks üsna hästi olla. Kindlasti ju oleneb ka pedaali tallajast.

Kas veel ehk keski teab mingisuguseid eripärasi/tüüpvigu antud mudelile?
C.R.E.A.M.
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#4

R Okt 23, 2015 8:58

Tehas annab kütusekulu järgmiselt:

maanteel 7,2
keskmine 11,0
linnas 17,2

Eks nende tehase numbritele pane reaalses elus ca liiter otsa.
Kui vaatama lähed, siis praeguste juba jahedate ilmadega võid kokku puutuda ehk kahe tüüpveaga või pigem pisipuudusega: külmalt võib veermik nagiseda ilma reaalse põhjuseta, see on esimeste aastate autodel lihtsalt selline, et alla +10C ilmadega osad puksid häälitsevad. Kuigi lõtke ei pruugi olla. Teiseks on tõenäone et päris külmalt ei taha CD mängija kõike plaate korrektselt mängida, kui salong seest soojaks saab siis viga kaob.
Aga eks mine vaata üle.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1970
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#5

R Okt 23, 2015 10:40

Mul ka 2.8 aga 206kw ja xwd. Linnasõidul olen paagitäie keskmiseks saanud 13l ringis.
Renee_
Postitusi: 85
Liitunud: N Okt 16, 2014 9:12
Asukoht:
Auto: 9-3SS Aero Cabriolet

#6

R Okt 23, 2015 10:49

9-3 on suht kindlapeale minek. Salong on selline veits ligadi-logadi, kuid muidu väga mõnus auto.
vvs
Pealik
Postitusi: 4254
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#7

R Okt 23, 2015 10:55

Soovitan ka mõnda 9-5 proovida :)

Kui ma ise kunagi Saabi poole vaatasin siis oli samuti 9-3 silma jäänud aga lähemalt tutvudes ei olnud ikka "see". Kui korra täisvarustuses 9-5 Hirschiga sõita sain siis oligi otsustatud, vähemalt 9-5 Aero ja ei muud :D Lisaks minekule on seal ka praktilist ruumi salongis ja pagasiruumis piisavalt mis minule otsustavaks ka sai :)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1970
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#8

R Okt 23, 2015 11:46

Mulle on ouline ka nelivedu. 9-5 jäi selle tõttu valikust välja.
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#9

R Okt 23, 2015 13:41

Mul ka 2.8 aga 206kw ja xwd. Linnasõidul olen paagitäie keskmiseks saanud 13l ringis.

Täpsustuseks, sul on manuaal, mis on omajagu ökonoomsem kui teema algataja huviobjektiks olev automaatkastiga auto.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
sandor
Postitusi: 6
Liitunud: N Okt 22, 2015 14:09
Asukoht:
Auto:

#10

R Okt 23, 2015 14:44

kas omajagu ökonoomsem manuaal vs automaat on reaalselt 5.2 liitrid per 100km? kui arvestades "Eks nende tehase numbritele pane reaalses elus ca liiter otsa." ?
C.R.E.A.M.
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#11

R Okt 23, 2015 14:56

Eks palju sõltub oludest ja auto korrasolekust. Linnad on ka erinevad, väikelinnad võid kõik ühe jutiga ilma peatumata läbi sõita nii, et automaatkastil on sees viies käik. Tallinn, Tartu, Pärnu kipuvad veidi teist linnakulu tekitama. Tallinna pluss see, et ka linna sees on omajagu 70 alasid, mis keskmist kiirelt langetavad, aga palju oleneb mis linnajaos sõidad. Minu 154kw Aerol on tehase linnakulu antud 14,5 sajale ja kui reaalselt 100% ajast vaid Tartu linnas sõita, siis sinna 14-15 vahele see tegelik kulu ka tuleb.
Vähetähtis pole ka asjaolu, et keskmine kompuutri järgi erinev tegeliku elu keskmisest, minul on täispaagi meetodil mõõtmise ja kompuutri vahe keskeltläbi 0,2-0,5 liitrit.

