Saab 9-5 ~2003 bensiin paar küsimust

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 2882
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Vector 2,0TiD 10 x2 9-5 Aero 11

#26

K Veebr 28, 2018 8:04

See 5ne kast maksab Rootsis 500-800 vahel aga uus sol plokk oli vist 350 tuuris
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2039
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht:
Auto:

#27

K Veebr 28, 2018 8:49

Tuunijat 4käigulisele mõistlikuks piiriks panevad 400Nm ja 5käigulisele 420Nm. Ja kuidas siis 5käiguline on nõrgem, kust seda võtate? Mul 180k km ei olnud õli vahetatud , uuendasid 5 korda ja nüüd SAAB 450Nm, 296.5hj ja toimib täiesti normaalselt. Kui tahad seksi osta VW + DSG ja naudi )))
__In Boost We Trust__
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13570
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#28

K Veebr 28, 2018 9:03

Kui neljasest tehti 5-ne, siis pandi üks käik (vist) 2 ja 3 vahele juurde. Nelja käigu ulatuses peaaegu samad komponendid, mis nad ikka väga erinevad. Samas mahutati samasse kesta rohkem kama ära. Kusagilt peab kokku hoidma, et ära mahuks. Sama teema, kui klassiku 4 ja 5-käigulistega.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
sigaelmar
Postitusi: 867
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#29

K Veebr 28, 2018 10:04

Kui siin DSG kastidest juttu on, siis leidub ka piisavalt inimesi, kelle arvates see on ülikõva kast. Ja tegelikult nendel on ka nii, et 6 käiguline DSG peab paremini vastu kui 7 käiguline. Aga enamuse jaoks on üks DSG kõik.
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2039
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht:
Auto:

#30

K Veebr 28, 2018 11:35

Cyber kirjutas:
K Veebr 28, 2018 9:03
Kui neljasest tehti 5-ne, siis pandi üks käik (vist) 2 ja 3 vahele juurde. Nelja käigu ulatuses peaaegu samad komponendid, mis nad ikka väga erinevad. Samas mahutati samasse kesta rohkem kama ära. Kusagilt peab kokku hoidma, et ära mahuks. Sama teema, kui klassiku 4 ja 5-käigulistega.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... m#p1134857

- 4vaihteiselle automaatille luvataan 400nm väännön kesto.

- 5vaihteiselle automaatille luvataan 420nm väännönkesto.
__In Boost We Trust__
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 279
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#31

K Veebr 28, 2018 15:35

Krr87 kirjutas:
P Veebr 25, 2018 21:12
Tere kõik Saabi huvilised, olen oma nädala jagu otsinud infot, aga paarile küsimusele täit vastust ei ole leidnud.
Et kõik ausalt ära rääkida, siis alustaks sellest, et kolm viimast autot on olnud diislid, aga kuna aastane läbisõit on varasema 40k asemel vaevalt 20k ja suurema osa sellest moodustab Viljandi linn, siis bensiin on igati mugavam ja asjalikum valik.
Põhjuks, miks 9-5 tundub sobivat, on peresse soovitav järelkasv ja üks kasvav noormees, kes on 1,9m pikk ja pisikeses Boras on tal jube kitsas, seega midagi suuremat vaja.
Hetkel olen V70 gen2 ja Saab 9-5 vahel. Turvalisus perekulguris on tähtis. Aga küsimuste juurde:
1)Kas ISOFIX kinnitus on 2002-2004 universaalis standardiks?
2)Saan ma õigesti aru, et 2.0t ja 2.3 Aero vastupidavus/küttekulu on peaaegu samasse auku ja Aero oleks igati mõistlik valik? Arvestades remondi/kütte kulusid? Küsimus tingitud sellest, et lisadega 2.0t-d on raske leida.
3)Sentronic (5käiku) käigukasti kohta on kohutavalt palju seinast seina arvamusi, seega võib seda valida või peaks eemale hoidma? Endal kk valiku osas eelistusi ei ole. Saan mõlemaga hakkama, aga manuaale liigub väga vähe ja valikut eriti ei ole.
4)Kas 9-5 kasutab ühe või kahemassilist hooratast ja mis umbkaudne hooratas/ketas/survelaager/korv vahetus oleks. Pidi suur töö olema. (1.9TDI komplekt pluss töö on näiteks 790euri, seda ühemassilise paigaldusega)
5)Ja siin ringi lugedes oleks Viljandile lähim autoabi Tartus või on ka miskit Saabiabi lähemal?

