Rootsist auto ostmise juriidiline pool?

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2203
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn
Auto: Kui naine on lahke siis 9-5 Griffin,
kui Hemi on lahke siis Klassik.

#1

T Veebr 22, 2005 12:39

Jäi silma üks Saab 9000 Stockholmi piirkonnas. Kui tõesti hakkab asi tõsisemat huvi pakkuma kas keegi teab milliseid dokumente meie Ark ja Rootsi Ark vajavad ümber registreerimiseks? Müüjaks oleks eraisik ja autole läheksin sellisel juhul Rootsi ise järgi.
Tavalise Eesti ostumüügi lepingu puhul tahtis Tartu Ark millegipärast ka müüjat kohale, põhjus võis olla muidugi ka selles et autot müüs vahendaja aga regatud oli kellegi kolmanda nimele. Vaevalt see rootslane viitsib kogu selle jama pärrast mulle külla tulla.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 960
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Saabitu (sõidan surugaasiga)

#2

T Veebr 22, 2005 13:02

räägin siis veelkord enda masina Rootsist hankimise skeemi ära (peale EL-ga liitumist 2004.a mais), mis ei pruugi samas olla rakendatav sinu puhul, kuna summad ja seega ka riskid on suuremad:
1) otsisime Svenska Aeroplan AB abiga välja sobiva auto
2) sõlmisime Svenska`ga ka mingit sorti lepinguhakatise
3) kandsin Svenska`le autoraha jm auto Eestisse toimetamisega seotud rahad
4) Svenska ostis Rootsis auto ära ja vormistas auto enda nimele (Rootsis see suht lihtne, aga võtab aega max nädal), vist kaasnesid ka mingid ajutised kindlustuskulud
5) peale masina Rootsi ARK-is enda nimele saamist tõi Svenska masina laevaga Eestisse
6) Tallinna ARK-is esitasime masina reg.eelsele ülevaatusele, peale seda anti vajalikud paberid, millega suundusime ARK teenindusse
7) ARK teenindustädile esitasime auto ostu-müügilepingu, millega Svenska müüb auto mulle, mõlema poole isikut tõendavad dokumendid (oletan, et müüja poole kohalolek on vajalik, et vältida fiktiivsete lepingute alusel, võimalik et ka varastatud autode kandmist registrisse), samuti auto Rootsi ARK-i poolt välja antud dokumendid ja riigilõivu tasumist (1600.-) tõendavad dokkarid
8) ARK-i tädi andis mulle vastu uue numbrimärgi, auto Eesti ARK dokumendid ja tegin ARK büroos kohe ka liikluskindlustuse ära
9) Svenska läks võttis kuskilt Eesti ARK-i sekretariaadist Rootsi ARK-i jaoks ingliskeelse tõendi (maksis eraldi miski 85.-), et auto on võetud Eestis arvele. selle dokkari esitas Svenska hiljem Rootsi ARK-ile. formaalsus.
10) auto Eestis registris, aga teh. ülevaatus ka vaja teha, mis on juba omaette teema...

nii lihtne see oligi. loodan, et on pisut abiks...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7170
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

T Veebr 22, 2005 13:13

aga kui sinna kohale läheksin??
kas siis miskit lihtsam??
ja selle svenska kontakti ka kuskil on??
mul ikka irmush tahtmine miskit tuua.....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2203
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn
Auto: Kui naine on lahke siis 9-5 Griffin,
kui Hemi on lahke siis Klassik.

#4

T Veebr 22, 2005 13:39

Ideaalis ostaks ise praeguselt omanikult masina ära, usun et Svenskal on palju muudki teha kui autosid "vahendada".
Mina kui tulevane omanik pean täitma ilmselt "Temporary registration - export" paberi. Lisan selle PDF-i postitusele. Teisel lehel on rootsi keeles kirjutatud et mis pabereid ma veel omamama pean, siit alates on aga kõik keeruline. Minu rootslasest töökaaslane tõstis käed üles, tema aru ei saanud mis paberid ja veelgi enam - kust neid saab. Suur küsimus on veel kui kui kiiresiti kogu paberimajanduse rootsi poolel korda saaks. Elame näeme!
Esmase info põhjal on minu väljavalitu omanik masina mulle maha müüma küll ja tundub et auto ei tohiks mu eelmisest kehvemas seisus olla.

Edit: Juba jõuti mulle väita et see paber siiski ei aita.

