süüteluku asukoht
Olen Saabidest üsna vaimustusse sattunud, kuid kibestumist tekitab Saabi inseneride süüteluku asupaiga lahendus, kes tõenäoliselt lausjoobes olles on süüteluku käsipiduri juurde torganud. Siit ka minu küsimus, et kui sõidu aeg juhtub mõni hull kaas -või tagaistuja sealt võtme välja rebima, et kas siis on mats kindel, nuh, et rooli lukustumine või igasugu kontrollide ja võimendite töö lakkamine.
Algselt postitas: Ferdi
Olen Saabidest üsna vaimustusse sattunud, kuid kibestumist tekitab Saabi inseneride süüteluku asupaiga lahendus, kes tõenäoliselt lausjoobes olles on süüteluku käsipiduri juurde torganud.
Irw tuleb siin Saabide üht põhielementi solvama :fight:
Oled sa kindel, et sul on olemas "kiiks", mis vajalik Saabi omanikuks asumisel, kui juba see ei meeldi???
Küsimusele vastus - kui sõidu pealt "võti välja rebida", siis lakkavad töötamast roolivõim ja pidurivõim. Rool lukustub võtme eemaldamisel minu teada ainult 9000ndel ja 9-3'l alates aastast 2003.
Osta 9000 siis, sellel kahjuks süütelukk rooli juures :wall:
terv, teager
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
jumalasti õige kysimus tegelikult.
endalgi nii mõnigi kord keegi kõrvalistuja märkamatult syyte välja keerand:::
ja kui kalli autoga sõidad, siis käib sydamest ikka jõnks läbi kyll, et mis kurat nyyd puruks läks või läbipõles ja mitu kymmend kilo vaja, et asjast asja saaks.
aga siiani kõik möödunud vaid taas käivitamisega.
endalgi nii mõnigi kord keegi kõrvalistuja märkamatult syyte välja keerand:::
ja kui kalli autoga sõidad, siis käib sydamest ikka jõnks läbi kyll, et mis kurat nyyd puruks läks või läbipõles ja mitu kymmend kilo vaja, et asjast asja saaks.
aga siiani kõik möödunud vaid taas käivitamisega.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Miks on üldse inimestel autos sellised kaassõitjad, kes sellise idiootsuse peale tulevad:wtf: Ei ole minu meelest kaasõitja asi näppida ühtegi sõitmist mõjutavat nuppu/kangi/mida iganes ilma juhi teadmata.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
Sellisel süüteluku asukohal on oma loogika, kõik vajalikud toimingud on ilusti käe juures: käivitamine-käsipidur-käigukang
Ja tõesti, kui see asi ei meeldi, siis ilmselt pole Saab su jaoks õige auto...
Ja tõesti, kui see asi ei meeldi, siis ilmselt pole Saab su jaoks õige auto...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Algselt postitas: krss
Minu arvates ainus parem lahendus sellest on stardinupp ja mootori seiskamise nupp. Olen need oma projektiautodel paigaldanud alati paremale poole rooli ja pole probleeme olnud, et keegi teine inimene neid torgiks, aga seda teemat lugedes tekib tõesti mõte, et need nupud võiks äkki olla hoopis roolist vasakul.
[list]
Uuel Honda Civicul on nt vasakul pool, huvitav, kas just selle pärast, et keegi kaassõitjatest ei näpiks?
[/list]
Algselt postitas: krss
Parafraseerides Ferdit, see insener pidi ikka lausjoobes olema, kes süüteluku rooli kõrvale paigutas. Mis oleks kasvõi üksainus seletus sellele, miks võti rooli kõrval parem on, eeldusel et käigukang ei ole rooli küljes ja seisupidur rooli juures? Sõna "harjumus" ei ole sobiv seletus
[list]
Ehk rooliluku funktsioneerimise pärast?
[/list]
Saabi üks põhjendus süüteluku asukohale on ka see, et vähendab põlvevigastusi laupkokkupõrkel.
terv, teager
Seda on väga meeldiv lugeda, et võtit sealt muidu kätte ei saagi, kui ei ole sees tagumist käiku. Süüte väljalülitamisel tõenäoliselt kaovad ära lisaks eelpoolmainitud pidurivõimule ja roolivõimule ka stabiilsuskontroll ja veojõukontroll, aga see ei tähenda kohest õnnetust.
Kindlasti ei tahtnud halvustada, aga vägisi jäi mulje, et turvalisus on toodud mugavusele ohvriks. Õnneks eksisin.
Kindlasti ei tahtnud halvustada, aga vägisi jäi mulje, et turvalisus on toodud mugavusele ohvriks. Õnneks eksisin.
Algselt postitas: geneetik
Kunagi kusagilt kuulsin, et asukoha point on seotud turvalisusega. Et kui etteotsa käib laks siis ei ole võimalust, et süütelukk põlve sõidab...
Täiesti õige SAABi insenerid ütlesid et see on turvalisuse pärast, kuna 90% avariidest lendab inimene põlvega süütelukku ja murrab/vigastab põlve. Seepärast saab tõstis süüteluku sealt ära. Ega siis saab muidu nii turvaline poleks kui kõike selle nimel ei tehtaks
Algselt postitas: waldoS
Kuna tööauto on "normaalne", siis tihti tööautosse istudes topin võtit kuhugi topsihoidjasse, oma Saabi istudes aga üritan võtit "õigesse" kohta panna. Ennast ajab küll naerma, pisut piinlik on ka:red:
Mul sama lugu - ikka koban võtmega vales kohas, kuna samuti tööauto on "normaalne". Piinlik pole, aga naerma ajab küll: nagu topiks eiteamisasja eiteakuhu.
