Tarkuseterad auto ostmisel

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#1

K Nov 07, 2007 12:32

Pilt

10 tüüpilist auto ostmisel tehtavat viga... Vt. allpool Teageri postitust.
Mida auto ostjad tihti teevad ja mis võib kiirelt muuta nende esialgse erutuse kahetsuseks – kuidas vigu vältida.

Kasutatud auto ostmine Euroopa Liidus...
Auto ülevaatus ja proovisõit, auto dokumendid ja müügileping, garantii, auto kaugmüügi objektina, kaebuse esitamine.

Enne auto ostmist + proovisõit...
Millele pöörata tähelepanu auto ostmisel, auto populaarsus, müüja ja/või vahendaja reputatsioon, uue või kasutatud auto ostmine, proovisõit on iseenesest mõistetav asi - kuidas tuvastada vigu, müügilepingu sõlmimine.

Auto liisimisest...
Liisingufirmade tingimuste võrdlus, mõned olulised sammud enne auto liisimist.

Naine ja auto...
Sisaldab nõuandeid auto valimisel, ostmisel, tasumisel, soovitusi turvavarustusele, lisaks kuidas auto kestab kauem, hooldus- ja puhastusvahenid, turvaline liiklemine, kindlustus, käitumine avarii korral.

Loe (vastava automargi) foorumeid, küsi inimestelt, kaasa kompetentsemaid isikuid autoga tutvumisel/proovimisel/ülevaatamisel, suhtle margiesindusega. Kõige olulisem ongi lasta SÕIDUK enne ostu vastava margi esinduses või teeninduses ÜLE VAADATA.
reeves
Postitusi: 26
Liitunud: E Nov 28, 2005 17:30
Asukoht:
Auto:

#2

K Veebr 04, 2009 14:13

Help needed!

Siin tarkusteterade all :notworthy: on jäänud katkiseks esimene ja viimane link.

Ma pean oma naisele kiirelt ühe tõusutiseelese seisundi hinnaga auto leidma, sest ta tööandja lihtsalt võttiski talt auto ära põhjendades seda mingisugusega surutisega. Ta on veel uute volvodega ära rikutud ka ja track recordis hiljutine tramm ning uperpallid peatrassil.

:P Kõige valusam vits oleks ikka selline korralik küülik igapäevaselt läikivate vulavade vahele kükitama. Liisida ei tahaks, ostaks sellise hea numbriga turvalise lendava koopa ära, midagi peab naistepäevaks koju tooma
:facts:
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#3

K Veebr 04, 2009 14:19

Viimane link parandatud.

Esimene link on korrektne, probleem serveriga. Google puhver leiab siiski üles, leheküljel olevalt tekstist tehtud koopia siia.


10 tüüpilist auto ostmisel tehtavat viga
16. detsember 2006.

Uue auto ostmine võib olla väga erutav. Kuid see on ka protsess, mille käigus võid sa lõpuks maksta sadu või tuhandeid rohkem või omada autot, millega sõites sa ei ole kuigi rahul. All on välja toodud 10 viga, mida auto ostjad tihti teevad ja mis võib kiirelt muuta nende esialgse erutuse kahetsuseks – ja kuidas neid vältida.
Armumine mudelisse
Kui sa kulutad kümneid tuhandeid auto peale, siis emotsioonid ei tohiks olla sellel päeval kõige tähtsamal kohal. Olles lummatud mudeli ilust võid muutuda pimestatuks autode valikuvõimaluse ees ja sul on raske eristada autot, mis vastaks täpselt sinu vajadustele. Võid unustada esmatähtsa ehk uurida auto vastupidavuse ja muude tehniliste andmete kohta, võrdlema erinevaid mudeleid ja hindama neid vastavalt oma reaalsetele soovidele ning vajadustega.

Süütute silmadega lähenemise puhul võid kergemini langeda hea müügimehe lõksu
Et otsustada, milline auto on parim, peaksid jätma emotsioonid kõrvale ja keskenduma praktilisusele – oleks kurb kui nädalapärast oled hädavaevu esimesse autoteenindusse veeremas.

Jätad vahele proovisõidu
Proovisõit on üks tähtsamaid osasid auto-ostu protsessist. Paljud autod võivad küll paberil head välja näha – eriti läikival brozüüril – kuid proovisõit on parim võimalus, et näha kas auto on piisavalt heal tasemel vastavalt sinu ootustele.
Sellepärast on üllatav, et paljud inimesed ostavad auto ilma põhjaliku proovisõiduta. See on viga ja kindel retsept ostja hilisemaks kahetsuseks. On äärmiselt oluline, et sa varuksid rikkalikult aega – vähemalt 30 minutit – et läbi viia põhjalik proovisõit ja nende autode ülevaatus, mida sa kaalud osta.

Ei pea läbirääkimisi hinnasildil olevast hinnast madalama osas
Kui te peate läbirääkimisi hinna osas, siis ära võta alghinda kui õiget auto väärtust. Kauple hoolega, usu seal on õige mitme tuhande jagu kauplemise ruumi.



