K: tonnine aero 96a

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
deardevil
Postitusi: 14
Liitunud: P Juun 14, 2009 13:11
Asukoht:
Auto:

#1

K Juun 17, 2009 22:02

Mille järgi lahterdada või kindlaks teha, kas auto heas korras või mitte? Äkki on mõned nüansid, mida teavad Saabi hingeeluga kursis olevad inimesed?
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1776
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#2

K Juun 17, 2009 22:05

Kui sa seda mõtled siis on see hind õigustatud isegi siis kui seal mõni viga küljes on. Istmed paistavad isegi väga korralikud.. veider on natuke selle mootori ja automaatkasti kooslus...
deardevil
Postitusi: 14
Liitunud: P Juun 14, 2009 13:11
Asukoht:
Auto:

#3

K Juun 17, 2009 22:10

Mida tähendab hind õiglustatud?? Kas seda, et ei ole korralik isend?? On korralik isend?
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1776
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#4

K Juun 17, 2009 22:17

Et sa siis mõtlesidki seda konkreetset autot?
Seda mina ei tea kui korralik ta on aga selle mina endale ostaks kui mul oleks tonnist tarvis.
Mõtlesin seda et kui ka on vaja näiteks ketid vahetada ja turbo taastada siis kokkuvõttes jääb hind ikka mõistlikuks 96a Aero eest.
deardevil
Postitusi: 14
Liitunud: P Juun 14, 2009 13:11
Asukoht:
Auto:

#5

K Juun 17, 2009 22:21

Jutt käib jah sellest samast isendist. Esmaspäeval tahaks üle vaadata ja kui masin korras, siis ostaks ära. Kas Di kasseti korrasolekut kuidagi kontrollida saab, kuidas saab kontroliida turbo korrasolekut, mille järgi otsustada keti korrasolek?? Olen foorumis ringi uidanud küll, aga konkreetseid vastuseid ei ole leidnud.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#6

K Juun 17, 2009 22:24

Müüge istmed mulle :D Toetan ka TGB otsust, väga hea hind.
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1776
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#7

K Juun 17, 2009 22:30

Kui mootor töötab igati ühtlaselt siis seda ette ennustada, millal ta saba annab on raske. Kasseti peal on kirjas millal see on toodetud.. kui on suht äsja vahetatud siis ei tohiks muret olla. ehk...
Turbo ei tohi olla õline ega teha sellist iseloomulikku häält nagu minekul turbo ikka teeb ;) Samuti viitab turbo surmale sinine suits summutist.
Kindlasti kontrolli et katt umbes ei oleks! Umbes katt garanteerib ka uue turbo peatse riknemise!
Kettide korrasolekut kuulevad kogenud kõrvad hääle järgi.
Mina seda kahjuks kuulata ei mõista. Spetsialisti tarvis.
Vaata hooldusraamatust kas on ehk hiljuti ketid vahetatud. Tavaliselt kestavad tonnise ketid kuni 200000 km. sõltuvalt omanikust muidugi. See viitab sellele et kui hiljuti pole vahetatud siis peagi ootab see töö ees.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

K Juun 17, 2009 22:52

Kui jutt aut.Aerost,samas lubatud Hirschi poolt 165kW. siis vaadata,kas liba-aerole kohane garrett T-2,või "hirschitule" kohane mitsu04,või veelgi parem.
deardevil
Postitusi: 14
Liitunud: P Juun 14, 2009 13:11
Asukoht:
Auto:

#9

K Juun 17, 2009 22:59

Millist häält see minekul turbo teeb?? Kas keegi Tartus mõistab neid asju kontrollida, ei pea ise ennast spetsialistiks. Äkki mõni asine Tartu klubiline viitsib masinale miskil ajal silma peale visata, proovin muidugi homme ka carringusse aja saada.
veldur
Postitusi: 241
Liitunud: R Juul 08, 2005 14:53
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero 05

#10

N Juun 18, 2009 2:05

Algselt postitas: TGB
"....Tavaliselt kestavad tonnise ketid kuni 200000 km...."

Kas see natuke julmalt ei ole öeldud?
Keritud spidomeetrite järgi võiks küll öelda, et 200K peal ketimajandus väsinud. Aga palju on keritud?
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#11

N Juun 18, 2009 12:32

Algselt postitas: Trionic
Kui jutt aut.Aerost,samas lubatud Hirschi poolt 165kW. siis vaadata,kas liba-aerole kohane garrett T-2,või "hirschitule" kohane mitsu04,või veelgi parem.


