9-5 Linear, Vector või Aero

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Skol
Postitusi: 244
Liitunud: R Aug 17, 2007 23:35
Asukoht:
Auto:

#1

T Sept 18, 2007 20:16

Vaatan siin oma 9-3 asemele 9-5 universaali.
Aastast 2002 ja edasi, mitte aga päris viimast.
Muidu ostaks 2,0LPT-ga Lineari, sest püssi pole otseselt vaja aga kuskilt olen lugenud et näiteks Aero turbod on oluliselt vastupidavamad kui Lineari omad. Arvestades võimsust ja kütusekulu, tundub aga kuldne kesktee Vectori näol.
Nii ma siin siis mõtlen ja kaalun.
Ja siis mõtlesin et küsin teie käest.
Mida sina ostaks, kui sa minu asemel oleksid?
Mustang
Postitusi: 36
Liitunud: L Dets 09, 2006 14:13
Asukoht:
Auto:

#2

T Sept 18, 2007 20:22

Kas soovid autom või manual kastiga 9-5-t?
Omast käest võin kinnitada, et 9-5 aero manual küt kulu norm sõidu korral tuleb keskmiselt 9-9,5 kanti, linnas ja linnast väljas 50/50. Vastupidavus, nagu saabil ikka Eesti teedel, korra aastas vahetad tagasilla pukse, paar lastehaigust ka sees ja muud midagi erilist :P
MaxPower
Postitusi: 156
Liitunud: P Veebr 29, 2004 17:19
Asukoht:
Auto:

#3

T Sept 18, 2007 20:54

oleneb kuidas sul rahalised võimalused on...mina üldse ostsingi Saabi uuesti sellepärast, et eelmisel korral jäi aero proovimata (oli 9-5 griffin paar aastat tagasi). Nii et kui vähegi võimalik siis võta aero:headbang:
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#4

T Sept 18, 2007 23:46

Algselt postitas: Skol
aga kuskilt olen lugenud et näiteks Aero turbod on oluliselt vastupidavamad kui Lineari omad.
Seda põhjusel, et nad on erineva tootja omad... Vectoril on seal seesama Garrett, mis Linearil... ehk siis selle koha pealt ei võida sa sealt midagi.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

K Sept 19, 2007 6:47

Aero varustus alati parem,lisaks eelnevale neist kolmest.Griffin on parim valik,kui "püssi" ei otsi.
exxonvaldez
Postitusi: 26
Liitunud: R Jaan 13, 2006 8:43
Asukoht:
Auto:

#6

K Sept 19, 2007 7:56

Kui valik on MY2002 ja edasi, siis Griffinit vist enam ei tehtud?
Vector on muidu lihtsalt Aero ja Lineari nn. vahepealne varustusaste: Aero bodykit, vedrustus ja sisu, kuid samad mootorid mis Linearil.
2.0t oma janususelt ei ole eriti parem kui 2.3t, 2.3T või 2.3HOT. Hinnavahe on ainult uue auto ostmisel, hiljem tunduks igasugune 2.3 ökonoomsuse/võimsuse suhtelt natuke parem valik.
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#7

K Sept 19, 2007 8:33

Ei saa päris öelda, et Vector ja Griffin "vahepealne" oleks, need on rohkem mugavusele orienteeritud mudelid. Vectoril on standardvarustus rikkalikum, kui Aerol. Näiteks ventileeritavad istmed on Vectoril standard ja Aerol mitte. Samamoodi elektrilised ja mäluga istmed. Vedrustus ka Tallinna kuumaastiku jaoks mugavam ;) Muidugi sai kõiki vidinaid ka Aerole lisada, aga eks siis peab rohkem näpuga kuulutuses järge ajama, mis peal ja mis mitte.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#8

K Sept 19, 2007 8:41

Algselt postitas: Skybound
Ei saa päris öelda, et Vector ja Griffin "vahepealne" oleks, need on rohkem mugavusele orienteeritud mudelid. Vectoril on standardvarustus rikkalikum, kui Aerol. Näiteks ventileeritavad istmed on Vectoril standard ja Aerol mitte. Samamoodi elektrilised ja mäluga istmed. Vedrustus ka Tallinna kuumaastiku jaoks mugavam ;)


Vot ei tea kuidas on 9-5'l aga tonnise ehk 9000 puhul ütleksin küll, et tavamudeli vedrustus ning jäik vedrustusega oleks mingi häda sõita Tallinna/Eesti teedel. Kuigi mul on veel jäigemad kui aero vedrustus. :poke:

Kurvi ning teel püsivust ei anna aga kuidagi võrrelda.

