1. leht 1-st

Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: N Veebr 28, 2019 13:37
Postitas raul315
Tere,

On tekkinud huvi oma järgmiseks masinaks valida Saab - paluks abi - kas neid isendeid on keegi siit foorumist varem vaatamas käinud?

1) https://www.auto24.ee/used/3050174
2) https://www.auto24.ee/used/3048136
3) https://www.auto24.ee/used/3038128

Tänud juba ette
Raul

Re: Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: L Mär 02, 2019 7:14
Postitas rantto
9-5 on küll suurem kuid vaataks hoopis 9-3 poole, 2008 FL endiselt pilkupüüdev ja TTiD mootor.
Leian et nende bensiini mootoritega on rohkem probleeme kui selle 1,9 diisliga.
Lisaks juba kuluosad ja trahvi tehakse kui kui korraks naeratuse näole saad.
Põhja poolt toodud autod on päris tihti rooste probleemidega.
Kahte esimest müüb eraisik, vigade ilmnemisel tel nr enam ei vasta, kolmandat müüb ettevõte keda saab erinevate ametitega hirmutada.

Re: Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: L Mär 02, 2019 9:28
Postitas I-Vaari
Muidugi kogu auto tehniline olukord on tähtis. Kuid paari SAABi kogemuse pöhjal vaataksin esmajärjekorras Sveitsist toodud autosid.

Re: Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: L Mär 02, 2019 10:35
Postitas Myke
Mina kiidan väga 9-3 viimase põlvkonna bensukaid. Väga vastupidavad õigel hooldusel ja muidugi šveits see on hea kliimaga maa.

Re: Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: L Mär 02, 2019 10:38
Postitas que
rantto kirjutas:
L Mär 02, 2019 7:14
Lisaks juba kuluosad ja trahvi tehakse kui kui korraks naeratuse näole saad.

Kahte esimest müüb eraisik, vigade ilmnemisel tel nr enam ei vasta, kolmandat müüb ettevõte keda saab erinevate ametitega hirmutada.
Eks garantii kestabki üldjuhul nii kaua kui tagatuled paistavad. Kasutatud autot ostes reeglina ei saagi mingit otsest garantiid olla ju.
Eraisikult ostes on jällegi võimalus teha proovisõit ja töökojas lasta auto ülevaadata. Automüügi platsidel tihtipeale seda võimalust pole, healjuhul saad saad platsil väikese ringi teha.
Offtopic aga kas siis diislimehed ongi kurvad ja ei naerata?
Lähtuks siiski mitte päritolumaast või läbisõidust vaid ikka autost endast. 🤔

Re: Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: L Mär 02, 2019 10:46
Postitas 9-5LPT
OT aga mul pole diisli vastu midagi, tummisem diisel kisub sama suure naeratuse näole kui misiganes bensuturbo, väänet on dislal tihti kõvasti rohkem.

Re: Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: L Mär 02, 2019 12:56
Postitas rantto
que kirjutas:
L Mär 02, 2019 10:38
Automüügi platsidel tihtipeale seda võimalust pole, healjuhul saad saad platsil väikese ringi teha.
Offtopic aga kas siis diislimehed ongi kurvad ja ei naerata?
Lähtuks siiski mitte päritolumaast või läbisõidust vaid ikka autost endast. 🤔
Sellel platsil kus see diisel seisab saad kontrollida ja proovida niipalju kui soovid ja kus soovid.
Diisli mehed naeratavad koguaeg nii tankuri juures kui hooldusest tulles.

Re: Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: L Mär 02, 2019 13:45
Postitas I-Vaari
..." Eks garantii kestabki üldjuhul nii kaua kui tagatuled paistavad. Kasutatud autot ostes reeglina ei saagi mingit otsest garantiid olla ju.
Eraisikult ostes on jällegi võimalus teha proovisõit ja töökojas lasta auto ülevaadata. Automüügi platsidel tihtipeale seda võimalust pole, healjuhul saad saad platsil väikese ringi teha.
Offtopic aga kas siis diislimehed ongi kurvad ja ei naerata?
Lähtuks siiski mitte päritolumaast või läbisõidust vaid ikka autost endast."