Aga jah, pean tunnistama, et see kahe tooli vaheline koht on kuidagi mõnusam - ei pea autosse istudes rooli juures hakkama vusserdama ja auku otsima, vaid torkad ta lihtsalt käsipiduri ja käigukangi vahele ning keerad. Elegantne.
Algselt postitas: IFF
Härra, Sa ei saa sõidu pealt võtit kätte ju. Automaadil peab olema parkingu peal ning manualil peab sees olema tagumine käik ju. :angry:
See on põhimõtteliselt küll nii, kuid aasta tagasi NG900-seid otsides ei töötanud ühelgi minu vaadatud autodel see funktsioon (Tallinnas vaatasin kolme ja Tartus ühe). Ja saab minu autol ka võtit igas asendis välja tõmmatud. Sõidu pealt ei ole proovinud, kuid seistes - asendis "ON" - ei juhtunud küll midagi (st kõik tuled jäid põlema jne). tegemist siis manuaaliga...
to Executive: Alfa siiski sellisena ei olnud
OT: pea iga päev näen Tallinnas Ristiku tn üht valget "geenimutatsiooni" SAAB/Lancia 600, millel on saabiga ühist ainult märk tagaluugil, muidu nagu Lancia Delta ikka.
EDIT: uurisin ja minu imestuseks on siiski Alfa 164 ka samas kambas, kuigi on autodel erinevad disainifirmad teinud: alfa siis Pininfarina ja Saab Giugiaro
OT: pea iga päev näen Tallinnas Ristiku tn üht valget "geenimutatsiooni" SAAB/Lancia 600, millel on saabiga ühist ainult märk tagaluugil, muidu nagu Lancia Delta ikka.
EDIT: uurisin ja minu imestuseks on siiski Alfa 164 ka samas kambas, kuigi on autodel erinevad disainifirmad teinud: alfa siis Pininfarina ja Saab Giugiaro
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
The Saab 600 was a rebadged Lancia Delta, sold by Saab after a deal with Lancia (this deal was a part of the co-operation between Saab Automobile and Fiat-Lancia-Alfa Romeo, in the 1980s, which also resulted in the 'Type 4' project, which provided the common platforms for the Saab 9000, the Lancia Thema, the Fiat Croma and the Alfa Romeo 164).
allikas rahvaluulest
OT: pea iga päev näen Tallinnas Ristiku tn üht valget "geenimutatsiooni" SAAB/Lancia 600, millel on saabiga ühist ainult märk tagaluugil, muidu nagu Lancia Delta ikka.
EDIT: uurisin ja minu imestuseks on siiski Alfa 164 ka samas kambas, kuigi on autodel erinevad disainifirmad teinud: alfa siis Pininfarina ja Saab Giugiaro
EDIT: uurisin ja minu imestuseks on siiski Alfa 164 ka samas kambas, kuigi on autodel erinevad disainifirmad teinud: alfa siis Pininfarina ja Saab Giugiaro
OT jätkuks.
Just praegu sellest jutust ajendatult hakkasin mõtlema, miks pandi mudeli nimeks 600. Kõik tsiviilaparaadid hakkavad ju 9 -ga. Kas ei olnud siis mõeldud tsiviiliks või ei tahtnud Saab laenatud autole oma mudeliideoloogiat üle kantida.
Üks hea lahendus oleks, et keerad nr. 9 tagurpidi ja saad 6, lisad kaks nulli ja asi tahe, nimi olemas ;)
Aga süütevõtme asukoht meeldib. Kuigi klassikutel on ta nõgususe sees ja sinna satub ikka suht palju prahti ja tolmu igapäevaselt, mis edasi ka lukuavasse pudeneda võib. Iga päev enne sõidu alustamist pühin näpuotsaga võimalikke liiva-tolmuterasid sealt ära. Eelmisel klassikul kippus vahest võti ka kuumaks minema aga see vist tehnilist laadi viga, et see nii oli. Tonnistel vist seda probleemi pole.
Aga kas mitte selle võimaliku prahi ja tolmu pärast seal lukupesas ei hakatud NG -del ja 9-5 lukukorpus asetsema pesast kõrgemal, nii ei teki võimalust sodi kogunemiseks.
Ja kas on ka juhtusid kus võti kuumaks läheb. Tähendab see mingit hälvet käigukastis.
Algselt postitas: Eleri
Miks on üldse inimestel autos sellised kaassõitjad, kes sellise idiootsuse peale tulevad:wtf: Ei ole minu meelest kaasõitja asi näppida ühtegi sõitmist mõjutavat nuppu/kangi/mida iganes ilma juhi teadmata.
Kord võtsin ühe hääletaja peale, kes konsoolil olevast nupust uksed lukku pani... kehitasin õlgu - kui ta ennast nii turvalisemalt tunneb, siis las olla, aga kui hiljem välja tahtis saada, oli suht nõutu, kui ust lahti ei saanud;)
Hiljuti oli üks tuttav suht lähedal süüte väljakeeramisele. Kui ütlesin, et seal on süütelukk ja sellest oleks soovitav pisut eemale hoida, oli ta suht üllatunud, et süütelukk istmete vahel on.
Ehk siis juhtub ka selliste kaassõitjatega, kes teadlikult ja tahtlikult ei ürita auto käitumist mõjutada. Selliseid, kes teadlikult midagi näppima hakkavad, pole muidugi hea mõte vähemalt esiistmele lasta.