SAAB 9-3 või 9-5 esimese autona - kas on mõistlik?

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
aShine
Postitusi: 50
Liitunud: K Veebr 17, 2016 18:08
Asukoht:
Auto:

#1

K Veebr 17, 2016 18:33

Tere

Otsin endale esimene auto. SAAB meeldib väga, kuid mina olen automaailmas võhik. Seoses sellega on minu jaoks suur küsimus, kas 2000-2007 SAABid on mõistlik valik selliste inimeste jaoks nagu mina, või ma peaksin vaatama auto, millega kõik teised sõidavad nagu Ford Focus II või Mazda 6. Minu jaoks on oluline, et auto oleks töökindel ja remondikõlblik (mõistliku summa eest). Seoses sellega palun abi. Ma lugesin foorumi küll, kuid kaks küsimust on minu jaoks vastamata: a) kas tasub karta automaatkäigukasti ja diiselmootori b) kas läbisõidumõõdiku näit 250 000 ja rohkem kui auto oli hooldatud on suur probleem?


Samuti mulle pakkuti selline SAAB 9-5: http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id_hash=7591148b76c957311baf24ad176a8440

Ja mina ise leidsin sellise SAAB 9-3: http://www.auto24.ee/used/2177096

Tänan!
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#2

K Veebr 17, 2016 21:06

SAAB kõige töökindlam masin kindlasti ei ole. Uuemat (2002-...) 9-3'e peetakse vist SAABidest kõige töökindlamaks, aga alati oleneb rohkem ka sellises vanuses masinate puhul eelmistest omanikest ja hooldamisest. Tasub lugeda ka autoleht.ee kasutatud SAABide ülevaateid, saab tüüpvigadest ja võimalikest kulutustest pildi ette.
Kindlasti korralik ostukontroll SAABitundja juures toob palju tõde päevavalgele. Diislitest tasuks 1.9TiD/TTiD mootoreid eelistada, täitsa mõistliku töökindlusega. Automaatkastiga suuri probleeme pole, 9-3 5-käiguline automaat kunagi põdes viga, kus jahutusvedelik kasti lekkis ja paksu pahandust tekitas, aga tundub, et need kastid on kõigil juba kas ära vahetatud või probleemi allikas ennetavalt kõrvaldatud. Läbisõitu karta ei tasu, SAABid tahavad korralikku hooldust ja siis kestavad hästi.

Nimetatud 9-5'st midagi eriti arvata ei oska eriti, näeb kena välja, infot eriti pole.
9-3 tundub täitsa ok, helisüsteem küll kõige lahjem, aga see on ka maitse asi. Hooldusajalugu plussiks, eks kontrollis saaks näha, kui paika see ka peab.
lemps14
Postitusi: 259
Liitunud: E Okt 31, 2011 21:08
Asukoht:
Auto:

#3

N Veebr 18, 2016 19:43

Enne kui Saabi ostad vii ta kindlasti ostueelsesse kontrolli mõne tunnustatud Saabi hooldaja juurde. Saad kõik põhivead teada.
9-3 ss või sc (2002 ja edasi) on esimeseks autoks täitsa okei. Eriti juhul, kui ise ei ole niivõrd tehnika inimene. Mootor üsna töökindel, sillad head. Turbo on vist ka üsna vastu pidav (AERO-l kindlasti). Vigateks on CIM andur, ABS andur (võivad olla ka üksteisest põhjustatud). Diislitel siis tahmakassettid jms. Aga seda juttu peaks kindlasti mõni 9-3 omanik täiendama ja parandama.
9-5 on natuke kapriissem auto. Õli vahetades peab kindlasti laskma puhastada õlivõtturi süsteemi, kui pole AERO masin, siis väike garreti turbo ei taha väga vastu pidada. Lisaks suuremaks mureks DI kassett ja karterituulutus (2004 ja edasi paigaldati tehasest peale). Kui auto eelnevalt halvasti hooldatud, siis suure tõenäosusega tuleb lähiajal suurem remont ette võtta.
Diislite puhul 3,0 ei ole hea. Väidetavalt mingist hetkest olid autod korras ja mingi hetk keegi neid parandas, kuid parem on mitte riskida. 2,2 ei pidavat ka kõige etem olema (olen lihtsalt siit foorumist lugenud), kuid prillide variandil 1,9 TiD mootor olevat väga hea.