Arvestades, et oskan mutrivõtit õigetpidi kätte võtta ja pisemate asjadega saan kindlasti ise hakkama, kas soovitaksite 9-5te või oleks V70 perekulguriks õige valik?

Head õhtut ja muretuid kilomeetreid kõigile. :drive:

1. küsimusele ma vastust küll ei oska öelda, aga siiamaani on mul läbi käinud v.a enda oma isofixiga.
2. 2.0 ja 2.3 vahe on imeväike. nii küttekulult kui ka vastupidavuselt. Tegu ju pmst samade mootoritega.
3.Võta automaat. 5 käiku või 4 käiku, vahetpole. See liialdus, et 5ne kast läheb laiali... samamoodi võib juhtuda ka 4sega lihtne. Pole mõtet spekuleerida kas nüüd läheb või mitte. Ise vahetan iga 20k tagant käigukastis õli niipalju kui sealt välja tuleb(u-3 liitrit) ning kõik on korras. Käisin kord vaatamas ühte 9-5-te manuaal kastiga- ei meeldi. Automaat toimetab nii ilusti ja konkreetselt, et muud ei taha.
4. ühemassiline. Pole keeruline töö.
5. Ma võin abistada igatpidi järvamaal.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 432
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#32

N Mär 01, 2018 9:39

V70 gen 2 mina välistaksin põhimõtteliselt. Miks - sest ise uurisin pikalt kui otsisin dislat, millele trassisõitudega üle minna. See I gen V70 veel peab kenasti vastu, järgmine generatsioon on küll kena seest ja ka väljast aga põhiviga selles, et seda 2.5 tdi 103kw Audi mootorit sa sinna peale enam ei saa. Pead juba selle Volvo enda mootoriga leppima, need aga nii vastupidavad enam pole, mitmetel inimestel probleeme olnud nendega.
V70 gen2 puhul aga põhimure tuleneb sellest, et lagunevad ja jupid jube kallid. Ma konsulteerisin enne ostumõtlemist oma sõbraga, kel selline ja ta ütles, et tema rahakott ei pea selle auto ülalpidamisele põhimõtteliselt vastu. Näitena - Tagastabikavarras 400 euri ja see neil kõigil läheb. Automaatkast Volvo nõrkus lisaks. Mu töökaaslane on oma gen2 v70 xc puhul saanud parandada igal aastal minimaalselt 2000 euri eest - küll lendas mootori ülemine ots laiali, kaas kõver. Küll läks käigukast. Mõlemal juhul 1500+ parandused. Ja lõppematul arvul elektroonikanööke. Kuigi ta paneb sinna hoolsalt sisse raha, siis seda hetke, et sel autol kõik töötaks, vist polegi.

Mul oleks oma sõbra v70 genII osta olnud võimalik alla turuhinna. Loobusin ja läksin pigem vanakooli A6 neliku kasuks selle 103kw mootoriga. Ei ole kahetsenud.

Ja eks eelkõnelejad on 9-5 puhul põhiasjad juba ära rääkinud. Mu sõbral on 9-5 aero manuaal 205 kw (neid ongi, jah, vähe), foorumiauto ja kevade poole plaanib müüki panna kuna naisele ei meeldi selle veidi raskem sidur. Ostis aga pereautoks. Kui huvi, võin kontakti anda.
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 279
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#33

N Mär 01, 2018 10:16

@arvo92

Ära üle pinguta, pole gen2 v70 häda midagi. mootorid on okeid ja volkari mootoriga isendeid liigub. mul käib ikka kord kuus mõni v70, üldjuhul korra pillid, tegemist ju ford mondeoga ja silla detailid suht odavad.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
sigaelmar
Postitusi: 867
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#34

