Esimene Saab - ostuabi - manuaal - bensiin
-
- Postitusi: 2
- Liitunud: N Juun 04, 2020 1:28
- Asukoht: Tartu linn
- Auto:
Tere lugupeetud Saabientusiastid!
Ma soovin omale neljarattalist sõpra aga kuna olen üsna võhik, siis oleksid igasugused soovitused ja suunamised väga teretulnud.
See nimelt oleks üldse mu esimene päris oma auto.
Soovin bensiini ja manuaali, et oleks põnevam sõita.
Ise kuulutustes sobrades jäi see isend silma - https://www.auto24.ee/used/3365204
Meelib, et on bensiin, manuaal, aero.
Aga mida vilunumad silmad arvavad?
Ette tänades,
Marko
Ma soovin omale neljarattalist sõpra aga kuna olen üsna võhik, siis oleksid igasugused soovitused ja suunamised väga teretulnud.
See nimelt oleks üldse mu esimene päris oma auto.
Soovin bensiini ja manuaali, et oleks põnevam sõita.
Ise kuulutustes sobrades jäi see isend silma - https://www.auto24.ee/used/3365204
Meelib, et on bensiin, manuaal, aero.
Aga mida vilunumad silmad arvavad?
Ette tänades,
Marko
Esimeseks saabiks eriti kõva valik aga tähelepanu juhks SAI süsteemile selle masina puhul.Muidu on see masina combo väga hea aga tasub uudistada nii ajude vahele kui ka põhja alla .
PS piduritorud paagi kõrval tüüpviga.
PS piduritorud paagi kõrval tüüpviga.
17a vana Saab - oleks imelik, kui rooste ei kimbutaks. Uksed ja koopaääred üle vaadata, kui on alles alged, pääseb soodsamate kere- ja värvitöödega või oskuste korral ka ise tehtav edukalt. Kui on juba arenenud kaugemale, tasub mõelda kaua masinat pidada soovid ja kas on mõtet korralikult teha - hind ka muidugi kulukam. Kuuldavasti võib rooste ka amordipüstakutel end ilmutada. Kui pole huvi keretööde alla suuremat summat panna, tasub edasi vaadata.
9-3SS on hea auto, aga rohkete kapriisidega. Heas korras pakub palju rõõmu, aga tuleb ootamatusteks valmis olla. Kehvas korras pakub palju remondirõõmu ja teeb rahakoti maru kergeks. Soovitan sirvida foorumis teiste 9-3 omanike teemasid (oli mul endalgi sama mudeliaasta 9-3 kunagi).
Algusaasta mudeleid on üldiselt pigem vältida soovitatud, kuid peale 17 aastat on tõenäoliselt valdav osa tüüpvigu juba likvideeritud. Võimalike murekohtade nimekiri on pikk, kindlasti tasuks küsida hooldusajalugu koos kõikide arvetega, et veenduda kas ja millal on ketid, turbo ning elektroonikavidinad (süütelukk, CIM) vahetatud. Proovisõidul veenduda, et kõik ukselukud ja aknad elektriliselt toimivad, et mingeid kummalisi ah-pole-lihtsalt-viitsinud-korda-teha anomaaliaid ei esine, et raadiosüsteem toimib, sealhulgas et kõlarid teeks adekvaatset häält ja et maanteel 3. käiguga jalga sirgeks vajutades tahavaatepeeglisse suitsupilve ei teki. Muus osas nagu kasutatud auto ostmine ikka - tasub otsida vigu (sest neid kindlasti on), mille arvelt hiljem hinda tingida.
Konkreetne masin on ilus, kuid kui just pole ideaalne hooldusajalugu, on see liiga kallis ja hinnas peaks sisalduma tingimisruumi. Rootsi ajalugu tähendab kindlasti, et tasub põhja alla kiigata ja veenduda palju rooste seal tööd on teinud ning targem oleks ka kirjas olevat läbisõitu mitte pimesi uskuda.
Kohe kindlasti ei soovitaks võhikul ilma kontrollita osta - vist oli mingi koht Tartus olemas kus üks foorumikasutaja ka töötab? Las keegi targem täpsustab, mis kohaga tegu oli. Carringusse ära vii kui raha raisata ei taha, kuuldavasti ei ole nad selles asjas paremad kui VM Tallinnas, teisisõnu sama mis suvaline ülevaatuspunkt + ajust koodide lugemine.
9-3SS on hea auto, aga rohkete kapriisidega. Heas korras pakub palju rõõmu, aga tuleb ootamatusteks valmis olla. Kehvas korras pakub palju remondirõõmu ja teeb rahakoti maru kergeks. Soovitan sirvida foorumis teiste 9-3 omanike teemasid (oli mul endalgi sama mudeliaasta 9-3 kunagi).