Seega auto sobib kindlasti, pead korralikult hooldama ja võib olla mõnele hooldusele rohkem raha kulutama, kuid see mida Saab sulle vastu selle eest pakub korvab ikka kuhjaga kõik murepäevad.

Ja rõhutan siis veel: Ostueelne kontroll pädeva Saabi tehniku juures :eureka:
Kes sõidab?
Katus sõidab!
Aga kui katust pole...
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#4

N Veebr 18, 2016 21:31

Minu hinnangul 9-5 alates aastast 2006 ja 9-3 kuni 2002
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#5

R Veebr 19, 2016 9:25

Toon hoopis teise aspekti, nimelt x raha eest rohkem autot/luksust teistelt markidelt ei saa.
Oma vanema poisiga (esimene auto) panin ette hinnapiiri 1000.- (tegelikult läks pisut üle + lisaks esmane remont) ja vaatasime absoluutselt kõik margid üle. Nii saigi valitud 9-3OG 2002 ja vurab juba üle aasta ringi. Kuna remondi olen ise teinud (koos poisiga, see kah nagu koolitus) siis seni ootamatud kulud pole väga suured olnud (ca. 15K sõitu).
mihhail1988
Postitusi: 162
Liitunud: E Okt 20, 2014 10:40
Asukoht:
Auto:

#6

R Veebr 19, 2016 9:43

Ütleme nii, et mul võibolla ei läinud väga hästi aga Saab omab mingi oma aurat mis hoiab tema mahamüümisest. Eks lugu algas 2013 september kui sain 9-5 2003a. omanikuks ja see oli mul esimene auto selles klassis. Koheselt järgmine päev VMi ja arve 1500eur, auto hind oli 3000. Pole hullu sain sõita veel aasta rahulikult, käisin Norras, sõitsin mäletan korraga 830km, tulin autost välja nagu poleks niipalju läbinudki. Peale aasta kasutamist hakkasid suured asjad katki minema DI, kütusepump, esilaager, piduritorude vahetus. Praeguseks olen autosse pumbanud peaaegu 3500 euri ja kokku automaksumus juba 6500 eur. Nüüdseks auto juba vaikselt viidab sellele, et oleks mõistlik klapisääretihendi vahetada, mis on jalle omaette kulud, mõttekam juba koos kettiga ja sellele juurdekuluvaga ärateha. Kokkuvõteks Saab on tore bill aga vajab enda raviks mõned invisteeringut, mis tegelikult on suured aga kõike seda kattab tema VÄLIMUS, MUGAVUS ja KARISMA.:drink:
Milleks sõita autoga, kui võib lennata Saabiga™
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#7

R Veebr 19, 2016 14:16

Tere

Otsin endale esimene auto. SAAB meeldib väga, kuid mina olen automaailmas võhik. Seoses sellega on minu jaoks suur küsimus, kas 2000-2007 SAABid on mõistlik valik selliste inimeste jaoks nagu mina, ....


Kui otsid töökindlat autot siis aus , otsekohene ja lühike vastus Sinu küsimusele oleks: 2000-2007 SAABid ei ole mõistlik valik !

que
Postitusi: 1406
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#8

R Veebr 19, 2016 14:22

Eks kõik sõltub kuidas autot ka eelnevalt hooldatud on jne ;)
Ei saa öelda, et kõik blondid on ilusad või koledad :D
Everyday Regular SAAB guy!
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#9

R Veebr 19, 2016 16:29

Miks kõik jauravad millestki müütilisest "eelnevast hooldamisest"? Seda ju täpselt ostuhuviline teada ei saa. Ehk tegelikult peaks infot andma tuginedes kuivadele faktidele. Ja mulle tundub, et kuivad faktid Saabi ostmist väga ei soosi. Eriti kui Focuse või kasvõi Vectraga võrrelda. Saab on kulukas pidada ja kui on natuke ebaõnne siis ka väga kulukas pidada. Mulle tundub õige Saabi võrrelda 750 BMWga. Kui veab on vägev ja kui ei vea on kiire pankrott.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#10