N Mär 01, 2018 14:06

Ma pigem nõustuks Arvoga. Volvot valides on lihte reegel - mida uuem, seda s! #€m. Ja sillaosad võivad küll odavad olla aga muude juppide esinduse hinnad on sellised, et igaks juhuks istu ennem maha kui kuuled. Ja kuna Volvo on selline auto, et igasugused veidrad asjad võivad katki minna, mis tavalisel autol elusees katki või läbi ei lähe, siis peab ikka seda esindust aeg ajalt külastama. II põlvkonna 2,4 diisel algusaastatel ei olnudki tegelikult väga probleemne, asi läks hullemaks mingi 2005-2006 kus lisaks tavalistele jamadele hammasrihmad katki hakkasid minema. 2,5 peetakse küll paremaks aga tänaseks on suurem osa miljon sõitnud juba ja pigem on probleemid sellest tulenevad. Bensukad on muidugi töökindlamad aga üsna janused ja dünaamika poolest mitte midagi erilist. Automaatkastidega on probleeme pigem vanematel masinatel. III põlvkonna V70 kasti jamad ei pidanud enam kimbutama. Aga Saabi kõrval on Volvo üks emotsioonitu auto küll, selles pole kahtlust. Aga mootori hääled on vist kõikidel V70 peal olevatel mootoritel head :)
Kasutaja avatar
9-5LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 789
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu/Loviisa
Auto: Saab 9-3 cabrio Hirsch, Volvo S80 mk2 d5 stage 1

#35

N Mär 01, 2018 14:38

Ma olen omanud 2008a s80 pisutnüle kahe aasta ja ei ütleks küll et kuidagi halvem on kui vanad. Uuem automaatkast (6k) kestab paremini jah, viimased 15 kuud on peal olnud stage 1 soft - kui sa ütled, et volvo emotsioonitu auto on siis paraku küll eksid - diislivâäne ja ca 150kw liigutavad seda kiiremini edasi kui 169/184kw aerosid, bensukas käib ainult kuskil 150-160km/h ehk paremini edasi.
VVS vōib kinnitada, et pakub sõidurõõmu küll :drive:
Mis puutub esinduse kallitesse hindadesse, siis esiteks - kui raha peale vihane oled, siis võid seal jah käia ja teiseks, kui Saab veel toimetaks ja esindust omaks, arvad et seal poleks hinnad kirved?!
Mingeid ajuvabasid asju pole lagunenud, 2.4 tüüpvead mootori osas olen läbi elanud (ja siin väljatoodud valikute vahel, on selle aastakäigu v70 täiesti teistsuguse mootoriga kui minu), aga seda ainult seetõttu, et eelmised omanikud laisad koonrid on olnud. Hoolda ja vaheta õli (liqui moly ntx) iga 10k tagant ja kestab samamoodi see auto ja teki neid murekohti ka Volvol. Sillaosasid pole kahe aasta jooksul korra alguses enda meeleheaks vahetanud ja läbi olen sõitnud ca 100k selle ajaga. Volvo diislil on ka tõesti mõnus hääl, 5 silindrit siiski. Aga aitab OT Volvo jutust, lisasin oma kasutajakogemuse sigaelmari jutule vastukaaluks vaid.
Neist kahest mis sul valikus on, iga kell 9-5 Aero. 2 geni v-seeria volvod ei keera ka üldse, see on üsna harjumatu kui venna omaga vahel liiklen.
Sellest ajast peale, kui mul Saab jälle hoovis on, olen ikka enamasti sellega liigelnud - suva et 6 aastat vanem ja janusem, aga ikkagi Saab - ja Saabides on selline omapärane hea naha lõhn ka :)
Viimati muutis 9-5LPT, N Mär 01, 2018 14:47, muudetud 1 kord kokku.
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
Viktoria
Saabiklubi liige
Postitusi: 318
Liitunud: R Sept 25, 2015 10:18
Asukoht: Ciudad de Estonia
Auto: Volvo XC60 R-design

#36

N Mär 01, 2018 14:46

Ah, unusta 9-5 ära. Võta minu 206kw XWD 9-3. mina (180 cm) ja mu mees (190cm) ning laps (10.a) mahume kõik sinna viisakalt ära ja mis peamine - sõidurõõmu on nii, et ohohoh. :)
.::A SAAB is an animal with a thousand adjustments::.
sigaelmar
Postitusi: 867
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#37

N Mär 01, 2018 18:06

Ma ei hakanud 95LPT juttu siia lisama. Ma tahtsin küsida diisli väände kohta mida igal pool kõik kiidavad. Mul on olnud igasuguseid diiselautosid, ka üsna võimsaid aga pole mina ühelgi tundnud mingit väänet mis oleks märkimist väärt. Pealegi on see diisli pöörete vahemik ju nii lühike ja kohe alguses ta ei "tõmba" ka veel. V8 või V12 bensukas liigub palju mõnusamalt kui diisel.
Ja emotsioonide koha pealt ma ei mõelnud kiirendust vms, lihtsalt Volvo on samasugune tavaline auto nagu Opel või Mazda. Tal pole mingeid kiiksusid ega iseloomu nagu näiteks Saabil või Alfa Romeol on. Volvo on tavaline praktilise pereinimese auto.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 2882
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Vector 2,0TiD 10 x2 9-5 Aero 11

