Saab 9-5 kuni 2000 aasta, kuidas ja mida kontrollida ostmisel
Lugu selline et hakkas 9-5 meeldima ja kui sobiva isendi leian hinnaklassist around 100k siis plaan osta. Ok oletame et kobistangi sellise isendi otsa mis nii välimuselt kui sisult igati hea tundub. Kuidas siis tehnilist poolt kontrollida? Kus on nõrgad ja kulukat remonti nõudvad kohad ja kuidas neid üles leida?
Ootan kõiksugu näpunäiteid.
Ootan kõiksugu näpunäiteid.
nuh, vaidleks vastu. trionic just elustab ühte 9-5. autol on kõikvõimalikke vigasid, mida ettekujutada oskate. eks trionic ise räägib lähemalt, kui viitsib. ja maksis vist 125000, kui õieti mäletan.
9-5 on auto, mida ei maksa oma viimase raha eest või odava hinna pärast osta. parem kulutada natuke rohkem raha ja leida korralik isend, millel on eestis ajalugu või siis dokumenteeritud ja teada ajalugu mujalt.
kuna tegemist on väga hea, kuid mõne koha pealt problemaatilise autoga, siis neid asju tasub just eriti uurida.
mis need siis on:
- karterituulutus (kas toimib või on lootusetult umbes)
- keti seisukord (kett, pingutid, rullikud, jne) vahetus maksab ~10000-12000
- ketikaitse juurest õlileke (tegemist Saabi enda praagiga)
- turbo seisukord
- SID paneel (pisklite kadumine)
- igasugu puksid taga (juba s*tt vahetada)
- tagumised amordid kipuvad ruttu minema (on juba originaalis viletsad)
- pluss veel npet-näpet asju
Ühesõnaga, ostes auto 100-120 tuhandega, tuleks olla valmis reaalselt veel üks 40-50000 sisse panema.
You choose! ;)
9-5 on auto, mida ei maksa oma viimase raha eest või odava hinna pärast osta. parem kulutada natuke rohkem raha ja leida korralik isend, millel on eestis ajalugu või siis dokumenteeritud ja teada ajalugu mujalt.
kuna tegemist on väga hea, kuid mõne koha pealt problemaatilise autoga, siis neid asju tasub just eriti uurida.
mis need siis on:
- karterituulutus (kas toimib või on lootusetult umbes)
- keti seisukord (kett, pingutid, rullikud, jne) vahetus maksab ~10000-12000
- ketikaitse juurest õlileke (tegemist Saabi enda praagiga)
- turbo seisukord
- SID paneel (pisklite kadumine)
- igasugu puksid taga (juba s*tt vahetada)
- tagumised amordid kipuvad ruttu minema (on juba originaalis viletsad)
- pluss veel npet-näpet asju
Ühesõnaga, ostes auto 100-120 tuhandega, tuleks olla valmis reaalselt veel üks 40-50000 sisse panema.
You choose! ;)
Auto24-s oli kõige odavam 110 ja paar masinat olid veel seal 125-129 kandis. Näiteks Mobile.de-st vaadates 6k eur kandis on juba päris palju masinaid. Muidugi peab nii odava masina puhul topelttähelepanelik olema seisukorra suhtes. Samas pole ju välistatud et ka kalli hinnaga saasta kaela saab.
Sellepärast küsingi soovitusi mida ja kuidas kontrollida tuleb. Võibolla on kellelgi head linki lehele kus põhiasjad välja toodud mida kontrollida vaja. Ja muidugi ka see et kuidas kontrollida.
Sellepärast küsingi soovitusi mida ja kuidas kontrollida tuleb. Võibolla on kellelgi head linki lehele kus põhiasjad välja toodud mida kontrollida vaja. Ja muidugi ka see et kuidas kontrollida.
Kuidas selle karteriltuulutuse toimimisest aru saada? Kas on mingi nipp kuidas platsil kohapeal kindlaks teha kas toimib või mitte?
Sama turbo kohta.
Keti seisukorda sai vist hääle järgi 3000 pöörde peal, et kas hääl on puhas või kõrin sees?
Nagu ma saan aru see SID paneel in see vedelkristalltabloo kus pardaarvuti inff jookseb?
Tavalisi autosid olen ostnud ja seal põhiasju oskan vaadata mida nö platsil vaadata saab. Aga eks igal masinal on oma nippe.