/IFF kes ei taha kunagi enam sohva aegu tagasi. :love:
Iga ratas veab and then some!
exxonvaldez
Postitusi: 26
Liitunud: R Jaan 13, 2006 8:43
Asukoht:
Auto:

#9

K Sept 19, 2007 8:47

Vector ei ole kahjuks sama, mis Griffin. Kuskil 2001 või 2002 Saabi varustuse nimetused muutusid, jäi neli klassi: Linear (endine S), Arc (SE), Vector (Airflow) ja Aero. Griffinit, mis oli kuni 2001 täisvarustuse mudel, enam ei pakutud. Seega Vectori varustus ei ole kahjuks vaikimisi Aero omast parem.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#10

K Sept 19, 2007 8:48

Algselt postitas: Skybound
Ei saa päris öelda, et Vector ja Griffin "vahepealne" oleks, need on rohkem mugavusele orienteeritud mudelid. Vectoril on standardvarustus rikkalikum, kui Aerol. Näiteks ventileeritavad istmed on Vectoril standard ja Aerol mitte. Samamoodi elektrilised ja mäluga istmed. Vedrustus ka Tallinna kuumaastiku jaoks mugavam ;) Muidugi sai kõiki vidinaid ka Aerole lisada, aga eks siis peab rohkem näpuga kuulutuses järge ajama, mis peal ja mis mitte.


Mõtlesid ikka Griffinit ja Arc'i ;) Vector pole kunagi olnud mugavusele orienteeritud vaid ikka sportlikusele.
Griffinil on ventileeritavad istmed standardis, kõigil teistel alati lisavarustuses.

V6 asümmeetrilise turboga mootorit valmistati ka 2002-2003 aasta, siis sai võtta Arc ja Vector mudelitele nn Griffini paketti.

terv, teager
Helix
Postitusi: 87
Liitunud: L Okt 28, 2006 19:42
Asukoht:
Auto:

#11

K Sept 19, 2007 8:59

Algselt postitas: exxonvaldez
Vector on muidu lihtsalt Aero ja Lineari nn. vahepealne varustusaste: Aero bodykit, vedrustus ja sisu, kuid samad mootorid mis Linearil.
2.0t oma janususelt ei ole eriti parem kui 2.3t, 2.3T või 2.3HOT.


Vaidleks mõnele toodud väitele vastu.
1. 9-5 Aero ja 9-5 Vectori vedrustus on ikka täiesti erineva jäikusega.
2. Mootorid ei ole samad, Linear on üldjuhul 2.0 Vector 2.3 mootoriga.
3. 2.0 mootor on janusem kui 2.3 Aero
Skol
Postitusi: 244
Liitunud: R Aug 17, 2007 23:35
Asukoht:
Auto:

#12

K Sept 19, 2007 11:05

vahepeal oli siin küsimus käiguvahetuse kohta - automaati otsin.

mulle meeldib iseenesest vectori (olen paraku ainult sellel mudelil seda näinud) kanga ja naha kombinatsioonis istmed.
jäik vedrustus mind otseselt ei köida, eesti teed ja tallinna tänavad tõesti eeldavad veidi pehmemat vedrustust. hetkel on igati tavaline ilma turbota 2,0 9-3 ja selle mõnus pehme vedrustus on nagu loodud pehmelt vuhisema mööda korduvalt lapitud teid.

mingi pilt hakkab mulle tekkima.
et igal juhul 2,3 mootor. on nii? on ta siis vastupidavuselt ka parem kui 2,0?
üldse, kui diislid on (vist) opeli ja veel kellegi teise omad siis kas bensumootorid on
ikka saabi omad või need ka kellegi teise mootorid?

aga...et siis kas aero või vector.
aero vedrustuse jäikust peaks muidugi ise järgi katsetama,
äkki pole nii jäik kui ma ette kujutan.
kas kütuse kulus on ka mingi vahe aerol ja vectoril?
käisin siin alles viimase 9-3 esitlusel ja vaatasin huvi pärast
9-3 aero linna kulu - 17,5L/100km.
see ajas nats silmad punni küll.