#38

N Mär 01, 2018 18:16

sigaelmar kirjutas:
N Mär 01, 2018 18:06
Ma ei hakanud 95LPT juttu siia lisama. Ma tahtsin küsida diisli väände kohta mida igal pool kõik kiidavad. Mul on olnud igasuguseid diiselautosid, ka üsna võimsaid aga pole mina ühelgi tundnud mingit väänet mis oleks märkimist väärt. Pealegi on see diisli pöörete vahemik ju nii lühike ja kohe alguses ta ei "tõmba" ka veel. V8 või V12 bensukas liigub palju mõnusamalt kui diisel.
Sul pole vist head diisel pilli olnud, mul tuttaval on 525d 200watti. Võta või TTiD Saab, rebib igati asjalikult, ja kui tanklas hinda vaatad siis kaob võimsa masina isu üldse ära. Peeglist vilkuvaid tulesid näed siis iga kviitung on kulla hinnaga.
Alates 2030 EUs nagunii diisel autosid enam toota ei saa, bena, hybriid, elekter ainult
sigaelmar
Postitusi: 867
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#39

N Mär 01, 2018 18:25

Ju siis ei ole jah. Viimastel aastatel toodetud võimsaid Audi BMW Mercedes-Benze pole proovida saanud ka. Endal olnutest on kõige võimsamad diislid olnud 5.0 Touareg ja 730d 170kw + chip aga need küll kumbki midagi erilist ei olnud. Samas rasked autod ka. V8 S6 või V8 X5 nendele samast grupist võrdluseks oli mõlemal juhul bensukaga mõnusam sõita.
Kasutaja avatar
9-5LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 789
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu/Loviisa
Auto: Saab 9-3 cabrio Hirsch, Volvo S80 mk2 d5 stage 1

#40

N Mär 01, 2018 18:56

Diislil just madalaotsa vääne ja minek parem alguses kui võrrelda suurematel kiirustel ja vähemalt vvs-i 225kw Hirschiga läks nagu võrdne võrdsega kuni mingi 130-140, sealmaal sai ohutu tee otsa ja edasi ei proovinud - kunagi kuskil tuleb proovida :).
No oleneb ikka autost, ma ei ütleks et Volvo emotsioonivabam on kui Saab, Eks see ole personaalne asi ka pigem. Volvo just sellepärast ostsingi üldse, et mulle ei meeldi sellised autod mida igal noorel istumise all on, ehk siis c6 audi ja e6x Bmw. Usun et Mazda MPS võiks ka sõidurõõmu pakkuda oma nelikveo ja 191kw, või Renaulti Megane RS oma 206kw ja kerge kaaluga..emotsioon kui selline on ju subjektiivne asi. Mind näiteks enam ei eruta peale RS ja AMG tuunitud sakslaste ükski sõiduk baierimaalt ja bmw-l ehk polegi seda wow effekti(sealjuures olen ka 535 210kw proovinud) - rebib lihtsalt sujuvalt ja kiiresti sind minema, dünaamika pisut parem ja see 5 liitrine diisel Touareg on siiski üks âraytlemata raske masin.
Kogenud Aeronaut. :drive:
sigaelmar
Postitusi: 867
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#41

N Mär 01, 2018 19:11

Minu arust ei liiguta küll diisel ennast alla 2000 pöörde. Kas selle asja nimi pole mitte turbo lag?
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1034
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#42

N Mär 01, 2018 19:32

sigaelmar kirjutas:
N Mär 01, 2018 19:11
Minu arust ei liiguta küll diisel ennast alla 2000 pöörde. Kas selle asja nimi pole mitte turbo lag?
Nii ja naa, kui autol on "kahe astmeline" turbo system peal nagu TTiD Saabil või 535d baierlasel siis liigub ka alt. Uued bi-turbod on ikka väga madala minekuga, 1800rpm @ 600nm.

Paljudel autodel rikub mineku ära käiguikast, mis tekitab lagi effekti. Hea näide on rahvaauto C6 kerega 3.0 V6 TDI Audi, ennem 2000rpm ei ole see minek nii ehk naa midagi head aga zf 6hp19 kast on jubeda viivitusega, kiireks kohalt minekuks tuleb piduriga kinni hoida ja pöörded üle 2000 lasta.