R Veebr 19, 2016 17:21

Jah, Saabi ostmisel tuleb loota, et sünniks väike ime ja veaks autoga...
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#11

R Veebr 19, 2016 17:24

Kõik on kinni selles, kui hästi ja asjatundlikult õnnestub sooritada kasutatud auto ost.
Kuna eestlane ostab peamiselt hinda ning aastaarvu ja saab väga odavalt omale musta 9-5 universaali, millel ohohhoo, bifuel, must nahksisu, integreeritud lapseistmed, kõik jutud ja odomeetri näit vaid 160 000 km .... siis ollakse varsti kurtmas, et Saab üldse ei kesta, andmata endale aru, et ostetud on 500 000 km sõitnud endine takso, mille ressurss on ammendumas.
Mina ütleks, et Saab kestab täpselt samamoodi kui kõik teised premium klassi autod, millel rohkelt lisasid peal.

Ja nagu aatom ütles, siis raske on leida teist marki, kus sa saad sama raha eest nii palju autot ja lisavarustust. Teine alternatiiv on Mazda, aga selle roosteprobleemid on enamikule vastuvõetamatud.

Mina olen oma 9-3 omanud peagi 3 aastat ja ütleks, et olen väga rahul. Eks sai enne ostu ka 5 kuud autot otsitud sh vaadatud nii Saabe kui ka muid marke ja mitte esimest ettejuhtuvat diisel taksot ostetud.

Saabi omamise suurim miinus on see, et väljaspool Tallinna pädevaid remontijaid napib- sageli maksad kinni nii remondimehe "koolituse" kui ka korduva remondi.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#12

R Veebr 19, 2016 17:35

Kõik on kinni selles, kui hästi ja asjatundlikult õnnestub sooritada kasutatud auto ost.
Kuna eestlane ostab peamiselt hinda ning aastaarvu ja saab väga odavalt omale musta 9-5 universaali, millel ohohhoo, bifuel, must nahksisu, integreeritud lapseistmed, kõik jutud ja odomeetri näit vaid 160 000 km .... siis ollakse varsti kurtmas, et Saab üldse ei kesta, andmata endale aru, et ostetud on 500 000 km sõitnud endine takso, mille ressurss on ammendumas.
Mina ütleks, et Saab kestab täpselt samamoodi kui kõik teised premium klassi autod, millel rohkelt lisasid peal.

Ja nagu aatom ütles, siis raske on leida teist marki, kus sa saad sama raha eest nii palju autot ja lisavarustust. Teine alternatiiv on Mazda, aga selle roosteprobleemid on enamikule vastuvõetamatud.

Mina olen oma 9-3 omanud peagi 3 aastat ja ütleks, et olen väga rahul. Eks sai enne ostu ka 5 kuud autot otsitud sh vaadatud nii Saabe kui ka muid marke ja mitte esimest ettejuhtuvat diisel taksot ostetud.

Saabi omamise suurim miinus on see, et väljaspool Tallinna pädevaid remontijaid napib- maksad kinni nii remondimehe "koolituse" kui ka korduva remondi :(


See toodud näide universaalist on äärmus. Isegi šveitsist toodud sinine sedaan mis sai nn. esinduses eelnevalt kontrollitud osutus surevaks roimaks. Nüüdseks on hakanud raske raha eest eluvaim tagasi tulema. Nõustun täielikult väljaspool Tallinnat puuduvate pädevate remontijate jutuga. Aga siit saaks kiirelt järeldada, et Saabi saab pidada ainult Harjumaal. Ja ka sellist olulist infot võiks ostuhuvilistele jagada.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#13

R Veebr 19, 2016 17:39



Samuti mulle pakkuti selline SAAB 9-5: http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id_hash=7591148b76c957311baf24ad176a8440

Ja mina ise leidsin sellise SAAB 9-3: http://www.auto24.ee/used/2177096

Tänan!

Üks lihtne nipp - guugelda telefoninumbrit. Pärast esimene numbri guugeldamist ma küll ei tahaks selle isiku käest autot osta.