jutt sai nüüd hüplik ja segane.
niuke ta umbes mu peas on ka kogu aeg...
Helix
Postitusi: 87
Liitunud: L Okt 28, 2006 19:42
Asukoht:
Auto:

#13

K Sept 19, 2007 11:23

Kui endale sai Aero toodud, siis ütleks nii et selle vedrustus osutus "mitte nii jäigaks kui juttude põhjal ette kujutasin" st parajalt jäik ja mõnus. Kütusekulust on siin kusagil omaette pikk teemaarendus, aga oma kogemustest ütlen, et Vector võtab rohkem kütust kui Aero.
tyygassiga
Postitusi: 38
Liitunud: K Mär 28, 2007 10:35
Asukoht:
Auto:

#14

K Sept 19, 2007 12:09

Aero "põrutab" Tallinna teedel piisavalt hästi;) Tavaliselt koostan linnas kulgemise trajektoori ikka nende tänavate kaudu, mis siledamad, et ei tekiks kartulipõllul sõitmise tunnet. Samas maanteel kurvides on juhitavus ülihea:thumb:
Ja edasiminek samuti. Ei vahetaks küll vectori vastu.

Kütuselulu pead peamiselt linnasõidul arvestama 9-5-l ikka 13-14 kanti, talvel kindlasti rohkemgi. Isiklik kogemus - nädal otsa linnas küllalt lühikesi otsi tehes ja nädalavahetusel 350-400 km läbides tuleb keskmine 10-11.
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#15

K Sept 19, 2007 12:46

Algselt postitas: Skol
mulle meeldib iseenesest vectori (olen paraku ainult sellel mudelil seda näinud) kanga ja naha kombinatsioonis istmed.

Pilte vaadates oli mul sama eelistus. Aga kui konkreetsete autode vaatamiseks läks siis see tekstiil nägi veits õnnetu välja mu meelest. Kehvem kui 900NG plüüzh. Uste sisud ja esiistme seljatoed puha tekstiilist. Lapsed poriste kummikutega tagaistmel oleks siis eriti kehv kombinatsioon. S.t. IRL meeldis täisnahk palju enam. Eriti veel ventileeritavad perf. nahaga istmed, kus soojaga ilmaga eriti hea istuda ja ei teki ka juhiistmele veninud tagumikulohku nii kergesti.
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#16

K Sept 19, 2007 12:50

Algselt postitas: Skol
kas kütuse kulus on ka mingi vahe aerol ja vectoril?
käisin siin alles viimase 9-3 esitlusel ja vaatasin huvi pärast
9-3 aero linna kulu - 17,5L/100km.

Vahendan, et üks automaadiga aeroomanik alles väitis mulle, et saab linnas 13-13,5 hakkama. Aga mida üldse joob Vector? Aero minu teada 98-t. See ka vast pisut loeb...
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 567
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#17

K Sept 19, 2007 13:37

Minu keskmine kütusekulu on ca 11 sajale. Seda siis 50-50 linnas ja maanteel. Siiamaani panin sisse 98-t, eile mõtlesin, et teeks sigaduse ja prooviks 95-t. Üldiselt praeguse seisuga on selline tunne, et asi on paremaks läinud, vähemalt tühikäik ei loksu enam, kast rapsib kõvasti vähem.

Kuna ei ole sedatüüpi inimene, kes pöörded piirajas sõidab koguaeg, ei tunneta väga ohtu ka laiali laskmisel. Samas võin ma eksida ja varsti pilbasteks mootoriga Troostis olla. Loodan väga, et mitte.

Tegemist siis MY2003 aero universaaliga.
Helix
Postitusi: 87
Liitunud: L Okt 28, 2006 19:42
Asukoht:
Auto:

#18

K Sept 19, 2007 13:47

Vastavalt manuaalile on ettenähtud 2.3 t mootorile AON90 bensiin ja 2.3T/3.0t mootoritele AON93 bensiin, mida iganes need markeeringud tähendavad, vaevalt et oktaanarvu.
Skol
Postitusi: 244
Liitunud: R Aug 17, 2007 23:35
Asukoht:
Auto:

#19

K Sept 19, 2007 13:55

Kütuse koha pealt hakkab ka pilt selginema.

