1. leht 1-st

9-5 ostuabi.

Postitatud: R Dets 20, 2019 20:21
Postitas konks222
https://www.auto24.ee/used/3163760. On sellest autost kellegil aimu?

Re: 9-5 ostuabi.

Postitatud: R Dets 20, 2019 21:39
Postitas Ron24
Kere täiesti läbi. Aga see ka siin foorumis müügis, Sir_saabu müüb.

Re: 9-5 ostuabi.

Postitatud: L Dets 21, 2019 6:55
Postitas konks222
tänan

Re: 9-5 ostuabi.

Postitatud: R Jaan 03, 2020 12:32
Postitas Sir_Saabu
Eks ta 9-5 selle kere koha pealt on. Sellest ka hind selline, ilma roosteta on 3000+€ . Aga läbivat pole ning keretööde hinnapakkumised on selline 500-700 kanti jäänud. Ma lihtsalt ei hakka seda ise tegema, et müügihind ei tõuseks. Ostja saab ise otsustada millal selle kulutuse teeb.

Re: 9-5 ostuabi.

Postitatud: R Jaan 03, 2020 18:05
Postitas sigaelmar
Läbivat roostet pole... Roostest päris lahti ilma detaili vahetamata ei saa, vahet pole kas see on läbiv või mitte. Või noh niipalju on vahet, et läbiva rooste puhul pannaksegi uus detail, pindmise rooste puhul saab iga paari aasta tagant jälle keretöid teha.

Re: 9-5 ostuabi.

Postitatud: L Jaan 04, 2020 12:20
Postitas 13piisab
sigaelmar kirjutas:
R Jaan 03, 2020 18:05
Roostest päris lahti ilma detaili vahetamata ei saa, vahet pole kas see on läbiv või mitte. Või noh niipalju on vahet, et läbiva rooste puhul pannaksegi uus detail, pindmise rooste puhul saab iga paari aasta tagant jälle keretöid teha.
Üldistus, millega ma ei ole oma keretööde praktika pinnalt nõus. Praktika: 4 masina keretööd aastatel 2005..2015, igaüks 500..600h. Uuesti-tegemist ei nõua neist ükski.

Re: 9-5 ostuabi.

Postitatud: L Jaan 04, 2020 19:07
Postitas sigaelmar
500-600 tundi tööd on umbes kahe kolme kuu jagu tööpäevi. See on ilmselt põhjalikult tehtud aga sellises mahus me räägime juba (ilmselt vanaaegse auto?) restaureerimisest mitte mõne tuhande eurose auto keretöödest.

Re: 9-5 ostuabi.

Postitatud: P Jaan 05, 2020 10:13
Postitas 13piisab
Ei ole oluline, mitu tundi mingi masina kallal tööd tehakse ja mis masin on. Need numbrid olid viitamaks, et mul on natuke praktikat ja ei targuta tühjalt pinnalt (siin teemas OTna).

Eelmise sõnavõtu point: pinnaroostest saab kenasti lahti. See on tegelikult kere juures kõige lihtsam ja odavam asi - piirdub maalriga.

Kas on mõtet on iseküsimus, aga see on kah siin OT.

Re: 9-5 ostuabi.

Postitatud: P Jaan 05, 2020 12:03
Postitas sigaelmar
Võibolla me räägime erinevatest asjadest. Kui rooste maha lihvida ja metalli sisse on sööbinud poorid, siis kas see on pinnapealne rooste? Auku läbi pleki pole.

Re: 9-5 ostuabi.

Postitatud: P Jaan 05, 2020 15:40
Postitas Ron24
Mõlemal pool tagumiste rattakoobaste ja küljekarbi kokkupuute kohas on näha tugev rooste. Isiklikust kogemusest sellise koha kobrutamisega väidan, et küljekarbi katteplastiku all enam metalli ei ole. Sellepärast kirjutasin, et kere läbi. Seal ei ole asi kosmeetilises pinnaroostes vaid reaalselt on plastiku all tühjus.

Re: 9-5 ostuabi.

Postitatud: P Jaan 05, 2020 16:30
Postitas saabu14jr
Tavaliselt kipub niimoodi olema tõesti, kuid üllatavalt on sellel masinal karbi all plekk veel tugev.

Re: 9-5 ostuabi.

Postitatud: R Jaan 10, 2020 9:57
Postitas timutit
13piisab kirjutas:
L Jaan 04, 2020 12:20
sigaelmar kirjutas:
R Jaan 03, 2020 18:05
Roostest päris lahti ilma detaili vahetamata ei saa, vahet pole kas see on läbiv või mitte. Või noh niipalju on vahet, et läbiva rooste puhul pannaksegi uus detail, pindmise rooste puhul saab iga paari aasta tagant jälle keretöid teha.
Üldistus, millega ma ei ole oma keretööde praktika pinnalt nõus. Praktika: 4 masina keretööd aastatel 2005..2015, igaüks 500..600h. Uuesti-tegemist ei nõua neist ükski.
See ülal on väga tõsine sõnavõtt. Jutt sellest keretööde praktikast .Kohe nii tõsine, et seda tahaks väga täpsustada. Mida imet tehti, et 14 aastat juba kestab.

Kas oleksid nõus kirjeldama seda töökäiku , st. kuidas käitusid mitteläbiva rooste puhul. Töökirjeldus ja kasutavad materjalid .

Re: 9-5 ostuabi.

