saab 9000, kas keegi teab selle masina kohta midagi?

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Vasta
Silver_M
Postitusi: 78
Liitunud: P Nov 29, 2009 12:28
Asukoht:
Auto:

#1

P Jaan 31, 2010 12:38

Jäi siis seekord silma selline auto kas keegi teab on kursis millises korras masin on jne ... või on vaatamas käind! Ja kuidas ültse nende 9000 automaatkastide vastupidavus on ja võrreldes manuaaliga kas vahe on ikka suur?

Saab 9000 2.3 Turbo 147 kW
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

P Jaan 31, 2010 13:43

Konkreetsest autost ei tea midagi. Hind on minu meelest suht hea. Kuigi väga heaks läheb asi alles peale samasuurt investeeringut..;) Automaat on suht-koht pommikindel. Ja mida peaks võrdlema automaadi ja manuaali koha pealt? Loomulikult on vahe suur. Üks vahetab käsitsi, teine autiomaatselt..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1971
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#3

P Jaan 31, 2010 14:22

Oman automaatkäigukastiga autot. Läbinud on mu auto 280 tuhat km ja siiani on kast toiminud. Arvan, et on vastupidav.
Silver_M
Postitusi: 78
Liitunud: P Nov 29, 2009 12:28
Asukoht:
Auto:

#4

P Jaan 31, 2010 16:43

Mõtlesin just sellist mineku poolt! kas automaat on/teeb väga uimaseks või midagi?
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#5

P Jaan 31, 2010 16:56

Algselt postitas: Silver_M
Mõtlesin just sellist mineku poolt! kas automaat on/teeb väga uimaseks või midagi?


Tonnise automaat on täitsa tore.
Iga ratas veab and then some!
petsraibe
Postitusi: 60
Liitunud: P Mär 18, 2007 17:55
Asukoht:
Auto:

#6

P Jaan 31, 2010 17:27

Automaatkastiga on tunne umbes nagu reisilennukiga stardirajal - selline tugevalt ühtlane tõmme ilma järskude jõnksatusteta. Kuna turbomootoril on pöördemomenti juba madalama pöörde juures palju, siis võimsama otsa tonnisele sobib automaat nagu rusikas silmaauku.
ristosaab
Postitusi: 155
Liitunud: T Mär 23, 2004 16:49
Asukoht:
Auto:

#7

P Jaan 31, 2010 17:52

:thumb:

Lisatud failid
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#8

P Jaan 31, 2010 22:36

Automaadi ja manuaali käitumised on siiski märkimisväärselt erinevad ning need ei seisne mitte ainuld selles, et üks vahetab käike ise ja teine mitte.
Turbomootoriga kastil piiratakse momenti esimese (vist ka teise?) käigua max kiirendusel, kuna moto annab juba tehaseseades veidi rohkem momenti välja, kui ZF'i kast nominaalis vastu võtta suudab. LPT motoga vist ei piirata? Kui rõhku peale keerata ja piiraja kuidagi deaktiveerida siis saab muidugi mineku ka paremaks aga kasti enda ressurss väheneb märgatavalt. Aut kastiga paigalt startides on pöörded madalad ja moment väike, lisandub veel turbo lag. Ehk siis esimese sekundi jooksul on tunne, et no midagi ei toimu, siis aga tuleb korralik minek. Aut kastiga on üsna raske/ebamugav sõita nii, et pöörded oleksid mingis vahemikus või et käiguvahetus toimuks just siis kui piloot seda tahab. On küll võimalik manuaalselt max käiku piirata aga seda on sõites suht ebamugav kontrollida, kast reageerib sellele viitega ning kõrgete pöörete juures ei vaheta käiku alla (et moto pöörded liia kõrgele ei läheks). See kõik teeb aut kastiga nn. sportliku sõidu märksa keerulisemaks ja nõuab üksjagu harjumist. Kui nüüd aga eesmärk lihtsalt teel mugavalt kulgeda, siis on see aut kast igati pädev ning turboga minek igati ok ja töökorras kastiga ka mõnusalt ühtlane. Lihtsalt manuaal võimaldab natuke enamat. Niiet rohkem maitse asi, kas A või M. Mitmed nn. kiire sõidu harrastajad siiski leiavad, et turbomootor ja manuaal sobivad paremini kokku.
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#9

E Veebr 01, 2010 7:14

Olen eelkõnelejaga täitsa nõus.
Oma tonnine oli ka automaat kastiga ja olin rahul kuna soovisin tehases märgitud jõule veel enamat
ca100hp juurde saada ja ka turbo sai pisut kangem pandud ja turborõhkugi tõstetud ei pidanud kast sellele vastu ning tegin manuaaliks.