Kasutatud autole garantiid andes peaks "müügikate" küündima sellisesse summasse , et usutavasti väga vähesed potensiaalsed huvilised ostu-müügilepingu sölmiksid. Tartu automüügiplatsil kinnitati SAABile mingi blaablaaproov tahvel ja proovisöidule sai mindud. Müüja vöimaldas nende "tahvlitega" isegi Tartust Tallinnasse söita.
Auto seisukorral on siiski tähtsus millises regioonis teda enamjaolt kasutatud on. Diisel vöi bensiimootor vastavalt sellele kas tähtis ökonoomsus pikkadel söitudel vöi mönus tagumikudünotunne igalpool. Automaatkast üldiselt ei lase ka mootoril madalatel pööretel ülekoormusega toimetada ja väldib vöimalusel körgeid pöördeid. Autot ostes tulebki lähtuda autost endast kuid kahjuks pisikese raha eest on Eestis vähe "pärleid" müügis.

Re: Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: L Mär 02, 2019 14:43
Postitas Myke
rantto kirjutas:
L Mär 02, 2019 12:56
que kirjutas:
L Mär 02, 2019 10:38
Automüügi platsidel tihtipeale seda võimalust pole, healjuhul saad saad platsil väikese ringi teha.
Offtopic aga kas siis diislimehed ongi kurvad ja ei naerata?
Lähtuks siiski mitte päritolumaast või läbisõidust vaid ikka autost endast. 🤔
Sellel platsil kus see diisel seisab saad kontrollida ja proovida niipalju kui soovid ja kus soovid.
Diisli mehed naeratavad koguaeg nii tankuri juures kui hooldusest tulles.

Tankuri juures võivad ju naerda aga hooldusest tulles ja õlikogust kontrollides jäävad ikkagi lolliks kuna aru ei saa kas õli vahetati või mitte. :headbang:

Re: Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: L Mär 02, 2019 19:02
Postitas que
Diisli mehed naeratavad koguaeg nii tankuri juures kui hooldusest tulles.
Kui nad naeravad ainult tankuri juures ja hoolduses, seega roolis ja muulajal on meel mõru?

Re: Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: L Mär 02, 2019 19:17
Postitas konks222
Käisin tegin rehnuti. Oma 2,0 9-5le 11aasta ja kahe kuuga osade ja remondi peale kulutanud 2300 euri. Osade alla kuuluvad sisu vahetus ja ketikomplekti hind mis kumme aastat tagasi maksid terve varanduse. +doonurauto mille küljest on osatükke võetud.

Re: Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: L Mär 02, 2019 20:31
Postitas rantto
que kirjutas:
L Mär 02, 2019 19:02
Kui nad naeravad ainult tankuri juures ja hoolduses, seega roolis ja muulajal on meel mõru?
Miks ta peaks mõru olema?

Re: Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: L Mär 02, 2019 22:29
Postitas que
konks222 kirjutas:
L Mär 02, 2019 19:17
Käisin tegin rehnuti. Oma 2,0 9-5le 11aasta ja kahe kuuga osade ja remondi peale kulutanud 2300 euri. Osade alla kuuluvad sisu vahetus ja ketikomplekti hind mis kumme aastat tagasi maksid terve varanduse. +doonurauto mille küljest on osatükke võetud.
Meenub hiljutine autolehe 100tkm test kui SEAT (oli vist) kaotas 3 aastaga poole oma väärtusest ehk 11500+ euri pluss hooldused jne. Seda vaadates võib rahuliku südamega Saabi edasi investeerida.