Kokkuvõtvalt - kes Aero Saabi ostab, sellele ei tohiks kütusekulu olla esmatähtis ;)
Ökomehed vaatavad mujale.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
mihhail1988
Postitusi: 162
Liitunud: E Okt 20, 2014 10:40
Asukoht:
Auto:

#12

R Okt 23, 2015 15:07

Mul on 2.0t aut ja just tankisin, sõit linnas(Tallinn) 100% ja kulu täpselt 10l, pöörded üle 2000 ei lähe, ehk nagu penskar liigun. Kui sõita nagu noor siis on 15 nagu njuhti. Rekord olen teinud Norras kui otsad olid mitte rohkem kui 5 km ja väljas oli -20 siis 60 liitri pealt sõitsin 300 km.:head:
Milleks sõita autoga, kui võib lennata Saabiga™
sandor
Postitusi: 6
Liitunud: N Okt 22, 2015 14:09
Asukoht:
Auto:

#13

R Okt 23, 2015 15:15


Kokkuvõtvalt - kes Aero Saabi ostab, sellele ei tohiks kütusekulu olla esmatähtis ;)
Ökomehed vaatavad mujale.


Olen sama meelt tegelikult, aitäh.

Nüüd kui bensukulu ja veermiku nagin ja cd-plaadi mittetöötamine külma ilmaga välja täitsa jätta, on ehk veel miskit mis võib ootamatult juhtuda? Ma igaks juhuks veel küsin, aga spekuleerin, et oleksite juba maininud, kui midagi on veel.


"Soovitan ka mõnda 9-5 proovida :)"

Vaatasin ka 9-5'si, aga 9-3 lihtsalt tundub niipalju kenam :)
C.R.E.A.M.
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#14

R Okt 23, 2015 15:59

Amordi tugilaagrid kipuvad kiirelt väsima ja esivedrud purunema aga see pole suur kulu. Minu masinal purunes ka üks tagavedru. Istmealune võimendi kipub ka streikima ja lõpuks võib üldse ära kooleda, ma ei tea, kas seda mainiti siin. Tasub kuulata, kas uksekõlaritest ikka tuleb bassi, mitte ei ragise. Mingi teema oli ka lekkivate paisupaakidega V6-tel aga sellele vist on mingi alternatiiv olemas. Muus osas minul etteheiteid ei ole combile, tagaistujal on ruumi täpselt parasjagu aga laiutada seal midagi pole. Pagasnikusse mahub üks FIN alus kenasti ära, olen ka redeleid ja laineplaate vedanud. Kütusekulu osas ei ole ka linear mingi säästupill, võtab ikkagi 10,5 keskmiselt ja ainult linnas 12-13. Kuna see on automaat, siis jääb ära kehv käikude lülitus, mis on manuaalil tavaline. Varustus on ka hea, anna minna!
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#15

R Okt 23, 2015 16:32

Mul käis ka siin üks 2005 aasta 9-3 remondis. Nii kui sisse istusin sain tohutu pettumuse osaliseks. Absull kõik nagiseb, ääretult ebameeldiv plastiku nagin. 9-5 on küll totaalselt teisest klassist. A see selleks.
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#16

R Okt 23, 2015 16:57

Mul käis ka siin üks 2005 aasta 9-3 remondis. Nii kui sisse istusin sain tohutu pettumuse osaliseks. Absull kõik nagiseb, ääretult ebameeldiv plastiku nagin. 9-5 on küll totaalselt teisest klassist. A see selleks.


Eks maitse asi ;) Mina jälle esimese otsa 9-5 sisse istudes vaatasin, et istuda küll ülimugav, aga näidikuteblokk pärineks nagu aastast 1984. Just need kollased seierid tundusid IMHO maru old school. Seetõttu jahtisin mingi aja 2006+ 9-5 mudeleid. Eks 9-5 ja 9-3 turule tuleku vahe on 5 aastat ja see annab ikka tunda, mõnes mõttes küll ka negatiivses mõttes kuna 9-3 puhul on seda kulude kokkuhoidu rohkem tunda.

