Tere,
Teie, kes te olete Rootsist toonud kasutatud auto, kuidas olete lahendanud kohustusliku liikluskindlustuse küsimuse, siis kui autol on veel Rootsi numbrid ? Olen pöördunud Rootsi kindlustusfirma poole (suurim, ehk Folksam), nemad aga soovitasid pöörduda Eesti kindlustusfirma poole, mille ma ka tegin (IF Eesti kindlustus). Paraku nemad ei saanud pakkuda mingit liikluskindlustust autole enne kui Eesti numbrid on peal.
Liikluskindlustus kasutatud auto Rootsist toomise ajaks ?
Üks teema autode toomisest välismaalt:
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... 147&page=1
Ehk leiad sealt mõne tera.
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... 147&page=1
Ehk leiad sealt mõne tera.
Käisin juulis Rootsis oma autot toomas. Kui küsisin rootslasest omanikult, et kas tal kindlustuse kehtivuse kohta mingit paberit on anda kaasa, ütles ta, et Rootsis kindlustuse kohta paberit pole, Rootsi Politesei saab alati arvutist järgi tsekkida. Omanik lubas kindlustuse alles siis tühistada, kui ma olen ilusti Eestis ja Eestis arvele saanud. Seega sõitsin madalat profiili hoides sadamasse, tulin üle tallinna ja Eestis esimese asjana sõitsin ARKi ja võtsin arvele ja tegin Eesti kohustusliku liikluskindlustuse.
Arvele saamine läks libedalt, kuna ma küsisin kaasa rootsi registreerimise A ja B poole. Tõsiseks peavaluks ostus auto Rootsist arvelt mahasaamine. Ebameeldiva üllatusena korjas ARK mult ära rootsi numbrid, ja rootsi registreerimise A ja B poole, mille tahtsin saata Rootsi eelmisele omanikule, et ta saaks korrektselt arvelt maha. ARK kaagutas, et jajaaa, info läheb arvuti kaudu rootsi ja nemad võtavad arvelt maha. Möödus 2 kuud, ja auto oli ikka veel rootsis arvel. Lõpuks saatsin emaili otse Rootsi VägVerketissei (Rootsi ARK) koos digifotoga Eesti registreerimistunnistusest ja selle peale vastas VägVerket, et erandkorras võtsid auto arvelt maha.
On küll Euroopa Liit ja värgid, aga osades ametkondades ei suudeta ikka infot liigutada nagu vaja.
Arvele saamine läks libedalt, kuna ma küsisin kaasa rootsi registreerimise A ja B poole. Tõsiseks peavaluks ostus auto Rootsist arvelt mahasaamine. Ebameeldiva üllatusena korjas ARK mult ära rootsi numbrid, ja rootsi registreerimise A ja B poole, mille tahtsin saata Rootsi eelmisele omanikule, et ta saaks korrektselt arvelt maha. ARK kaagutas, et jajaaa, info läheb arvuti kaudu rootsi ja nemad võtavad arvelt maha. Möödus 2 kuud, ja auto oli ikka veel rootsis arvel. Lõpuks saatsin emaili otse Rootsi VägVerketissei (Rootsi ARK) koos digifotoga Eesti registreerimistunnistusest ja selle peale vastas VägVerket, et erandkorras võtsid auto arvelt maha.
On küll Euroopa Liit ja värgid, aga osades ametkondades ei suudeta ikka infot liigutada nagu vaja.
Kui ma oma Saabi tõin soomest siis Soome poolne kindlustus kehtis jah niikaua kuni eelmine omanik ta arvelt maha võttis. Helsinki sadamas korjati reg. numbrid ära. Laevas olin ilma numbriteta ja Tallinna sadamas ametnikud vaatasid, et ma vastutellitud puksiiri peale sõidaksin.Kuidas see dokumentide pool välja nägi...seda enam täpselt ei mäleta...täitsime ostu-müügi lepingu igastahes.