Keskendumine läbirääkimisi pidades ainult liisingule
Müügiinimestele meeldib autot müügi juures läbirääkimisi pidades keskenduda liigselt liisingu võimalusele.
Ära neela alla seda sööta. See on esimene samm sinuga manipuleerimiseks eesmärgiga panna sind rohkem maksma. Keskendudes igakuisele maksmisele võib müügiinimene sulle rääkida korraga täiesti uue auto hinnast, vahendustasust ja sissemakse- ning liisingu tingimustest korraga. Nii annad talle liiga vabad käed pakkuda sulle ühest küljest nn „head hinda”, kui teisest küljest kruvib ta seda hinda mitmekordselt üles.
Kõigepealt pange paika masina hind ja alles seejärel rääkige vahendustasust, rahastamisest, sissemaksest, liisingust eraldi, kui vaja.

„Tehingu” ostmine masina asemel
Autotootjad on pakkunud viimaste aastate jooksul hulgaliselt ligitõmbavaid müügi-stiimuleid alustades 0% sissemaksust ja kopsakatest hinnaalandustest töötaja-allahindlusega programmidest. Need võivad säästa sinu raha, kuid on oluline pidada meeles, et iga tehing on vaid nii hea, kui hea on auto, millega see tehing seotud on. See, et sa saad hea allahindluse, ei tähenda veel, et sa peaksid masina ostma. Sa pead ju kasutama seda autot aastaid, nii et veendu, et see on parim sinu jaoks. Uuri põhjalikult igat mudelit, midavähegi kaalud osta ja kontrolli konkurentsivõimeliste mudelite reitinguid ning ülevaateid. Sa võid avastada, et võid saada palju parema auto vaid veidi suurema summa eest. Lisaks kontrolli ka mudelite vastupidavust, usaldusväärsust Kui need prognoosid ei ole kuigi palju-lubavad, siis vaatamata ahvatlevale hinnalandusele – ja võimalikule kopsakale hinna odavnemisele – ei pruugi selline ost pikas perspektiivis kasulik olla.
Sellega seotud nõuanne: ära lase erilistel stiimulitel end läbirääkimisi pidades hinnaga kauplemisel tunda anda. Sellised soodustused ja hinnaalandused tulenevad autotootjalt, mitte vahendajalt. Sina kauple hinnaga ikka samamoodi, justkui selle puhul ei oleks tehtud mingit soodustust. Ei ole põhjust, miks sa ei peaks saama masina parima hinnaga ja lisaks veel tasuta lisavarustust või muud sinna juurde.

Ootamine, kuni sina otsustad, millised on maksetingimused
Sa võid kogu tähelepanu pöörata hea tehingu osas läbirääkimistele, kuid kui sa ei vali maksetingimusi sama hoolikalt, siis võid kaotada kõik, mis masina ostu hinna pealt kokku hoidsid. Auto ostja, kes ei ole uurinud maksetingimusi, on eriti ohustatud vahendaja manipuleerimise ees. Mitte ainult et vahendaja pakub sulle oma maksetingimusi, mis kujunevad tavaliselt tunduvalt kulukamaks kui mujal, vaid et ta ka määrab kõrgema laenu-intressi – seda taktikat kutsutakse „intressi-määra üles pumpamiseks.” Laenu maksetingimused võivad sulle halva tehingu puhul maksma minna sadu või koguni tuhandeid rohkem. Sellepärast on äärmiselt oluline võrrelda erinevaid liisinguvõimalusi.

Modernse turvavarustuse väärtuslikkuse alahindamine
Tänapäevased sõidukid pakuvad hulgaliselt täiustatud turvavarustust. Kuid paljud ostjad ei tea, millised on kõige olulisemad tegurid või millele tähelepanu pöörata võrreldes erinevaid masinaid. ABS pidurid, ESC (electronic stability control) ja pead-kaitsvad õhupadjad on efektiivsed ja kindlasti väärt raha, mida küsitakse. Uuringud on näidanud, et ESC suudab oluliselt vähendada õnnetusi ja surmajuhtumeid. Auto külili-lendamise testid näitavad, et pead-kaitsvad külgmised õhupadjad on oluliselt vähendanud surmajuhtumeid. Kahjuks ei saa aga alati loota müügiinimese peale, et ta annaks sulle täpse informatsiooni või usaldusväärse nõustamise nende tegurite kohta. Sellepärast peaksid põhjalikult uurima saadaval olevate turvavarustuste kasulikkust ja eeliseid ning valima masina, mis kaitseb kõige paremini.

