Jalgratas + auto ???

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Margus.2
Postitusi: 56
Liitunud: K Aug 22, 2007 21:56
Asukoht:
Auto:

#1

T Juun 03, 2008 11:31

Kumba eelistada- kas katusele või konksu otsa ratast paigaldada? Ideaalvarianti juskui ei olegi. Mõlemal tundub olevat puudusi. Kui nüüd võrrelda enamvähem ühes hinnaklassis seadmeid (~1000-2000 EEK).

Katusele pannes on ratas kaitstud rohkem pori eest. Miinus see, et
- pead paigaldama risttalad (mõni sõidab terve suve nendega)
- siis upitama ratta üles (võrreldes konksu hoidjale paigaldades), no meestele see probleem pole.
- mõni on kurtnud ka, et kõigub tuules maanteel või siis metsavahel sõites.
- tähelepanelik olema kõrgusega (garaaz, praam, sild, oksad)
- no ja suurem kütusekulu võrreldes konksu hoidjaga (ehk siis ekspluatatsiooni kulud suuremad)

Konksu otsa kinnitades on hoidja paigaldus mugavam ja suht kompaktne kui vaja hoiustada. Samas
- vaja lisatuld paigaldada koos numbriga
- naisteraami puhul veel adapterit
- rattad lähevad kiiremini mustaks
- oht kriimustada rattaid või isegi autot (pisut aitab ehk kui toppida pehmendusi vahele N. sokk pedaali otsa :)

Kas mõni on üritanud maastikuratast vedada näiteks 93ss sisemuses? Kuid kahtlen kas ikka 2 ratast mahub sinna ära, kui neid mitte juppideks lammutada. Üks huvitav variant on kahvel kinnitusega katusele paigaldatav rattahoidja. Tundub pisut parem kui terve ratta kinnitamine katusele- kindlam, madalam ja ehk ka kütust kulub vähem. Nii, et huvtaks mida keegi ise kasutab, mida kiidab ja laidab.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

T Juun 03, 2008 11:38

Liigutasin "Ostuabi" alla. Tegelikult ju on inimesel auto lisaseadme valikul abi vaja..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1776
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#3

T Juun 03, 2008 11:43

Konksu otsa kinniamisel on ka pagasile ebamugav juurde pääseda.
Eelistaksin ikka katusele paigutust, kindlasti kahvelkinnitusega.
Katuseraamide ost on niikuinii universaalne ost sest nende külge saab vajadusel muudki kinnitada.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#4

T Juun 03, 2008 11:46

Algselt postitas: Margus.2
Konksu otsa kinnitades on hoidja paigaldus mugavam ja suht kompaktne kui vaja hoiustada. Samas
- vaja lisatuld paigaldada koos numbriga
- naisteraami puhul veel adapterit
- rattad lähevad kiiremini mustaks
- oht kriimustada rattaid või isegi autot (pisut aitab ehk kui toppida pehmendusi vahele N. sokk pedaali otsa :)

Üks konksu miinus on veel see, et pagassis olevale kolale on kehvem ligipääs.
Katuseraami plussiks on muidugi see, et talasid saab kasutada ka muu vedamiseks (kanuu, ämmakirst, suusad...)

Üks huvitav variant on kahvel kinnitusega katusele paigaldatav rattahoidja. Tundub pisut parem kui terve ratta kinnitamine katusele- kindlam, madalam ja ehk ka kütust kulub vähem.

Ma millegipärast ei usu, et kütust sellise kinnitusega oluliselt vähem kulub. Ebamugavam on see küll, sest peab vahepeal ratast lammutama. Pole see kõikumine nii hull midagi. Võibolla paarisajakrooniste rattahoidjate puhul (olen selliseid hiljuti müügis näinud) on kõikumine tõesti probleemiks.