Postitatud: R Jaan 10, 2020 12:26
Postitas 13piisab
Siin ei ole õige koht. Ning aastatega on ka sellest jutustatud enam kui küll. Kokkuvõtvalt: IMHO pole suurt vahet, kas liivaprits või hari ning kas happe- või epokrunt. Muundur kindlasti.

Kunagi esimeste sammukestega alustatud teema:
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=2268

Kusagil seal liikmete projektide all vist ka kõikide masinate teemad.

Re: 9-5 ostuabi.

Postitatud: R Jaan 10, 2020 15:33
Postitas sigaelmar
Ma ikkagi kahtlustan, et sa oled mingeid hobiautosid restaureerinud, mida on siis viimased 15 aastat suurem osa ajast kuskil kuivas ja soojas garaažis hoitud. Need võibolla tõesti uuesti rooste ei lähe nii kiiresti.

Re: 9-5 ostuabi.

Postitatud: R Jaan 10, 2020 15:38
Postitas timutit
Mida oligi arvata .....

....see ei ole õige koht rääkimiseks ja üleüldse on see liiga palju läbijahutud teema.

Re: 9-5 ostuabi.

Postitatud: L Jaan 11, 2020 9:01
Postitas sigaelmar
13piisab kirjutas:
R Jaan 10, 2020 12:26
Siin ei ole õige koht. Ning aastatega on ka sellest jutustatud enam kui küll. Kokkuvõtvalt: IMHO pole suurt vahet, kas liivaprits või hari ning kas happe- või epokrunt. Muundur kindlasti.

Kunagi esimeste sammukestega alustatud teema:
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=2268

Kusagil seal liikmete projektide all vist ka kõikide masinate teemad.
Äkki moded löövad teema lahku kuna see siia autosse enam ei puutu. Aga liivapritsi ja harja suur vahe on selles, et harjaga sa "kraabid" roostepooridele metalli peale ja seal sees see ussitab edasi. Liivaprits on selles mõttes natuke parem.

Re: 9-5 ostuabi.

Postitatud: L Jaan 11, 2020 13:21
Postitas 13piisab
sigaelmar kirjutas:
R Jaan 10, 2020 15:33
Ma ikkagi kahtlustan, et sa oled mingeid hobiautosid restaureerinud, mida on siis viimased 15 aastat suurem osa ajast kuskil kuivas ja soojas garaažis hoitud. Need võibolla tõesti uuesti rooste ei lähe nii kiiresti.
Sorri, aga mida rohkem Sa "arvad", seda rohkem arusaamatut / päris-elust erinevat teooriat sünnib. Pole mõtet arvamistega jätkata - pane palun oma väidetele praktilised näited plus tehtu kirjeldused külge. Siis räägime mõlemad faktidena ja saame ehk aru, millel Su pinnarooste-teooriad põhinevad.

Ma ei saa nt aru, mis on "restaureerimis-maalritöö" või mis on sel vahet "pinnarooste kaotamise maalritööga". Spreivärvid ja "mäksin pahtli roostele" metoodikat ärme palun kummagi tööna käsitle - see on kas enese või kellegi muu petmine.
Muidu mu masinatest pole ükski kere ise liivapritsis käinud. Pinnarooste on kaotatud lihtsalt ketaslõikuri traatharjaga ja ei ussita seal midagi edasi. Näiteks sobib see mosu tagauks ja tagatiib:
- enne tegemist: http://teet.luarvik.org/v/kuidmosutumek ... d.jpg.html
- 2019a: http://teet.luarvik.org/v/kuidmosutumek ... 2.jpg.html
See masin sai valmis täpselt 6a tagasi ja on seisnud alati lageda taeva all lihtsalt kasvupinnase peal, v.a. üks talv, mille oli varju all. Vahepeal seisis 2..3a ühel kohal ja siis tekkis akendele-tihenditele lausa vetikas ja sammal.

...ja tõmbame selle "viidatud masinad seisavad köetud hästiventileeritud garaazhis" arvamisele (miks üldse hoiustamispinda kütta?!?) kriipsu peale. Need seisavad 80%+ ajast lageda taeva all. Viimased on 3a mõni mõnel talvel lihtsalt katuse all, enne seda seisid kõik ja alati lihtsalt väljas.

Re: 9-5 ostuabi.

Postitatud: L Jaan 11, 2020 14:30
Postitas timutit
Tuleb välja, et ikka saab siin midagi rääkida. Aga mitte selget juttu.

LAHE ....

Re: 9-5 ostuabi.

Postitatud: L Jaan 11, 2020 17:48
Postitas ARZT
See on nii eestlasele omane kohe kahelda kõiges :)

Re: 9-5 ostuabi.

Postitatud: P Jaan 12, 2020 0:00
Postitas timutit
ARZT kirjutas:
L Jaan 11, 2020 17:48
See on nii eestlasele omane kohe kahelda kõiges :)
Milles Sa kahtled? Ära kahtle .

Re: 9-5 ostuabi.

Postitatud: P Jaan 12, 2020 0:57
Postitas ARZT
Mina ei kahtlegi :)

Re: 9-5 ostuabi.

Postitatud: P Jaan 12, 2020 8:49
Postitas timutit
Lugu hakkab vägga kahtlaseks minema ....

Re: 9-5 ostuabi.

Postitatud: P Jaan 12, 2020 11:37
Postitas ARZT
Oleks viimane aeg need 2 teemat lahutada

Re: 9-5 ostuabi.

Postitatud: P Jaan 12, 2020 15:14
Postitas 9-5LPT
Ma panen selle teema üldse lukku, kes tunneb et soovib veel arutelu jätkata, võib uue teema teha!