Ebavajaliku lisavarustuse ostmine
Tihti püüab vahendaja müüa sulle lisavarustust, mis tõstab nende kasumimäära, kuid on sinu raha raiskamine. Nendeks võivad olla roostevabastaja, värvi kaitsja, pinnakihi kaitse.
Ära lepi mittevajaliku varustuse eest maksmisega. Kui sa näed neid oma müügilepingul ja sa ei ole nendega nõustunud, siis lihtsalt kriipsuta need maha ja keeldu nende eest maksmast.

Oma praeguse auto väärtuse mitte-uurimine
Sa sooritad hea tehingu uue auto ostmisel, kuid jääd ilma kogutud rahast – ja enamastki. See on põhjus, miks on oluline uurida välja oma vana auto väärtus enne uue ostmist. Uuri välja, kas on kasulikum sul see ise maha müüa või vahetada uue vastu makstes lisa. Tavaliselt saad sa rohkem kasumit, kui müüd selle ise maha. Kuid teades oma auto tõelist väärtust ja tuues selle uut autot ostes läbirääkimistel välja, võid ka kätte saada kogu raha, mida su auto väärt on. Nii ei olegi sul vaja ise hakata selle müügiga tegelema.

Mitte laskmine sõltumatul mehaanikul kasutatud auto üle vaadata.
Kui sa ostad kasutatud auto, siis auto seisund tähendab sulle kõike. Isegi kõige usaldusväärsem auto võib muutuda sidruniks, kui sellega käiakse halvasti ümber. Enne kasutatud auto ostmist lase seda üksikasjalikult uurida autoparandusel või poel, mis rutiinselt teeb diagnostilist tööd. Põhjalik diagnoos võib minna kopsaka raha summa maksma, kuid see on hädavajalik ja tasub kindlasti ära. Hea mehaanik oskab sulle kindlasti öelda, kas auto on läbi teinud mõne suure avarii või sellel on varjatuid, kuid palju maksma minevaid probleeme. Küsi auto tehnilist passi ja ära jäta ühtki viga kahe silma vahele
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#4

E Juun 08, 2009 14:36

Tegin enda jaoks eraldi listi nn 65 punkti testi, mida kontrollida auto ostul võttes aluseks ühe Bmw klubi foorumis olnud postituse seda omalt poolt täiendades ja täiustades. Peaks olema suht hea abimees kasutatud autot ostma minnes.

Üldisem kontroll:

1. Tulede-akende markeeringud. Avariilisel autol aastaarvud ja tootjad peaaegu alati erinevad
2. VIN-kood Eesti registris oleva auto puhul (ww.lkf.ee liikluskahjude kontroll), kas kerenumbritel pole keevitusjälgi?
3. USA-st toodud auto puhul VIN-koodi abil teha www.carfax.com kontroll
4. Külma mootoriga vaadata esmalt üle vedelike tasemed ja värvused. Ega õli ei vahuta?
5. Hooldusraamatu olemasolu, kas VIN- kood hooldusraamatus klapib auto omaga
6. Kas mehhaanilisel odomeetril on kõik numbrid sirgelt ees (keritutel sageli viltu)
7. Vaadata, kas armatuuri kinnituskruvidel on lahti keeramise jälgi (üks võimalik eesmärk mehhaanilise odomeetri kerimine)
8. Roolilõtk või roolilatilõtk uurida
9. Amortide seisukord
10. Kas rehvid on ühtlaselt kulunud?
11. Klappida istmed alla, et vaadata ega istme all klaasikilde pole. Sama kontroll uksetaskute osas

Kere:

12. Stanged. Terved? Kriimudeta? Udutulede seisukord?
13. Kere. Kas on roostekohti (koopaääred, bensiiniluuk, numbritulede ümbrus, uste allääred, karbiservad, liistude juurest)?
14. Kere. Kas reljeefid jooksevad korrektselt? Küljekarpidelt kontrollida võimalikke venituspingi jälgi
15. Tuled. Kas terved? Kas põlevad?
16. Uksed. Kas teevad imelikke hääli? Kuidas sulguvad? Kas sisevalgustus põleb?
17. Uksed. Kas saab lukustada võtmest?
18. Veljed. Seisukord?
19. Kas katuseluuk ei leki?
20. Kas päikesesirmid ja istmete plastseljatoed on terved (avarii puhul lüüakse tihti peaga katki)
21. Vaata armatuuri alla ja pagasiruumi, kas seal metall pole tugevalt korrodeerunud, kui on, siis arvatavasti auto üleujutatud olnud. Vaadata ka seljatoe taskutesse, kas seal on hallituse jälgi
22. Kas uksetihendid ja aknaliistud istuvad hästi, taastatud autodel on need reeglina kehvasti paigas
23. Panna näpud rehvi ja küljekarbi vahele ja vaadata kas teisepool autot on ratta ja küljekarbi vahel täpselt samasugune vahe, kui ei, siis sild viltu all
24. Pehme külmkapimagnetiga saab otsida kahtlastel kerepaneelidel pahtli kohti
25. Kas kapoti all poolraamide juures ja pakiruumis mati all ei ole imelikke keevitusi tehtud
26. Kas ei ole värvitolmu jälgi ukse käepidemetel, uksetihenditel ja plastosadel
27. Kas on liigseid antenniauke katusel, tagaluugil, auke armatuurlauas (võimalik endine takso või operatiivsõiduk)?