Algselt postitas: rts
Käisin juulis Rootsis oma autot toomas. Kui küsisin rootslasest omanikult, et kas tal kindlustuse kehtivuse kohta mingit paberit on anda kaasa, ütles ta, et Rootsis kindlustuse kohta paberit pole, Rootsi Politesei saab alati arvutist järgi tsekkida. Omanik lubas kindlustuse alles siis tühistada, kui ma olen ilusti Eestis ja Eestis arvele saanud. Seega sõitsin madalat profiili hoides sadamasse, tulin üle tallinna ja Eestis esimese asjana sõitsin ARKi ja võtsin arvele ja tegin Eesti kohustusliku liikluskindlustuse.
Arvele saamine läks libedalt, kuna ma küsisin kaasa rootsi registreerimise A ja B poole. Tõsiseks peavaluks ostus auto Rootsist arvelt mahasaamine. Ebameeldiva üllatusena korjas ARK mult ära rootsi numbrid, ja rootsi registreerimise A ja B poole, mille tahtsin saata Rootsi eelmisele omanikule, et ta saaks korrektselt arvelt maha. ARK kaagutas, et jajaaa, info läheb arvuti kaudu rootsi ja nemad võtavad arvelt maha. Möödus 2 kuud, ja auto oli ikka veel rootsis arvel. Lõpuks saatsin emaili otse Rootsi VägVerketissei (Rootsi ARK) koos digifotoga Eesti registreerimistunnistusest ja selle peale vastas VägVerket, et erandkorras võtsid auto arvelt maha.
On küll Euroopa Liit ja värgid, aga osades ametkondades ei suudeta ikka infot liigutada nagu vaja.
Samamoodi on enamus Rootsist toodud autosid siia sõitnud. Vähemalt aasta tagasi ei olnud küll probleemi Tallinna ARK-ga. Numbrid on mulle meeleldi alles jäetud, müüjale tagasi saatmiseks. Vahel on küll olnud tarvis selgitada miks ja milleks..
Tere!
Võtsin käesoleva aasta jaanuaris arvele 2 autot.Üks oli Soomest ja teine Rootsist.Rootsist toodud autol oli kehtiv eelmise omaniku liikluskindlustus,kaasas oli vaid liikluskindlustus poliisi number.Uue kindlustuse tegin kohe ARK-i büroos.Kummaline on aga see,et need kindlustused hakkavad kehtima alles järgmisel päeval!!!Rootsi registrinumbri,samuti Soome oma pidin loovutama,muidu poleks saanud kätte Eesti registrinumbreid.Ametnik oli nii resoluutne,et kõik käib automaatisesti!Soomega küll,ikkagi EU!Aga Rootsiga teine teema!Kaks kuud hiljem oli auto veel ka Rootsi registris arvel,mille peale ma saatsin järelepärimise ARK-i.Vastus oli stiilis,et nemad ei tea midagi!!!Siiski kolme kuu möödudes oli auto õnneks registrist maas.Soomega oli asi kiiresti tehtud.Järele jäänud liikluskindlustus ja aastamaks kanti minu järgmise sõiduki peale.Soomest toodu,mis läks Eesti registrisse,oli Soomes ka minu nimel.Kuulda pole olnud aga ,et Eesti kindlustused mingeid ümberarvestusi teevad.Minul küll selline kogemus puudub
Kuidas on aga lood Rootsis müügiplatsidel olevate autode kohustusliku liikluskindlustusega?Arvatavasti müügimehed oskavad lähemat nõu anda.
Võtsin käesoleva aasta jaanuaris arvele 2 autot.Üks oli Soomest ja teine Rootsist.Rootsist toodud autol oli kehtiv eelmise omaniku liikluskindlustus,kaasas oli vaid liikluskindlustus poliisi number.Uue kindlustuse tegin kohe ARK-i büroos.Kummaline on aga see,et need kindlustused hakkavad kehtima alles järgmisel päeval!!!Rootsi registrinumbri,samuti Soome oma pidin loovutama,muidu poleks saanud kätte Eesti registrinumbreid.Ametnik oli nii resoluutne,et kõik käib automaatisesti!Soomega küll,ikkagi EU!Aga Rootsiga teine teema!Kaks kuud hiljem oli auto veel ka Rootsi registris arvel,mille peale ma saatsin järelepärimise ARK-i.Vastus oli stiilis,et nemad ei tea midagi!!!Siiski kolme kuu möödudes oli auto õnneks registrist maas.Soomega oli asi kiiresti tehtud.Järele jäänud liikluskindlustus ja aastamaks kanti minu järgmise sõiduki peale.Soomest toodu,mis läks Eesti registrisse,oli Soomes ka minu nimel.Kuulda pole olnud aga ,et Eesti kindlustused mingeid ümberarvestusi teevad.Minul küll selline kogemus puudub
Kuidas on aga lood Rootsis müügiplatsidel olevate autode kohustusliku liikluskindlustusega?Arvatavasti müügimehed oskavad lähemat nõu anda.