Leidsin veel ühe lingi sarnasele teemale, ehk kellegi veel abi sellest.
http://www.saabscene.co.uk/ubb/ultimatebb.php?/topic/12/861.html
Sama turbo kohta.
Keti seisukorda sai vist hääle järgi 3000 pöörde peal, et kas hääl on puhas või kõrin sees?
Nagu ma saan aru see SID paneel in see vedelkristalltabloo kus pardaarvuti inff jookseb?
Tavalisi autosid olen ostnud ja seal põhiasju oskan vaadata mida nö platsil vaadata saab. Aga eks igal masinal on oma nippe.
Leidsin veel ühe lingi sarnasele teemale, ehk kellegi veel abi sellest.
http://www.saabscene.co.uk/ubb/ultimatebb.php?/topic/12/861.html
parim mida oskan soovitada, on paluda näiteks trionicu abi ennem ostmist, kas ta nõustub on iseasi. või viid vikingusse ja lased kontrolli teha, saad piisavalt ausa ja ammendava vastuse.
ise loen vahest sellist välismaist foorumit nagu Saab Central
seal on küll enamasti selline bla-bla-bla jutt, et kui palju keegi on oma saabikest tuuninud ja kui ülivinge tal see on, aga vahest satub ka mõni kasulik pärl teiste sekka.
ise loen vahest sellist välismaist foorumit nagu Saab Central
seal on küll enamasti selline bla-bla-bla jutt, et kui palju keegi on oma saabikest tuuninud ja kui ülivinge tal see on, aga vahest satub ka mõni kasulik pärl teiste sekka.
Usun et kõige parem on spetsi kätte viia ja lasta üle vaadata. Kui Tallinnast osta siis on see võimalus. Tartust või hoopis välismaalt ostes seda kahjuks ei saa teha. Enamasti toodud masinad pole siin veel registreeritud ja tänaval sõita ei saa pikka otsa.
Tavaliselt siiski tuleb platsil kindlaks teha kas asi kõlbab osta või mitte. Ja Trionicu või mõne muu spetsi poole saab alles pärast ostu pöörduda. Mida ma ka kindlasti teeks.
Tavaliselt siiski tuleb platsil kindlaks teha kas asi kõlbab osta või mitte. Ja Trionicu või mõne muu spetsi poole saab alles pärast ostu pöörduda. Mida ma ka kindlasti teeks.
Algselt postitas: sigaelmar
Nõustun 100%liselt et viimase raha eest ja kõige odavamat Saabi mitte mingil juhul osta!
Kas ma olen öelnud et see mul viimane raha? Lihtsalt minu jaoks on piir seal millest rohkem ma auto peale kulutada ei tahaks. Elada ja reisida tahaks ka, mitte kõike mis teenin autosse taguda.
Võibolla peaks siis oma lati 9-5 st siis allapoole laskma. Aga kahjuks 9000 tundub kuidagi vana ja kohmakas. 900 ja 9-3 pole jälle seest nii mõnusad.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Algselt postitas: Garu
Kas ma olen öelnud et see mul viimane raha?
Ega keegi ei süüdistagi sind papi mitte omamises. Lihtsalt soovitati. Sigaelmari väide põhines eelnevatel postitustel (võibolla ka isiklikul kogemusel..;)). Tavaliselt lihtsalt odav ja hea ei käi kokku. Kunagi ei või teada, mis teise inimese peas toimub.
Algselt postitas: Cyber
Algselt postitas: Garu
Kas ma olen öelnud et see mul viimane raha?
Ega keegi ei süüdistagi sind papi mitte omamises. Lihtsalt soovitati. Sigaelmari väide põhines eelnevatel postitustel (võibolla ka isiklikul kogemusel..;)). Tavaliselt lihtsalt odav ja hea ei käi kokku. Kunagi ei või teada, mis teise inimese peas toimub.
Jaa tõepoolest osaliselt isiklikul kogemusel, raha õnnex veel on aga valisin ikkagi "platsiSaabi" ehk sellise 10 000 - 20 000 krooni odavama Saabifänni autost ja tulemus on see, et varem või hiljem ma taon selle raha ikka sinna auto sisse nii et lihtsam olex olnud kallim ja korralikum osta.