Algusaasta mudeleid on üldiselt pigem vältida soovitatud, kuid peale 17 aastat on tõenäoliselt valdav osa tüüpvigu juba likvideeritud. Võimalike murekohtade nimekiri on pikk, kindlasti tasuks küsida hooldusajalugu koos kõikide arvetega, et veenduda kas ja millal on ketid, turbo ning elektroonikavidinad (süütelukk, CIM) vahetatud. Proovisõidul veenduda, et kõik ukselukud ja aknad elektriliselt toimivad, et mingeid kummalisi ah-pole-lihtsalt-viitsinud-korda-teha anomaaliaid ei esine, et raadiosüsteem toimib, sealhulgas et kõlarid teeks adekvaatset häält ja et maanteel 3. käiguga jalga sirgeks vajutades tahavaatepeeglisse suitsupilve ei teki. Muus osas nagu kasutatud auto ostmine ikka - tasub otsida vigu (sest neid kindlasti on), mille arvelt hiljem hinda tingida.
Konkreetne masin on ilus, kuid kui just pole ideaalne hooldusajalugu, on see liiga kallis ja hinnas peaks sisalduma tingimisruumi. Rootsi ajalugu tähendab kindlasti, et tasub põhja alla kiigata ja veenduda palju rooste seal tööd on teinud ning targem oleks ka kirjas olevat läbisõitu mitte pimesi uskuda.
Kohe kindlasti ei soovitaks võhikul ilma kontrollita osta - vist oli mingi koht Tartus olemas kus üks foorumikasutaja ka töötab? Las keegi targem täpsustab, mis kohaga tegu oli. Carringusse ära vii kui raha raisata ei taha, kuuldavasti ei ole nad selles asjas paremad kui VM Tallinnas, teisisõnu sama mis suvaline ülevaatuspunkt + ajust koodide lugemine.
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Piltide põhjal tundub täitsa hea valikuna.
Omasin ise 9-3 Aerot 6,5 aastat, see oli küll automaat, mis manuaaliga võrreldes on uskumatud 1,5 sekki 0-100 km/h aeglasem.
Kardetud lisaõhusüsteem (SAI) ei pruugi sellel enam olla, aga võib veel olla, kahjuks pole kapotialusest ühtegi pilti. Minu auto oli toodetud okt. 2003 ja sellel seda süsteemi enam peal polnud.
Ainus, mis oli kulumaterjal olid stabika kondid, mis kestsid keskeltläbi 15-20 tuh km, aga nende tükihind on ka vaid ca 12 euri. Muu veermik kestis väga hästi, auto sai müüdud läbisõiduga 236 tuh km ja sellel olid all veel originaalamordidki!
260 tuh läbisõidu juures tasub kuulata, kas kett võiks vajada vahetust või on juba vahetatud. Vahetuse kulu koos tööga võib olla ca 500-600 euri.
Enne ostu soovitan läni lugeda ka Autolehe kasutatud autode ülevaated https://www.autoleht.ee/uudised/uudised.php?uid=43967
Kui on korras auto, siis hind on minu meelest adekvaatne, enda MY2004 Aero müüsin käesoleva aasta märtsis 2,8k eest. Mingeid võiduka lõpuni läbiaetud "rändkarikaid" saaks muidugi juba ka 1500 eest.
Minu jaoks oli 9-3 kõige vastupidav auto senini omatud 5 auto seast.
Omasin ise 9-3 Aerot 6,5 aastat, see oli küll automaat, mis manuaaliga võrreldes on uskumatud 1,5 sekki 0-100 km/h aeglasem.
Kardetud lisaõhusüsteem (SAI) ei pruugi sellel enam olla, aga võib veel olla, kahjuks pole kapotialusest ühtegi pilti. Minu auto oli toodetud okt. 2003 ja sellel seda süsteemi enam peal polnud.
Ainus, mis oli kulumaterjal olid stabika kondid, mis kestsid keskeltläbi 15-20 tuh km, aga nende tükihind on ka vaid ca 12 euri. Muu veermik kestis väga hästi, auto sai müüdud läbisõiduga 236 tuh km ja sellel olid all veel originaalamordidki!
260 tuh läbisõidu juures tasub kuulata, kas kett võiks vajada vahetust või on juba vahetatud. Vahetuse kulu koos tööga võib olla ca 500-600 euri.
Enne ostu soovitan läni lugeda ka Autolehe kasutatud autode ülevaated https://www.autoleht.ee/uudised/uudised.php?uid=43967
Kui on korras auto, siis hind on minu meelest adekvaatne, enda MY2004 Aero müüsin käesoleva aasta märtsis 2,8k eest. Mingeid võiduka lõpuni läbiaetud "rändkarikaid" saaks muidugi juba ka 1500 eest.