Suur@kannab ratast tonnise katusel

EDIT: päris aktiivne teema :)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

T Juun 03, 2008 12:05

Kõikumine võib tekkida mingi külgtuule ja tühja autoga ehk? Ise eelistaks samuti katusevarianti just pagasile ligipääsetavuse osas. Kütusekulu kasvu ei kardaks, sa ei tari seda ratast ju päevade kaupa ja tuhandeid kilomeetreid...:) Raamide hoiustamise osas ma ei usu ka, et sul väga suurt vahet on. Kõik see kraam käib üsna pisikeseks kokku. Ühes mõõtmes pikk küll, aga teistes mõõtudes suht tagasihoidlik ju. N.ö. torud ju..:)

Mina olen klassiku katusel 4 ratast ära transanud, pidi küll vaheldumisi erinvas suunas neid panema, aga sai hakkama. Kõikumisi ei pannud tähele, aga autos oli ka 4 inimest ja muud kodinad.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#6

T Juun 03, 2008 12:06

Thulel on kallutamisega konksu kinnitus, saab isegi universaalkerega auto luugi lahti teha.

Kõikidest variantides on enam kõhklusi tekitav minu jaoks hoopis laugpära autode puhul tagaklaasile kinnitus. Tagaklaas ei ole nagu esiklaas - kile keskel. Seetõttu on ta rabe.

Kõik plussid ja miinused on nüüd ka välja toodud, seega maitseasi.

Tonnise puhul on rattad käru konksu küljes oleval raamil. Ei meeldi üldse kuna raam on meil kõige odavam saadaolev variant ja ei ole sünnipärast ratta kinnitust kaasas. Koormarihmadega möllamine on õudus ruudus. Et tavaliselt on pagasnik kola täis, kallutavad kaugel taga olevad rattad saba häirivalt maha.

9-5 puhul on rattad katusel. Väga mugav on neid sinna tõsta ja kinnitada. Kuskil 1-2l on bensiini kulu suurem. Tuuletakistust sõidu ajal tunda ei ole.


VÄGA OT: Huvitav kui levinud on katuseraamide vargus? Mu thule üsna moest läinud valimusega raamid käivad pisut lukku. Lukke on suht lihtne purustada aga kaubanduslik välimus on sellisel juhul ka lõplikult rikutud. Kas julgeb jätta raamid ööseks katusele? Kas nad pakuvad varastele huvi?
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#7

T Juun 03, 2008 13:14

olles ise nüüdseks juba üle aasta katuseraami kasutanud, olen ratas katusel mitu korda maha sõitnud tõkkepuid :red: ja avastanud õudusega, millist müra suudavad need talad katusel (kasvõi ilma rattata) maanteekiirustel teha. viimase parandamiseks olen üritanud kõiksugu meetodeid (talade asukohta muutnud jne), kuid siiani tulutult. ratta katusele saamine ei ole siiani probleeme valmistanud ja muus osas on kasutusmugavus igati paigas. kui müra saaks ka kuidagi vaiksemaks, siis ei nuriseks millegi üle (kuidas teistel 9-5 univ. omanikel selle müraga lood on? soovitusi?)

E: kui kevadel raamid katusele panen, siis nad on seal üldiselt kuni sügiseni, siiani pole vargad huvi nende vastu üles näidanud (ptüiptüiptüi).
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#8

T Juun 03, 2008 13:23

Ei ütleks et vile oleks häirivalt kõva. Õigemini ei ole justkui isegi mõtelnud selle üle. Mu meelest ilma ratasteta raamid vilistavad vist pisut rohkem.

Sina Aljoga elad Tartus ja ei tea seetõttu varastamisest mitte midagi! Ma ka Tartus ei mõtleks kas katuseraame varastatakse või ei.
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#9

T Juun 03, 2008 17:19

Mina ostsin kuu aega tagasi oma 9-3 SS'ile konksu otsa kahese rattahoidja. Ei tundu vaja minevat lisanumbrialust. Tulede jaoks ei lähe kindlasti vaja. Müüakse ka neljaseid hoidjaid konksule. Need veits kallimad. Ja nende jaoks läheb kindlasti tarvis lisanumbrialust.
Ainuke, mida ma kardan, on vihmase ilmaga rattad mustaks saada.
Plusside poolest on see, et ülimugavalt käib hoidja konksu otsa ja maha. Pagasnikus võtab ülivähe ruumi. Ratta paigaldamine ka ülimugav (2 kumirihma torude külge ja 1 nailonrihm rataste ümber)
Kui paigutada ratas lähemale autole kinnitusele, siis saan ma hädapärast ka pagasniku lahti ja asju tarida välja.
Ja siis see ka, et autovälimus on ka igati :thumb: ratastega.
fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#10

T Juun 03, 2008 18:07

Vastus lihtne: kindlasti katusele, kahvlikinnitusega ja selline lisa putukate ja muu sodi vastu: http://www2.et-bike.ee/product_info.php?products_id=1198.