Teemast maru kaugele kulgenud aga no arutelu peab olema... :mrgreen:
Kasutaja avatar
9-5LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 789
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu/Loviisa
Auto: Saab 9-3 cabrio Hirsch, Volvo S80 mk2 d5 stage 1

#43

N Mär 01, 2018 20:12

Volvol rebib kohe stardist 19” rattad ringi, kui kontrolli peal pole, ei tea kuidas see lahendatud aga igatahes hakkab kohe minema, või no mingi piiraja on siiski täitsa alguses peal et kasti juppideks ei laseks, aga siiski üsna varakult ja lagi kui sellist küll pole. Olen seda kogenud pigem Saabil kui kiiremini sõita tahad aga liiga vara käiku vahetad või liiga suure käigu/madala kiiruse koostoimel, ehk siis kepikastiga ja oma veana nö.
Kogenud Aeronaut. :drive:
sigaelmar
Postitusi: 867
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#44

N Mär 01, 2018 20:46

Pootsman kirjutas:
N Mär 01, 2018 19:32


Paljudel autodel rikub mineku ära käiguikast, mis tekitab lagi effekti. Hea näide on rahvaauto C6 kerega 3.0 V6 TDI Audi, ennem 2000rpm ei ole see minek nii ehk naa midagi head aga zf 6hp19 kast on jubeda viivitusega,
See ei ole pooltki nii jube kui C5 2.5 V6 tdi tavalise automaatkastiga (variaatoriga ma pole sõitnud). Sellega kohaltminek on nagu kummipaela otsas. Aga sa oled õigel teel, täpselt seda probleemi ma silmas pidasin.
Kasutaja avatar
Marko647
Postitusi: 163
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3SC 1.9TtiD 147kW Hirsch chip

#45

N Mär 01, 2018 23:10

sigaelmar kirjutas:
N Mär 01, 2018 20:46
Pootsman kirjutas:
N Mär 01, 2018 19:32


Paljudel autodel rikub mineku ära käiguikast, mis tekitab lagi effekti. Hea näide on rahvaauto C6 kerega 3.0 V6 TDI Audi, ennem 2000rpm ei ole see minek nii ehk naa midagi head aga zf 6hp19 kast on jubeda viivitusega,
See ei ole pooltki nii jube kui C5 2.5 V6 tdi tavalise automaatkastiga (variaatoriga ma pole sõitnud). Sellega kohaltminek on nagu kummipaela otsas. Aga sa oled õigel teel, täpselt seda probleemi ma silmas pidasin.
See on tõesti kohutav, mu V6 Saab oma esiveoga on jupp maad nobedam kui see 3.0TDI Quattro Audi kohaltminnes, vähemalt istmikuspidoka järgi :D
:drive: Diisel lennuk
Pilt
sigaelmar
Postitusi: 867
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#46

R Mär 02, 2018 8:03

Ma pole nende biturbodega sõitnud aga minumeelest on need tavalised diislid kõik sellised, mitte ainult Audi.
daags
Postitusi: 679
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto:

#47

R Mär 02, 2018 14:08

Kohe ütlemata tore lugemine reede õhtusse. :) .
Jah Saabi ei tasu karta, lihtsalt kuldreegel- auto valimisel/proovimisel võta kaasa mõni asjatundja, kellel reaalne Saabi kogemus. Niiviisi väldid hilisemaid (k.a. 1000€ ) suuri remondiarveid. Kui nüüd jälle aruteluks läheb, kas see on suur v väike summa siis no kuulge, kui auto eest käid makstes näiteks 1800 €, siis väga ei raatsi küll lähima aasta jooksul pea teine samapalju sisse panna. Siinkohal tulebki aru saada kasutatud auto olemusest- eelistada tuleks kindla ajalooga ja kontrollitud autot, mille hoolduse peale oled nõus ka järgnevad paarsada eurot kulutama.
Paar väikest tähelepanekut : proovi leida aero el.mäluga istmega (eriti kui jagad autot näiteks lühema elukaaslasega), Harman Kardoni helisüsteemi ja roosteta Saab. Selline pakub head sõidumugavust ja kui kere korras, hoiab ka hinda.
See, kui kõva mõni 5,0 TDI või kui kõva saksa masin mõnel sõbral on jäägu hetkel tahaplaanile :).
Võimsust pole kunagi piisavalt
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 279
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#48

R Mär 02, 2018 14:32

Igatahes minu soovitus, võta SAAB.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
Vasta