Ehk siis guugeldamisest saad teada, kas isik on autoärikes, kellel samaaegselt ripub mitu kuulutust üleval (või on ta nt samale autole ennem uut mootorit või kasti otsinud) või on ta tõest aus omanik.

terv, teager
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2200
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#14

R Veebr 19, 2016 18:41

Telefoni number on olnud "tegusalt" kasutusel 2006 -2009?? Kas siit tuleks järeldada, et tüdruk on meheks vahepeal saanud :)
que
Postitusi: 1406
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#15

R Veebr 19, 2016 18:49

Enamik saabidega tegelevaid remonditöökodasid annavad ülevaate hooldustest ja tehtud töödest. Sõltubki kas osta põrsas kotis või kontrollitud ajalooga auto.
:beer:
Everyday Regular SAAB guy!
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#16

R Veebr 19, 2016 19:00

Enamik saabidega tegelevaid remonditöökodasid annavad ülevaate hooldustest ja tehtud töödest. Sõltubki kas osta põrsas kotis või kontrollitud ajalooga auto.
:beer:



Seda eeldusel, et autot on ennem Eestis kuskil hooldatud. Kui auto on sissetoodud ja infot eelnevate garaazide kohta pole teada, siis ei saa Saabi kohta mingit infot. Ja selle aja peale kui auto ükskord Eestisse jõuab on ka sellest infost vähe abi kui sa saad teada mida autol tehti 5 aastat tagasi. Kasutatud auto ostmine ongi kotis põrsa hankimine. Mitte ükski kontroll ei tuvasta kõiki vigu. See eeldaks auto algosadeks lammutamist. Ja ostueelne kontroll ütleb ainult auto tolle hetke seisukorra enam vähem ära. See ei saa mitte kuidagi ütelda mis seisus auto ülehomme on. Aga üldiselt teema algatajale. Kui ilmtingimata Saabi tahad siis võta pidem 9-3 saad töenäolisemalt väiksemad ülalpidamis kulud.
aShine
Postitusi: 50
Liitunud: K Veebr 17, 2016 18:08
Asukoht:
Auto:

#17

R Veebr 19, 2016 19:05

Kõigepealt aitäh kõikidele tagasiside eest!

Tere

Otsin endale esimene auto. SAAB meeldib väga, kuid mina olen automaailmas võhik. Seoses sellega on minu jaoks suur küsimus, kas 2000-2007 SAABid on mõistlik valik selliste inimeste jaoks nagu mina, ....


Kui otsid töökindlat autot siis aus , otsekohene ja lühike vastus Sinu küsimusele oleks: 2000-2007 SAABid ei ole mõistlik valik !


Kas varuosad ei ole ka eriti kergesti kättesaadavad?

Vastuseks küsimusele miks ma hakkasin vaatama SAABide suunas on selles, et ma tõesti leian, et nendel autodel on võluv karisma. Ma olen valmis panustama auto remonti kuid mõistuse piirides.



Ehk siis guugeldamisest saad teada, kas isik on autoärikes, kellel samaaegselt ripub mitu kuulutust üleval (või on ta nt samale autole ennem uut mootorit või kasti otsinud) või on ta tõest aus omanik.


Mees tegelebki automüügiga. ;)

Aga kui rääkida SAABi ostust, millistele asjadele tasub erilist tähelepanu pöörata? Nägin küll siin foorumis kust saab SAABid remontida, aga kas keegi saaks äkki soovitada kus on hea ostueelse kontrolli teha?

Ja muidugi, kui keegi saab veel anda tagasisidet ülevaltoodud 9-3 kohta oleksin tänulik.
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#18

R Veebr 19, 2016 19:40

Eks need samad remondikohad ole mõistlikud, mis välja toodud. 9-3 arvastavasti tõesti odavam ülal pidada, ise ostsin augustis kasutatud 9-3 ja siiani peamiselt kuluosi vahetanud kui v.a. paar simmerit ja tihendit (õlilekked 9-3 bensukate puhul üsna tihti mureks), aga koos tööga on see lisakulu jäänud sinna 50-100€ vahele. Muu on tavaline hooldus ja kuluosad (piduriklotsid/kettad-puksid-õli-filtrid jne) siiani olnud.
Eks mõned kulukamad tüüpvead on, mida võib-olla teistel markidel pole. Samas kui on ülevaade ajaloost, ei ole see suur probleem - tead mida on vahetatud ja mille jaoks vb veidi raha varuks tasub jätta. Kui rahaline seis lubab, võiks võtta 2007-... 9-3, see peaks küll üsna töökindel olema.
See 9-3, mille ülal linkisid, on täitsa ok pealtnäha. Aga nagu öeldud, pildid ja kuulutuse info palju ei avalda. 2005a - vähem tüüpvigu, see on hea. See 2-liitrine bensukas on ka üpris töökindel ja kui ostueelses kontrollis Saabispetsialistid ütlevad, et see mootor on korras, siis tõenäoliselt see nii ka on. Manuaalkäigukastil siduri vahetus pidi üsna kulukas olema, aga muidu kuuldavasti töökindel - eks proovisõidul ja kontrollis saab mingi aimduse, kui kaugel siduri vahetus on. Muus osas tasub vaadata, et kõik elektrooniline toimib.