Mul endal on Thule lukustusega hõbedased rauad, mis püsivad Tallinna südalinnas nüri järjekindlusega katusel, olgugi et pea iga hommik on mu auto kõrval mõni tellistel seisev või lõhkise aknaga kaaskodanik.
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#11

T Juun 03, 2008 18:19

siit kohe küssa, kas keegi töötab kuskil, kus pakutakse katuse raame ... soodsamalt, kui poest ... seekord vaja küll 2002 aasta 5 ukselisele Nissan Almerale :red:
huvitaks voolujoonelisemad näites midagi sellist ... http://www.thule.com/Thule/Iframe____3209.aspx
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#12

T Juun 03, 2008 18:33

Mina ostsin siit: http://www.suusad.ee/
que
Postitusi: 1408
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#13

T Juun 03, 2008 22:23

Ostsin ka sealt suusad.ee-st katuseraamid ja rattahoidjad.
kui rattad on korralikult kinni siis ei kõlksu nad midagi ;)

olen kasutanud ka tagumist raami
miinusteks loeks seda, et ratas pole kindlalt kinnitatud.. vaja venivaid kummikesi.

Kindlasti vaataks katuseraamide poole :thumb:
Everyday Regular SAAB guy!
fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#14

T Juun 03, 2008 23:45

Algselt postitas: aljoga
olles ise nüüdseks juba üle aasta katuseraami kasutanud, olen ratas katusel mitu korda maha sõitnud tõkkepuid :red: ja avastanud õudusega, millist müra suudavad need talad katusel (kasvõi ilma rattata) maanteekiirustel teha.


See oleneb väga tugevalt sellest, mis toodetega tegu. Vanasti kasutasin suvalisi noname ristlatte ja Thule Freeride hoidjaid - igasuguseid välja ulatuvaid detaile oli palju ja vilistasid tõesti väga rõvedalt, ka tühjalt. Nüüd on Thule aerobar katusetalad + 2x Outride 561 ja absoluutselt mitte mingit müra või vilinat võrreldes isegi tühja katusega (kui ratas katusel on muidugi veidi ikka kuulda). Aga jah - väljaulatuvate detailide vähesus võiks komplekti ostu puhul olla päris argument.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#15

K Juun 04, 2008 7:06

Algselt postitas: fofa
Vastus lihtne: kindlasti katusele, kahvlikinnitusega

Põhjenda kahvlikinnitust. Selle miinused ja plussid! Ise ei näe väga olulisi erinevusi tavakinnituse osas.
pva
Postitusi: 229
Liitunud: N Nov 03, 2005 14:21
Asukoht:
Auto:

#16

K Juun 04, 2008 9:47

ma just paiguldasin konks rattade jaoks - mul on tihti 3 rattat vaja vedama - kogu katuse asi laheks kalliks, pluss veel konks mqnikord on ka muu asjade jaoks vajalik.
Kogu selle kompotti paigaldus ja mahavqtmine katusele on kaa kardetav, konksu pealne hoidja aga vqib kaa pagassis vabalt elama.
Aga vihmaga ja tolmuga on kyll jama, eriti viimasega.
Samuti olen juba 6 aastaga harjunud konksuga - esimesel rattavedajal oli konks kohe peal, seega 700 krooni katusekonstruktsiooni hinna vastu... ja muret erilist pole.
hoplaa
Postitusi: 165
Liitunud: L Nov 13, 2004 15:49
Asukoht:
Auto:

#17

K Juun 04, 2008 11:18

Katuseraamiga veel see miinus, et kui lähed laevaga reisima, siis laevafirma küsib mõnuga raha juurde, kuna auto on kõrge. Kui rattad auto taga, siis loeb auto reaalne pikkus, tavaliselt kuni 6 meetrit on lubatud. Kuskilt on meelde jäänud selline jutt.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#18