Muideks. Alati ei tähenda et ka kalli raha eest ostes võid näpud kakaseks teha ja suure hunniku sõnnikut laua peale tuua.
Aga. Teemasse. Selle Tartus müüdava 9-5'ga teeks mina nii.
1. Läheks platsile kohale, katsuks-vaataks-sõidaks natuke ( Jaama platsil lasevad reeglina ka pikemat ringi teha, nagu ma oma kogemustest mäletan).. Kui esmapilgul miskit silma ei torka või silmatorkavad asjad ei häiri ja endiselt tahad seda autot osta..
2. Helista vikingisse ja pane diagnostiga aeg kinni. Enne ütle atlantemeestele, et enne ostmist nõuad sa auto kontrolli tehaseesinduses. Kui kõik on korras, siis see kulutatud ~2000 krooni ( 500 diagnost + 1500 treilaraha) sulle nagu kindlustusrahaks. Kui autol avastatakse suuri ja olulisi vigu, maksate raha pooleks.
Kuna reeglina on automüüjal olemas ka oma treila(mees), siis võibolla saad tallinnaotsa veelodavamalt.
Kui automüüja selle variandiga nõus pole, saada ta puu taha.. järelikult oli miskit masinal viga.
Ühelgi muul viisil ei julgeks ma odavat ja suhtuut autot osta.
Ahjaa. Ja kui vaatama lähed, võta kaasa kas a) kuri naine, b) saabiga sõitnud sõber, c) keegi kaine mõistusega inimene.. aegajalt on täheldatud olukorda, et kui muust autost enamvähem normaalse saabi rooli saad.. siis tundubki taevas maapeale saabunud olevat ja raha ning auto vahetavad omanikke enne kui sa silmagi pilgutada jõuad ;)
Aga. Teemasse. Selle Tartus müüdava 9-5'ga teeks mina nii.
1. Läheks platsile kohale, katsuks-vaataks-sõidaks natuke ( Jaama platsil lasevad reeglina ka pikemat ringi teha, nagu ma oma kogemustest mäletan).. Kui esmapilgul miskit silma ei torka või silmatorkavad asjad ei häiri ja endiselt tahad seda autot osta..
2. Helista vikingisse ja pane diagnostiga aeg kinni. Enne ütle atlantemeestele, et enne ostmist nõuad sa auto kontrolli tehaseesinduses. Kui kõik on korras, siis see kulutatud ~2000 krooni ( 500 diagnost + 1500 treilaraha) sulle nagu kindlustusrahaks. Kui autol avastatakse suuri ja olulisi vigu, maksate raha pooleks.
Kuna reeglina on automüüjal olemas ka oma treila(mees), siis võibolla saad tallinnaotsa veelodavamalt.
Kui automüüja selle variandiga nõus pole, saada ta puu taha.. järelikult oli miskit masinal viga.
Ühelgi muul viisil ei julgeks ma odavat ja suhtuut autot osta.
Ahjaa. Ja kui vaatama lähed, võta kaasa kas a) kuri naine, b) saabiga sõitnud sõber, c) keegi kaine mõistusega inimene.. aegajalt on täheldatud olukorda, et kui muust autost enamvähem normaalse saabi rooli saad.. siis tundubki taevas maapeale saabunud olevat ja raha ning auto vahetavad omanikke enne kui sa silmagi pilgutada jõuad ;)
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
a) variant ei sobi kuna naine võib ise kah fänn olla (minu tänane kogemus)
b) ei sobinud kah kuna sõbral võttis kõigepealt pildi eest
c) ei sobi ka kuna selline ei ole reeglina fänn ja määrib äkitsi hoopis tojoota tsitrööni või pemvee pähe.
Sobiv variant:
d) Võta sangast! Ja soovitavalt korda mitu! Paranda öö läbi maailma ja kui hommikul valutava peaga ikka veel sama auto meeldib on valik õige! Kontrollitud variant!
b) ei sobinud kah kuna sõbral võttis kõigepealt pildi eest
c) ei sobi ka kuna selline ei ole reeglina fänn ja määrib äkitsi hoopis tojoota tsitrööni või pemvee pähe.
Sobiv variant:
d) Võta sangast! Ja soovitavalt korda mitu! Paranda öö läbi maailma ja kui hommikul valutava peaga ikka veel sama auto meeldib on valik õige! Kontrollitud variant!
