SAAB Rootsist

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Vasta
CLGJ
Postitusi: 2
Liitunud: R Apr 15, 2005 15:32
Asukoht:
Auto:

#1

E Apr 18, 2005 17:40

Terekest! Palju on labi kainud teema, et auto Rootsist..Vaatasin ka siis kuulutusi Rootsis. Kui mone SAABi hind kroonidesse panna siis tundub, et hind on eriti meeldivalt "mitte suur" ja ka eriti vaikese labisoiduga sealjuures..siit tuleb ka kysimus: Kuidas auto Eestis arvelepanek kaib Roostsist toodud autodele? Kas siis ilma tollita jne? :red: Ei tea tollidest ja muudest seadusandluslikest direktiividest midagi.. Voi on moni muu noks asjal juures?Muidu kyll ei ytleks, et auto odavalt tuleks sealt ,kui parast Eesti tuues monikymmend tuhat EEK veel hinnale peale panna millega Rootsis pakutakse (s.t. tolli ja mis seal veel tulevad summad)..leidsin naiteks 98' 9-5 2.0T 30000km labisoiduga 65000 SEK eest ..Andke head targad asjateadjad-tundjad infi!!;)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

E Apr 18, 2005 20:51

Ei ole seal enam miskit tolli. Kärutad ARKi ja võtad arvele. Vaade just käis toomas, tal värske kogemus olemas.
Kas oli 30000 km või 30000mil?? Viimane on 10 km..;) Ehk läbisõit tuleb 300 tuhat. Ma ise kipun ikka viimast oletama. Aero on sõitmiseks ikka..:) 7 aastat 30000 on ikka väga-väga kaheldav.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#3

T Apr 19, 2005 9:12

Minul läks Trollhättanist toomine 9000 krooni maksma. Selle sees oli transa (lennuk, buss, rong, bensiin, laev) ja "muud kulud" (hotell, söömine, õlu, rootsi laud jne). Rootsi liikluskindlustuse võttis müüja enda kanda, agent saatis lepingu talle faksiga mis oli politsile piisav.
Et üle piiride eestisse jõuda peavad olema kaasas ostu-müügi leping (müüja oli eraisik aga kirjutas firma nimel ka igaks juhuks müügikviitungi), volitus (kasutasin eestikeelset ARK-i näidisblanketti!!!), mõlemad tehnilise passi pooled, liikluskindlustus ja igaks juhuks koopia müüja juhiloast või isikutunnistusest
Enne kohale minekut tuleb kindlasti Vägverketist reg. numbri järgi kontrollida kas auto pole avställd (registrist maas) ja mingite võlgadega.
https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/Fordon_11.asp
Kui on jamasid siis liiklusesse ronida ei tohi. Minu müügimees usaldas mind ilmselt piisavalt ja et auto oli vahetusautona pesoo müügifirma juriidiline omandus (kes ei tahtnud ekspordist midagi kuulda), siis ostis ta selle kõigepealt enda nimel välja (maksis kõik maksmata maksud riigile ja auto hinna poele) ja mina sõitsin seejärel nädal hiljem temale kuuluvate uute tehniliste passide ja liikluskindlustusega (seega tema vastutusel) Eestisse.
Autost tedsin ainult niipalju kui fotodelt oli näha ja mida müüja mulle rääkis. Ühest kõvast undamisest ta kahjuks ei rääkinud midagi, aga kuna minu soovitud masinaid oli raske leida, olin sunnitud ta siiski ära ostma. Eks näis mida Trionic avastab.

Asjast on piisavalt jahutud siin:
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=791
Rootsikeelsete terminite seletus on siin:
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=979#pid8485

Moraal: Rootsist auto ostmine on sama lihtne nagu Eestist - üks EU kõik. Kindlasti tasuks valmis vaadata rohkem kui üks auto, mis on üsna raske kui tahtmised on liialt konkreetsed ja müüja hind on turuhinnast madalam et kuidagigi masinast lahti saada (autosid müügis väga palju).
vaade
Postitusi: 253
Liitunud: T Mär 02, 2004 9:29
Asukoht:
Auto:

#4

T Apr 19, 2005 20:49

minul siis kaks toomist ja mõlemad korrad ei viitsinud näpuga järge ajada.

ehk siis:
registrist päringut ei teinud
müüjalt passi koopiat ei teinud
kindlustust oma nimele ei teinu
volitust ei teinud (milleks volitus kui on müügileping?)

ehk siis:
olemas teh. pass
olemas müügileping
olemas kindlustuse info kuid müüja nimel

mõlemal korral politseid ei kohtanud (ei tea kas oleks kinni läind või mitte)
aga mõlemil piiril polnud mingeid küsimusi (isegi autost ei tulnud välja)

ARKis samuti no problems
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#5

T Apr 19, 2005 21:36

Kui seaduseid tead ja oled seadusekuulekas inimene siis ikka katsud neid järgida. Aga kui ei tea ja neid tahtmatult mitte järgides ei täida ning midagi hullu ka ei juhtu siis ei ole küll vahet kuidas see auto sealt ära tuua.

