andke nõu saabi ostuks :)

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#1

T Jaan 11, 2005 20:11

Tekkis selline mõte, tooks kevade poole soomemaalt endale saab 900 classicu. Tahaks vabalthingava mootroriga ja 2 ukselist.
Hinnaklass oleks alla 1000 euro.
On selle raha eest mõtet sealt midagi ära tassida? Mida ostes vaadata? Soomes peaks nende autode kered vähe paremas korras olema kui eestis sest seal ju teid ei soolatata või kuidas?

Kui see auto ostetud siis mida kohe tasuks vahetada (endal oli selline mõttekäik: mootoririhm(on saabi mootor ikka rihmaga?), genekarihm, õlid/filtrid)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14294
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

T Jaan 11, 2005 20:51

Vat ei ole rihmaga. Ketiga on. Õlid-filtrid tuleks kindlasti vahetada, kui just ei leia sellist isendit, millel ajalugu paberil ja just hiljuti vahetatud (väike võimalus). Generihm, see on pealt näha kas on vaja vahetada või ei. Ta küll ei maksa eriti palju, südamerahustuseks võib vahetada. Uuematel on topeltrihmad. Kontrolli sillapulgad üle, mootori võiks ka üle käia, CO jms. Kui kere on korras siis kalla paak täis ja anna tuld.
Selle raha eest võib saada üsna korraliku kui juhtub aga võib ka pärast igast üllatusi sattuda. Roostealtid on nad üldiselt kõik, mis sinna hinnaklassi mahuvad. Koopaservad, kapoti sisemine serv, pagassiluugi serv ja numbritulede ümbrus (sa ju tahtsid 2 mitte 3 ukselist). Uste alumine serv on pea kõigil roostes. Mul on kodus üks 84 aasta ront, sealt on ilusti näha, kuhu rooste tekib (lugesin üles just).
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#3

T Jaan 11, 2005 20:59

palju selle mootoriketi eluiga kilomeetrites on?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14294
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#4

T Jaan 11, 2005 21:30

Oleneb ilmselt omanikust või omanikest. Idee poolest peaks teda korraliselt mingil hetkel vahetama. Mu vanal autol vahetati miski 380 tuhande peal. Remondimees kirus maapõhja, väites, et seda kuradi mootorit pole keegi kunagi lahti teinud. Võibolla polnudki. Hakkab häält tegema, ketilagin on kuulda lõpuks. Aga üsna pika ressursiga on nad küll. Ilma turbota masina peal ilmselt kestab kauem ka..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#5

K Jaan 12, 2005 1:51

ahjaa
kuidas üleüldse see soome registrist eesti registrisse vormistamine käib?
palju need riigilõivud kokku tulevad?
ma ise mõtlen, et kui auto osta, oleks kaval vist soome registrisse alguses jätta,
eestisse sõita ja alles siis soome registrist kustutada
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#6

K Jaan 12, 2005 8:28

somm on kõva soolataja

kui , siis ainult põhjasoomest, seal ei soolatata

mõttekam ehk rootsi poole vaadata, seal valikut rohkem, minu meelest on rootsi kah soolataja, aga jälle nagu soomeski, mitte põhjapool

blocket´i saabid

arvesta sellega, et kui kere väljastpoolt roostet näitab, siis suure tõenäosusega on terves keres juba uss sees - koopaservad, uste alaservad, kapoti esiserv, kapoti küljed, koobaste ja tiibade yhendused (seestpoolt hakkab pihta), õõtsade kinnitused - need kõik on nähtavatest kohtadest kriitilised

muu on üldiselt poogen, kui autut on hästi hoitud, 5-käigulise kasti puhul tasub käike katsetada, see võib kapriise näidata

2/3 ukselistel uksehinged hakkavad loksuma, seda saab ravida

kui autu on enne 1988(vana tüübi sild ja pidur, kässakas esiotsa peale), kontrolli kindlasti pidureid - sõida aeglaselt edasi, pidurda , nii teed piduritele "reseti". Siis tagumine sisse ja pidurda samamoodi. Kui nüüd tagurdades esimesed pidrad tegid korraliku kolksu, saad kohe hakata hinnas alla kauplema - sadulad kutud
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14294
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

K Jaan 12, 2005 8:46

Algselt postitas: part
õõtsade kinnitused - need on nähtavatest kohtadest kriitilised

Tagumiste stabikavarraste kinnitused ka tegelt.