Lisatud failid 2010211.pdf (154.4 KB) 
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2083
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#5

T Veebr 22, 2005 15:43

saksast toomine: helistad, saad faksi teel lepingu, kuhu kirjutad enda andmed ka peale ja allkirjastad selle, ning saadad tagasi. samas teed ka ettemaksu. korras.
lendad sinna maksad ülejäänu ära, käid kohalikus ark-is ära, (juhul kui auto ei ole arvelt maha võetud) kui on siis hangid tollist numbrid ja kindlustuse...vist mingi 100 euri oli ja kihutad tulema.
kuna ark-is eestis on nõutama hakatud lepingut, millele sa alla kirjutad, siis soovitav oleks teha seal veelkord kaks identset, mõlemad juriidilist jõudu omavad lepingud ja siis ei ole siin ark-is miskit probleemi...
treilaga toomine maksab ka ainult ...7000, mitte mingit muret, loomulikult siis, kui on tuline tahtmine auto ise oma silmaga üle vaadata, siis peab ikka ise kohale minema...

saab saksa õlut juua ja võibolla jääb teele veel mõni frau ka!:head:


ja ma millegipärast ei usu, et erinevus nende maade dokumentide vahel suur peaks olema
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 960
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Saabitu (sõidan surugaasiga)

#6

T Veebr 22, 2005 15:55

teine variant on Saksast toomisel see, et ajad sakslastega (vähemalt väidetakse, et on Saksamaal ja sakslased) näiliselt kõik asjad korda ja saadad neile ettemaksu teele ära. ütleme, et no nii 40K eesti kronu...

siis läheb pisut aega edasi... ja autost ega sakslastest ei kippu ega kõppu. helistad, räägivad, et mingid probled ja maksa veel mingi 15K ettemaksu. targemad juba oskavad midagi kahtlustada, mitte nii targad aga maksavadki. ja mis te arvate, kas nad kunagi oma kauaoodatud autot ka näevad? või raha?

muidugi ei pea nii minema, aga ise ei ole seda lugu välja mõelnud, ikka elust enesest.
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2083
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#7

T Veebr 22, 2005 15:57

no ettemaks tehakse 500 euri ja see on kohe telefonis aru saada, kas tegemist on türklase, venelase või ehtsa sakslasega. sel juhul on risk väiksem.
kallimate autode korral peab tõesti ise ikka koha peale minema...
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2203
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn
Auto: Kui naine on lahke siis 9-5 Griffin,
kui Hemi on lahke siis Klassik.

#8

T Veebr 22, 2005 16:07

Juhul kui Rootsi variandi peale ikka tõesti kindlaks jään, siis mingit ettmaksu küll tegema ei hakka. Kui kohapeal auto tõesti meeldib, alles siis ajan rahaasjad ja paberid korda.
Üks Trionicu poolt pakutud kodanik lubas ka Šveitsist otsida, tema tooks mulle masina koju kätte. Lihtne aga tiba kallim muidugi. See härrasmees suhtus rootsist toomisesse veidi skeptiliselt, kas kellelgi on tekkinud oma arvamus Rootsis versus Šveitsis leiduvate Saabide kohapealt. Umbes nii et Šveitsi saabid on raudselt paremas korras kui Rootsis leiduvad või mis???
Sorry, tean et kunagi on seda teemat juba arendatud.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7170
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

T Veebr 22, 2005 16:34

kes saksa kohta ylde aru päris?? :wall:
rootsist ikka nagu rohkem käib jutt:eureka:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Priit
Postitusi: 38
Liitunud: R Dets 31, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#10

T Veebr 22, 2005 16:41

Mul üks tuttav tegeleb autode ostu müügiga Rootsis ja tema sõnul on Rootsis kaks põhilist probleemi:
1. kõrge hind (see sind ei kollita nagu aru saan)
2. ja korrosiooniprobleemid
ise otsisin Saksast interneti kaudu ja sain ka teatavad korrosiooniprobleemid kaasa :-) üllatuslikult.

aga dokumentide osas võta toru ja helista ark'i, usun, et nad vastavad sellele küsimusele adekvaatselt. Mingi ostumüügi leping või viisakas arve peab olema kus ka hind ära näidatud. Mingeid selle peediti täiega kui enda oma registreerisin möödunud nädalal...
vaade
Postitusi: 253
Liitunud: T Mär 02, 2004 9:29
Asukoht:
Auto:

#11

T Veebr 22, 2005 17:06

Lugedes kui keeruline see teistel kirjas on, arvan, et ma olen teinud sohki ja imekombel kuidagi eestisse pääsenud. Igatahes pole politsei mulle ukse taha tulnud ja endine omanik pole helistanud – võibolla kunagi hiljem läheb jamaks.