Elekter:

28. Airbag. Kontrolltuli peab süttima ja teistest kauemaks põlema jääma.
29. Armatuuris imelikke põlevaid tulukesi?
30. Kas kõik elektriaknad töötavad?
31. Raadio, CD. Kas töötavad? Kas kõik kõlarid töötavad? Kas plaate loeb?
32. Kas kliima töötab? Kohe puhub? Soe / külm? Erinevad kiirused?
33. Kas tulepesurid töötavad? Kas kojamehe pesurid töötavad?
34. Kas kojamehed töötavad vaikselt?
35. Elektripeeglid töötavad?
36. Kas sigaretisüütajat on kasutatud? Suitsetaja auto?
37. Kas signaal töötab?

Mehaaniline:

38. Kas uksed käivad seestpoolt lahti?
39. Kas pedaalid krigisevad, loksuvad külgedele?
40. Katuseluuk ei krigise?
41. Kas kõik turvavööd on olemas ja liiguvad kenasti

Vanus:

42. Kas nuppudel on sümbolid loetavad? (kägukangi nupp, nupud roolil, suunatule kang, armatuuril)
43. Kas istmed on igalt poolt korras?
44. Kas roolil olev airbagi kate on ülejäänud sisuga ühte tooni?
45. Kas on näha puuduvaid detaile?
46. Kas lagi on määrdunud?

Proovisõit:

47. Kas käivitub kergelt?
48. Kas õlituli kustub ära mõistliku aja jooksul
49. Kas kõik käigud lülituvad kenasti
50. Kiirendamine: rahulikult ja täiega. Kuidas käitub auto gaasi tagasi lastes mootoriga pidurdades
51. Kas paisupaagis mullitab? Plokikaane tihend siis läbi
52. Sõita kaheksaid, et kontrollida esiveolisel autol pooltelgede seisukorda
53. Kas sildades on kolkse-naginaid-kriginaid
54. Ega rool ei vibreeri ega kisu suurema kiiruse korral?
55. Kas püsikiirushoidja töötab?
56. Mootori temperatuur peale sõitu.
57. Kas pidurdades pidurikettad ei viska?
58. Järsk pidurdus. ABS korrasoleku kontroll
59. Kas tagant viskab suitsu mootor (turbo läbi jne)? Kas töötava mootoriga õli sissevalamise avast viskab suitsu? (klapisääretihendid?)
60. Kontrollida ega sidur ei libise. Kõrgem käik, gaas põhja ja vaadata mootorpöördeid ja minekut
61. Kas käsipidur töötab?
62. Kas summuti löriseb?

Muu:
63. Mitu võtit? Mitu pulti? Kasutaja juhend? Raadio kood?
64. Kas on kaasas tungraud, veljevõti, varuratas , veoaas jm tarvikud
65. Kas talverehvid saab kaasa?
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#5

K Apr 07, 2010 11:20

Uue mootorsõiduki toomine Eestisse.
Eestis kasutamiseks Euroopa Liidu liikmesriigis ostetud uuelt mootorsõidukilt tuleb Eestis maksta käibemaksu 20% ostuhinnast. Mis tingimustel on tegemist uue mootorsõidukiga.

Mootorsõiduki sissevedu väljastpoolt Euroopa Liitu Eestisse.
Kui reisija on ostnud Euroopa Liidust väljaspool olevast riigist mootorsõiduki, mille ta toimetab ise Eestisse, peab ta selle piiritolliasutuses deklareerima.

Selle kohta saad lugeda SIIT.

Loe lisaks: Sõiduki tolliformaalsuste lõpetamise kohustus.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

K Apr 07, 2010 11:27

odott... Et kui ma jalutan kusagil EU-s kuhugi autopoodi, ostan sealt omale auto (in cash..:D :D ) ja siis litsun sellega Eestisse, siis ajab keegi veel käe pikale ja nõuab veel 20% ?? Ma ju maksin seal riigis selle km-i .. Või eeldab see, et ma selle auto sealt km-i vabalt ostsin ja siis nüüd siin maksan km-i?

Muidugi kui kusagilt kaugemalt osta, siis koju jõudmiseks ongi juba 6k km ette kerinud ja ei ole enam "uus"...:D
EDIT: huvitav kas nüüd koidab aeg, kus mahakerimise asemel juurde kerima hakatakse.:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
rpikalo
Postitusi: 67
Liitunud: R Mär 27, 2009 19:48
Asukoht:
Auto:

#7

K Apr 07, 2010 11:27

Kas ma sain õieti aru, et kui ma ostan Rootsist endale kasutatud auto makstes 150 000 EEK-u müüjale siis võttes arvele Eestis pean 150 000 x 0.2 ~ 30 000 EEK-u maksma riigile ? Või see kehtib ainult uue auto soetamisel ?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

K Apr 07, 2010 11:28

Algselt postitas: rpikalo
Kas ma sain õieti aru, et kui ma ostan Rootsist endale kasutatud auto makstes 150 000 EEK-u müüjale siis võttes arvele Eestis pean 150 000 x 0.2 ~ 30 000 EEK-u maksma riigile ? Või see kehtib ainult uue auto soetamisel ?