Piltidelt tundub küll igati korralik välimus kui sisemus olema.

Edu otsimisel.;)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

E Veebr 01, 2010 9:02

Olavi, räägid sa ikka oma kogemusest? Sul mõni automaadiga tonnine on ?
Algselt postitas: olaviv
Automaadi ja manuaali käitumised on siiski märkimisväärselt erinevad ning need ei seisne mitte ainuld selles, et üks vahetab käike ise ja teine mitte.
Turbomootoriga kastil piiratakse momenti esimese (vist ka teise?) käigua max kiirendusel, kuna moto annab juba tehaseseades veidi rohkem momenti välja, kui ZF'i kast nominaalis vastu võtta suudab. LPT motoga vist ei piirata? Kui rõhku peale keerata ja piiraja kuidagi deaktiveerida siis saab muidugi mineku ka paremaks aga kasti enda ressurss väheneb märgatavalt. Aut kastiga paigalt startides on pöörded madalad ja moment väike, lisandub veel turbo lag. Ehk siis esimese sekundi jooksul on tunne, et no midagi ei toimu, siis aga tuleb korralik minek. Aut kastiga on üsna raske/ebamugav sõita nii, et pöörded oleksid mingis vahemikus või et käiguvahetus toimuks just siis kui piloot seda tahab. On küll võimalik manuaalselt max käiku piirata aga seda on sõites suht ebamugav kontrollida, kast reageerib sellele viitega ning kõrgete pöörete juures ei vaheta käiku alla (et moto pöörded liia kõrgele ei läheks). See kõik teeb aut kastiga nn. sportliku sõidu märksa keerulisemaks ja nõuab üksjagu harjumist. Kui nüüd aga eesmärk lihtsalt teel mugavalt kulgeda, siis on see aut kast igati pädev ning turboga minek igati ok ja töökorras kastiga ka mõnusalt ühtlane. Lihtsalt manuaal võimaldab natuke enamat. Niiet rohkem maitse asi, kas A või M. Mitmed nn. kiire sõidu harrastajad siiski leiavad, et turbomootor ja manuaal sobivad paremini kokku.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#11

E Veebr 01, 2010 9:59

Algselt postitas: olaviv

Turbomootoriga kastil piiratakse momenti esimese (vist ka teise?) käigua max kiirendusel, kuna moto annab juba tehaseseades veidi rohkem momenti välja, kui ZF'i kast nominaalis vastu võtta suudab. LPT motoga vist ei piirata? Kui rõhku peale keerata ja piiraja kuidagi deaktiveerida siis saab muidugi mineku ka paremaks aga kasti enda ressurss väheneb märgatavalt. Aut kastiga paigalt startides on pöörded madalad ja moment väike, lisandub veel turbo lag. Ehk siis esimese sekundi jooksul on tunne, et no midagi ei toimu, siis aga tuleb korralik minek. Aut kastiga on üsna raske/ebamugav sõita nii, et pöörded oleksid mingis vahemikus või et käiguvahetus toimuks just siis kui piloot seda tahab. On küll võimalik manuaalselt max käiku piirata aga seda on sõites suht ebamugav kontrollida, kast reageerib sellele viitega ning kõrgete pöörete juures ei vaheta käiku alla (et moto pöörded liia kõrgele ei läheks). See kõik teeb aut kastiga nn. sportliku sõidu märksa keerulisemaks ja nõuab üksjagu harjumist. Kui nüüd aga eesmärk lihtsalt teel mugavalt kulgeda, siis on see aut kast igati pädev ning turboga minek igati ok ja töökorras kastiga ka mõnusalt ühtlane. Lihtsalt manuaal võimaldab natuke enamat. Niiet rohkem maitse asi, kas A või M. Mitmed nn. kiire sõidu harrastajad siiski leiavad, et turbomootor ja manuaal sobivad paremini kokku.