Aa... üsna pea peale ostu sain kojameeste mootorit enda omal vahetada - see oli ka ootamatu lisakulu, aga ka tüüpviga. Hiljuti nägin samas 1 kasutatud mootorit 30-ga müügis, kui ei eksi. Ei tapa ära need hinnad.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#19

R Veebr 19, 2016 23:12

Mul 2008 9-3. Siiani kõige murevabam auto.
Esimese Saabina omasin 2001 9-5 aerot. Ostsin täiesti huupi. Suurim väljaminek minu käes oli ketimajanduse jms sinnajuurde kuuluva vahetus. Ülejäänud kuluosad.
Kõige rohkem muret oli kahe tonnisega aga see oli pigem eelmiste omanike hooletus.
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#20

L Veebr 20, 2016 10:34

Ma võtaks selle teema lühidalt kokku nii,et kui tahad väga SAABi siis vaata 9-5 alates 2006- ning 9-3 alates 2007-. 9-3 puhul panen küll puusalt sest ise kokkupuudet pole omanud aga eeldan,et koos mudelivärskendusega sai ka 9-3 vähe premaks.
Toetudes ,erinevatele hinnangutele ,oma ning mitme tuttava inimese kogemusele võin öelda,et nende 2000-2007 SAABidega on/on olnud inimesed väga hädas ja neil on palju totakaid tüüpvigu.
Jutt käib töökindlusest - sõidumõnu töökorras SAABiga on garanteeritud ja selles pole küsimustki.

kroom
Postitusi: 318
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#21

L Veebr 20, 2016 11:30

Kui "õko" silmaklapid ees pole ehk iga komakoht liitrist sajale oluline on, pole Saab sobilik, aga veidi suurema kuluga tuleb kaasa bensumootorite hea vastupidavus ning mõnusalt kiire soojenemine ka -20 ja külmematel aegadel. Esimeseks autoks Saab on selles mõttes "ohtlik", et peale seda on latt kõrgele "turbotatud" ning vähemaga on raske leppida.
Minu esimene auto oli OG 9-3 ja on seda siiani.
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#22

L Veebr 20, 2016 12:58


Ma võtaks selle teema lühidalt kokku nii,et kui tahad väga SAABi siis vaata 9-5 alates 2006-


Hetkel endal olemas 2004 ja 2006 SAAB 9-5 ja ma just ütleks nii, et SAAB 9-5 puhul valiks mina 2004-2005 aasta masina.
2006 mudeliuuendusega on paraku juhi töökoht ära rikutud ja säästu lahendused paistavad mitmel pool silma. Esimene ots on uuemal küll palju ilusam, aga sisu ja ka tagumine pool ära rikutud.

Nii et selle teema tegemine sind palju ei aita vaid lõpuks oled veel rohkem segaduses ja pead ikka ise otsustama.
Kõige adekvaatsem soovitus, mida kindlasti jälgi on see, et lase auto enne ostu saabitöökojas üle vaadata, kuigi ka see ei garanteeri head autot.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#23

L Veebr 20, 2016 13:40

Ise ka lugenud, et alates 2004 hakkasid juba tehasest "töökindlad" 9-5'd tulema, 2006 oli aga suurem facelift ja pigem kiputakse sellega seostama ka tehnilise poole paranemist. Säästujuppe ei oska kommenteerida, kuna 2004-2005 9-5'ga sõitnud pole, aga 2006a oma näeb seest igal juhul palju kenam ja moodsam välja.

