9000 -95 vs 95-98
Olen netist korduvalt lugenud, et vastupidavaimateks Saab 9000-ks pakutakse 95- väljalaske omi (mudel M95). Kas neil on mingeid uuendusi, millepoolest tasuks ka tegelikult just M95 eelistada, või sõltub siiski kõik peamiselt eelmisest omanikust?
-Kas käigukast (manuaal) on 95- töökindlam?
-Kas tasub vältida automaati?
-Kas kliimal on põhimõttelisi erinevusi alates M95 mudelist?
-Kas TCS on tõepoolest nii probleemne, et parem on vältida? (ega ausalt öeldes ei meeldi ka, kui auto hakkab sõitu dikteerima)
Tänud ette vastajatele.
-Kas käigukast (manuaal) on 95- töökindlam?
-Kas tasub vältida automaati?
-Kas kliimal on põhimõttelisi erinevusi alates M95 mudelist?
-Kas TCS on tõepoolest nii probleemne, et parem on vältida? (ega ausalt öeldes ei meeldi ka, kui auto hakkab sõitu dikteerima)
Tänud ette vastajatele.
minu seisukoht:
- automaadi miinused minu jaoks: mitte nii lollikindel, kui manuaal, suurem bensukulu. positiivsetest külgedes las räägivad automaadi fännid.
- ACC on alates 95 ümer kalibreeritud ja täiendatud tarkvaraga (lisatud on vist väljuva õhu temp. kontroll) seega peaks nagu natuke targem olema. lisaks vaata 'Lugemist' rubriigist.
- M95 peaks juba kõigil versioonidel olema TCS väljalülitatav (TCS nupp), seega saab vajadusel alati välja lülitada kui ei meeldi. see oli esimeste 92,93 probleem, kuna osadel versioonidel polnud võimalik seda välja lülitada ja kui otsad andis, siis remont keeruline ja kallis.
lisaks on mingid muudatused ka mootori osas. nt. keti tallad on osaliselt plastikust ja seega odavamad vahetamisel.
- automaadi miinused minu jaoks: mitte nii lollikindel, kui manuaal, suurem bensukulu. positiivsetest külgedes las räägivad automaadi fännid.
- ACC on alates 95 ümer kalibreeritud ja täiendatud tarkvaraga (lisatud on vist väljuva õhu temp. kontroll) seega peaks nagu natuke targem olema. lisaks vaata 'Lugemist' rubriigist.
- M95 peaks juba kõigil versioonidel olema TCS väljalülitatav (TCS nupp), seega saab vajadusel alati välja lülitada kui ei meeldi. see oli esimeste 92,93 probleem, kuna osadel versioonidel polnud võimalik seda välja lülitada ja kui otsad andis, siis remont keeruline ja kallis.
lisaks on mingid muudatused ka mootori osas. nt. keti tallad on osaliselt plastikust ja seega odavamad vahetamisel.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Automaatkasti ei tasu küll karta. Minulgi Saab esimene automaatkastiga masin ja algul oli küll kahtlusi kuid nüüd ei taha enam mingil juhul manuaali. See liiter või kaks mis küttekulule võib juurde tulla on kompenseeritud mugavusega. :cool:
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
- automaadi miinused minu jaoks: mitte nii lollikindel, kui manuaal, suurem bensukulu.
Minu arusaamist mööda on automaat sama lollikindel kui manuaal kui õigesti hooldatud, kõrgema benakulu (0,5l/100km vähemalt) hind võrreldes pakutava mugavusega on kaduvväike. Et 9000 automaadile pääseb üsna hästi komest küljest juurde siis remont ei ole nii kallis kui kasti mahavõtmist nõudvate masinate korral. Saabi mootorid ja automaadi koostöö toimib fantastiliselt hästi. See oli ka põhipõhjus miks ma Saabide vastu rohkem huvi tundma hakkasin. Näiteks audi 80 automaatkasti kohta võib üks värske 9-5 omanik pika ja kurva loo rääkida. Mina ostmisel proovitud manuaal Saab 9000-tega ei suutnud kuidagi sujuvalt käike vahetada aga see võib ka minu füüsiline või vaimne puue olla.
Kui on vaja kedagi automaakasti kiitma panna - olen alati valmis!
TSC-i minul huvitaval kombel polegi.