K Juun 04, 2008 11:20

Sadamas piletiputka juures on neil andurid selleks, et kõrgust mõõta. Kohalike liinide puhul vist ei olnud vahet eriti, aga Soome-Rootsi puhul on küll kirves vahel..
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Margus.2
Postitusi: 56
Liitunud: K Aug 22, 2007 21:56
Asukoht:
Auto:

#19

K Juun 04, 2008 14:32

Algselt postitas: hoplaa
Katuseraamiga veel see miinus, et kui lähed laevaga reisima, siis laevafirma küsib mõnuga raha juurde, kuna auto on kõrge. Kui rattad auto taga, siis loeb auto reaalne pikkus, tavaliselt kuni 6 meetrit on lubatud. Kuskilt on meelde jäänud selline jutt.


Laevade peal on tavaline auto pikkus piiratud 5m ja kuni 6m on juba taks teine. Näiteks saab 9-3(03) pikkus on 4,635 m. Nii et cm'te mäng. 2 rattaga võid isegi ära mahtuda, kui sarvi keerata.

Kõrguse suhtes on ses suhtes kahvel kinnitusega raamil eelis- peaks jääma lubatud 2,4 m piiridesse.
Margus.2
Postitusi: 56
Liitunud: K Aug 22, 2007 21:56
Asukoht:
Auto:

#20

K Juun 04, 2008 14:52

Tänud arvamuste eest.

Tjah, mõnele meeldib kanda katusel, teisele meeldib jällegi konksu otsas vedada ratast. Rohkem paistab olevat katuse pooldajaid. Aga teatud asjaolude puhul võib sobivam olla just vastupidine variant, nii et sõltub kasutajast.

Kui keegi tahab lisainfot valiku tegemisel, siis lisan siia mõned lingid:

foorumitest
foorum1
foorum2
foorum3

artikkel ing k
artikkel

P.S. Kummaline, et kuskil autoajakirjas ei ole mingit testi tehtud rattahoidjatest vähemalt minu teada.
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#21

K Mai 09, 2012 13:22

Ei hakanud uut teemad tegema aga kui jalgratas on katusel, kas siis kehtib kiiruse piirang mida ei tohiks ületada, või lase nii palju kui torust tuleb( ntx möödasõidul 120-130km/h)

Endal kahjuks paberid kaduma läinud ja netis ka ei leia infot. :(
www.tmuuga.eu
no1
Postitusi: 77
Liitunud: P Aug 16, 2009 18:12
Asukoht:
Auto:

#22

K Mai 09, 2012 14:01

Kaks artiklit otse teemasse:
http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=11081
http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=11078

Riho.
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#23

K Mai 09, 2012 14:20

Kaks artiklit otse teemasse:
http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=11081
http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=11078

Riho.


Kas ma olen pime aga kummaskis artiklis polnud juttu kiiruse piirangust kui ratas katusel on :freak:
www.tmuuga.eu
no1
Postitusi: 77
Liitunud: P Aug 16, 2009 18:12
Asukoht:
Auto:

#24

K Mai 09, 2012 15:59

Kaks artiklit otse teemasse:
http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=11081
http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=11078

Riho.


Kas ma olen pime aga kummaskis artiklis polnud juttu kiiruse piirangust kui ratas katusel on :freak:

Teemasse, mitte Sinu postitusse ;)
vvs
Pealik
Postitusi: 4257
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#25

K Mai 09, 2012 16:39

Ma ostsin omale Thule Freeway 968. Määravaks sai eelkõige hinna/kvaliteedi suhe ning kasutamise mugavus.
Ka naisterahvas saab selle toimetamisega kenasti hakkama.
Paigaldamine võtab aega ~5 minutit ning velosid saab peale installida 3tk :headbang:


Mõned "agad" on:

. tagumist kojameest ei saa kasutada
. parkimisandurid häälitsevad tagurdades
. number pole kuigi nähtav kuid ka sellele leiaks mingi lahenduse

Tolmu ja vihma sees ma pole sõitnud ning seetõttu ei oska väga selle kohta midagi rääkida!


Kui väga rattahaige ei ole, siis pühapäeva sõitjale on see mõistlik lahendus :)

Pilt
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Vasta