2/3 ukselistel uksehinged hakkavad loksuma, seda saab ravida

Vahetusega?? See suur uks venitab selle hinge suht ära, ega seal mõistlikku praavitamist vist pole.
kui autu on enne 1988(vana tüübi sild ja pidur, kässakas esiotsa peale), kontrolli kindlasti pidureid

See jäi kahe silma vahele jah. Ise asjaga nii harjunud, et ei tule meeldegi..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 567
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#8

K Jaan 12, 2005 8:50

tähendab. Kui suomemaalt auto tuua, siis võid olla enam-vähem kindel, et asi näeb fantastiline välja, kuid taustal on asju lapitud metallvõrgu, makrofleksi ja betooniga (nali naljaks, olen ise näinud). Veermik ja mootoriosa on reeglina suomemaalt toodud autol palju rohkem korras kui lääne-euroopast toodud autol, kuna soomes puuduvad kiirteed mida mööda autoga tappa 400 kmh. Samuti on põdrad suht usinad auto hooldajad ja teed on korras.

Aga teid soolatatakse seal jah üsna usinalt, ehk siis soovitaks ikka rohkem rõhku panna kere kontrollile, et ei tuleks makrofleksiüllatusi.

Pardi soovitustele veel lisaks, et ära unusta kontrollida esimeste õõtshoobade kinnitusi, eriti kui auto on toodetud enne 86. aastat. Kuna esimeste õõtshoobade kinnituste kere küljest lahti murdumine on klassiku tüüpviga (eriti vanemate, ma olen ise praktiliselt kõigil neid lappinud), siis tasub tähelepanu pöörata.

Samuti poolteljed. Tagurpidi käik sisse, rool ühele ja teisele poole välja keerata ja siis sõita. Kui ragiseb siis on kurb.

Nii mida veel. Käiguvahtusel on miski kummimuhv kasti ja ülejäänud hoovastiku vahepeal. See võib ka natukse hapu olla, eriti see tift millega ta hoovastiku küljes kinni on. Kontrollida saad nii, et tõstad kapoti üles, lased kellegil käigukangi vaba peal paremale ja vasakule loksutada ja siis vaatad, kuidas see toru käitub muhvi ees ja taga. Kui toru 'pöörab' ennast mõlemal pool muhvi täpselt sünkroonis käigukangi liigutamisega, siis on see korras, kui paistab lõtk olevat, siis võib tekkida kahtlusi, et see tift seal on loksund juba pikemat aega, mis omakorda tähendab seda, et käigukast on nö. ümber freesitud käitumaks vastavalt sellele lõtkule. Mis võib tähendada seda, et kui see muhviosa korda teha, ei lähe käigud sisse enam, või lendab kast. Mõlemad stsenaariumid on omast kogemusest läbi elatud.

Et asi lõbusaks ajada, siis võiks veel vaadata väntvõlli otsas olevat rihmaratast. Kuna see elab ka miskit sorti kummimuhvi otsas, siis vaadata, kas laperdab või ei. Kui laperdab, siis võib olla oht, et kutt jookseb selle muhvi pealt maha ja siis ei ole eriti õnnelik situatsioon. Parem stsenaarium on see, et audul kaob jahutus ja aku laadimine lihtsalt ära (kuna genekas ja veepump jooksevad selle rihma peal), kehvem stsenaarium on see, et see rihmaratas tuleb kusagilt äärmise ebameeldiva koha pealt läbi kere :) Samuti üle elatud variant. Parem stsenaarium siis.