Noh palju sellist ümmargulist mula härra. Piiratakse seda rõhku ka manualil softis 1 ja 2'se käiguga. Kõik et säästa kasti. Seda limiiti võid liigutada kuhu tahad softi muudatusega, arusaadavalt riskitõstes. LPT'l ei piirata kuna rõhk ei jõua kunagi nii kõrgele, et sellel mõte oleks. (LPT tehase boost on 0,4bar)

Kehv start, kuna madal pöördemoment? Vajuta pedaali juurde. :wtf:

Kui sul automaat kast on siis väga pöörete vaatamine ei olegi juhi töö vaid kasti. Seega mis sulle nendest.
Iga ratas veab and then some!
deardevil
Postitusi: 14
Liitunud: P Juun 14, 2009 13:11
Asukoht:
Auto:

#12

T Veebr 02, 2010 20:34

Vaatasin endale mingil hetkel tonnist ja käisin proovimas automaadiga aerot. Minek ei meenutanud kuskilt otsast lennuki minekut nagu keegi eelnevalt seda mainis. Minu arust oli selle auto sooritus lihtsalt mannetu. Vb oli asi konkreetses autos, aga pärast seda ei ole vaadanud automaadi poole enam. Võrdluseks võin tuua, et minu praegune liiklusvahend on suht kerge ja 128kw ning on tolle tonnisega võrreldes lausa tapariist.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#13

N Veebr 04, 2010 23:29

On. Ja ma olin samuti alguses mõneti pettunud uimases minekus, tehaseseades lubatud 300 Nm ei tundunud kuidagi olevat. Kui olin veidi rohkem sõitnud ja kasti kohta uurinud, sain aru, et kõik siiski normis. Ja suurematel kiirustel on minek täiesti ok.

Algselt postitas: Cyber
Olavi, räägid sa ikka oma kogemusest? Sul mõni automaadiga tonnine on ?
Algselt postitas: olaviv
Automaadi ja manuaali käitumised on siiski märkimisväärselt erinevad ning need ei seisne mitte ainuld selles, et üks vahetab käike ise ja teine mitte.
Turbomootoriga kastil piiratakse momenti esimese (vist ka teise?) käigua max kiirendusel, kuna moto annab juba tehaseseades veidi rohkem momenti välja, kui ZF'i kast nominaalis vastu võtta suudab. LPT motoga vist ei piirata? Kui rõhku peale keerata ja piiraja kuidagi deaktiveerida siis saab muidugi mineku ka paremaks aga kasti enda ressurss väheneb märgatavalt. Aut kastiga paigalt startides on pöörded madalad ja moment väike, lisandub veel turbo lag. Ehk siis esimese sekundi jooksul on tunne, et no midagi ei toimu, siis aga tuleb korralik minek. Aut kastiga on üsna raske/ebamugav sõita nii, et pöörded oleksid mingis vahemikus või et käiguvahetus toimuks just siis kui piloot seda tahab. On küll võimalik manuaalselt max käiku piirata aga seda on sõites suht ebamugav kontrollida, kast reageerib sellele viitega ning kõrgete pöörete juures ei vaheta käiku alla (et moto pöörded liia kõrgele ei läheks). See kõik teeb aut kastiga nn. sportliku sõidu märksa keerulisemaks ja nõuab üksjagu harjumist. Kui nüüd aga eesmärk lihtsalt teel mugavalt kulgeda, siis on see aut kast igati pädev ning turboga minek igati ok ja töökorras kastiga ka mõnusalt ühtlane. Lihtsalt manuaal võimaldab natuke enamat. Niiet rohkem maitse asi, kas A või M. Mitmed nn. kiire sõidu harrastajad siiski leiavad, et turbomootor ja manuaal sobivad paremini kokku.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#14

R Veebr 05, 2010 9:56

Ma ei saa aru, millest te räägite..:) Paremat jalga tuleb sihipäraselt kasutada..;) See atm kast ei ole mitte uimane. Lihtsalt "töövõtted" on pisut teised, kui manuaalkasti puhul.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#15

R Veebr 05, 2010 17:24

Algselt postitas: Cyber
Ma ei saa aru, millest te räägite..:) Paremat jalga tuleb sihipäraselt kasutada..;) See atm kast ei ole mitte uimane. Lihtsalt "töövõtted" on pisut teised, kui manuaalkasti puhul.


Ma jälle ei saa aru, millest sa aru ei saa :D
Ma just seda selgitasingi, et töövõtted ja käitumine erinevad. Ning jutt läheb juba aia-aiaaugu teemaks ära :)
Vasta