Räägin siis paari sõnaga kuidas mina Rootsist auto tõin:
Õhtul hilja täitsime omaniku juures kodus ära mingi Rootsi ARK-i blanketi omaniku vahetuse kohta, millest ta minule faksiaparaadis koopia tegi - originaali pani posti Rootsi ARK-i tarvis. Siis kirjutas vabas vormis ostumüügi lepingu auto ja meie isikuandmete ja hinnaga ning oligi kõik. Võtsin siis need kolm paberit (leping, tehpass, omanikuvahetuse koopia) ja sõitsin Tallinnasse. Tol ajal oli vaja tollideklaratsioone ka, mida ma piiril vormistasin. Nüüd läheks siis otse Eesti ARK-i. ARK-is näitatasin ette ja võtsin arvele. Kogu lugu. (5-päeva võis ilma ülevaatuseta sõita)
Rootsis sõites ma kindlustusele ei mõelnud (tuleks vist ikka uurida), aga Eesti tuleks laevalt maha sõites piiripunktis kohe ajutine kindlustus teha.
krissuke
Postitusi: 4
Liitunud: T Veebr 22, 2005 17:02
Asukoht:
Auto:

#12

T Veebr 22, 2005 17:08

Rootsist ostmine äärmiselt lihtne- teed ostu-müügi lepingu ja kaasa originaal pass. Rootsis on ARK ainult "virtuaalne" ehk toimib ainult posti teel, kuhugi kohale minna üldse polegi. Peale tehingut saadab müüja ise postiga passiga kaasas olnud dokumendi kohalikku ARK-sse ja kogu lugu, see enam sind ei puuduta. Siin arvele selle passiga ja o-m leping lisaks.
vaade
Postitusi: 253
Liitunud: T Mär 02, 2004 9:29
Asukoht:
Auto:

#13

T Veebr 22, 2005 17:13

ennäe, krissukest uskudes ma midagi valesti ei teinudki
krissuke
Postitusi: 4
Liitunud: T Veebr 22, 2005 17:02
Asukoht:
Auto:

#14

T Veebr 22, 2005 17:18

Unustasin et mingit kindlustust seal ka vaja pole kui oled piisavalt kiire mees- ehk sõidad kohe koju enne kui kiri ARK-sse jõuab. Rootsis kaasnevad registreerimisega automaatne kindlustus ja maksud. Sõita ei tohi siis kui auto on arvelt maas, ka ajutiselt, siis on auto "avställd" ja sellega kindlasti sõita ei soovita, väga kallis lõbu. "Avställd" auto puhul saab laenata rohelisi numbreid autopoodidest sõitmiseks nii 500 SEK eest. Samuti saab Rootsis auto täpse ajaloo välja võtta- ühendused on autopoodidel olemas, eks ikka tahavad vist raha ka. ARK seal ei maksa sisuliselt midagi, 100-150 SEK ja selle maksab rootslane arvega.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2203
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn
Auto: Kui naine on lahke siis 9-5 Griffin,
kui Hemi on lahke siis Klassik.

#15

T Veebr 22, 2005 17:27

Aitähh Krissuke!
Kas see ostumüügi leping Rootsis tehes peab olema mingil nende kohalikul blanketil?
Mis asi neil see passiga kaasas olev dokument on, pool tehnilisest passist?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7170
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

T Veebr 22, 2005 18:06

asi selgem!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2113
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#17

T Veebr 22, 2005 18:41

Ostsin Rootsist autokauplusest. Sealt anti kaasa ainult ostu-müügileping ja tehti 4-ks päevaks kindlustus. Öeldi, et kõik OK ja rohkem pole midagi vaja...ainult Rootsi numbrid paluti hiljem tagasi saata, anti selleks ka markidega ümbrik. Kõik oli tore (tulin läbi Soome) kuni Eesti tollini...siin nõuti siiski tehnilist passi, mida ma loll ei osanud muidugi müüjalt küsida. Niisiis Tallinnas sadamast kaugemale ei pääsenud. Järgmisel päeval Rootsi suursaatkonda ja palusin Rootsi registrist väljavõtte saata. Paari tunni pärast oli paber olemas ja sellega siis sadamasse ning oligi auto käes, kuigi miski sellel ei viidanud, et auto oleks Rootsis maha kantud-müüdud-omanikku vahetanud...figureeris endise omaniku nimi. Järgmine takistus oli ARK, kus see täielikult rootsikeelne paber kohalikele muret tekitas, asi lahenes siiski järgmisel päeval, kui ARK oli (ilmselt) Rootsi autoregistrist asja uurinud.
Endalegi tegi alguses nati muret, et sõidan piiritaga rahulikult ringi omamata mingit normaalset dokumenti, kuid helistanud Stockholmis piirivalve mingile asjapulgale, väitis see, et mingei ajutisi numbreid ammu enam ei väljastata ja ostu-müügi lepingust täiesti piisab.
Eesti piirivalve väitis, et Eesti pole Schengeni Liidus ja sestap kindlasti vajalik tehniline pass.
Kindlustusele isegi erilist tähelepanu ei pööranud, eeldasin, et Rootsi kindlustus kehtib ka meil.
Vot selline seiklus jaanuari keskel....
krissuke
Postitusi: 4
Liitunud: T Veebr 22, 2005 17:02
Asukoht:
Auto:

