9-3 ja 9-5 wagonite võrdlus

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Vasta
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#1

E Juul 23, 2007 17:17

tere,

8 aaastat 900 NG-d peetud ja tahaks uuema ning ruumikama vastu vahetada. Peaks olema kindlasti vagun, aga kumb? Kui suur vahe neil ruumikuse mõttes on? Lapsevankrite ja surfilaudadega katseid teha oleks ka huvitav aga alustaks kuivadest numbritest. Kust leiaks võrreldavad andmed?

Lapsed on väikesed ja mahuvad tagaistmele ära ikka, kaubaruumi saab paar korda aastas puhkusele sõites ka järelkäru või katuseboksiga suurendada. 9-3 vagun on minu arvates väljastpoolt kenam kui 9-5 aga äkki on 9-5-l mingid varjatud võlud, millest ma teadlik ei ole?

9-3 wagoni kohta on mul üks 2006 TM võrdlustest, kus testijad kurtsid kõikvõimalike naginate-kolinate üle. Saab sai siiski 2-3 koha testis. Kas 9-5 kohta ka midagi sarnast on kirjutatud?

AndresV
eston21
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto: 9-3ss aero

#2

E Juul 23, 2007 18:06

qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#3

E Juul 23, 2007 21:37

Kui Sa oled harjunud NG suure ja kõrge pagasnikuga (mu meelest perele väga sobiv), siis nii 9-3 SC ja SS võivad tunduda üsna suure pettumusena. Ja kui lõpuni aus olla, siis kõikide universaalide pagasniku kattealuse osa kõrgus on sedaanidega võrreldes häbematult väike. Samas 9-5 sedaani Emmaljunga klassikalist suvekäru sisse ei topi. Pagasniku servad jäävad vastikult ette.

Ka mulle meeldib 9-3 SC, väga meeldib. Kui tegemist ainult linnaautoga ja kaubakogus ei ületa poest nädalavaruks ostetavat - sobib väga hästi. Kui on vähegi põhjust sattuda maale ja perega linnasõidust pikemaid otsi ette võtta, on 9-5 peajagu (et mitte öelda mitme pea jagu) üle. Ja kui on põhjust sattuda tihti kruusakatele, tuleks kindlasti mõelda 9-5 Aero peale. Lisaks mõningatele tehnilistele nüansidele, osutus Aero väga kruusateedekõlbulikuks sel suvel.
Universaalkere on selline vastakaid tundeid tekitav. Kord ei saa ma aru miks ma sellise kirstuga sõidan ja seejärel oi kurat, mida ma ilma universaalita oleks teinud!!! Ilmselt ei pane tavaliselt tähelegi kuivõrd praktilisem universaalkere pere-, matka- ja kaubaautona on.
Tehnilised apsakad on omaette teema. Tundub et tegelikult on neid nii 9-3 kui 9-5-l siiski ühepalju.

OT: Ja niikaua kui tegemist on pereautoga, ei ole ma nõus nahksisut mingil tingimusel loobuma!

EDIT: Aga Saab 9000 sedaani pagasniku vastu ei saa ükski universaal! Jah, istmed ei käi alla aga mahtu ja eriti põrandapinda on ropult.
wyxx
Postitusi: 230
Liitunud: R Sept 08, 2006 15:58
Asukoht:
Auto:

#4

T Juul 24, 2007 9:50

Õnneks on aerol peal ka mõnus mootor, mis seda "kirstu" jõudsalt edasi veab, vajadusel SAAB tekitada korraliku sportliikuri tunde. Juhil ning kõrvalistujal on 9-5-s ülimugav, küll aga on pere kurtnud väikest vajakajäämist tagumiste istmete ruumijaotuses. Eks on süüdi ka minu 194 cm kehapikkus ning võimalikult taha lükatud juhiiste.

Samas 9-3 lihtsalt on seest tiba väikesem.
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#5

T Juul 24, 2007 17:42

tänan linkide eest,

käisin vaatamas-proovimas ja tõepoolest, 9-3 kombi ei ole üldse me praegusest autost suurem. Surfilauad mahuksid küll paremini ära ,kui praegu, sest pole seda "palki" keset salongi, mille sees NG tagaturvavööd peidus on aga ka minu 193 cm juures minu taha enam täiskasvanu ei mahu :(. Universaal on ainuke võimalus, ei viitsi enam toppida luukpärasse kaht surfilauda koos muu kolaga. (Katusele siduda ka igapäevaselt ei taha sest see eeldaks raame, mis tekitavad müra.)

Kas Aero on varustustase või mis? Ma siiani oletasin, et see on parim/suurim mootor + hea varustus aga müügikuulutusi uurides leiab ka 2,3T Aerosid... Siiras küsimus - miks peaks 9-5 just Aero olema? Rootslaste müügikuulutustes tundus, et ~150k SEK eest saaks kas '04-'05 2,3t vector-i või '02 Aero...