Viimase feislifti tulemus mõjus Saab 9000 kvaliteedile ülihästi. Seda näitab ilmekalt ka igasugune tõrkestatistika. Tegelikult kehtib see vist enamike autode kohta et tootmisest mahavõetav masin on alati töökindlam kui uus mudel.
automaati ma maha ei taha kuidagi teha. Kuna mul on kalduvus ronida oma autoga tihti sinna, kuhu normaalne inimene autoga ei läheks :), siis kaks olulist asja veel minu jaoks, miks ma automaat kasti ei ostaks:
- ei saa pikalt nööri otsas lohistada ja väidetavalt ei ole raske koormaga käru ka aut. kastile hea. (vaevalt et ta hea autole üldse on :)
- mutta/lumme kinnijäämise korral keerulisem edasi-tagasi nõksutada
loomulikult saab õnneks igaüks ise omale sobiva valida ja eks see sõltub palju harjumusest, sõidustiilist, rahakotist, auto kasutuse otstarbest, ja jumala sõrmest ;)
- ei saa pikalt nööri otsas lohistada ja väidetavalt ei ole raske koormaga käru ka aut. kastile hea. (vaevalt et ta hea autole üldse on :)
- mutta/lumme kinnijäämise korral keerulisem edasi-tagasi nõksutada
loomulikult saab õnneks igaüks ise omale sobiva valida ja eks see sõltub palju harjumusest, sõidustiilist, rahakotist, auto kasutuse otstarbest, ja jumala sõrmest ;)
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Algselt postitas: Zazou
lisaks on mingid muudatused ka mootori osas. nt. keti tallad on osaliselt plastikust ja seega odavamad vahetamisel.
See plastmassi värk uuemate autode puhul tekitab "allergiat" :wall: . Olen praegu Vectraomanik ja Opeli (mis on iseenesest ka hea auto, kui õnnestub roosteussi vältida) puhul on näha, et plastmasside kasutamine uuematel aastakäikudel pole mitte kasuks tulnud, s.t. detailid, mis 90-ndate alguses kestsid mitusada tuhat km probleemivabalt, on märkamatult muutunud "kulumaterjaliks". Aga eks autotootjad tahavad ka :beer:
Automaatkasti veel üheks miinuseks: kui starter üles ütleb, siis autot käima ei saa mitte kuidagi. See polekski nii kole suur miinus, aga mäletan oma endistest hulludest starteriprobleemidest 9000CC-ga, et aut. kastiga oleks ikka mitu olulist sõitu tegemata jäänud. Vahetada-parandada tulnuks, aga see pole alati kohene option.
Foorumi otsing ei andnud ammendavat vastust, niisiis tahaks teada mille järgi näha kas masinal on TCS peal või mitte, Saab 9000 manuaalis pole sellest sõnagi kah juttu.
Ning mida see TCS üldse täpsemalt teeb millised on selle olemasolu tunnused ja head/vead?
Ning mida see TCS üldse täpsemalt teeb millised on selle olemasolu tunnused ja head/vead?
siit saad ühe hea ülevaate TCS probleemidest :
http://www.quasimotors.com/tcs.htm
ja siin kuidas sellest lahti saada:
http://www.quasimotors.com/tcsonoff.htm
http://www.quasimotors.com/tcs.htm
ja siin kuidas sellest lahti saada:
http://www.quasimotors.com/tcsonoff.htm
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Algselt postitas: KrikU
Foorumi otsing ei andnud ammendavat vastust, niisiis tahaks teada mille järgi näha kas masinal on TCS peal või mitte, Saab 9000 manuaalis pole sellest sõnagi kah juttu.
Ning mida see TCS üldse täpsemalt teeb millised on selle olemasolu tunnused ja head/vead?
Süüdet sisse keerates (s.t. auto veel ei käi) peaks armatuuris põlema kiri "tcs". Aru peaks ka nii saama, et kui libedaga "ketsi" anda, siis mingi hetke pärast hakkab armatuuris tcs vilkuma ja elektroonika püüab rataste läbilibisemist takistada (s.t. laseb pöörded alla ja püüab rataste liikumist ühtlustada). Selle TCS omaduse pärast on talvel kaks päris normaalset sõidumeest uute Toyota Landcruiseritega teelt põllule sattunud, kuna endal polnud ebam midagi teha (idiootlik küll, aga Landcruiseril ei saa seda välja lülitada :gun: , s.t. saad "tänu" TCS-le ka lumehange kinni jääda ). Kuni 93.a. oli TCS neti andmetel lisavarustusena ja eeskätt täisturboga autodel.