Mida vahetada. Loomulikult kõik mahlad, siis tead vähemalt kindlalt, mis seal sees on, ülejäänud siis vastavalt vaatlusele mis läbi on :)

Kui auto ostad, siis too kohe eesti registrisse üle, sest ülevaatused jms on Soomes oluliselt kallimad, samuti pääsed igast muudest nõmedatest maksudest mis Soomes on. Lõivud peaksid ARK kodulehel üleval olema minuteada. Ära pead raudselt maksma aktsiisi, mis on seotud auto vanuse ja litraazhiga, samuti 18% käibemaksu.

Praeguseks aitab. Muidu ehmatan noormehe ära ja ei tahagi head autut osta äkki :)
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#9

K Jaan 12, 2005 8:51

Trionic on harinud, et 2/3 ukseliste hingi saab 4/5 ukseliste tükkidega paigata, vajalik eelnev läbipuurimine. stabikavarda kohta kaldun arvama , et enne mingi 1989-1990 vms olid stabikavardad aind turbodel. tagasillal on jah mingi põiki ruumiline diagonaalvarras, a see pole päris stabikavarras. Cyber, sinu 4D T-l peaks olema ehtsad stabikavardad all mõlemas otsas.

a cyber, sa paned kolksuga piduritega ja midagi hullu ei juhtu? lihtsalt et tobe kolks mis hiljem isegi enam kõrvu ei jää? ma ise arvan kah et kolksuga annaks sõita aastaid, lihtsalt vastik on et ta pagan kolksub seal all, samas - lõtk vist ajab klotsid kiiluks
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#10

K Jaan 12, 2005 9:01

lõivud on ARK-i lehel üleval jah. eelmise aasta kevadel maksis regamine 1000 eeku, numbrimärgi väljastamine 600 eeku, ingliskeelne tõend Rootsi ARK-ile et auto on ümberregatud Eestisse 85 eeku. seoses Eesti liitumisega EL-ga kadus aktsiis/käibekas juba eelmise aasta mais. muid kulutusi formaalsuste peale ei tohiks olla.
Algselt postitas: miku
Lõivud peaksid ARK kodulehel üleval olema minuteada. Ära pead raudselt maksma aktsiisi, mis on seotud auto vanuse ja litraazhiga, samuti 18% käibemaksu.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14294
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

K Jaan 12, 2005 9:41

Algselt postitas: part
trionic on harinud, et 2/3 ukseliste hingi saab 4/5 ukseliste tükkidega paigata, vajalik eelnev läbipuurimine.

Kas see liigne keemia pole?? Teha annab kindlasti aga kui kaua see kestab.
stabikavarda kohta kaldun arvama , et enne mingi 1989-1990 vms olid stabikavardad aind turbodel. tagasillal on jah mingi põiki ruumiline diagonaalvarras, a see pole päris stabikavarras. Sinu 4D T-l peaks olema ehtsad stabikavardad all mõlemas otsas.

See diagonaal kinnitub sama koha peale. Katki oli kinnitus mu 84 rondil ka. T ilmselt tahab ka keevitust saada varsti.
a cyber, sa paned kolksuga piduritega ja midagi hullu ei juhtu? lihtsalt et tobe kolks mis hiljem isegi enam kõrvu ei jää? ma ise arvan kah et kolksuga annaks sõita aastaid, lihtsalt vastik on et ta raibe kolksub seal all

Ei juhtu jah midagi seni kuni pidurdab. Sa ei taha teada miuke kolin mul seal all on hetkel. Ühe poole raam koliseb igas augus. Aga kuna hetkel pidurdab ja uuesti ülekeevitamine on mõttetu, siis sõidan seni kuni enam ei pidurda või jõuab kätte see hetk kui mul on raha ja ma vahetan need supportid ära. Kahe taastamise raha (kord aastas vähemalt) = uued supportid, mis kestavad jupp aega kauem kui 2 aastat.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#12