Kas nahksisuga pole seda muret et suvel seistes läheb palavaks ja talvel on algul kole külm? Naha-tekstiili kombinatsioon Vector variandil näeb hea välja...

uute saabide salongimaterjalid valmistasid küll pettumuse :(. Nii 9-3 kui 9-5 uste ülaosas on mingi eriti nigela välimuse ja olekuga plast. Koputades kobiseb nagu hunnik õnnetust. NG-l on seal (ja mujal) väga viisakas materjal...

edit: just veendusin, et paar aastat vanadel 9-5-tel on seal seesama hea ja pehme materjal, ju siis viimase uuendusega leiti koht, kust kokku hoida. Kurb :(
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14300
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

T Juul 24, 2007 17:46

Aerol on pisut pisem võimalus oma turbo sodiks lasta..;) See mitsu seal kannatab pisut jõhkramat käitumist, kui teiste mudelite küljes olev Garrett. See muidugi ei tähenda, et võiks ilma hoolduseta sõita. Karterituulutuskit tuleb nagunii paigaldada, kui seda veel pole. Lisaks jäigem-madalam-sportlikum, suuremad pidurid/veljed, teised istmed, bodykit jms.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#7

T Juul 24, 2007 18:45

Katuseraamide poolt tekitatav müra on juriidilises plaanis tõesti olemas. Kes otsib, see leiab. Katuseraam + 2 jalgratast mingit häirivat mürafooni ei tekita. See foon on kahtlemata olemas, aga mitte häiriv. Palju häirivam on erinevate ka kvaliteetrehvide tekitatav müra. Täna läksid aerole alla turul saada olevad pea kõige odavamad - Matadorid. Ei teadnudki et Aeros on võimalik sõidu ajal muusika nüanse kuulda.

Uitmõtteid Aero teemadel. max varustusega autot on alati lihtsam pärastpool müüa, (ilmselt ka täiesti plank autot). Et saab 9-5 mootor on pigem kapriisne, siis aero oma mitsu turboga vähendab mõningaid ebameeldivaid ja ka reaalseid riske. Ketiteema jääb nii või teisiti alles, ei päästa ka karterituulutuse kit. 200000 km lagi. Madaldatud ja jäigem vedrustus suurendab stabiilsust. Sai mõningate tavavedrustusega mitte saabidega sõidetud suvel, teemuhud müristasid sama ebameeldivalt, lisaks autod hõljusid (ohutus kriitilistes situatsioonid on küsitav). Alla aero võimsuse puhul oleks mõtekas võtta juba diisel, kuna funni väiksema bensuka võimsuse puhul niikuinii ei ole, las olla vähemalt ökonoomsus. Aero on ökonoomsem kui 2,3 FPT (Garretti turbo).

Nahksisust: Jah loomulikult on nahksisu pisut külmem talvel ja kuumem suvel. Aga ainult pisut, jällegi juriidilises plaanis. Isegi toonimata aero klaas vähendab üsna kõvasti UV-d. Vahet pole kas tekstiil, blüüž või nahk. Kõik lähevad kuumaks ja külmaks - loodusjõud... Nahk on väga palju praktilisem ja mugavam. Seda siis minu erapooliku arvamuse põhjal. Naha väga suur puudus - nahk tahab korralikku hooldust, st. spetskeemiat.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14300
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

T Juul 24, 2007 18:51

Algselt postitas: qdwin
Naha väga suur puudus - nahk tahab korralikku hooldust, st. spetskeemiat.
plaah.. 20 minutit aegajalt sellele kulutada? eriti palju rohkem salongi ülekäimisele nahapuhastusvahendiga ei kulu.

Külma vastu talvel aitab istmesoojendus, hele sisu on suvel pisut "jahedam"
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#9

N Juul 26, 2007 10:44

Algselt postitas: qdwin
Katuseraamide poolt tekitatav müra on juriidilises plaanis tõesti olemas. Kes otsib, see leiab. Katuseraam + 2 jalgratast mingit häirivat mürafooni ei tekita. See foon on kahtlemata olemas, aga mitte häiriv. Palju häirivam on erinevate ka kvaliteetrehvide tekitatav müra.

Maitseasi ilmselt. Ju siis on mulle seni vaiksed rehvid juhtunud. Samas isegi tühjad (Thule) raamid NG katusel teevad häirivat susinat. Isegi kinnise luugiga :(.

Algselt postitas: qdwin
Nahk on väga palju praktilisem ja mugavam. Seda siis minu erapooliku arvamuse põhjal. Naha väga suur puudus - nahk tahab korralikku hooldust, st. spetskeemiat.

kui tihti hooldad nahka ja kui kaua aega läheb?
Vasta