Pildil paisab garrett olema. Samal pildil panin tähele roolivõimu vedeliku paaki, kas uuematel tonnistel on ta selline:? paisab nagu VW ja Audi oma
__In Boost We Trust__
deardevil
Postitusi: 14
Liitunud: P Juun 14, 2009 13:11
Asukoht:
Auto:

#12

N Juun 18, 2009 17:14

Kuna see teema on nii, kui nii suhteliselt ühe isendi keskne, siis küsiks targematelt veel abi. Rääkisin müüjaga ning ta ütles, et hooldusraamat on lõpuni täidetud. Kas keegi äkki teab, et millal soovitab SAAB ketti vahetada, turbohooldust teha jne. ning milliste koodidega tehtud tööd kirjendatakse. Kui keegi abivalmis inimene saaks nende koodidega aidata, siis saaks ju teada ka mis töid auto kallal teostatud.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14300
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#13

N Juun 18, 2009 17:38

Neid vahetatakse siis, kui vaja. Regulaarset vahetust nagu rihmal, pole ette nähtud.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#14

N Juun 18, 2009 18:19

Algselt postitas: deardevil
Rääkisin müüjaga ning ta ütles, et hooldusraamat on lõpuni täidetud. Kas keegi äkki teab, et millal soovitab SAAB ketti vahetada, turbohooldust teha jne. ning milliste koodidega tehtud tööd kirjendatakse. Kui keegi abivalmis inimene saaks nende koodidega aidata, siis saaks ju teada ka mis töid auto kallal teostatud.


Alles viimastel aastatel ilmus hooldusraamatusse lisaread, kus kirjas, kas hoolduse käigus vahetati ka süüteküünlad või kütusefilter või hammasrihm või kiilrhm jne jne.
Siiski, mingeid koode sealt ei leia; ning kindlasti 96' masina hooldusraamatus pole kirjas koodidega töid - neid saad ainult vaadata arvete pealt. Lisaks veel - läbi aastate koodid muutuvad, hetkel kehtiv varuosa kood ei pruukinud olla kasutusel 5 aastat tagasi.

terv, teager
deardevil
Postitusi: 14
Liitunud: P Juun 14, 2009 13:11
Asukoht:
Auto:

#15

N Juun 18, 2009 18:21

Samas peaks ju SAABil vähemalt olema mingisugused seisukohad, et kui palju sõitnud auto turbo tahaks remonti jne. Vaevalt on mõeldud teha hooldus/remonttöid alles siis, kui lõpp ligidal.
sipelgaz
Postitusi: 260
Liitunud: T Aug 15, 2006 20:47
Asukoht:
Auto:

#16

N Juun 18, 2009 18:51

See, kaua mingi teatud osa auto küljes vastu peab oleneb siiski 99% auto kasutajast ning vähem autotootjast.

Mina mäletan, et meie kõige esimese tonnise (86 aastakäik) oli vist, org. turbo läks katki kui spidokal oli 378 tuhhi ette kerinud.

;)Sipelgaz:thumb:
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#17

N Juun 18, 2009 19:01

Auto hoidmisest sõltub palju, kui ajalugu olemas siis soovitan osta. Keti vahetus on ca 20 tuh kanti. Aga kui ära vahetada sõidad pikalt. Turbo niisama üles ei ütle, selleks peab põhjust andma. Kui on pikalt üks omanik olnud siis vaevalt, et ta lollusi teinud on (= töötava turboga auto seisma keeranud). Kapoti alune on pildilt vaadatuna standard värk. 96 aasta Aero on minulgi ja sõidab probleemide vabalt. Kuluvad jooksu osad, stabilisaatori puksid jms, mis pole kallid. Mootor on hea. Eksin - superhea! Auto ise ka. Sõiduomadustelt teeb veel paljudele tänapäeva keskklassi autodele pika puuga. Hind ju super. Vaata autot nagu iga ostetavat ja kui kõik meeldib ja sirge paistav osta ära. Isegi keti vahetus ei tee seda veel üle mõistuse kalliks vaid alles viib õiglase hinnani, kui vaadata, millega neid nt Rootsis müüakse. Selle originaalstereo teeb ka OK häält, kui näiteks tutika Hinda Accordiga originaaliga võrrelda, millega eelmine nädal sõitma pidin. Ja istmed on nii ilusad, et näha on, et hoitud auto! Kui poleks automaat ostaks selle hinnaga või teise veel! Aga see viimane maitse asi, automaat ka mugav - olen proovinud aga mulle lihtsalt ei meeldi.
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#18

N Juun 18, 2009 19:29

Algselt postitas: D116
Algselt postitas: Trionic
Kui jutt aut.Aerost,samas lubatud Hirschi poolt 165kW. siis vaadata,kas liba-aerole kohane garrett T-2,või "hirschitule" kohane mitsu04,või veelgi parem.