#18

K Veebr 23, 2005 12:20

Ost-müük vabas vormis, see vajalik meie ARK-le. Neil saadetakse originaal passiga kaasa selline ära rebitav vorm, mis on ette nähtud auto andmete muudatustest teatamiseks, et kas müüdi, viidi romulasse, müüdi romulasse või eksporti jne. Rootslastel võib olla mitu passi originaali, sest alati saadetakse muudatuste korral uus originaal ja keegi vana tagasi ei nõua. Auto numbrid oleks jah viisakas postiga tagasi saata. Sellel passi poolel mis sulle jääb on ainult auto andmed, omaniku kohta midagi pole.
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2083
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#19

K Veebr 23, 2005 13:39

Algselt postitas: ivomets
kes saksa kohta ylde aru päris?? :wall:
rootsist ikka nagu rohkem käib jutt:eureka:


kui nüüd härra ivomets loeks tähelepanelikumalt läbi, mida ma eelpoolminetatud teemas kommenteerisin...
tsiteerin: ja ma millegipärast ei usu, et erinevus nende maade dokumentide vahel suur peaks olema.;)
krt, ma suuda, alles kolmapäeva päevane aeg ja juba ei saada aru, mida keegi kirjutab.:freak:

ja see oli minu poolt lihtsalt infoks, sest äkki keegi tahab minna saksast ka autot tooma:head:

seniks aga ilusat vabariigi aastapäeva laupäeva!:drink:
Svenska Aeroplan AB
Postitusi: 23
Liitunud: N Veebr 26, 2004 22:29
Asukoht:
Auto:

#20

K Veebr 23, 2005 14:05

Kui kasutada reg. tunnistuse küljes olevat blanketti, ei tunnista Vägverket omanikuvahetust, kui ostjal ei ole Rootsi aadressi ega isikukoodi, st et vana omanik ei saa seda arvelt kustutada (peab igavesti maksma 35.- aastas) ja on jätkuvalt vastutav kõigi võimalike trahvide, maksude, kindlustuse ja sigaduste eest. Just jooksis ka uudistest läbi lugu kellestki, kes müüs auto leedukatele ja otsib neid nüüd taga, et auto oma kaelast ära saada. Nii et neid, kes teadmatusest niimoodi müüksidki on nüüd kõvasti vähem, kasuks ei tule ka baltlaste 'hea' kuulsus Rootsis.

Ametlikult on nii: Selleks, et vana omanik saaks välismaale müüdud auto arvelt kustutada, tuleb vv-le saata auto numbrid ja kas tolli tõend auto riigist väljaviimise kohta või tõend teises riigis registreerimise kohta. Omanik peab siis sadamasse kaasa tulema või ostja oma kindlustusega ausõna peale minema laskma. Kui ta seda ei soovi, jääb üle taotleda ajutine registreerimine. Selleks ei tohi autol olla maksuvõlgu ja peab olema kehtiv üv. Vv-le saadetakse postiga taotlus arvelt kustutamise ja ajutise registreerimise kohta, numbrid ja kindlustuse tõend. Otsus, ajutine reg. tunnistus ja numbrid saadetakse uue omaniku Rootsi postiaadressile ca nädala pärast. Kehtib 1 kuu. Registreerimine ja numbrid ei maksa midagi, kindlustuse hinda ei oska arvata.

Samas ütleb Vv 18.01.05 pärinev teade, et uuele omanikule tuleb anda kaasa reg tunnistusest mõlemad osad ja edasi on juba uue maa register kohustatud vv-d arvele võtmisest informeerima.

Üldiselt paistab, et momendil on tegu suuremat sorti 'ühtsete euroreeglite segadusega' ja keegi ei teagi täpselt, mis kehtib ja mis mitte. Detsembris saatsin 2 oma nimel olevat autot 2 eesti mehega siit minema, kaasas ainult inglisekeelne volitus ja reg. tunnistus. Ei Rootsi ega Eesti piirivalve ei esitanud ühtegi küsimust. Hiljem Tallinnas kirjutasin testi mõttes valgele lehele VÄGA suvalise 'ostu-müügi lepingu' ja auto läks arvele ilma, et mina kui müüja oleks ühtegi dokumenti näidanud.