Algselt postitas: TxT
Homer, mul on '94 aasta Saab ja TCS-i pole.
OK väljendusin veidi ebatäpselt, ka 94 igal autol ei peagi olema. Minnes Cyberi soovitatud lingile:
"-Optional in 92 & 93: e. lisana 92, 93, eeskätt Turbodel suure algustähega (kirjas muudes allikates)
-Standard on all 93 Aeros: kõigil 93.a. Aerodel
-Optional in 94 & 95 (and equipped with an off/on switch): sama jutt mis 92, 93, ainult lülitiga, samas väidetakse, et kui TCS hävib, pole lülitist abi e. rikkis TCS disableda ei saa, pealegi toimib väljalülitus ka korras TCS-ga ainult kuni süüte väljakeeramiseni.
-Discontinued in 96: ehk alates 96 ei kasutata "
P.s. ei tunne puudust küljelibistamisest, aga kui kurvis ja libedaga otsustab TCS veidi ekstreemsema kiirusega reageerida, võivad tulemused juhi jaoks olla mitte kõige ootuspärasemad.
Lisavarustuses/tellimisel 92 & 93
Standard kõikidel 93 Aerodel
Lisavarustuses/tellimisel 94 & 95 (off/on nupuga)
Lõpetati ära(kui ebaõnnestunud lahendus) 96.
... näe homer jõudis 10sek varem oma postituse teha :)
Standard kõikidel 93 Aerodel
Lisavarustuses/tellimisel 94 & 95 (off/on nupuga)
Lõpetati ära(kui ebaõnnestunud lahendus) 96.
... näe homer jõudis 10sek varem oma postituse teha :)
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Txt, ei vaadanud enne Su autot. Ilmselt siis võeti TCS 94 jälle standardist maha Aerodel??? On ka teiste markidega küll ka nii olnud, et enamik autosid vastab nn. standardile, aga mõni on teistmoodi.
Kui pole TCS, pole ka lülitit (asub vist muidu kuskil istmesoojenduse lülitite juures ja kiri TCS ka pidavat peal olema). Süüte sissekeeramisel peaks igal juhul vastav tuli TCS kirjaga armatuuris põlema hakkama.
Kui pole TCS, pole ka lülitit (asub vist muidu kuskil istmesoojenduse lülitite juures ja kiri TCS ka pidavat peal olema). Süüte sissekeeramisel peaks igal juhul vastav tuli TCS kirjaga armatuuris põlema hakkama.
minul on auto aastaarv passis 1990 ja ikkagi on TCS olemas. kummaline on see, et kerenumbri järgi on auto 1991 aasta.
minuarvates sekkub TCS väga sujuvalt ja teeb talvel sõitmise isegi pisut mõnusamaks ja sujuvamaks. Samas laseb ta natsa läbi ka libiseda. 14 aasta vanuse Saabi auks tuleb öelda, et uue Opel Vectraga sõites (mis on ka hea auto) sekkus veojõukontroll tunduvalt äkilisemalt ja varem. Aga see pole mingi uudis muidugi, et 14 aastase Saabiga on palju parem sõita kui näiteks tuttuue Peugeot 407, Mazda 6 või muu sama klassi autoga:P
Jäärada sõites see ilmselt kasuks ei tuleks, aga nii raske auto pole jäärajal sõitmiseks niikuinii sobilik.
minuarvates sekkub TCS väga sujuvalt ja teeb talvel sõitmise isegi pisut mõnusamaks ja sujuvamaks. Samas laseb ta natsa läbi ka libiseda. 14 aasta vanuse Saabi auks tuleb öelda, et uue Opel Vectraga sõites (mis on ka hea auto) sekkus veojõukontroll tunduvalt äkilisemalt ja varem. Aga see pole mingi uudis muidugi, et 14 aastase Saabiga on palju parem sõita kui näiteks tuttuue Peugeot 407, Mazda 6 või muu sama klassi autoga:P
Jäärada sõites see ilmselt kasuks ei tuleks, aga nii raske auto pole jäärajal sõitmiseks niikuinii sobilik.
Nimevahetus vl -> Veiko