Oma esimese kogemuse põhjal praakisin ka 9-3 autode valikust välja kuna juhiistme kõige tagumisse asendisse lastes mahub tagaistme põhja ja esiistme seljatoe vahele vaid 5 sõrme. Hiljem mõistsin et üksi-kaksi sõites pole vahet mitu sõrme minu selja taha mahub :) Hoopis muud väärtused on olulisemad :)
Suure pere autoks küll 9-3 pole parim valik kui just: a) pool perest pole jalutud b) esiistmetel istujad on kõik lühemad kui 180cm
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#17

R Okt 23, 2015 17:37

Kannata uue nädala lõpuni, laekumas on 9-5 Aero universaal 2,3 191kW 2006a
Nahksisu, soojendused, Navi jne.
Man kastiga ja beež 200000km 5k
Aut kastiga ja must 240000km 4,5k
sandor
Postitusi: 6
Liitunud: N Okt 22, 2015 14:09
Asukoht:
Auto:

#18

L Okt 24, 2015 9:37

Aitäh igatahes kõigile vastamast ja nõu andmast. Arvan, et minust saab Saabi omanik.

Vaatamas sai ka käidud, proovisõitu tegemas ja tõstsime töökojas üles ja kompuuter sai ka järgi.

Sest just otseselt ei nagise, munakiviteel kaassõitja pool aknaäärest mingi asi nagu natukene nagises ainult kui paremale keerata, ei tundunud suur asi olevat. Ühtlasi, kliima kui põhja keerata, siis samuti kaassõitja poolel mingi klapp või asi nagu kinni oleks jäänud ja hakkas päris valjusti häält tegema, kuid omaniku sõnul see kaob mingi hetk ära (kui auto soojaks läheb?). Ei tea kui keeruline see lahti võtta on ja parandada? Stereo bängis küll, juhipoolne uks natuke plärises, nagu midagi seal lahti oleks, kuid see ei ole ka showstopper. Veel oli salongi teatud pööretel kosta kuminat summutist, aga sellest vist lahti ei saagi va. juhul kui summuti ära vahetada.

Altpoolt vaadates, siis seesamune lambda sensori juhe (kui ma nüüd ei eksi. asus pm. auto keskel summuti toru küljes) rippus kuidagi naljakalt seal üsna madalale välja. Väidetavalt on see äsja vahetatud, kuid ei saa aru ma, miks see nii rippuma on jäetud. Tundub, et selle saab lihtsalt kuidagi paremini ära kinnitada üsna hõlpsalt. Esimene spoiler alt on seestpoolt üsna ribadeks, väljast näha seda pole. Auto päris madal ja eks kevade poole tuleks seegi vahetada. Esimesed rehvid olid äärtest natuke palju kulunud, nagu telg jookseks pahasti või ma ei tea. (Ma ei ole suur auto ekspert, ma igaks juhuks veel ütlen). Summuti kuumakaitse? või see plekk, mis auto all asub summuti ja põhja vahel oli päris logu ja tundus nagu võiks hakata ära kukkuma millalgi, aga selle vist saab ka kinni suuremate seibidega või tuleks välja vahetada.

Kompuutri järgi olevat ka kombes olnud, veateateid otseselt ei olnud, kui tagumine numbrituli välja arvata.

Kokkuvõttes, töökojas mehed ütlesid GO ja sõita tõesti oli ka väga mõnus.
C.R.E.A.M.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#19

L Okt 24, 2015 11:35

Summuti kuumakaitse? või see plekk, mis auto all asub summuti ja põhja vahel oli päris logu ja tundus nagu võiks hakata ära kukkuma millalgi, aga selle vist saab ka kinni suuremate seibidega või tuleks välja vahetada.


Seda saab väga hästi kinnitada kasutades villa seibe. Meil müüb Baltic Bolt näiteks neid. Suure läbimõõduga ja jääb selline veidi vetruv.
Vasta