Hea näide on ka see, et kui Eestis tähendab uus, eurostandarditele vastav reg. tunnistus kahe osa asemel ühte, siis Rootsis tehti sama põhjendusega ühest osast kaks...
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2203
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn
Auto: Kui naine on lahke siis 9-5 Griffin,
kui Hemi on lahke siis Klassik.

#21

E Mär 07, 2005 16:28

Ja siis kodanik saabihaige leiabki ilusa ja hea ja sobiva ja armub masinasse ära ja on nõus isegi tiba kallimat hinda maksma. Üritab siis elueest Rootsi kodanikuga ühtesse astuda. Suure pingutuse tulemusel Rootsi inimene reageerib meilidele ja on peaaegu nõus müüma. Kod. Saabihaige saab isegi fantstiliselt ausad fotod ja kirjelduse kõikidest probleemidest ja igaks juhuks lepib ühe tuntud Rootsis elava inimesega temapoolse abi kokku. Broneerib kõik lennuki ja laevapiletid, räägib sõbra nõusse et ta ilu pärast kaasa tuleks, vaatab milline on menüü ja joogikaart laeval. Ühesõnaga teeb mõttes juba autoga veerandmiili katseid ja mõtleb et kurat jälle peab uue auto puhul töö juures välja tegema...
Ja siis peale mõningast ootamist ja küüntenärmist saab enne väljalendu meili:

I have checked with Vägverket, and it is evidently not quite as simple as
you described. Vägverket and your estonian authority has no direct
connection with each other, so you will have to send a copy of your new
registration to me to send to Vägverket. If I would not get that copy, then
I will have to prove - somehow - that the car is no longer in Sweden. Also,
the time you would drive the car in sweden, it will be under my own
insurance. These risks combined make me hesitate severely over selling the
car to you. So once again, I will have to say I cannot sell the car to you.
Kasutaja avatar
tram
Postitusi: 33
Liitunud: K Mär 16, 2005 12:43
Asukoht:
Auto:

#22

K Mär 16, 2005 12:51

mis tähendab "Vägverket and your estonian authority has no direct connection with each other"?

Mina istun selles estonian authoritys laua taga ja näen küll, kas mingi auto on rootsis arvel või mitte!
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2203
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn
Auto: Kui naine on lahke siis 9-5 Griffin,
kui Hemi on lahke siis Klassik.

#23

K Mär 16, 2005 13:05

Mina teadsin ka et peab olema direct connection! Tegelikult probleem selles et baltlased on rootslased ära hirmutanud, kodanikud ostsid rootsis auto aga ei registreerinud kodus ära ja hakkasid rootsis tükka tegema. Ei maksnud parkimise eest jne. Vastutajaks jääb eelmine omanik sest auto ju juriidiliselt tema oma!

Kes teab mis asjad on need rohelised rootsi numbrid mida nagu mainiti saab autopoodidest laenutada?
Õigemini kas sain õieti aru et autopood saab lasta kustutada auto rootsi registrist ja mina sõidan seejärel nn. roheliste numbritega Tallinnasse?
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#24

K Mär 16, 2005 13:13

Teatagu siis auto ärandamisest kui muidu pätipoistest baltlaste vastu saa.
Gals
Postitusi: 428
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#25

E Okt 13, 2014 21:19

Pea 10 aastat vana teema juba, aga sooviks mõnda värskemat kogemust Rootsist auto ostmisega. Tahaks kuulda just sellist versiooni, kus eraisik Eestist läheb ise Rootsi kohale ja ostab eraisiku käest auto ja sõidab sellega laeva peale ise.

Rootsikeelne ostumüügi leping on mul olemas. Täidame selle 2 eksemplari ära, annan sularaha müüjale ja ongi kõik?

Mõned küsimused siiski tekkisid mul.

1) Mis saab reg. numbritest? Jäetakse külge? Pean omanikule tagasi saatma postiga? On nad üldiselt sellega nõus? Mis variante veel on? Transiitnumbrid? Kust väljastatakse? Kui ruttu? Maksumus?

2) Mis toimub kindlustusega? Pean uue sõlmima? Kus saab sõlmida? Kas ainult paariks päevaks saab? Maksumus?)

3) Kas ma saan kaheosalise autodokumendi tervikuna enda kätte?

4) Kas laeva peale ikka lastakse, ainukeseks tõendiks, et auto pole varastatud, on ostumüügileping?

5) Kas eesti maanteeametile piisab ostumüügilepingust, et autot arvele saada?
Vasta