Maismaa mootorsõiduk mootorimahuga üle 48 cm³ või mootori võimsusega üle 7,2 kW on käibemaksuseaduse järgi uus, kui ta on:

* müüdud enne 6 kuu möödumist esmasest kasutusele võtmisest või
* sõitnud alla 6000 km.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#9

K Apr 07, 2010 12:35

Algselt postitas: Cyber
odott... Et kui ma jalutan kusagil EU-s kuhugi autopoodi, ostan sealt omale auto (in cash..:D :D ) ja siis litsun sellega Eestisse, siis ajab keegi veel käe pikale ja nõuab veel 20% ?? Ma ju maksin seal riigis selle km-i .. Või eeldab see, et ma selle auto sealt km-i vabalt ostsin ja siis nüüd siin maksan km-i?

Muidugi kui kusagilt kaugemalt osta, siis koju jõudmiseks ongi juba 6k km ette kerinud ja ei ole enam "uus"...:D
EDIT: huvitav kas nüüd koidab aeg, kus mahakerimise asemel juurde kerima hakatakse.:D

Õige küsimus, mida ei ole artiklis täpsustatud :)
Maksukohustuslastest juriidilised isikud müüvad autosid ekspordiks 0 käibemaksuga (topeltmaksustamist ei toimu). Kui osta uus auto füüsiliselt isikult (müüb enne 6 kuu möödumist esmasest kasutusele võtmisest või sõitnud alla 6000 km), siis tema ei ole maksukohustuslane ja ei pane müügihinnale km peale.

KM tasumise kohustus tuleneb käibemaksuseaduse § 3 lg-st 6
Käibemaksu peab maksma ka: maksukohustuslasena või piiratud maksukohustuslasena registreerimata isik, välja arvatud käesoleva seaduse § 39 lõigetes 1 ja 2 nimetatud isik, kes soetab uue transpordivahendi teisest liikmesriigist.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

K Apr 07, 2010 13:19

Nojah .. kui nüüd süveneda, siis oleksin ehk võinud juba alguses aru saada, et eks tavaliselt mujalt ostes asi ekspordiks läheb.

Kui mul aga õnnestub see auto seal riigis regada (ehk siis ei lähe ekspordiks, vaid oleks nagu kohalik) ja siis siia ümber regada, siis jäävad ju kehtima sealsed maksud ja keegi midagi juurde ei küsi. Põhimõtteliselt ju võimalik skeem, kui kusagil riigis vajalik auto on odavam ja maksud ka pisemad kui meil siin.. Jamamist rohkem, aga kasud võivad päris viisakad olla.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#11

K Apr 07, 2010 13:52

Algselt postitas: Rästas

Õige küsimus, mida ei ole artiklis täpsustatud :)
Maksukohustuslastest juriidilised isikud müüvad autosid ekspordiks 0 käibemaksuga (topeltmaksustamist ei toimu). Kui osta uus auto füüsiliselt isikult (müüb enne 6 kuu möödumist esmasest kasutusele võtmisest või sõitnud alla 6000 km), siis tema ei ole maksukohustuslane ja ei pane müügihinnale km peale.

KM tasumise kohustus tuleneb käibemaksuseaduse § 3 lg-st 6
Käibemaksu peab maksma ka: maksukohustuslasena või piiratud maksukohustuslasena registreerimata isik, välja arvatud käesoleva seaduse § 39 lõigetes 1 ja 2 nimetatud isik, kes soetab uue transpordivahendi teisest liikmesriigist.


Kuidagi segane ikka see värk.
Minu arusaamist mööda on nii:

Kui kohalik ettevõte (kauba müüja) on käibemaksukohuslane siis see ei eelda veel seda, et ta, teisele (välisriigi) juriidilisele isikule oma kauba automaatselt 0% KM -vabalt peaks müüma.
Et see nii oleks siis peab ka "ostja" olema oma riigis käibemaksukohuslane ja esitama selle tõestuseks vastava numbri/koodi, (analoogne KMKR -ga). Seda numbrit saab maksuameti lehel kontrollida EU -riikide ulatuses. Kui number on õige ja ettevõte on oma riigis toimiv, alles siis võib talle arve esitada ilma KM -ta. Vastasel juhul, kui ostja ei oleks oma riigis KM -kohuslane ja sina müüksid talle ka kauba ilma KM -ta siis ongi nii, et ta saab kauba KM -võrra soodsamalt kätte ja ei maksa maksu ei siinpool ega sealpool piiri.