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Pigem kirjeldasin kuidas sõbraga talle korduvalt Tartust autot otsisime. Ta selline tagasihoidlik ja ilma tungiva põhjuseta sulge pihku ei haara.
Enda nüüdseks kadunukese ost oli pea sundost kuna tee Tartusse kulges äkitsi üle lumise põllu, poleks muidu koju enam saanud. Õnneks see ainumas variant võttis pildi nii eest et pooled momendid mida tahtnuks kontrollida läksid meelest.
Enda nüüdseks kadunukese ost oli pea sundost kuna tee Tartusse kulges äkitsi üle lumise põllu, poleks muidu koju enam saanud. Õnneks see ainumas variant võttis pildi nii eest et pooled momendid mida tahtnuks kontrollida läksid meelest.
mäletan et enda 9-5 ost käis suht lihtsalt ja auto ainuke kontroll oli et õlid, vedelikud paigas ja vähe pikem proovisõit...kuna auto oli tõesti puhas ja ilus ja mida kõike veel siis ei läinud enam kaua kui juba ta mu maja ees oli. Peale seda sai ka käidud trionicu juures ja sillastendis, ning kes mult ta ära ostis käis veel omakorda ennem ostu kontrollis ja ei leitud ühtki sellist viga mis oleks ostu takistanud! võib ka olla juhus et mulle lihtsalt sattus väga korralik eksemplar...PS! peab ka mainima et hind oli kallim kui keskmine griffin tol hektel!!!
Kas kellelgi on kogemusi Leedu BRC-ga ehk siis kas BRC annab ka mingi garantii, kas Leedus on olemas Saabi ametlik esindus, kus saaks diagnostikat teha jne. Seal hetkel päris mitu isendit päris odavalt saada - hinnaks 115 - 140 000 eeki. Endalgi on huvi tekkinud.;)
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2280
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
krt, ma olen selle leedu turu kohta kuulnud nii vastakaid arvamusi, et ehitatakse sitast ... ja loomulikult, kui auto on alles treileri peal, siis miks mitte proovida.
aga eelpool on ära toodud päris head kontrollpuntid, mida jälgima peaks...nii et kui hästi läheb, siis tere tulemast...sabistide hulka
aga eelpool on ära toodud päris head kontrollpuntid, mida jälgima peaks...nii et kui hästi läheb, siis tere tulemast...sabistide hulka
Vaatasin hiljaaegu ühte toledot mida müüs üks suht mainekas eesti kasutatud autode müüja. Oli hea hinna ja varustusega. Müüja ütles aga ausalt et masin on leedust toodud, matsu teinud ja taastatud ilma turvapatjadeta. Nad ise küll ei toonud vaid klient tõi neile komisjonimüüki. Kõik müüjad ei pruugi nii ausad olla.
selle leedu autoturu kohta tegi hea ülevaate üks soome TV1 saade, kus näidati leedu linnakest, mis on täpselt poola piiri ääres.
tegu on linnaga, kus inimesed elatuvad autode üleslöömisest, varuosade müügist ja üleslöödud autode müügist. selle saatejuhi sõnul on tegu konkurentsitult suurima kasutatud autode müügituruga Baltikumis.
seal näidati konkreetselt suuri plekist kaarhalle, mis olid pilgeni tavaari täis, oska ainult küsida ja ka automüügiplatsi, kus oli mitmeid autosid, millel oli selgelt näha plekksepa kätetööd.
igatahes, sellisest kohast ei julgeks mina, kui suhteliselt lauajalg, mis puutub autode tehnikasse, küll ühtki isendit osta. :)
tegu on linnaga, kus inimesed elatuvad autode üleslöömisest, varuosade müügist ja üleslöödud autode müügist. selle saatejuhi sõnul on tegu konkurentsitult suurima kasutatud autode müügituruga Baltikumis.
seal näidati konkreetselt suuri plekist kaarhalle, mis olid pilgeni tavaari täis, oska ainult küsida ja ka automüügiplatsi, kus oli mitmeid autosid, millel oli selgelt näha plekksepa kätetööd.
igatahes, sellisest kohast ei julgeks mina, kui suhteliselt lauajalg, mis puutub autode tehnikasse, küll ühtki isendit osta. :)