Oi, kui aktiivne foorum, nii palju vastuseid lühikese ajaga - suur tänu! Sain natuke rohkem selgust. Tähendab, kui õnnestub veenda müüjat kaasa andma mõlemad rootsi registreerimistunnistuse osad, siis peaks tema kindlustus veel kehtima, kuni auto registreerimiseni Eestis. Kui ta ei nõustu peab ilmselt transiitnumbrid taotlema Rootsis, ja siis on ikkagi kindlustust vaja kusagilt osta....
Algselt postitas: DS-Reval
Oi, kui aktiivne foorum, nii palju vastuseid lühikese ajaga - suur tänu! Sain natuke rohkem selgust. Tähendab, kui õnnestub veenda müüjat kaasa andma mõlemad rootsi registreerimistunnistuse osad, siis peaks tema kindlustus veel kehtima, kuni auto registreerimiseni Eestis. Kui ta ei nõustu peab ilmselt transiitnumbrid taotlema Rootsis, ja siis on ikkagi kindlustust vaja kusagilt osta....
Just nimelt.
Aga kui selgub et enam ei saa Eestis autot arvele juhul kui Rootsi nubmbreid ARK-le ei loovuta ja ARK jorutab ja ei korralda Rootsis auto arvelt maha võtmist siis eelmine omanik ei saa enam ka ise autot arvelt maha ja seega peab ka kindlustust edasi maksma. See ei ole eelmise omaniku suhtes ilus.
Samas... mida on Eesti ARK-l asja nende numbritega? On ostu-müügi leping auto omanikuga ja auto reg tunnistuse mõlemad pooled. Auto vastavust dokumentidega kontrollitakse niikuinii enne Eestis arvele võtmist..
Ju siis on miskid uued seadused. Keegi võiks veel kommenteerida, kas tõesti nõuab ARK resoluutselt Rootsi numbreid omale. Oleks kõigile kasulik teada!
mina saatsin svenssonite numbrid postiga müüjale tagasi, sest ta soovis nii. 2007. suvel.
Minule jälle väideti kohalikust ARK-st, et kui siin auto arvele võtta, siis on see Vägverketi andmebaasist maas. Samuti väideti sealt, et nemad näevad Rootsi andmebaase ja vastupidi....
Rootsist tulin ära numbrite ja sinikollaste lehtedega. Kindlustuse kohta ütles, endine omanik, et seda paberil pole ja pole vajagi. Politi-ga polnud õnneks pistmist ei siin ega sealpool merd. Tegelikult niipalju oli, et Tallinnas laevalt maha sõites pandi kõik sohvrid puhuma. Kopsumaht oli kombes ja 0.00-st suuremat numbrit välja ei puhunud
Rootsist tulin ära numbrite ja sinikollaste lehtedega. Kindlustuse kohta ütles, endine omanik, et seda paberil pole ja pole vajagi. Politi-ga polnud õnneks pistmist ei siin ega sealpool merd. Tegelikult niipalju oli, et Tallinnas laevalt maha sõites pandi kõik sohvrid puhuma. Kopsumaht oli kombes ja 0.00-st suuremat numbrit välja ei puhunud
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 123
- Liitunud: T Mär 29, 2005 14:47
- Asukoht:
- Auto:
Kolm blondiini küsimust:
Saan ma õieti aru, et rootslasest omanik loovutab pärast raha saamist lihtsalt auto dokumendid või vajan ma kojusõiduks ka mingisugust müüja allkirjaga paberit?
Kas Vägverketi külastamist ei pea ette võtma, st kas tehing võib toimuda ka puhkepäevadel?
Kas Tallinna ARK küsib arvele võtmisel mingit ostu-müügilepingut või rahuldutakse lihtsalt dokumentidega?