Kes siin võidab, kes kaotab ? Võidab ostja. Kaotab kauba müüja, kes peab KM osa ise tasuma oma riigile (kuna müüdud kaubalt ei tasutud KM ka sihtkoha riigis).

P.S. segane on ka järgnev:
"müüdud enne 6 kuu möödumist auto kasutuselevõtust"

Kuidas fikseerida / dokumenteerida mõistet auto (või mis tahes muu aparaadi) kasutuselevõtt ?
Auto esmane müük ostjale margiesindusest või diilerilt ongi kasutuselevõtt ju ! Sõidad salongist välja - ongi kasutuselevõtt, mis fikseeritakse müügikuupäevana ning alates sellest hetkest hakkab kulgema toote garantii.

Või on võimalik võtta auto kasutusele enne, kui ta müüakse ?!

N: Kui ostad tolmuimeja siis ongi kasutuselevõtt müügi kuupäev mitte see päev millal esimest korda vaipa puhastasid.


P.S. nr.2
Kas eeldatakse, et mõlemad need tingimused peavad olema täidetud üheaegselt korraga või kehtib ka ühe eelduse "täitmine" (emb - kumb näiteks).

//* müüdud enne 6 kuu möödumist esmasest kasutusele võtmisest või
* sõitnud alla 6000 km.//

Minu hinnangul jätab sellisel kujul sõnastus soovida ja loob võimalused kahtepidi mõistmiseks.
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#12

K Apr 07, 2010 14:03

Algselt postitas: Cyber

Kui mul aga õnnestub see auto seal riigis regada (ehk siis ei lähe ekspordiks, vaid oleks nagu kohalik) ja siis siia ümber regada, siis jäävad ju kehtima sealsed maksud ja keegi midagi juurde ei küsi. Põhimõtteliselt ju võimalik skeem, kui kusagil riigis vajalik auto on odavam ja maksud ka pisemad kui meil siin.. Jamamist rohkem, aga kasud võivad päris viisakad olla.


Just nimelt, keegi ju ei fikseeri kas sa kauba üle piiri toimetasid või ei aga kätte said KM -võrra soodsamalt.

Aga süsteem peaks vist toimima nii, et kui meil tehakse ilma KM -ta arve välisriigi jur.isikule siis tuleb ka kohalikule maksuametile selle jur.isiku KMKR esitada ja nii on võimalik kontrollida kas sama kaup ka välisriigis deklareeriti või mitte.
Kui seda õiget numbrit esitada ei ole siis "ole hea ja maksa puuduv KM ise".

Ehk siis selle eelduseks, et arvet 0% KM -ga saada peab ostja oma nõude alust põhjendama/tõestama.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#13

K Apr 07, 2010 14:07

"VÕI" tähendab ikka seda, et üks VÕI teine.. Muidu oleks ju "JA" seal.

Auto kasutuselevõtt on tema regamine liiklusesse (ARK siis), sa võid ju auto osta, seisab sul platsil/salongis kusagil ilma numbriteta, kasutada ei tohi...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#14

K Apr 07, 2010 14:22

Algselt postitas: maxuud
Kuidagi segane ikka see värk.
Minu arusaamist mööda on nii:

Kui kohalik ettevõte (kauba müüja) on käibemaksukohuslane siis see ei eelda veel seda, et ta, teisele (välisriigi) juriidilisele isikule oma kauba automaatselt 0% KM -vabalt peaks müüma.
Et see nii oleks siis peab ka "ostja" olema oma riigis käibemaksukohuslane ja esitama selle tõestuseks vastava numbri/koodi, (analoogne KMKR -ga). Seda numbrit saab maksuameti lehel kontrollida EU -riikide ulatuses. Kui number on õige ja ettevõte on oma riigis toimiv, alles siis võib talle arve esitada ilma KM -ta. Vastasel juhul, kui ostja ei oleks oma riigis KM -kohuslane ja sina müüksid talle ka kauba ilma KM -ta siis ongi nii, et ta saab kauba KM -võrra soodsamalt kätte ja ei maksa maksu ei siinpool ega sealpool piiri.


Loe palun käibemaksuseaduse § 6 lg 3 uuesti.

Käibemaksu peab maksma ka: maksukohustuslasena või piiratud maksukohustuslasena registreerimata isik, /.../ , kes soetab uue transpordivahendi teisest liikmesriigist.

EL liikmesriigi füüsilisele isikule müükase auto ilma käibemaksuta, selleks ei pea olema juriidiline isik ega käibemaksukohustuslane. Piisab dokumendiga tõendamisest, et oled EL teise riigi kodanik ja registreerid sõiduki teises EL riigis, mitte ei hakka sellega selles riigis ringi sõitma, kust ostsid. Ma ei tea kahjuks öelda, kas selle kohta tehakse kuhugi mingi märge (et juhul, kui peaksid valetama, saab seda kasutada sinu vastu).
Täpsemalt peaks selle EL-is kehtiva km kohta olema kirjas Euroopa Ühenduse käibemaksu direktiivis, mille tõlke leiab rahandusministeeriumi kodulehelt maksunduse alt.