Minu jaoks oli 9-3 kõige vastupidav auto senini omatud 5 auto seast.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Jah tõsi ta on - hind on väga subjektiivne teema ja pole tegelikult kellegi teise asi peale ostja ja müüja.
Nii odavamas kui kallimas otsas on tegu ikkagi odava autoga ja see, kas maksta 500eur rohkem või vähem suures pildis mingit rolli ei mängi. Pigem on küsimus võimalikus (nii rahalises kui ajalises) järelmaksus kulukate remontide näol, mis tasuks maksimaalselt välja selgitada enne ostu.
Ise olin ka oma 9-3ga väga rahul ja manuaal Aero on kindlasti sõidurõõmu pakkuv valik.
Nii odavamas kui kallimas otsas on tegu ikkagi odava autoga ja see, kas maksta 500eur rohkem või vähem suures pildis mingit rolli ei mängi. Pigem on küsimus võimalikus (nii rahalises kui ajalises) järelmaksus kulukate remontide näol, mis tasuks maksimaalselt välja selgitada enne ostu.
Ise olin ka oma 9-3ga väga rahul ja manuaal Aero on kindlasti sõidurõõmu pakkuv valik.
-
- Postitusi: 2
- Liitunud: N Juun 04, 2020 1:28
- Asukoht: Tartu linn
- Auto:
Need jutud, et Saabi omanikud on väga lahe ja abivalmis rahvas, vastab ikka tõele - tänan väga kõiki konstruktiivsete kommentaaride eest. Ja kui kellelgi on veel mõtteid siis loen neid suure rõõmuga.
Ja tõesti suureks abiks oleks ka see kui keegi teab kelle juures Tartus oleks võimalik adekvaatset ostueelset kontrolli teostada.
Marko
Ja tõesti suureks abiks oleks ka see kui keegi teab kelle juures Tartus oleks võimalik adekvaatset ostueelset kontrolli teostada.
Marko
Läbisõitu on Rootsis juba manipuleeritud, aga ainult ca 50k, praegune võiks sinna 300 alguse kanti olla reaalselt. Muus osas äge värv, kuluta see 50.- ja lase ostueelne kontroll teha kasvōi carstopis ja kui leitud vigade ja hinna osas kokkuleppele saate, siis miks mitte.
Rootsi autosid saad car.info lehelt kontrollida vin koodi alusel.
Rootsi autosid saad car.info lehelt kontrollida vin koodi alusel.
Kogenud Aeronaut.
Kui mõned tüüpvead välja arvata, siis soovitan vaadata ka diisli poole. Kahe turboga versioon on muidu päris lollikindel (välja arvatud õlivõtturi tihend) ja liigub ka üpris reipalt. Minu 6k atm kastiga TTiD on vähemalt sama kiire kui 5k atm kastiga 2.0T Samas kütusekulu on tunduvalt väiksem pikka maanteed lastes.
-
- Postitusi: 431
- Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
- Asukoht: Haapsalu
- Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.
Kahe turboga diisel liigub kindlasti väga hästi-Aga ma siiski ei soovitaks esimese auto ostul diislit,kui just pikad maantesõidud pole igapäevased või kui kütus ei tule odavalt
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
See päris huvitav väljakutse kui panna rajale nt 129 kw ja 132 kw tomatkastidega autod .Isiklikult arvan ikkagi et bens on teravam.Võiks teha prooviMarko647 kirjutas: ↑N Juun 04, 2020 12:52Kui mõned tüüpvead välja arvata, siis soovitan vaadata ka diisli poole. Kahe turboga versioon on muidu päris lollikindel (välja arvatud õlivõtturi tihend) ja liigub ka üpris reipalt. Minu 6k atm kastiga TTiD on vähemalt sama kiire kui 5k atm kastiga 2.0T Samas kütusekulu on tunduvalt väiksem pikka maanteed lastes.
-
- Postitusi: 319
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast
Minu äia sarnase aastakäigu 9-3l (automaat ja mitte aero) on olnud raadioga jamasid - kindalaeka taga on mingi võimendi või midagi, mille jahutus pole piisav ja kipub katki minema. Kallis jupp ei ole, aga tülikas. Automaatkastide 0-100 kiirendus kannatab eelkõige kohalt mineku pärast. Vähemalt need vanemad 4k ja 5k kastid piiravad üsna usinalt esimese käigu jõudu, mis ratastesse läheb. 50-100 on vahe kindlasti väiksem.
