Hi gang
Mul on nüüd kätte jõudnud tagumine aeg Audist Saabi rooli tagasi kolida.
Esialgne plaan osta 2002 või uuem (faceliftijärgne) 3.0 turbodiisel. On rahval selle mootoriga kogemusi ja kokkupuuteid? On see Daihatshu toodetud imekone miskit väärt või peaks siiski südame rindu võtma, bensukulule läbi sõrmede vaatama ja Aero ostma? Daihatsu disla kohta olen kuulnud ainult seda, et turboviivitus on suur (nagu ka kütusekulu) aga paraku aastake diiselAudi roolis on mu parandamatuks traktorifänniks muutnud. Andke nõu!
3.0 turbodiisel. võtta või jätta?
Ise pole küll kogenud seda kolmeliitrist, aga juba 2,2sega on päris tore ringi põristada, mh ka Eesti teedel. Kui LE järgi kulgeda siis kütusekulu minu omal jääb 6,3-6,7 liitri vahemikku sajale.
Turboviivituse kohta ei oska midagi kosta, automaatkastil tuleb kiiremini edasiliikumiseks teha "kickdown" ning tavaline reageerimisaeg jääb 3-5 sekundi kanti. Selleks ajaks on aga mootor koos turboga kastil taga ning edasiliikumisega ei ole probleeme tekkinud.
Turboviivituse kohta ei oska midagi kosta, automaatkastil tuleb kiiremini edasiliikumiseks teha "kickdown" ning tavaline reageerimisaeg jääb 3-5 sekundi kanti. Selleks ajaks on aga mootor koos turboga kastil taga ning edasiliikumisega ei ole probleeme tekkinud.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
See oli Isuzu mootor, praeguseks vist tootmisest maas. Inglased ütlesid mingis ajakirjas kommentaariks "not as refined as should", tavakasutajad kiidavad momenti taevani
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Seda autot automaatkastiga ei saa. Neid ei pandud sinna, kuna vääne on asjal automaadi jaoks liialt suur..:). Seda rääkis mulle mu lätlasest ülemus, kes sellisega (2002) juba natuke rohkem kui aasta ringi sõidab. Tema ainukeseks mureks on olnud peale suuremat kiirendamist turbo tagant ära lülitamine. Jätab ajusse veakoodiks "too high pressure in turbo". Ravi käib reboodi meetodil, auto seisma, süüde välja, uuesti käima ja kõik on OK jälle. Siiani pole läti saabi esindus sellele ravi leidnud, vahetatud on igasugu softi ja värke, tulemus 0. Samas tekib see viga ainult tõesti raske jalaga sõites, mingite äkiliste liigutuste tulemusena. Muid muresid pole mulle räägitud, et esineks. Küttekulu ei ole sel asjal sugugi kole. Trassil Riia-Tallinn, kus Läti poole peal ka 180km/h spidole keris ja siis Eesti poole peal by the book sõites, oli keskmine kulu 6-7 l sajale.
Kui on mingeid spetsiifilisi küsimusi, siis võin ta käest küsida, anna teada, mida nimelt.
Kui on mingeid spetsiifilisi küsimusi, siis võin ta käest küsida, anna teada, mida nimelt.
Karta on et kui juba 6 liitrise küttekuluga harjunud oled siis praeguse hinnatrendi juures oleks suht valus bensuka peale tagasi minna. :evil:
Niipalju kui mina kuulnud olen seda isuzu oma ikka kiidavad rohkem kui opeli oma. Muidugi Aeroga vaevalt kummagi võrrelda saab. Kui dilemma kas bens või diisel siis vaata oma läbisõitu ja arvuta selle järgi.
Niipalju kui mina kuulnud olen seda isuzu oma ikka kiidavad rohkem kui opeli oma. Muidugi Aeroga vaevalt kummagi võrrelda saab. Kui dilemma kas bens või diisel siis vaata oma läbisõitu ja arvuta selle järgi.
Kiire otsingu tulemusel avastasin, et ajakiri Tehnikamaailm 2002.a. neljas number oma diiselautode testis ka Saab 9-5 kolmeliitrist turbot kasutab. Kui lehte uskuda, siis miinuseks on mootori olematu võimsus madalatel pööretel, viivitusega turbo ning suur kütusekulu. Automaatkasti testimudelil ei olnud ning väidetavasti neid kolmeliitrisele taha ei aretatudki. Nüüdseks võib juba olukord muutunud olla.
Tegelt offtopic natuke, aga minu 2,3 LPT on samuti madalatel pööretel tuim kala, eriti olen täheldanud seda nende palavate ilmdega, mis vist selleks aastaks on küll ajalugu.