Sind vaade, võib juba Rootsist Saabide toomise spetsiks kutsuma hakata. See oli esimene mõte mis mul pähe tuli, kui lugesin, et endale juba uue tõid. Ja veel samasuguse südamerahuga nagu eelmiselgi korral mis puudutab just seda paberimajanduse poolt. Peab ikka oskama :).

Painkiller
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#6

T Apr 19, 2005 22:26

müüja hind on turuhinnast madalam et kuidagigi masinast lahti saada (autosid müügis väga palju).


Üks valearvamus millele ka meie müügimehed armastavad rõhuda, turuhinnast odavam. Turuhind pole see mida kuulutuses küsitakse vaid see millega asi reaalselt kaubaks läheb.

Ma ei tea palju rootsi kuulutustel õhku sees on aga auto24-s on kuulutused tihti ikka tugevalt õhku täis. Mingi 50-60k hinnaklassis olevatel masinatel on enamasti võimalik suht lihtsalt 10k alla saada. Sama hakkab silma ka kinnisvaraturul, seal lisavad õhku ka maaklerid üksteise kuulutusi kopeerides.
vaade
Postitusi: 253
Liitunud: T Mär 02, 2004 9:29
Asukoht:
Auto:

#7

K Apr 20, 2005 9:42

Algselt postitas: maxuud
Sind vaade, võib juba Rootsist Saabide toomise spetsiks kutsuma hakata. See oli esimene mõte mis mul pähe tuli, kui lugesin, et endale juba uue tõid. Ja veel samasuguse südamerahuga nagu eelmiselgi korral mis puudutab just seda paberimajanduse poolt. Peab ikka oskama


Mis siin osata, pigem ikka hea õnn.

Tegelt on asi müüjas kinni,
see teine turbomees mida ma vaatasin ütles et eksporti ta ei müü, sest paberiajamine on keeruline ja numbreid ei saadeta Eestist tagasi...
See aga kellelt ostsin, ütles et kui ma cräshi panen siis tema on vastutav. Ta küll üritas mingile kindlustajale helistada, et midagi vormistada, aga aeg oli hiline ja too tahtis autot enne näha. Siis ta seletas millised on mu riskid ja mida ma peaksin politseile seletama kui rutiinkontrollis kinni peetaks. (ja jutust sain nii aru et muid riske nagu polnudki, et ma oma süü korral ei saa pappi oma auto remondiks) ja numbrid usaldas ka mulle kaasa.
Nii et oleneb müüjast.

Helistasin, pärast kodus olles kindlustusse, et kuidas ma ajutist piirikindlustust teha saaks, et eestis sõita - üks agent vastas et siingi kehtib tolle rootslase liikluskindlustus, on s see tõesti nii ei oska öelda, igatahes ei hakkanud sellega ringi kärutama rohkem kui otse ARKi.

* * *

Mis allahindlusse puutub, siis see turbomees lasi hinda alla ainult 2 k seki, aga tal oli niigi odav hind ja kahtlustan et mingi kala võis olla.
Üks teine V6 lasi hinda alla 10 k seki, aga pärast seda oli ta ikka 10 k kallim kui ostetu. (ilmselt ka pisut korralikum, aga kas nii palju?)
Ostetul sain hinda alla 5 k seki aga enne kui küsisin oli ta ise oma eelmise kuulutusega võrreldes 10 k alla lasknud.

Üldiselt lasti alla ca 3-5 k, sest küsisin paljudelt, aga kõik tingimised tuleb selgeks vaielda enne väljasõitu, autot nägemata (heal juhul võib õnnestuda kohapeal ka mingi paar sada alla saada puuduse avastamisel )

PS
oma 99 toomisel tingida ei saanud, ega tahtnudki - nii hea auto oli. Paraku hakkas ta Eesti tänavaõudustel igapäevasõidus kiiresti lagunema ja roostetama, mistõttu tuli ta esimesel võimalusel konserveerida, kui ma sellest midagi ilusat veel teha tahan. Nüüd siis igapäevasõiduks V6:P
Vasta