Siis veel selline küsimus:

ma tavaliselt olen üritanud eesti taustaga masinaid soetada. Hetke 9-3 on samuti aus Viking Motorsi masin, mis teatud aeg sai hooldust esinduses, eelmine omanik tegi Troostis ja mina käin Anti juures. Kuidagi tundub mulle see eesti taustaga masin kindlam variant, kuna ajalugu on (suure tõenäosusega) teada ja õige ning kilomeetreid pole ka keegi kruttinud.
Kui näiteks aga Eestist ei leia sobivat masinat, kas on mingi vahe ka, kust lasta tuua masin, kas Rootsi või Saksamaa või veel mõni kolmas koht?
Näiteks Alfa Romeo 156 oli omal selline lugu, et oli Kesk-Euroopa paketiga masinad ja Põhja-Euroopa paketiga masinad. Mingi hetk hakkas meile kasutatud 156-sid saksamaalt tulema siia ja keegi ei saanud aru, miks masinad lagunevad. Küsimus oli lihtsalt selles, et mootori ülesehituses olid ka suured vahed sees ja need saksa masinad ei pidanud meie kliimas vastu.
Kas Saabidel ei ole sellist asja? Et äkki Saksa variantidel on mingid asjad teistmoodi või puudu, võibolla pole neil näiteks veojõukontrolli vms, mis meie kliimas vajalik jne. Samas Rootsi kliima on meiega sarnane ja seega masinad on harjunud et talvel vuntsid härmas.
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 567
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#20

K Sept 19, 2007 14:28

Algselt postitas: Helix
Vastavalt manuaalile on ettenähtud 2.3 t mootorile AON90 bensiin ja 2.3T/3.0t mootoritele AON93 bensiin, mida iganes need markeeringud tähendavad, vaevalt et oktaanarvu.


AON - Average Octane Number, ehk siis ikka tähendab oktaanarvu :)

EDIT: Ehk siis minu arvamus on see, et üldiselt soovitatakse 98-t meil sellepärast, et vanadel headel aegadel oli ta lihtsalt puhtam, kui 95. Teiseks see, et 95 ei pruukind mitte olla 95, vaid 92, 90 jne reaalselt. Ajad on muutunud, kontroll on karmistunud ja üldjuhul äkki tänapäeval 95 tähendab siiski 95-t, ehk siis detonatsioonikindlus vastab standarditele ja mootor ei lähe lõhkuma. Aga see võib olla minu sinisilmne arvamus asjast ja kisub juba liiga OT-ks kätte ära.
Skol
Postitusi: 244
Liitunud: R Aug 17, 2007 23:35
Asukoht:
Auto:

#21

K Sept 19, 2007 14:33

Pransuse ja Itaali päritolu masinatel võib olla väiksem salongiradikas, termostaat teisele temperatuurile orienteeritud. Istmesoojendused tavaliselt puudu. Pole kuulnud, et muud vahet oleks.



mnjah...aga ikkagi, saabidel siis pole vahet, et kas toodud Saksamaalt, Hollandist, Rootsist või kuskilt mujalt?
Helix
Postitusi: 87
Liitunud: L Okt 28, 2006 19:42
Asukoht:
Auto:

#22

K Sept 19, 2007 14:45

Algselt postitas: Skol
mnjah...aga ikkagi, saabidel siis pole vahet, et kas toodud Saksamaalt, Hollandist, Rootsist või kuskilt mujalt?


Saksast on suurem tõenäosus saada türklase poolt ära keritud odomeetriga asju ja kui seda ei ole seal jõutud teha, siis meie "spetsialistid" parandavad selle vea. Kummalisel kombel on enamus "otse saksast" autodel sarnane läbisõit ja seda olenemata väljalaske aastast. Selles suhtes soovitaks Rootsit, seal ausamad kaupmehed :thumb:
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#23

K Sept 19, 2007 15:37

Algselt postitas: teager
Mõtlesid ikka Griffinit ja Arc'i ;) Vector pole kunagi olnud mugavusele orienteeritud vaid ikka sportlikusele.
Griffinil on ventileeritavad istmed standardis, kõigil teistel alati lisavarustuses.