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Kisub offtopicuks, aga et teemaalgatajal ei tekiks väärarusaamu siiski kirjutan siia vastuseks. Tundub et sa räägid erinevalt teemaalgataja postituses toodud 9-3 SS-st eelneva põlvkonna 9-3 OG-st. SS/SC mudelil ei ole kindalaeka taga võimendit, sel Aerol on võimendi juhiistme all ning teine pagasiruumis. Lisaks on selle põlvkonna 9-3 peal 5- ja 6- käigulised automaatkastid, neljakäigulist neil enam ei kohta. Teemaalgataja lingis toodud auto on pealegi manuaal.kroom kirjutas: ↑R Juun 05, 2020 8:35Minu äia sarnase aastakäigu 9-3l (automaat ja mitte aero) on olnud raadioga jamasid - kindalaeka taga on mingi võimendi või midagi, mille jahutus pole piisav ja kipub katki minema. Kallis jupp ei ole, aga tülikas. Automaatkastide 0-100 kiirendus kannatab eelkõige kohalt mineku pärast. Vähemalt need vanemad 4k ja 5k kastid piiravad üsna usinalt esimese käigu jõudu, mis ratastesse läheb. 50-100 on vahe kindlasti väiksem.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Vabandan OT eest, aga teeme ära
Myke kirjutas: ↑R Juun 05, 2020 6:16See päris huvitav väljakutse kui panna rajale nt 129 kw ja 132 kw tomatkastidega autod .Isiklikult arvan ikkagi et bens on teravam.Võiks teha prooviMarko647 kirjutas: ↑N Juun 04, 2020 12:52Kui mõned tüüpvead välja arvata, siis soovitan vaadata ka diisli poole. Kahe turboga versioon on muidu päris lollikindel (välja arvatud õlivõtturi tihend) ja liigub ka üpris reipalt. Minu 6k atm kastiga TTiD on vähemalt sama kiire kui 5k atm kastiga 2.0T Samas kütusekulu on tunduvalt väiksem pikka maanteed lastes.
Kõlab nagu event
Marko647 kirjutas: ↑R Juun 05, 2020 22:40Vabandan OT eest, aga teeme ära
Myke kirjutas: ↑R Juun 05, 2020 6:16See päris huvitav väljakutse kui panna rajale nt 129 kw ja 132 kw tomatkastidega autod .Isiklikult arvan ikkagi et bens on teravam.Võiks teha prooviMarko647 kirjutas: ↑N Juun 04, 2020 12:52Kui mõned tüüpvead välja arvata, siis soovitan vaadata ka diisli poole. Kahe turboga versioon on muidu päris lollikindel (välja arvatud õlivõtturi tihend) ja liigub ka üpris reipalt. Minu 6k atm kastiga TTiD on vähemalt sama kiire kui 5k atm kastiga 2.0T Samas kütusekulu on tunduvalt väiksem pikka maanteed lastes.
Everyday Regular SAAB guy!
-
- Postitusi: 319
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast
Mäletasin valesti jah... Kindalaekas on hoopis salongi ventilaatori kontroller, mis on tal samaealisel 9-3l mitu korda otsad andnud. Ja kui see juhtub, jääb ventilaator tööle ja käiab aku tühjaks, kui õigel ajal jaole ei saa. Selle eluiga pidavat pikendama, kui salongiõhu filtrit pigem varem kui hiljem vahetad.skyline kirjutas: ↑R Juun 05, 2020 9:17Kisub offtopicuks, aga et teemaalgatajal ei tekiks väärarusaamu siiski kirjutan siia vastuseks. Tundub et sa räägid erinevalt teemaalgataja postituses toodud 9-3 SS-st eelneva põlvkonna 9-3 OG-st. SS/SC mudelil ei ole kindalaeka taga võimendit, sel Aerol on võimendi juhiistme all ning teine pagasiruumis. Lisaks on selle põlvkonna 9-3 peal 5- ja 6- käigulised automaatkastid, neljakäigulist neil enam ei kohta. Teemaalgataja lingis toodud auto on pealegi manuaal.kroom kirjutas: ↑R Juun 05, 2020 8:35Minu äia sarnase aastakäigu 9-3l (automaat ja mitte aero) on olnud raadioga jamasid - kindalaeka taga on mingi võimendi või midagi, mille jahutus pole piisav ja kipub katki minema. Kallis jupp ei ole, aga tülikas. Automaatkastide 0-100 kiirendus kannatab eelkõige kohalt mineku pärast. Vähemalt need vanemad 4k ja 5k kastid piiravad üsna usinalt esimese käigu jõudu, mis ratastesse läheb. 50-100 on vahe kindlasti väiksem.