XL rehv mitte nii XL auto all

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Vasta
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1756
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#1

T Okt 27, 2015 11:33

Kellelgi on kogemust, kuidas XL tähisega rehv mitte nii raske auto all käitub? Või pole vahet?
vvs
Pealik
Postitusi: 3783
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006

#2

T Okt 27, 2015 11:48

Suurem on ju ikka parem, kuidas Sa seda siis ei tea :D

Iseasi kas see mitte nii XL masin seda XL ratast üldse vedada suudab :P
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
maxuud
Postitusi: 531
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#3

T Okt 27, 2015 12:41

Suurem on ju ikka parem, kuidas Sa seda siis ei tea :D

Iseasi kas see mitte nii XL masin seda XL ratast üldse vedada suudab :P


XL peaks siinkohal tähendama "extra load", suurusega ei ole siin vist pistmist. Isiklikud kogemused puuduvad.
skyline
Postitusi: 988
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#4

T Okt 27, 2015 13:02

On olnud XL tähisega rehvid mul tavapärase ca 1300 kg tühimassiga sedaani all. Mingit vahet ei täheldanud, kui see välja jätta, et võrreldes eelmiste kulunud rehvidega oli pidamine hoopis teine. Kui mingi vahe on, siis ehk tuleb see välja vaid ekstreemolukorras, kui siiski
Selgituseks:
Reinf – „Reinforced“ – tugevdatud rehvid(kõrgendatud koormusindeksiga)
Extra Load – uuem markeering,mis tähendab sama mis „Reinf“

Runflat rehvid on ka eriti jäiga külgseinaga, ometi pannakse neid alla luksusklassi autodele...kui need oleks eriti ebamugavad, siis vaevalt ükski tootja neid kasutaks.

Suurem arutelu siin toimunud http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=124705
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
vvs
Pealik
Postitusi: 3783
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006

#5

T Okt 27, 2015 13:15

Suurem on ju ikka parem, kuidas Sa seda siis ei tea :D

Iseasi kas see mitte nii XL masin seda XL ratast üldse vedada suudab :P


XL peaks siinkohal tähendama "extra load", suurusega ei ole siin vist pistmist. Isiklikud kogemused puuduvad.

Mõtlesin olukorra lihtsamaks ja ei hakanud väga süvenema selle XL-asja peale ja tõepoolest, sellise tähisega rehvid on ka olemas...hea teada :D

Mul senised kogemused on olnud C-rehvidega ja need peavad kaubikutel all olema, XL on minu jaoks uus teema :)

Aitäh harimast :cool:
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
owl
Captain Slow
Postitusi: 246
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#6

T Okt 27, 2015 22:07

Mul olid 9-3-l all XL-id. Muidu ka väga tugevast plastist mingid hiinakad.. Rajavahetus, üle valge joone, oli nagu sõit trepil.
s.t. XL peaks tegema auto jäigemaks. Muud ei tohiks väga olla.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 512
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-3 2,8T MY08; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#7

K Okt 28, 2015 0:52

Mul olid 9-3-l all XL-id. Muidu ka väga tugevast plastist mingid hiinakad.. Rajavahetus, üle valge joone, oli nagu sõit trepil.
s.t. XL peaks tegema auto jäigemaks. Muud ei tohiks väga olla.


Korraliku tootja XL rehv küll midagi ligselt jäigaks ei muuda. Olen aastaid kasutanud. No complaints! Aga ega ma peale Michelin ja Nokian ka kogemusi ei oma. Ehk tõesti saab autot rohkem koormata, kui muidu aga tavaoludes ei saa küll sellest aru. Pigem on need head, kui vastupidi!
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
https://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13855
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03

#8

K Okt 28, 2015 8:16

Tarkusest pakatav internet räägib, et XL-i puhul on pisut jäigem see materjal. Aga seda seetõttu, et kannataks rohkem survet sisse taguda, mille arvelt siis ka lisa kandevõime tuleb. Sama (madala) rõhu juures ei tohiks vahet olla. Ehk siis, selleks, et see XL ära kasutada, taguge sinna 2.9b sisse..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1657
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#9

K Okt 28, 2015 9:36

Minuteada tavalise sõiduauto all XL leiab kasutust pigem ringrajal (või sportlikuma sõidustiili juures), kus tehvirõhk temperatuuride mõjul kõigub ja kasutatakse ka üldiselt kõrgemaid rehvirõhke. Lisakilode tassimiseks otseselt ta ikkagi mõeldud ei ole. Rehvi külgsein on XL rehvil jäigem seega ka vähem "rulliv".
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13855
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03

#10

K Okt 28, 2015 9:52

XL -eXtra Load..:)

RF and XL markings indicate tyres designed for load capacities and air pressures higher than those of standard tyres.

Extra Load tyres have increased load carrying capacity and achieve this by using higher inflation pressure. They have the same load carrying capacity as Standard Load tyres have at 35 psi, and have more load carrying capacity as the pressure increases - up to a maximum of 41 psi.

These tyres have a stronger internal construction which means they can hold more air pressure and therefore carry more weight

RF - 58kg more
XL - 70kg more
XL designations are predominantly used for car tyres and RF designation predominantly used for van tyres.

XL and RF tyres are however not interchangeable and mixing these two types of tyres could lead to poor handling.

If higher load tyres are originally fitted to a vehicle, the lower load version is not a suitable replacement.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#11

K Okt 28, 2015 10:05

Auto kasutamisjuhendites olen näinud XL rehvide nõuet võimsamate (loe: raskemate) mootoritega masinatel.

terv, teager
skyline
Postitusi: 988
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#12

K Okt 28, 2015 10:06

Minuteada tavalise sõiduauto all XL leiab kasutust pigem ringrajal (või sportlikuma sõidustiili juures), kus tehvirõhk temperatuuride mõjul kõigub ja kasutatakse ka üldiselt kõrgemaid rehvirõhke. Lisakilode tassimiseks otseselt ta ikkagi mõeldud ei ole. Rehvi külgsein on XL rehvil jäigem seega ka vähem "rulliv".


Vastupidi, neid pannakse tehasest alla pigem ebasportlikumatele autotüüpidele nagu mahtuniversaalid ja maasturid. Ehk kui sul on perekond "kaelkirjakuid" (tsiteerites Clarksoni) ja oled nende sõidutamiseks ostnud suure mulli, milles saad aastaringselt vedada kaasa telki, kummipaati, kotti tsementi ja lumelabidat, siis just sellele autole on sobilik osta xl tähisega rehvid ;)

http://www.theaa.ie/AA/Motoring-advice/Driving-advice/Tyres/Reinforced-or-Extra-Load-tyres-for-mpvs.aspx
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1093
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#13

K Okt 28, 2015 10:18

Auto kasutamisjuhendites olen näinud XL rehvide nõuet võimsamate (loe: raskemate) mootoritega masinatel.

terv, teager


Huvitav, kas vedrustuses ja auto massis tuli nii suur muutus, et mudeliuuendusega sai ka 9-5 XL soovituse?

1997-2001 rehvi soovitus 9-5l



2001 edasi




Lisatud failid
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13855
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03

#14

K Okt 28, 2015 10:41

Täiesti lambist, aga äkki hakati sel ajal neid XL rehve tegema? Ja siis tuli välja, et neid on parem kasutada. Saab kasutada väiksema rõhuga nagu näha. Ei pea neljanda ja viienda inimese lisandumisel ja kiirustel alla 190, rehve pumpama..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta