9-5 ostuabi.

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Suletud
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#1

R Dets 20, 2019 20:21

https://www.auto24.ee/used/3163760. On sellest autost kellegil aimu?
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#2

R Dets 20, 2019 21:39

Kere täiesti läbi. Aga see ka siin foorumis müügis, Sir_saabu müüb.
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#3

L Dets 21, 2019 6:55

tänan
Sir_Saabu
Postitusi: 39
Liitunud: T Okt 13, 2015 12:43
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 Aero 2.3
Saab 9-3 SC 1.9Tid

#4

R Jaan 03, 2020 12:32

Eks ta 9-5 selle kere koha pealt on. Sellest ka hind selline, ilma roosteta on 3000+€ . Aga läbivat pole ning keretööde hinnapakkumised on selline 500-700 kanti jäänud. Ma lihtsalt ei hakka seda ise tegema, et müügihind ei tõuseks. Ostja saab ise otsustada millal selle kulutuse teeb.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#5

R Jaan 03, 2020 18:05

Läbivat roostet pole... Roostest päris lahti ilma detaili vahetamata ei saa, vahet pole kas see on läbiv või mitte. Või noh niipalju on vahet, et läbiva rooste puhul pannaksegi uus detail, pindmise rooste puhul saab iga paari aasta tagant jälle keretöid teha.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#6

L Jaan 04, 2020 12:20

sigaelmar kirjutas:
R Jaan 03, 2020 18:05
Roostest päris lahti ilma detaili vahetamata ei saa, vahet pole kas see on läbiv või mitte. Või noh niipalju on vahet, et läbiva rooste puhul pannaksegi uus detail, pindmise rooste puhul saab iga paari aasta tagant jälle keretöid teha.
Üldistus, millega ma ei ole oma keretööde praktika pinnalt nõus. Praktika: 4 masina keretööd aastatel 2005..2015, igaüks 500..600h. Uuesti-tegemist ei nõua neist ükski.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#7

L Jaan 04, 2020 19:07

500-600 tundi tööd on umbes kahe kolme kuu jagu tööpäevi. See on ilmselt põhjalikult tehtud aga sellises mahus me räägime juba (ilmselt vanaaegse auto?) restaureerimisest mitte mõne tuhande eurose auto keretöödest.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#8

P Jaan 05, 2020 10:13

Ei ole oluline, mitu tundi mingi masina kallal tööd tehakse ja mis masin on. Need numbrid olid viitamaks, et mul on natuke praktikat ja ei targuta tühjalt pinnalt (siin teemas OTna).

Eelmise sõnavõtu point: pinnaroostest saab kenasti lahti. See on tegelikult kere juures kõige lihtsam ja odavam asi - piirdub maalriga.

Kas on mõtet on iseküsimus, aga see on kah siin OT.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#9

P Jaan 05, 2020 12:03

Võibolla me räägime erinevatest asjadest. Kui rooste maha lihvida ja metalli sisse on sööbinud poorid, siis kas see on pinnapealne rooste? Auku läbi pleki pole.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#10

P Jaan 05, 2020 15:40

Mõlemal pool tagumiste rattakoobaste ja küljekarbi kokkupuute kohas on näha tugev rooste. Isiklikust kogemusest sellise koha kobrutamisega väidan, et küljekarbi katteplastiku all enam metalli ei ole. Sellepärast kirjutasin, et kere läbi. Seal ei ole asi kosmeetilises pinnaroostes vaid reaalselt on plastiku all tühjus.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#11

P Jaan 05, 2020 16:30

Tavaliselt kipub niimoodi olema tõesti, kuid üllatavalt on sellel masinal karbi all plekk veel tugev.
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#12

R Jaan 10, 2020 9:57

13piisab kirjutas:
L Jaan 04, 2020 12:20
sigaelmar kirjutas:
R Jaan 03, 2020 18:05
Roostest päris lahti ilma detaili vahetamata ei saa, vahet pole kas see on läbiv või mitte. Või noh niipalju on vahet, et läbiva rooste puhul pannaksegi uus detail, pindmise rooste puhul saab iga paari aasta tagant jälle keretöid teha.
Üldistus, millega ma ei ole oma keretööde praktika pinnalt nõus. Praktika: 4 masina keretööd aastatel 2005..2015, igaüks 500..600h. Uuesti-tegemist ei nõua neist ükski.
See ülal on väga tõsine sõnavõtt. Jutt sellest keretööde praktikast .Kohe nii tõsine, et seda tahaks väga täpsustada. Mida imet tehti, et 14 aastat juba kestab.

Kas oleksid nõus kirjeldama seda töökäiku , st. kuidas käitusid mitteläbiva rooste puhul. Töökirjeldus ja kasutavad materjalid .
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#13

R Jaan 10, 2020 12:26

Siin ei ole õige koht. Ning aastatega on ka sellest jutustatud enam kui küll. Kokkuvõtvalt: IMHO pole suurt vahet, kas liivaprits või hari ning kas happe- või epokrunt. Muundur kindlasti.

Kunagi esimeste sammukestega alustatud teema:
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=2268

Kusagil seal liikmete projektide all vist ka kõikide masinate teemad.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#14

R Jaan 10, 2020 15:33

Ma ikkagi kahtlustan, et sa oled mingeid hobiautosid restaureerinud, mida on siis viimased 15 aastat suurem osa ajast kuskil kuivas ja soojas garaažis hoitud. Need võibolla tõesti uuesti rooste ei lähe nii kiiresti.
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#15

R Jaan 10, 2020 15:38

Mida oligi arvata .....

....see ei ole õige koht rääkimiseks ja üleüldse on see liiga palju läbijahutud teema.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#16

L Jaan 11, 2020 9:01

13piisab kirjutas:
R Jaan 10, 2020 12:26
Siin ei ole õige koht. Ning aastatega on ka sellest jutustatud enam kui küll. Kokkuvõtvalt: IMHO pole suurt vahet, kas liivaprits või hari ning kas happe- või epokrunt. Muundur kindlasti.

Kunagi esimeste sammukestega alustatud teema:
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=2268

Kusagil seal liikmete projektide all vist ka kõikide masinate teemad.
Äkki moded löövad teema lahku kuna see siia autosse enam ei puutu. Aga liivapritsi ja harja suur vahe on selles, et harjaga sa "kraabid" roostepooridele metalli peale ja seal sees see ussitab edasi. Liivaprits on selles mõttes natuke parem.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#17

L Jaan 11, 2020 13:21

sigaelmar kirjutas:
R Jaan 10, 2020 15:33
Ma ikkagi kahtlustan, et sa oled mingeid hobiautosid restaureerinud, mida on siis viimased 15 aastat suurem osa ajast kuskil kuivas ja soojas garaažis hoitud. Need võibolla tõesti uuesti rooste ei lähe nii kiiresti.
Sorri, aga mida rohkem Sa "arvad", seda rohkem arusaamatut / päris-elust erinevat teooriat sünnib. Pole mõtet arvamistega jätkata - pane palun oma väidetele praktilised näited plus tehtu kirjeldused külge. Siis räägime mõlemad faktidena ja saame ehk aru, millel Su pinnarooste-teooriad põhinevad.

Ma ei saa nt aru, mis on "restaureerimis-maalritöö" või mis on sel vahet "pinnarooste kaotamise maalritööga". Spreivärvid ja "mäksin pahtli roostele" metoodikat ärme palun kummagi tööna käsitle - see on kas enese või kellegi muu petmine.
Muidu mu masinatest pole ükski kere ise liivapritsis käinud. Pinnarooste on kaotatud lihtsalt ketaslõikuri traatharjaga ja ei ussita seal midagi edasi. Näiteks sobib see mosu tagauks ja tagatiib:
- enne tegemist: http://teet.luarvik.org/v/kuidmosutumek ... d.jpg.html
- 2019a: http://teet.luarvik.org/v/kuidmosutumek ... 2.jpg.html
See masin sai valmis täpselt 6a tagasi ja on seisnud alati lageda taeva all lihtsalt kasvupinnase peal, v.a. üks talv, mille oli varju all. Vahepeal seisis 2..3a ühel kohal ja siis tekkis akendele-tihenditele lausa vetikas ja sammal.

...ja tõmbame selle "viidatud masinad seisavad köetud hästiventileeritud garaazhis" arvamisele (miks üldse hoiustamispinda kütta?!?) kriipsu peale. Need seisavad 80%+ ajast lageda taeva all. Viimased on 3a mõni mõnel talvel lihtsalt katuse all, enne seda seisid kõik ja alati lihtsalt väljas.
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#18

L Jaan 11, 2020 14:30

Tuleb välja, et ikka saab siin midagi rääkida. Aga mitte selget juttu.

LAHE ....
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#19

L Jaan 11, 2020 17:48

See on nii eestlasele omane kohe kahelda kõiges :)
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#20

P Jaan 12, 2020 0:00

ARZT kirjutas:
L Jaan 11, 2020 17:48
See on nii eestlasele omane kohe kahelda kõiges :)
Milles Sa kahtled? Ära kahtle .
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#21

P Jaan 12, 2020 0:57

Mina ei kahtlegi :)
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#22

P Jaan 12, 2020 8:49

Lugu hakkab vägga kahtlaseks minema ....
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#23

P Jaan 12, 2020 11:37

Oleks viimane aeg need 2 teemat lahutada
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#24

P Jaan 12, 2020 15:14

Ma panen selle teema üldse lukku, kes tunneb et soovib veel arutelu jätkata, võib uue teema teha!
Kogenud Aeronaut. :drive:
Suletud