Re: Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: E Mär 04, 2019 0:18
Postitas D116
que kirjutas:
L Mär 02, 2019 0:31

Ise vaataks kindlasti 2.3T mootori poole 2.0 jääb 9-5 puhul ikka lahjaks.
Ei näe vahet. Võimsust saab kergelt tõsta ja stock rauale limidid on samad 420Nm, edasi kolvid peab vahetama ja aut kastile on ka piir.

Re: Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: E Mär 04, 2019 7:19
Postitas 9-5LPT
D116 kirjutas:
E Mär 04, 2019 0:18
que kirjutas:
L Mär 02, 2019 0:31

Ise vaataks kindlasti 2.3T mootori poole 2.0 jääb 9-5 puhul ikka lahjaks.
Ei näe vahet. Võimsust saab kergelt tõsta ja stock rauale limidid on samad 420Nm, edasi kolvid peab vahetama ja aut kastile on ka piir.
Väände vahe peaks küll üsna nähtav ja tuntav olema ca 100nM näol?
Puhtalt oma kogemusest ütleks et iga kell 2.3T, eriti 9-5 peal.

Re: Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: E Mär 04, 2019 9:39
Postitas veldur
9-5LPT kirjutas:
E Mär 04, 2019 7:19
D116 kirjutas:
E Mär 04, 2019 0:18
que kirjutas:
L Mär 02, 2019 0:31

Ise vaataks kindlasti 2.3T mootori poole 2.0 jääb 9-5 puhul ikka lahjaks.
Ei näe vahet. Võimsust saab kergelt tõsta ja stock rauale limidid on samad 420Nm, edasi kolvid peab vahetama ja aut kastile on ka piir.
Väände vahe peaks küll üsna nähtav ja tuntav olema ca 100nM näol?
Puhtalt oma kogemusest ütleks et iga kell 2.3T, eriti 9-5 peal.
0,3L annab 100Nm???
Sa parem räägi, mis turbo oli mõlemal masinal?

Re: Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: E Mär 04, 2019 10:24
Postitas I-Vaari
..."0,3L annab 100Nm???
Sa parem räägi, mis turbo oli mõlemal masinal?"

Eks ikka turbost , pihustitest ,väljalaskest ja kütusest söltub see kui palju üks vöi teine mootor KW ja NM välja annab. Uhke on ehk öelda - näe minu "AERO" liigub nagu püssikuul edasi. Aga tegelikkuses ei ole ei Eestis ega skandinaavias nii häid kiirteid kus 110 kw 1.9 Tid lubatud piirkiirust ületada ei suudaks.

Re: Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: E Mär 04, 2019 11:27
Postitas Cyber
Alustame nüüd selle teemaga otsast peale. Jätame seekord isiklikuks minemised välja ja katsume reaalselt inimesele nõu anda.

Re: Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: E Mär 04, 2019 12:34
Postitas que
Puid alla pannes..

Nii palju teksti ja asjalikku nõu andmist kadunud..
Kogu teema oligi just ju isiklikuks minemise vastu.
Lasen, poon jne
USKUMATU
See oli üks asjalikumaid arutelusid üle pika aja, muidu tuim up'imine jne


sry aga ... :bs: :wall:

Re: Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: E Mär 04, 2019 17:05
Postitas Myke
Kõige asjalikum arutelu üldse aga ok minupoolne nõuanne :ära usalda kedagi isegi enda kõhutunnet mitte kõik on fake !
Tuleb kasutada spetsialistide abi sellise kesise valiku puhul.

Re: Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: E Mär 04, 2019 20:29
Postitas I-Vaari
Cyber kirjutas:
E Mär 04, 2019 11:27
Alustame nüüd selle teemaga otsast peale. Jätame seekord isiklikuks minemised välja ja katsume reaalselt inimesele nõu anda.
Andsin suhtasjalikku nöu ja kellegi suhtes isiklikuks ei läinud. Nagu näha pole aastatepikkusel kogemusel mingit tähtsust. Ka SAABidele spetsialiserunud töökojad ei oska esmasel ülevaatusel (hind ca 45-50 eur) kogu autot "aatomiteks" lammutamata mingit täpsemat hinnangut anda.