Üks variant võiks olla ka foorumi ajalooga Saabi ostmine, siis on selge pilt tehtud töödest olemas ja lihtsam ka veenduda, kui masinat hästi on hoitud. 2002-2006 9-3'l sõltub ka üsna palju mitte ainult hooldusajaloost vaid sellest, mis juba tehtud on - kui kulukamad vead nagu CIM, süütelukk jms eelmise omaniku poolt vahetatud, on tükk aega täitsa muretu. Endal teine auto 9-3, esimene oli BMW toodang ja neist kahest on 9-3 kordades töökindlam.
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#24

L Veebr 20, 2016 15:19

Sõpradel on 2004 ja 2005 9-5 olnud. Olen vaid head kuulnud. Ise olen siiski vaid 9-5 NG-d omanud. 2008 mudeliaastast uuemad 9-3-d on vägagi head. 9-3 OG ka. 900 ma ei vaataks. Omasin ja selles oli liigselt Opeli vigu (läbi kärsanud bensupumpbast kuni muude pisihädadeni). Pigem juba siis hooldusajalooga 9000, mida samas enam eriti ei liigugi.

Isiklik kogemus Saabi ostul on olunud see, et tuleb osta paberitega tõendatud sõiduajalooga autot (selles osas on 9-3 sul ehk vaatamist vääriv). Hooldusraamatud ja arved on paljudel fännidel täidetud ja korras. Kõik autod, mida ikka 10000 km järel korralikult hooldatakse on reelina ok. Kontrollida tasub üle ikkagi vt hooldajad: http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=4939. Aga võrreldes nt jaapanlaste jms on Saab siiki mõistlike ülalpidamiskuludega.

Töökindluses jääb TOYOTA-le ehk veidi alla (kuigi ka trööatud Toyota jääb trööbatuna alla paljule muule). Aga Subarust väga ei erine. Kunagi eelmises firmas võrdlsesime eri marki autode ülalpidamiskulusid ja Saab omad olid väiksemaks kui Subarul, Opelil, Mazdal, Fordil, Fiatil Chrysleril ja Peugeot-l (need kaks viimast olid kõige kallimad ülal pidada). Kõiki neid hooldati hästi. Saab hooldused sai sealjuures alati tehtud 10000 järel, teiste omad tootja nõuete järgi.

Kas ma ostaks esimeseks autoks Saabi? Jah. Käivitub iga ilmaga (kui aku ikka korras on!). Jupid on pigem odavamad kui prantslastel ja jaapanlastel ning võrreldavad sakslastega. Sõita on mugav. Ja kui juhtub midagi on turvaline auto. See auto turvalisus on reeglina sama vanadel konktrentidel kehvem. Oluliselt. Ja just seetõttu ka Saabi ostaks. Just esimeseks autoks, sest siis on riskid suuremad.

9-3 osas oman ise 2,8T versiooni. Vaatamata suurele bensukulule on sellel superhea mootor ja minek. Aga kütust läheb palju, linnas ca 12-15 l/100 km. Selles osas on kindlasti 2,0T mõistlikum valik (täissurve turbo, armatuuris on turbo näidik). 1,8t ja ma ei vaataks, siis juba 2,0t (madalsurveturboga, armatuuris pole turbo näidikut). Sõbra kogemus 9-3 diisliga pole kiita. Pigem bensukas. 9-3 kere osas on nõrkus tagatiivad, tasub kontrollida roostet seal kandis. Samuti tasub sõita aegalsemalt (eriti samal ajal pöörates rattaid) üle aukude ja kuulata, et esisillad ei logise/kolise (selle "kolina" kordasaamine on üsna kulukas). 9-3 nõrkus võib veel olla vee leke esiistmete alla, kui esiklaasilt ära voolava vee äravoolutorud on umbes. Kui näha, et auto on seisnud puude all, siis tasub eriti kõrvalistuja istme ja mati alust kontrollida. Korras äravoolu korral probleeme aga pole.
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#25

L Veebr 20, 2016 17:53

Näidikute kohta - 2.0t peaks ka turbonäidik ikka olema, minu omal on. Ilma näidikuta on vist 1.8t (mis tegelikult on sama mootoriga, lihtsalt nimi ja seadistus teine)
Vasta