V6 asümmeetrilise turboga mootorit valmistati ka 2002-2003 aasta, siis sai võtta Arc ja Vector mudelitele nn Griffini paketti.

terv, teager


Kuskilt oleks nagu lugenud review'd, et ka 2002 Vectoril ventilated seats standardis, nüüd ei leia enam seda kohta. Samas need inglisekeelsed "revüüd" on ju pärit Ameerikamaalt, Kanadast, Austraaliast.... Seal turgudel võivad varustuse erinevused olla suured. Mõnel pool näiteks polegi Arc'i olemas jne. :) Euroopa turu kohta on Teageril kindlasti õigus.

Sakslaste kohta rääkis mu automüüja mitte just nii head stoorit, et nii mõnelgi Saabil on turbo üles ütelnud pärast Saksast siiatoomist ja mitte ainult karterituulutuse pärast. Sealsetel autobahnidel kimavad regulaarselt 200-ga pikki otsi, pärast aga lülitavad mootori välja ja ei lase turbol maha jahtuda. Ma loodan, et uuematel masinatel pole see asi nii hull, kuigi manualis on sellele tähelepanu pööratud küll :facts:
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#24

K Sept 19, 2007 16:23

Algselt postitas: roomlane
Pransuse ja Itaali päritolu masinatel võib olla väiksem salongiradikas, termostaat teisele temperatuurile orienteeritud. Istmesoojendused tavaliselt puudu. Pole kuulnud, et muud vahet oleks.

Istmesoojenduste osas kinnitas mulle üks Rootsi autokaupmees, kes Itaaliast autosid toob, et üldiselt on istmesoojendused istmetes olemas ka nt vent.istmetel. Aga ühendamata. Samas kohas on ju ventikate lülitid sel juhul. Kobasin käega istme all ja tõepoolest oli seal lisaks ühele ühendatud pistikule (vent) ka üks lahtine pistik. S.t. vaja vool vedada ja lülititele uued kohad leida.
Salongisoojuse osas ütleks, et Itaalia 9-5 läks _oluliselt_ kiiremini soojaks kui nt Saksa 900NG.
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2280
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#25

N Sept 20, 2007 9:00

Mõtlesin, et olen vait ja loen aga lihtsalt ei saa.

Ma aru ei taipa, kas roomlane kogub postituste arvu? JUTT KÄIB JU 9-5-e kohta! Mitte 900 ega 9-3. Saan ma õigesti aru? Ja esimese lehekülje viimane kommentaar...see ju täpselt sama asi, ainult sinu sõnastuses:wtf: OK, ära pahanda!

Bensiinidest: mina sõidan igatahes 95ga. Klge mehed, te võite sinna ka 99-t või raketikütust sisse toppida, äkki ongi tõmme parem aga efekti see pikemas perspaktiivis ei anna! Väidke nüüd vastupidist. Jah, Aero võtab ca 10/100km. Saab ka vähemaga hakkama ja saab ka rohkemaga. Nädalavahetusel õnnestus mu maha sõita 500km ja seda 65 liitriga, haagis oli koguaeg taga ja pool sellest kilomeetrist oli ka ATV käru peal. Minek on võttatu ka selle väikese koormaga. Oleks veel auto rahvast täis olnud, suva!

Autode toomisest: olge mehed ja minge ise ning tooge auto. Saate sellise, nagu tahate, saate kontrollida ka läbisõidu õigsust, vastavust piltidele...Mis te arvate, kuidas ostavad üldjuhul autode toojad. On ka selline variant, et mingi ved on seal ja otsib välja auto ning kui koorem täis, minema! Samas saab ka nii, et helistatakse ja kui koorem täis siis treila järgi. Kuidas saadki sa head kaupa. Ikka juhtub õnnetuid sisse.
Aga näe, mina tõin ise! Täitsa ise ja olen veel veendunud, et see auto ON HEA ja läbisõitu usun ka. Rääkides müüjaga...kes mitte ei olnud türklane ega venelane.

Ma väga vabandan teema läbustamise pärast aga :bs:

Saksas ei ela keegi bahni äärses tanklas ja seal ei tõmmata kunagi koguaeg kahesajaga. Kahesajaga tõmbavad seal meie mehed, hollandlased, taanlased ja teised välismaalased, kes naudivad sirgete teede ja piiranguteta sõitmist. Sakslane sõidab nii stabiilselt 120-140. Jah, uuemad audid ja bemmid ning porschedest ning ferraridest ma muidugi ei räägi, need lähevad tihti mööda.
Vasta