Juriidiliste isikutega on asi teisiti ja seda ei tasu kokku panna või segamini ajada füüsiliste isikute km asjadega.

Edit:.. Kasutuselevõtu kohta esitatud küsimus on mullegi huvitav. Ei ole kokku puutunud, kuid eile olles ühe kohtutäituri juures asju ajamas, kuulsin tahtmatult pealt kohtutäituri abi ja tema kliendi vestlust. Teemaks oli see, et isik oli toonud EL teisest riigist sõiduki ja ei olnud maksnud selle eest km. Maksuamet oli teda selle eest trahvinud ja nõudnud läbi kohtutäituri sisse ka kohustusliku km. See isik saabuski kohtutäituri juurde kaasas maksuameti tõend selle kohta, et nõude alus on ära langenud, kuna isik on tõendanud, et ta ei ole nimetatud sõidukit kasutusele võtnud ega kasutanud.

Isik helistas kohtutäituri juures olles maksuametisse, mainis, et maksuamet oli teinud ARKi järelepärimise ja palus maksuametnikul rääkida kohtutäituri endaga, et km võlg ja kohtutäituritasu tühistataks. Ilmselt ARK tõendas, et seda km-ga maksustatud sõidukit ei ole selle isiku nimele riegistreeritud.

Minu teada on tehtud ka nii, et auto ostetakse teisest riigist, kuid müüakse kohe teisele isikule edasi, ise ei võta ARKis arvele. Mismoodi asi sellel isikul oli, kes kohtutäituri juures oli, seda ei tea. Kas müüs ka edasi ja ostjale läks maksuamet km nõudega peale (ja see suunas asja selle peale, kes auto Eestisse tõi) või seisis auto tal kusagil ilma registreerimata. Sel juhul tekib küsimus, kust teadis maksuamet midagi nõuda?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#15

K Apr 07, 2010 14:42

Et siis, kui mul on sõber kusagil odavas riigis, siis ma ostan seal "ekspordiks" ja kärutan auto treila peal pooleks aastaks kuhugi garaaži. Poole aasta pärast, lähen võtan arvele ja võidan hinnas käibemaksu? Sest kui ma ta enne arvele võtan, kasvõi transiitnumbritega, siis on ta "kasutusel" enne 6 kuu möödumist ja 6k km ma ka koju sõita ei saa, sest pole numbreid, isegi mitte transiiti.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#16

K Apr 07, 2010 15:27

6k km saad vabalt sõita - viid treileriga ringrajale või mõnda muusse liikluseks suletud kohta ja kärutad palju tahad:D Keegi pole öelnud, et selle 6k km ju tänavaliikluses läbi peab sõitma;)
foxer
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 07, 2006 13:54
Asukoht:
Auto:

#17

K Apr 07, 2010 15:33

Algselt postitas: napoleon
6k km saad vabalt sõita - viid treileriga ringrajale või mõnda muusse liikluseks suletud kohta ja kärutad palju tahad:D Keegi pole öelnud, et selle 6k km ju tänavaliikluses läbi peab sõitma;)


Alati on ju veel ka võimalus kerida :headbang:
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]
mina
Postitusi: 234
Liitunud: N Juul 16, 2009 23:09
Asukoht:
Auto:

#18

K Apr 07, 2010 15:51

kuidagi raskeks üritate selle asja ajada ja osaliselt ka üle kavaldada:)
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#19

K Apr 07, 2010 16:46

MTA vaatab deklaratsioone.-millised autod sisse toodud ja siis võrdleb kas maksud nende eest tasutud.
Viimasel ajal levib skeem, kus ostjana võetakse kaasa keegi nö "ostja". Tema teeb ostu, võtab auto enda nimel arvele ja müüb selle kohe edasi teisele isikule.
Ongi kõik. MTA esitab nõude sellele esimesele ostjale aga temalt pole midagi saada ja summa ei ületa ka piiri, et saaks krim asja algatada.
Ongi kõik. 500000 autolt tuleb võitu 100000. Kui nüüd keskmine kulu maha arvata "ostjale" siis kuskil 75000 võitu.
mina
Postitusi: 234
Liitunud: N Juul 16, 2009 23:09
Asukoht:
Auto:

#20

K Apr 07, 2010 17:52

natukene segaseks läheb see teema kuna algselt räägitakse UUE auto hankimisest ja mõni räägib ka kasutatud auto hankimisest.
uue auto puhul sõna võtma ei hakka kuna konkreetne kogemus endal puudub ja on ainult sõprade kogemus aga kasutatud auto puhul on nii,et kui müüja ja ostja on juriidilised isikud siis on seda tehingut võimalik teha.kui ostja on eraisik siis ei ole ja ongi kõik.samas kui juriidiline isik toob auto ilma km-ta siis see ei tähenda seda,et ta peab eestis kohe maksma km-i.see rakendub siis kui sõidukit hakatakse müüma.
on ka erandeid millal auto ei sisalda käibemaksu aga see on teine teema.