Saan ma õieti aru, et rootslasest omanik loovutab pärast raha saamist lihtsalt auto dokumendid või vajan ma kojusõiduks ka mingisugust müüja allkirjaga paberit?
Kas Vägverketi külastamist ei pea ette võtma, st kas tehing võib toimuda ka puhkepäevadel?
Kas Tallinna ARK küsib arvele võtmisel mingit ostu-müügilepingut või rahuldutakse lihtsalt dokumentidega?
Ostu müügi leping on jah kena. Vabas vormis paberil ja eesti ARK-ile sobilikus rootsi keeles.
s.t. ARK küsib ostu-müügi lepingut, aga rootsikeelse annavad tagasi ja rohkem ei päri.
Rootsis kohapeal miskeid asutusi külastama ei pea.
Auto dokumendid oleks soovitav mõlemad saada - nii sinine kui kollane.
s.t. ARK küsib ostu-müügi lepingut, aga rootsikeelse annavad tagasi ja rohkem ei päri.
Rootsis kohapeal miskeid asutusi külastama ei pea.
Auto dokumendid oleks soovitav mõlemad saada - nii sinine kui kollane.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Sõber tõi ka suvel rootsist ühe. Kruvis oma maja ees numbrid maha ja saatis rootsi tagasi. Siis kutsus ARK-ist mehe kohale (vt. ARK kodulehelt teenuse hinda), kes tegi kohapeal ülevaatuse ja paari päeva pärast väljastas ARK ülevaatus lehe. Lisaks siis Rootsi Reg dokumendid ja ostu-müügi leping ARK-i registreerima.
Võimalus on ka ju enne ARK ülevaatust numbrid maha keerata (saab ise müüale saata) ja öelda, et treilaga tulid.
Võimalus on ka ju enne ARK ülevaatust numbrid maha keerata (saab ise müüale saata) ja öelda, et treilaga tulid.
olen 3 tk rootsist toonud. jutt, et ark peab nr-d ära võtma, ei ole õige. ta võib need sinult võtta ja jutu järgi vägverketisse saata, kui sa tahad. aga et kindel olla ja eelmise omaniku suhtes parim - saada need ise postiga - ca 50 eeku lennupostiga.
ostuleping peab igal juhul olema, tee see inglise keeles suvalisele a4-le või ark-i blanketile, kui sveed nõus. parim on, kui saad müüjalt del 1 ja del 2 kaasa, aga tavaliselt põevad ja del 2 ei julge anda. sel juhul kirjutad ark-s avalduse, et müüja ei andnud või ei soovinud anda del 2 kaasa, ark teeb päringu vägverketisse ja asi läheb edasi.
kui sul on ostuleping ja minimaalselt del 1 ja kehtiv rootsi kindlustus ( mis vist siis on, kui eelmine omanik pole vägverketis maha võtnud), siis sõidad lihtsalt rahulikult koju. mu teadmise järgi on sul 5 päeva aega riiki tulemisest selle rootsi nr-ga rahulikult ringi kärutada, sa ei ole mingi illegaal, et peaksid registreerimiseelsele ülevaatusele onu koju kutsuma. sul on ostuleping ja sa oled asja täieõiguslik omanik. ark-s võtad arvele, uued nr-d külge ja sõidad ülevaatusele. lihtne ju. igasugune jama transiitnumbrite hankimisega - no ma ei tea, mida see annks ja kas tasub ressursse sellele raiskama hakata - mitu päeva vist lisaks kohal, kuhu sa üldse lähed? neil see vägverketiga suhtlus vist küberruumis nagu aru olen saanud:) lisakulu oleks otseslt tuhandeid eekusid kohaleolemist arvestades.
eelnev muidugi vaid minu tagasihoidlik isiklik nägemus ja vastutust 100% õigsuse eest ei kanna:)
ostuleping peab igal juhul olema, tee see inglise keeles suvalisele a4-le või ark-i blanketile, kui sveed nõus. parim on, kui saad müüjalt del 1 ja del 2 kaasa, aga tavaliselt põevad ja del 2 ei julge anda. sel juhul kirjutad ark-s avalduse, et müüja ei andnud või ei soovinud anda del 2 kaasa, ark teeb päringu vägverketisse ja asi läheb edasi.
