Esimese SAABI otsingul!

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
vunts123
Postitusi: 207
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Tartumaa
Auto: Saab 9-5

#1

K Nov 15, 2017 10:49

Tere! Kuna igapäevaliikur diisel Avensis on hakanud ennast halvasti üleval pidama viimasel ajal siis plaanis bensukas kõrvale osta.( Kui kapriissed saabi diislid on üldse tänapäeva kütusekvaliteeti arvestades?) Silma on jäänud just 2005 automaat 9-5 Saabid. Sealt edasi vist karterituulutuse probleem lahendatud ja keskkonsool nende ümmarguste nuppudega tundub ilusam. Kas eelistada 2 või 2.3 mootoreid? 2.3 mootorid 136, 169 ja 184kw muidu samad aga erinevus lihtsalt softis? Hetkel jäi silma selline kuulutus http://www.auto24.ee/used/2393651. Foorumist keegi? Kõik soovitused teretulnud muidugi!
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14285
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

K Nov 15, 2017 13:22

169 on vanema Aero number, selle asemele tuli hilisematel 184. Tavalise ja Aero vahe on veel turbos. Väetimatel on Garrett, Aerol Mitsubishi... Softi annab aga alati vahetada.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
vunts123
Postitusi: 207
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Tartumaa
Auto: Saab 9-5

#3

K Nov 15, 2017 13:45

136kw on siis ilma turbota? ja 2.0 110kw ilma ja 154kw turboga?
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#4

K Nov 15, 2017 13:56

vunts123 kirjutas:
K Nov 15, 2017 13:45
136kw on siis ilma turbota? ja 2.0 110kw ilma ja 154kw turboga?
Kõik 9-5-d on turboga. 136 kW on Garretti turboga.
vunts123
Postitusi: 207
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Tartumaa
Auto: Saab 9-5

#5

K Nov 15, 2017 18:30

Käisin täna seda vaatamas http://www.auto24.ee/used/2685063. Mõned kivitäkked ja irvalil logarid aga muidu suht ok väljast. Järgmine nädal pidi üks veel jõudma, ootan tolle ka ära.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#6

K Nov 15, 2017 19:38

2002 aasta autol esimese asjana veendu, et karterituulutus on uuema KITi külge saanud.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#7

K Nov 15, 2017 21:31

vunts123 kirjutas:
K Nov 15, 2017 18:30
Käisin täna seda vaatamas http://www.auto24.ee/used/2685063. Mõned kivitäkked ja irvalil logarid aga muidu suht ok väljast. Järgmine nädal pidi üks veel jõudma, ootan tolle ka ära.
3800€ on pisut üle makstud 2002.a 9-5 eest, tehniliselt perfektse auto eest võiks seda summat välja käija, 2002.a autost aga laitmatut autot otsida on naiivne - aga ma võin ka eksida siin, pole ise vaatamas käinud seda autot ju. Kindlasti tasuks lasta kontrollida spetsialistil seda autot - tagasilla puksid, karterituulutus, õlilekked, turbo, ketid, poolraami puksid, kliima veakoodid, SID ja Kliima displei pikslid. Nt hinnast olenemata on tagasilla puksid vajanud tähelepanu kõigil 9-5 mida olen omanud.

Sveitsi autod on iseenesest head, põhjad ilusad ja rooste muret ei ole. Silma riivas esimene iluvõre kohe, mis on kere värvi võõbatud.
vunts123
Postitusi: 207
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Tartumaa
Auto: Saab 9-5

#8

K Nov 15, 2017 21:50

Eks ta on jah natuke palju vist aga midagi paremat ka hetkel silma pole hakanud.Pakuti ka ühte 2.0 154kw 2007a 3000euriga aga selle mootori kohta ei leia üldse infot. Isegi varuosakataloogid ei anna seda välja :D
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#9

K Nov 15, 2017 22:00

vunts123 kirjutas:
K Nov 15, 2017 21:50
Eks ta on jah natuke palju vist aga midagi paremat ka hetkel silma pole hakanud.Pakuti ka ühte 2.0 154kw 2007a 3000euriga aga selle mootori kohta ei leia üldse infot. Isegi varuosakataloogid ei anna seda välja :D
Ehk oli tegu 9-3ga, mille Aero versioonil on 2.0T 154kw.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#10