K Jaan 12, 2005 20:16

http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php/Saab+900+COUPE/id=104640

see näeb ilus välja, minuarust. mine vaata, kuigi hind on üle 1000 euro.
mul hakkas suu vett jooksma igatahes.
Nimevahetus vl -> Veiko
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#13

K Jaan 12, 2005 20:57

minu arvates on see auto oma aastaarvu kohta natuke liiga kallis
aga no samas ehk on jälle nii heas korras.
teab keegi rääkida sellest masinast midagi?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14294
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#14

K Jaan 12, 2005 21:04

Seda on ka siin üritatud müüa, link. Ja siin on ka kusagil sellest autost juttu. Hind on praeguseks alghinnast 5k alla kukkunud.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#15

K Jaan 12, 2005 21:16

ahjaa: mis soome teede soolatamisesse puutub, siis küsisin just sellepärast, et viimastel paaril aastal, olen talvel soome sattudes näinud seal graniitliiva kasutatavat
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#16

K Jaan 12, 2005 22:30

Sellise rondi peale suu vett jooksma?! Ma saaks aru, kui pisar tuleb silma juba omanikuna aga ... Eriti veel sellise õudsa välimusega saani peale. Oi autopeded :)
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#17

N Jaan 13, 2005 9:17

Arno ütle nüüd ausalt kas sa oled peene humoori ja satiiriga mees või oled mingi vähe teistmoodi mees?

Stennadile:

minu silmaklappidega varustatud klassikuhaige pilgu läbi on see autu peaaegu seda hinda väärt (mina nt enda 1987 kupee ostsin 13K-ga, nyydseks olen kokku ta peale kulutanud peaaegu 24K, kusjuures autu on karaasis pilbasteks täitsa, täiesti koomaseisundis, modra kakun kah maha, hetkel käib originaalmastiksiga positsioonisõda).
Sellel ilusal mustal 2D-l on ka punane nahksisu (juhiiste on lõhki - eelmine omanik olla kuu aega kapsasuppi ja konservube söönud), siis on tal ka trippidega tagaaknad (seda võiks nimetada lisaks, kuna kõigil ei olnud), aastaarv on küll vana... mine vaata üle,tee tark nägu, pane piip ette ja katseta pidurikolksu, inspekteeri mootori leemetamist. Peamine on ikkagi kere seisukord, muust saab alati asja. Ütle neile, et 15K, siis võtad, ütle kindlasti ka, et klapisääretihendid on läbi;););)

muide selle saad miljoniga hiljem usasse müüa, sest sinna sellist 2D ei tehtud

zaad za aru meez - meid klassikumehi hakkab kuidagi väheks jääma, peame oma ridasid täiendama

tee see kõks ära noh,väike kiremõrv noh.
klassik on hea autu, annab nii sõidumõnu kui ka leiba mehaanikutele, kõige peale on mõeldud
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14294
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#18

N Jaan 13, 2005 9:20

Arno, ilu on vaataja silmades. Ja ei ole teiste asi seda maha teha. Mul on omal 2 sellist, üks identne ja teine 4D variant. Mulle tõesti tundub see auto ilusana. Sel on isikupära, erinevus hallist massist. Sinu sõnavõtud teemaksoleva automargi pihta panevad mind sügavalt kahtlema kas sa oled ikka õige auto endale valinud. Äkki peaksid omale mõne mainstream ratastega kasti muretsema ja lõpetama selle oigamise.
Ja palun ärge nüüd hakake siia suurt fleimi tekitama eks..:) Kui inimene arvab nii, siis las arvab, pole meie asi teda ümber teha.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#19