to:will
mida sa täpsemalt silmas pead NÖ ostja all ja kus selliseid skeeme kasutama on hakatud?kuidagi kahtlaselt segane ja ebatõepärane paistab olevat see sinu variant:)
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#21

K Apr 07, 2010 18:43

Algselt postitas: mina
natukene segaseks läheb see teema kuna algselt räägitakse UUE auto hankimisest ja mõni räägib ka kasutatud auto hankimisest.

Kasutatud auto on ka uus (käibemaksuseaduse järgi), kui see on
* müüdud enne 6 kuu möödumist esmasest kasutusele võtmisest või
* sõitnud alla 6000 km.

PS. jutt oli füüsilisest isikust, kui tema toob EL teisest riigist uue auto Eestisse, siis ta peab maksma km (20%).

Algselt postitas: mina
kui müüja ja ostja on juriidilised isikud siis on seda tehingut võimalik teha.kui ostja on eraisik siis ei ole ja ongi kõik.

Sry, mina ei saa aru, mis tehingust on jutt? Kas see käis Willi postituse kohta?
vahekas
Postitusi: 45
Liitunud: P Veebr 22, 2009 19:42
Asukoht:
Auto:

#22

K Apr 07, 2010 18:58

Skeem toimib siis selliselt,et võatakse kaasa nn. auto ostja käibemaksukohuslane , kes saab auto käibemaksuvabalt kätte ja müüb siin edasi füüsilisele isikule sama hinnaga millega sai.

On ka palju muid skeeme millega riiki üritatakse petta kuid varem või hiljem tulevad asjadd välja.


To will

500000.- on alampiir millest algab krim asi või on seda summat isegi tõstetud=?
Müün sae- ja höövelmaterjale.
Aitan tuua autosid Soomest Rootsist ja Usast
mina
Postitusi: 234
Liitunud: N Juul 16, 2009 23:09
Asukoht:
Auto:

#23

K Apr 07, 2010 20:08

füüsiline isik ei saa osta autot käibemaksu vabalt nagu seda võimaldab juriidilise isiku puhul.füüsiline isik ostab lustakalt koos käibekaga mis euroopa riigis iganes ja eestis arvele võttes ei pea ta enam mingit km ja mis iganes tasuma.
nb!jutt käib kasutatud autost.see tankisti kasutamine (niiöelda käibekafirmat) ei ole ka nii roosiline kuna kui ikka tõestatakse teadlikkus ära siis ollakse parajas p...s:)
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#24

K Apr 07, 2010 21:36

Algselt postitas: vahekas
To will

500000.- on alampiir millest algab krim asi või on seda summat isegi tõstetud=?

OT, aga täpsustuseks.
Maksualased süüteod on sätestatud karistusseadustiku 4.-ndas jaos.
KarS §-d 389¹ ja 389².

Algselt postitas: mina
füüsiline isik ei saa osta autot käibemaksu vabalt nagu seda võimaldab juriidilise isiku puhul.füüsiline isik ostab lustakalt koos käibekaga mis euroopa riigis iganes ja eestis arvele võttes ei pea ta enam mingit km ja mis iganes tasuma.
nb!jutt käib kasutatud autost.

Ma kirjutasingi eespool, et ka kasutatud auto võib UUS olla, mille eest tuleb Eestis km maksta! Sel juhul müüakse talle EL-i teises riigis auto 0 km-ga. :) Lisaks, vana autot ei peagi füüsiline isik km-ta saama, kuna tal ei ole kohustust vana auto eest Eestis km tasuda.

Topeltmaksustamise vältimiseks ja maksude tasumisest kõrvalehoidmise tõkestamiseks sõlmitakse kahepoolseid riikidevahelisi "Tulu- ja kapitalimaksudega topeltmaksustamise vältimise ja maksudest kõrvalehoidumise takistamise lepingud". Sellised bilateraalsed lepingud näevad ette ka maksualase info vahetamise. Lepingute eesmärk on välistada üheaegne maksustamine kummaski riigis, samuti ka üheaegne maksust vabastamine kummaski riigis.
mina
Postitusi: 234
Liitunud: N Juul 16, 2009 23:09
Asukoht:
Auto:

#25

N Apr 08, 2010 0:22

to: rästas

ma arvan(ja olen selles suht veendunud),et füüsiline isik ei saa ka UUT autot osta km-ta!?:)
samas ma ei saa ka hästi aru sinu viidetele.mulle tundub,et sa ei loe ise ka korralikult seadust läbi või ei saa sa sellest aru.tee terminid endale selgeks ja ongi asi selge.
Vasta