K Nov 15, 2017 22:12

vunts123 kirjutas:
K Nov 15, 2017 21:50
Eks ta on jah natuke palju vist aga midagi paremat ka hetkel silma pole hakanud.Pakuti ka ühte 2.0 154kw 2007a 3000euriga aga selle mootori kohta ei leia üldse infot. Isegi varuosakataloogid ei anna seda välja :D
154kw on 2.0 Hirschi softi tuuninguga. Esimeses kuulutuses olev auto tundub ka Hirsch - Summuti, aju tarkvara, tagumine tiib.
Reaalselt on mootor sama mis 2.0 110kw, lihtsalt tarkvara uuendus s.t rohkem võimsust.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#11

K Nov 15, 2017 22:24

See 154kw must 9-5 on jah lõunas. 2.0t tehasetuuningiga.
TopeltHirsch summuti ja tarkvara.
Üldiselt: kw on väga lihtsalt muudetav 9-5 peal. 110-180kw on vaid ajus.
Sent from my Monte Carlo using B236
vunts123
Postitusi: 207
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Tartumaa
Auto: Saab 9-5

#12

R Nov 17, 2017 11:46

kasparius kirjutas:
K Nov 15, 2017 22:24
See 154kw must 9-5 on jah lõunas. 2.0t tehasetuuningiga.
TopeltHirsch summuti ja tarkvara.
Üldiselt: kw on väga lihtsalt muudetav 9-5 peal. 110-180kw on vaid ajus.
Kas see ei mängi rolli, et 2.0 mootor on? Saab 2.0 asendada bolt on 2.3ga, et võimsust juurde saada?
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#13

R Nov 17, 2017 12:48

vunts123 kirjutas:
R Nov 17, 2017 11:46
kasparius kirjutas:
K Nov 15, 2017 22:24
See 154kw must 9-5 on jah lõunas. 2.0t tehasetuuningiga.
TopeltHirsch summuti ja tarkvara.
Üldiselt: kw on väga lihtsalt muudetav 9-5 peal. 110-180kw on vaid ajus.
Kas see ei mängi rolli, et 2.0 mootor on? Saab 2.0 asendada bolt on 2.3ga, et võimsust juurde saada?
Lihtsam ja odavam on alustada turbost ja softist. Mitsu turboga 200kw pole probleem 2.0-st saada. Õige rauaga ka 215kw, väänet saad 10% vähem kui 2.3-st
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#14

R Nov 17, 2017 12:55

Oluliselt lihtsam on kohe osta selline auto mida ei pea hakkama ehitama. Kui tahad palju võimsust, siis vali selline millel juba on palju võimsust. Igasugune ümberehitus maksab raha. Mingisuguse võimsama softi saad 100 euroga. Aga arvestama pead siis sellega, et sellise kopika eest saadud softi kasutus risk jääb täielikult sinu kanda. See võib tähendada seda, et peale natukest aega kiiret sõitu on kolb puru või klapid ära põlenud. Ehk mootori kapitaalremont või uus mootor. Milleks selline risk? Osta kohe Aero millel 184kw ja Eestis jääd ka sellega väga kergesti lubadest ilma. Ja seal kus lubatud pole ka 240km/h sõitmine probleem.
vunts123
Postitusi: 207
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Tartumaa
Auto: Saab 9-5

#15

R Nov 17, 2017 13:06

Vot sellise auto otsimine võtab aega. Alates 2005( keskkonsool pliidinuppudega), 184kw, automaat, universaal, nahk, xenon. Aga jätkan otsinguid !
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#16

R Nov 17, 2017 13:12

vunts123 kirjutas:
R Nov 17, 2017 13:06
Vot sellise auto otsimine võtab aega. Alates 2005( keskkonsool pliidinuppudega), 184kw, automaat, universaal, nahk, xenon. Aga jätkan otsinguid !
Siis sa ei saa enam 184kw mootorit, vaid 191kw mootori.
vunts123
Postitusi: 207
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Tartumaa
Auto: Saab 9-5