Nimelt on teisel kuidagi kohalt minnes hing nagu kinni, aga kui saab pöörded üles, siis võtab turbo taha ja siis :drive: vaata, et valgusfoori taga teisele tagant sisse ei uha.
Trionic rääkis, et Aerol on see dead-zone veelgi tuntavam, aga kui siis läheb, siis oled istmes kinni nagu see pilt koerast istme vahel :head:
Aga usun, et see 3,0 disla on igati asjalik liikur, pealegi 2002 on juba varustuselt rikkalikum ja nägusam. Go for it! ;)
Nimelt on teisel kuidagi kohalt minnes hing nagu kinni, aga kui saab pöörded üles, siis võtab turbo taha ja siis :drive: vaata, et valgusfoori taga teisele tagant sisse ei uha.
Trionic rääkis, et Aerol on see dead-zone veelgi tuntavam, aga kui siis läheb, siis oled istmes kinni nagu see pilt koerast istme vahel :head:
Aga usun, et see 3,0 disla on igati asjalik liikur, pealegi 2002 on juba varustuselt rikkalikum ja nägusam. Go for it! ;)
See on izuzu diisel jah - kusagilt on meelde jäänud, et pole päris tüüpiline common-rail (ehk siis seedib ka meie kõikuva kvaliteediga kütet). Kasutatud liisingautodes üks taoline müügis - mine tee proovisõitu ja tagumikutunde järele otsusta. Väändemoment oli tal üpris hea.. Ja plussiks on see, et 15l linnakulu sa miskit moodi ei saa.. ikka jääb alla. Ainsamad miinused on need, et 3.0 mootorile automaagilist kasti ei pakutudki ja tühikäigul pidi natuke lärmakam olema kui konkurendid.
Ning huvitav on ka see, et näiteks inglismannid ostavad 2.2 tid mootoriga masinaid rohkem kui 3.0 mootoriga.
Ja veel - micro autoaias oli müügil 700km'se (!) läbisõiduga '03 9-5 , 2.2 TiD, hinnaga 320 keeku :D
Ning huvitav on ka see, et näiteks inglismannid ostavad 2.2 tid mootoriga masinaid rohkem kui 3.0 mootoriga.
Ja veel - micro autoaias oli müügil 700km'se (!) läbisõiduga '03 9-5 , 2.2 TiD, hinnaga 320 keeku :D
no ega 143 kw 2.3 turbol ka madalatel pööretel erilist minekut pole. pauk käib umbes 2800 pöörde pealt. 2 liitrine opel kadett läks madala pöörde pealt paremini edasi:). aga no tegelt ei anna ikka võrrelda muidugi.
Nimevahetus vl -> Veiko
Tänud vastajatele. See, et 3.0 diislit automaadiga ei tehta välistab tõsisema ostusoovi.
Disla ei huvita mitte niivõrd ökonoomsuse tõttu vaid pigem just hea pöördemomendi pärast. Peale 110kw 2.0LPT Saabi sama kilovatiga 2.5TDI Audisse istdes tundus bensuturbo minek küttekulu kohta väga hädine, seda just linnasõidul.
Aga hetkel tundub vist, et tuleb siiski Aero võtta kui juba bensukate poole piilumiseks läks, kui läks trumm siis las minna ka pulgad :thumb:
fofa@loodetavasti septembri esimesest poolest taas aktiivne saabik
Disla ei huvita mitte niivõrd ökonoomsuse tõttu vaid pigem just hea pöördemomendi pärast. Peale 110kw 2.0LPT Saabi sama kilovatiga 2.5TDI Audisse istdes tundus bensuturbo minek küttekulu kohta väga hädine, seda just linnasõidul.
Aga hetkel tundub vist, et tuleb siiski Aero võtta kui juba bensukate poole piilumiseks läks, kui läks trumm siis las minna ka pulgad :thumb:
fofa@loodetavasti septembri esimesest poolest taas aktiivne saabik
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Algselt postitas: fofa
Tänud vastajatele. See, et 3.0 diislit automaadiga ei tehta välistab tõsisema ostusoovi.
Disla ei huvita mitte niivõrd ökonoomsuse tõttu vaid pigem just hea pöördemomendi pärast. Peale 110kw 2.0LPT Saabi sama kilovatiga 2.5TDI Audisse istdes tundus bensuturbo minek küttekulu kohta väga hädine, seda just linnasõidul.
Aga hetkel tundub vist, et tuleb siiski Aero võtta kui juba bensukate poole piilumiseks läks, kui läks trumm siis las minna ka pulgad :thumb:
fofa@loodetavasti septembri esimesest poolest taas aktiivne saabik
Aerode hinnad on Rootsis ja Saksas metsiku kiirusega kukkuma hakanud. Kusjuures Aero peaks olema lollikindlam kuna karteri tuulutus pole probleemiks.