Palun soovitusi uue aku ostmiseks
Algselt postitas: RStorm
Exide-st kõnni kaarega mööda, minu auto peal pidas ta täpselt aasta ja 3 kuud vastu. Nüüd katsetan Vartat 74 Ah, näis mis ta endast kujutab;)
Exide-l on ju garantii 2 aastat. Imelik, et ta sul nii vähe aega vastu pidas.
Algselt postitas: ivark
Mul on mingi fenomen vist, aku on aastast 2005 peal ja kestab seni väga hästi. VM kontrolliti viimati, pole põhjust vahetamiseks, huvitav, et mõnel ainult 2 aastat kestab.
Seda mantrat on igas foorumis kirjutatud-loetud.
Aku surm on lühikesed otsad ja korduv tühjakssaamine.
Kui sa hüppad hommikul külma autosse ja lülitad sisse istme- ja aknasoojenduse, samuti tuled-raadio siis ei ole ime, et aku ei kesta. Sest laadimist ei toimu lihtsalt.:facts:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Asi on kõige rohkem selles, et ei ole ainult üks Varta, Bosch, Exide, Centra vms vaid igal toota akud jagunevad veel vähemalt kolmeks.
Nt (paremast nõrgemani)
Futura, Plus, Standart
Ultra, Silver, Blue, Black
S6 S5 S4 S3
Jne.
Kui silmad ruutus ainult aku mahu ja hinna suhet ostes oma el.lisasid täis 9-5-le mingi alumise otsa Standart vms peale panna siis juhtubki see, et ainult lühikesi otsi sõites aku kiiresti otsa saab. Ja kohe külajutud lahti selles võtmes mis eelpool lugeda võis.
Igale autole oma. Mida uuem ja el.lisade-abimeeste poolt täispakitum on auto seda kõrgema klassi aku tuleb peale osta. Midagi pole teha. Tootja siinjuures erilist pilli ei puhu.
Ja osta tasuks sealt kus pakutakse valikut ja osatakse rääkida ka miks üks või teine.
Optimaalse valiku tegemisel mängib rolli palju tegureid alates auto mudelist ja mootorist ja varustusest kuni audiosüsteemi ja sellele sama kasutusharjumuse-vajaduseni.
Kui on mingi "autopood" kus x nokk letis kellelt vastuseid ei tule, siis valige järgmine koht.
:wise:
Nt (paremast nõrgemani)
Futura, Plus, Standart
Ultra, Silver, Blue, Black
S6 S5 S4 S3
Jne.
Kui silmad ruutus ainult aku mahu ja hinna suhet ostes oma el.lisasid täis 9-5-le mingi alumise otsa Standart vms peale panna siis juhtubki see, et ainult lühikesi otsi sõites aku kiiresti otsa saab. Ja kohe külajutud lahti selles võtmes mis eelpool lugeda võis.
Igale autole oma. Mida uuem ja el.lisade-abimeeste poolt täispakitum on auto seda kõrgema klassi aku tuleb peale osta. Midagi pole teha. Tootja siinjuures erilist pilli ei puhu.
Ja osta tasuks sealt kus pakutakse valikut ja osatakse rääkida ka miks üks või teine.
Optimaalse valiku tegemisel mängib rolli palju tegureid alates auto mudelist ja mootorist ja varustusest kuni audiosüsteemi ja sellele sama kasutusharjumuse-vajaduseni.
Kui on mingi "autopood" kus x nokk letis kellelt vastuseid ei tule, siis valige järgmine koht.
:wise:
Algselt postitas: ivark
Mul on mingi fenomen vist, aku on aastast 2005 peal ja kestab seni väga hästi. VM kontrolliti viimati, pole põhjust vahetamiseks, huvitav, et mõnel ainult 2 aastat kestab.
originaalaku?
mul pidas originaal 2002 aasta aku vastu 7 aastat :head:
Everyday Regular SAAB guy!
Algselt postitas: que
Algselt postitas: ivark
Mul on mingi fenomen vist, aku on aastast 2005 peal ja kestab seni väga hästi. VM kontrolliti viimati, pole põhjust vahetamiseks, huvitav, et mõnel ainult 2 aastat kestab.
originaalaku?
mul pidas originaa 2002 aasta aku vastu 7 aastat :head:
Ma sõidan tõepoolest pikki otsi palju, samas tuleb nädala sees palju ka lühikesi otsi aga 7 aastat on väga hea, huvitav, kas keegi trumpab üle ka?
Natuke OT, aga kas tänapäeva akudega saabki väga kontrollida, millal on aeg vahetada? Varasemast ajast mäletan, et märk vahetamise vajadusest oli raske käivitus külma ilmaga ehk mahtuvus ja/või käivitusvool hakkas vaikselt langema. Samas mu 9-5 Griffinil oli talvel käivitumisega 0 probleemi ja aku suri äkksurma hoopis suvel ilma et oleks ette hoiatanud, aga sellest võib lähemalt lugeda siit.
Exide kohta pole küll midagi halba öelda. Eks neil ole erinevaid mudeleid ka. Minul on Premium vist ja üle kahe aasta vastu pidanud(lisatuled, 2 võimu, kanni-, klaasi- ja peegli soendused jne) ja polnud eelmine talv mingeid probleeme -24C käivitada. Ükskord õnnestus tuleb peale jätta, et isegi lükates käima ei läinud- uuesti laetud ja töötab siiani edukalt. Sõitude pikkus ca.3 km. :)
Mina arvan, et enne, kui akut halvustama hakata, tuleks laadimine ja tarbijad kindlaks teha. A keda see huvitab?:headbang:
Mina arvan, et enne, kui akut halvustama hakata, tuleks laadimine ja tarbijad kindlaks teha. A keda see huvitab?:headbang:
Vahetasin ka alles hiljuti auto originaalaku välja uue Boschi vastu. Vana pidas siis järelikult kokku 6 aastat. Kusjuures käivitamisega polnud endiselt mingit muret (isegi eelmisel karmil talvel mitte), vaid nüüd ükskord kui plaat kauem mängis seisvas autos, ei läinud pärast enam laadimiseta käima. Seejärel üks spets kontrollis akut ja soovitaski enne talve tulekut uus peale panna. Aga pole ka väga imestada pikaealisuse üle, kuna auto Belgiast toodud ja seal pole nii ekstreemseid ilmastikuolusid, kui siin põhjas. Samuti pole Linearil mingeid eriti rohkelt voolu tarbivaid lisasid peal.
Originaal aku pidas ka minu auto peal vastu 6aastat ja 6 kuud kuni ta lõpuks saba andis. Peale seda sai ostetud exide excell 71 Ah mis pidas täpselt aasta ja 3 kuud. Sõidan iga päev pikki otsi ja laadimine täiesti korras, pole enam usku sellesse firmasse ja proovin nüüd Vartat, ehk on parem.:P
Algselt postitas: RStorm
Originaal aku pidas ka minu auto peal vastu 6aastat ja 6 kuud kuni ta lõpuks saba andis.
Mille põhjal te väidate, et need originaalakud olid?
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Jah, peal oli tumesinisel taustal valge kiri Saab ja 70 Ah, muud minu mäletamise järgi ei midagi. Kusjuures akuspets ütleski, et miskipärast orig. akudel ei kipu muud infot olema peale mahutavuse näitaja, mistõttu veidi raske kontrollida nende näitajate vastavust ettenähtule jms. Kusjuures käivitusvoolu oli sellel peale kuut aastat nt bensiinimootori jaoks piisavalt, aga öeldi, et diisli jaoks võib talvel tiba väheks jääda.