Pildil paisab garrett olema. Samal pildil panin tähele roolivõimu vedeliku paaki, kas uuematel tonnistel on ta selline:? paisab nagu VW ja Audi oma

Paak on külge " kloonitud".
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#19

N Juun 18, 2009 19:34

Algselt postitas: deardevil
Samas peaks ju SAABil vähemalt olema mingisugused seisukohad, et kui palju sõitnud auto turbo tahaks remonti jne. Vaevalt on mõeldud teha hooldus/remonttöid alles siis, kui lõpp ligidal.

Turbot ei hooldata.
LPT masinat korralikult hooldades ja rahulikult sõites kestab ka üle 400tuh.km.
250tuh. on tavapärane eluiga T-2/25 turbol.
deardevil
Postitusi: 14
Liitunud: P Juun 14, 2009 13:11
Asukoht:
Auto:

#20

N Juun 18, 2009 21:01

Kas slle aero autom. kast on töökindel ja kas see kast sobib mootoriga. Mis võivad olla kõige töenäolisemalt esinevad vead just sellel konkteetsel autol?? Kas on midagi, millele peaks pöörama erilist tähelepanu??
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#21

N Juun 18, 2009 21:55

Mis on kummaline selle auto juures - 165 kw mootor väljastab väänet 342 Nm, antud kasti nominaal tootja poolt on aga ~300 Nm. Isegi 147 kw mootorid piirati 300/294 Nm peale, et mitte kasti üle koormata. Muidugi kannatab see kast ka rohkem väänet, kui nominaal kuid eluiga väheneb. Paljud on turborõhku juurde kruttinud ja sõidavad nii aastaid.
Uuri välja auto VIN, siis saab vin kalkulaatorist vaadata, mis mootor ja kast tehsest peal.
Mina ei põeks mootori ja tehnika seisukorra pärast - seda kõike annab edukalt remontida. Vaataksin hoopis hoolega kere seisukorda - kui see on kõveraks sõidetud siis on hoopis nukram lugu.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#22

N Juun 18, 2009 22:42

Algselt postitas: olaviv
Mis on kummaline selle auto juures - 165 kw mootor väljastab väänet 342 Nm, antud kasti nominaal tootja poolt on aga ~300 Nm. Isegi 147 kw mootorid piirati 300/294 Nm peale, et mitte kasti üle koormata. .


Siin on tonnise Aero Hirschitud versioonide andmed.

terv, teager
deardevil
Postitusi: 14
Liitunud: P Juun 14, 2009 13:11
Asukoht:
Auto:

#23

N Juun 18, 2009 23:13

Nagu ma aru saan, siis kautaja teager ei ole just kerge jalaga ja kast on tema käes hästi vastu pidanud.:head:
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14300
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#24

R Juun 19, 2009 9:01

Minu mäletamine on, et selle kasti piir on 400Nm, mitte 300. Muidu oleks isegi tehase setting liialt piiri lähedal.

Ka mina istun automaadi otsas, custom soft ja täisgaasil 1.3 bar-i (peaaegu 2x nii palju kui tehasest tulnud autol) ..;) Kui seda pidevalt mitte kasutada, siis ei juhtu midagi. Või noh, kui juhtub, siis on "shit happens"..:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
nug8
Postitusi: 3
Liitunud: R Juun 19, 2009 17:51
Asukoht:
Auto:

#25

R Juun 19, 2009 18:00

Kuna otsustasin üle minna saabile (või Volvole), siis jäi ka endal silma just antud isend. Käisin seda siis vaatamas ning lõpptulemusena otsustasin mitte osta. Auto tundus ülevärvituna, mitmel poos esines "tselluliiti". Simmeri juurest lekkis õli kergelt ning mootoris oli kerge klõbin sees. Iseenesest muu tundus okei, turbo töötas hästi ning üldmulje oli üsna hea. Kuna DI kasseti koodi ei saanud kätte, ei õnnestunud selgeks teha kui vana asi on. Kui asi vahetamata, siis ca 10+ aastat vastu pidanud masin paneb veidi kahtlema. Muidugi, ise lisainvesteringuid teha ka ei soovi.

Pm soovitan enne ostu üle vaadata ja ise otsustada. Kedagi keelitama ei hakka.
Vasta