Re: Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: T Mär 05, 2019 9:56
Postitas Cyber
que kirjutas:
E Mär 04, 2019 12:34
Puid alla pannes..

Nii palju teksti ja asjalikku nõu andmist kadunud..
Kogu teema oligi just ju isiklikuks minemise vastu.
Lasen, poon jne
USKUMATU
See oli üks asjalikumaid arutelusid üle pika aja, muidu tuim up'imine jne


sry aga ... :bs: :wall:
Just nii, poon ja lasen! Juba väga ammused reeglid ütlevad "Meeskond jätab endale õiguse keelata, käskida, puua ja lasta". Ma ei viitsi ükshaaval mingeid postitusi jupitada, said kõik labidaga ja nii ongi. Osad tõstsin küll täna tagasi, aga osa jätsin ära.

Endiselt - jätame isiklikuks minemised ja lumehelbekese mängimise ära ja lähme asjaga edasi.

Re: Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: T Mär 05, 2019 14:18
Postitas 9-5LPT
veldur kirjutas:
E Mär 04, 2019 9:39
9-5LPT kirjutas:
E Mär 04, 2019 7:19
D116 kirjutas:
E Mär 04, 2019 0:18
que kirjutas:
L Mär 02, 2019 0:31

Ise vaataks kindlasti 2.3T mootori poole 2.0 jääb 9-5 puhul ikka lahjaks.
Ei näe vahet. Võimsust saab kergelt tõsta ja stock rauale limidid on samad 420Nm, edasi kolvid peab vahetama ja aut kastile on ka piir.
Väände vahe peaks küll üsna nähtav ja tuntav olema ca 100nM näol?
Puhtalt oma kogemusest ütleks et iga kell 2.3T, eriti 9-5 peal.
0,3L annab 100Nm???
Sa parem räägi, mis turbo oli mõlemal masinal?
Ma räägin stock sõiduki väändeerinevusest, 2005-2009 9-5s 2.0t-l on 240nM ja 2.3T on 350, annab ca 100nM erinevust.

kas ainult softiga tuleb reaalselt 240st 420?

Re: Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: T Mär 05, 2019 16:45
Postitas veldur
9-5LPT kirjutas:
T Mär 05, 2019 14:18
veldur kirjutas:
E Mär 04, 2019 9:39
9-5LPT kirjutas:
E Mär 04, 2019 7:19
D116 kirjutas:
E Mär 04, 2019 0:18
que kirjutas:
L Mär 02, 2019 0:31

Ise vaataks kindlasti 2.3T mootori poole 2.0 jääb 9-5 puhul ikka lahjaks.
Ei näe vahet. Võimsust saab kergelt tõsta ja stock rauale limidid on samad 420Nm, edasi kolvid peab vahetama ja aut kastile on ka piir.
Väände vahe peaks küll üsna nähtav ja tuntav olema ca 100nM näol?
Puhtalt oma kogemusest ütleks et iga kell 2.3T, eriti 9-5 peal.
0,3L annab 100Nm???
Sa parem räägi, mis turbo oli mõlemal masinal?
Ma räägin stock sõiduki väändeerinevusest, 2005-2009 9-5s 2.0t-l on 240nM ja 2.3T on 350, annab ca 100nM erinevust.

kas ainult softiga tuleb reaalselt 240st 420?
Kirjutad ise ju t ja T! :)
Erinev turbo ja erinev soft.

Re: Saab 9-5 nõu vajaka

Postitatud: T Mär 05, 2019 17:20
Postitas D116
https://www.maptunparts.com/tuning-kits ... 10/at/1762 , sealt näeb mida tuleb vahetada(pihusteid võib jätta originaalid ja tõsta rõhku)
Stage 1 ei vaja mingeid sekkumisi peale softi kirjutamist
Power/Torque:
Ethanol E85: 225 Hp/360 Nm
Gasoline 98 Octane: 225 Hp/340 Nm