#17

R Nov 17, 2017 15:57

Küsin küll lolle küsimusi kogu aeg aga ikkagi...... Kuulsin, et alates 2005 aastast paigaldati Saabidele Opeli juppe? Miks? Kvaliteet langes seoses sellega?Või peaks ikkagi siis kuni 2005 aasta tõelist saabi hoopis vaatama?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14285
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#18

R Nov 17, 2017 16:06

GM ju omandas pool Saabist 89-dal ja teise poole 2000-l. GM ajastu Saabid ongi platvormi poolest ju GM-i omad..:) Sealt see "opeli jupid" tuleb. Jah, paljud jubinad ongi võimalik 1:1-le asendada. Aga ega jupp selles süüdi ole, et ta mitme auto külge istub..:) Igasugu faceliftide jms-ga on aga tavaliselt alati kaasas optimeerimine ja raamatupidamine jms ja eks siis ka muutuvad materjalid ja unifitseeritakse juppe...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
vunts123
Postitusi: 207
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Tartumaa
Auto: Saab 9-5

#19

L Nov 18, 2017 16:05

Juhul kui Tartus auto vaatamiseks läheb, kas mõni foorumlane kes Saabiga lähemalt tuttav on, saaks abikäe ulatada või korraga Torque juurde viia?
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#20

L Nov 18, 2017 16:18

Torque on päeval tööl, tema juurde saad ise auto viia kui eelnevalt broneerid Aardla tänava Forssi aja. Neil vast isegi ostueelse ülevaatuse nimeline teenus olemas.
vunts123
Postitusi: 207
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Tartumaa
Auto: Saab 9-5

#21

E Nov 20, 2017 14:13

Saaga jätkub!Täna käisin veel autosid vaatamas! Üks läheb homme Torque juurde kontrolli. Hoian pöidlaid!
vunts123
Postitusi: 207
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Tartumaa
Auto: Saab 9-5

#22

T Nov 21, 2017 15:56

Pöialde hoidmisest polnud kasu! Kontrollis käis siis 095 TMC YS3EH59G543013206 http://www.auto24.ee/used/2688153 ja leitud vead: Keskkonsooli tagumiste akende lüliti ja parema esiistme vent. lüliti valgustus ei põle. Õlileke paremalt mootori otsakaanest - eemaldamiseks tuleb mootor maha võtta. Jahutusvedeliku leke veepumba o-rõngaste vahelt - vajalik uus pump. Generaatori rihm praguline. Tagumine summuti sukk hakkab läbi roostetama. Esisilla tala tagumised puksid läbi, kohati lõhki. Parem tagumine vedru katki - keerd ülevalt murdunud. Vasaku tagumise õõtshoova esimene puks lõhki, paremal pool sama asi paistab olevat vahetatud. Esimesi piduriklotse ca 30% alles, kettad võiks vahetada. Tagumised kettad, klotsid ok. Karteri tuulutuse toru klapikambrikaane kinnitus katki, vaja uut toru ja voolikut. Silindrite surved: 1sil. 13; 2sil. 11; 3 sil. 12; 4 sil. 11. Väljalaske kollektor lekib. Esiklaasis pragu. Kliimas veakoodid, klapid või piirajad katki. Parem peegel ei lähe kokku, potentiomeetri viga mälus. Esistange alune spoiler kraabitud. Parem mootori padi katki.
Jäi ostmata!
Viimati muutis vunts123, N Nov 23, 2017 20:33, muudetud 1 kord kokku.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#23

T Nov 21, 2017 17:04

Ütlemata tore on see, et sa sellised kokkuvõtvad postitused teed. Tegelt ka. Aitad teisi auto otsijaid üüratult.
vunts123
Postitusi: 207
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Tartumaa
Auto: Saab 9-5

#24

T Nov 21, 2017 18:19

Ron24 kirjutas:
T Nov 21, 2017 17:04
Ütlemata tore on see, et sa sellised kokkuvõtvad postitused teed. Tegelt ka. Aitad teisi auto otsijaid üüratult.
No teised saavad 70 euri kokku hoida vähemalt :D aga välimuselt on see siiani kõige ilusam olnud ja oleks vaba raha mootoriremondiks siis ostaksin kindlasti ära!
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#25

T Nov 21, 2017 20:27

Kas môni Ropka auto pole vaatamist väärt?
Sent from my Monte Carlo using B236
Vasta