kui sul on ostuleping ja minimaalselt del 1 ja kehtiv rootsi kindlustus ( mis vist siis on, kui eelmine omanik pole vägverketis maha võtnud), siis sõidad lihtsalt rahulikult koju. mu teadmise järgi on sul 5 päeva aega riiki tulemisest selle rootsi nr-ga rahulikult ringi kärutada, sa ei ole mingi illegaal, et peaksid registreerimiseelsele ülevaatusele onu koju kutsuma. sul on ostuleping ja sa oled asja täieõiguslik omanik. ark-s võtad arvele, uued nr-d külge ja sõidad ülevaatusele. lihtne ju. igasugune jama transiitnumbrite hankimisega - no ma ei tea, mida see annks ja kas tasub ressursse sellele raiskama hakata - mitu päeva vist lisaks kohal, kuhu sa üldse lähed? neil see vägverketiga suhtlus vist küberruumis nagu aru olen saanud:) lisakulu oleks otseslt tuhandeid eekusid kohaleolemist arvestades.
eelnev muidugi vaid minu tagasihoidlik isiklik nägemus ja vastutust 100% õigsuse eest ei kanna:)
Kuidas eksport hinnaga toomine kõne alla tuleks. Nagu olen aru saanud siis peab ostma firma nimele, et käibemaks tagasi saada. Või kuidas see protsess juriidiliselt käib? Huvi just sellepärast, et kuna rootsis teatavasti käibekas 25% vs meie 18% ja mõne uuema auto puhul tuleks 7% päris kobe hinnavõit.
Äkki keegi oskab lähemalt rääkida.
Äkki keegi oskab lähemalt rääkida.
Eksport hinnaga õnnestub tuua küll.
Kui oled Juriidiline isik ja käibemaksu kohuslane
Osad automüüjad võtavad algul täishinna ja pärast kui saadad eesti teh passi koopia kannavad käibeka tagasi.
ARKi minnes kui täidad avaldust kirjuta alati et numbrimärgid puuduvad.Tavaliselt ei hakka keegi küsima kuhu need said.
Mina olen Eestis ringi sõitmiseks kasutanud PROOV numbreid.
Kindlustuse saab eestis varem ära teha.Kui autol juhtrubki liiga palju tulesid olema ei saa Miilits sind segada kah.
Kui oled Juriidiline isik ja käibemaksu kohuslane
Osad automüüjad võtavad algul täishinna ja pärast kui saadad eesti teh passi koopia kannavad käibeka tagasi.
ARKi minnes kui täidad avaldust kirjuta alati et numbrimärgid puuduvad.Tavaliselt ei hakka keegi küsima kuhu need said.
Mina olen Eestis ringi sõitmiseks kasutanud PROOV numbreid.
Kindlustuse saab eestis varem ära teha.Kui autol juhtrubki liiga palju tulesid olema ei saa Miilits sind segada kah.
Müün sae- ja höövelmaterjale.
Aitan tuua autosid Soomest Rootsist ja Usast
Aitan tuua autosid Soomest Rootsist ja Usast
Vana teema küll, aga kui kaua üldse on aega eestis ümberregistreerimiseks? Sõidan rootsi numbritega saabiga mis jaanuaris eesti toodud, ise olen selle omanik aprillist. Politsei kontrollis täna andmeid ja ütles et on rootsis arvel ja sain edasi sõita. Soovitasid ainult ümber registreerida lähimal ajal.
Kogenud Aeronaut.
Võttis raadio teel mingi tugipunktiga ühendust kes kontrollis andmeid "eukaresist". Mingi sarnase nimega süsteem oli, mulle nimi päris täpselt meelde ei jäänud - igatahes ütles et paljud arvavad et võtavad välismaa numbritega autod ja ei pea ümber registreerima, tegelikkuses näevad mingi 36 riigi andmeid nad kui tahavad. Ülevaatuse ja kindlustuse kohta nad ilmselt andmeid ei näe, ainuke asi mis ta ütles oli see, et auto on jätkuvalt rootsis arvel. Margi ja mudeli oskas öelda igatahes.
Kogenud Aeronaut.