N Jaan 13, 2005 9:56

mulle meeldib, sest kere on sile ja värv on ilus ja see punane nahksisu on ka vastupandamatu. Isegi kui juhiiste narmendab siis on võimalik seda iluravida. miskipärast on selline tunne, et on ka muus osas täiesti sõitev. see on lihtsalt sisetunne. siiamaani pole see veel petnud.
chill arno...
oma 9000-e ostsin ka sellepärast et armusin ära ja lihtsalt meeldis. kuigi paar väikest mõlki oli ja esisillapukse oli vaja vahetada ja kliima ei jahuta siiamaani. 6 kuud hiljem olen ikka väga rahul.
eelmine auto oli ka väga hea, 6 a sõitsin ja ostsin jälle sisetunde põhjal.
Nimevahetus vl -> Veiko
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#20

N Jaan 13, 2005 10:10

kuulge kas see navyblue 2D (kitsa peaga, strömpaga ja vana ninaga), mis belgiast toodi ja oli müügis, algselt mingi 16K, kas see on omaniku leidnud, teab keegi? See tundus kah enam vähem...
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#21

N Jaan 13, 2005 11:04

Part'le ja Cyberile...

Mul sõber mõtles, et ostaks ka SAAbi aga tekkis probleem. Naine arvas seepeale, et kas tema või ... Ta eelmine mees olla ka vana 99 (või oli tõesti juba 900 isegi) sõinud. Seda siis sissejuhatuseks.

Mis puutub ilu, siis see on tõesti erinev. Mõnele meeldib näiteks vana sidrun 2CV, viimati oli BRC aga hoopis Jaguar XJS12 müügis. Või disainilt hoopis oleks kena mõni vanem Vantage. Mis puutub vanemaid 900 Saabi mudeleid, siis nina ja kere oleks nagu OK aga tagaosa disainimisel oleks IMHO aeg, raha või ideed otsa saanud. Lõppes lihtsalt ära ja kõik. See muide on ka paljude teiste masinate viga.

Kodus aga öeldi küll aasta 2002 suvel, et kui SAAB siis 9000. Muud variandid ei tulnud kõne alla peale 9-5. Tolle pidamiseks peaks aga palk olema ikka kõvasti parem.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#22

N Jaan 13, 2005 11:19

ilmselt tuleb siinkohal mängu ka diagnoosi sügavusaste - raskelt arenenud saabismi puhul ei tule "naise ja pere arvamus" kõne allagi ja Saab ostetakse ikka endale, mitte naisele, lapsele või koerale. on ennegi juhtunud, et Saab vs pere valiku puhul on alla jäänud viimane... tagajärgedest ei ole mõtet rääkima hakata, eks igaüks meist teab omast kogemusest isegi ;)
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#23

N Jaan 13, 2005 11:22

Mnjah.. Arno. offtopic küll, aga ei saa mitte vaiki olla.
Esiteks, oma sõbrale võid sa õlapeale patsutada ja ohkega talle mõnda uut ja paremat naist leida.

Minu teinepool algselt hädaldas ka koleda rootsi auto koha pealt:P.. eriti peale buicki. Aga. nüüd on probleem sellega, et praeguse cd'ga sõidab ta tihkemini kui mina ja on väga sillas autost.. ja ilmselt tulebki mul igapäevasõitudeks üks saab veel juurde muretseda :(
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 567
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#24

N Jaan 13, 2005 12:01

peab eelpoolkõnejetaga nõustuma. Mul naine ka kirtsutas nina SAABi peale. Kuid peale ühiselt peetud esimest SAABi (minule oli see põhmõtteliselt kolmas, kvaliteedist oli asi kaugel, asi lagunes nagu elajas) ei taha naine midagi kuulda muudest autodest. Need pidada olema neljarattaga ja abimootoriga sõnnikuvankrid. Või siis midagi sinna poole.
Gunn
Postitusi: 187
Liitunud: K Okt 20, 2004 12:22
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 Aero 2004

#25

N Jaan 13, 2005 12:14

Soovitus kolleegidele (omast kogemusest), sõidutage naist veidi aega Saabiga, ja siis (ühest korrast piisab) näiteks nissan almeraga. Selle hinnagu peale, mis almera kohta tuli, peaks nissani esindused oma uksed häbelikult kinni panema.
Vasta