Olge head ja aidake valida Saab-i kuni ~200k EEK eest
Postitatud: P Okt 09, 2005 21:33
No nii, olen minagi jõudnud nüüd Saab-i omanike ringi ja sellega seoses teeksin sügava kummarduse kõigi teie ees, kes seotud antud foorumiga, tõesti väga palju abi oli.
Ja kuna autoost oli üsna eksootiline, siis peatuksin veidi pikemalt oma Saab 9-5 vector, univ. 2,2TDI 2002 ostul, ehk on siit ka kellelgi teisel midagi õppida.
Eellugu:
Kuna eelmise auto liising hakkas läbi saama (ostsin 4a. vanuselt) ja kilomeetreid oli kogunenud rohkem kui 200 000 nimetatud isendil, siis alustasingi uue sõiduvahendi otsimisega, järjekordselt nii 3 ... 5 a. vana, kuid seekord millegi mugavama (et ei mõjuks enam seljale, pikad sõidud üle Eesti) ja pisut luksuslikuma valikuga. Samas olen üsna tagasihoidlik, seega valikutest langesid kohe välja Audi/BMW/Mersu. Ja kindlasti diisel, kuna sõidukit vajan siiski töövahendina (kütuse kulu) ja lihtsalt diislid meeldivad (viimased autod on kõik olnud diislid). Samas siin foorumis teie poolt kiidetud 3.0TDI mootor minus vaimustust ei äratanud, kuna nimetatud mootori hooldus on tunduvalt kulukam. Seega valikusse jäi Saab 9-5 (9-3 tundus siiski liiga Opel vektra moodi), värv mitte must (liiga BMW moodi), 2,2TDI mootor ja vanust 3 ... 5 a. ning läbisõitu mitte üle 150 000 Km. Ja oluline oli ka käibemaksu teema, kuna soovisin osta autot firma alla.
Auto otsimine:
Ning kokku kulus otsimisele 3 kuud ja paraku Eestist midagi ei leidnud. Siiski Tartus Micro Autoaias oli mitmed isendid, kuid hinnad, tule taevas appi ja allahindluse jutu peale õeldakse, et müüme sama summa, aga koos käibemaksuga, endal autod ikka päris kaua seisavad (siit esimene nipp autoostjatele, vaadake tähelepanelikult, millal internetti riputatud pilt ümbritseva ilma järgi tehtud on).
Ja nii alustasingi otsinguid interneti kaudu väljaspoolt Eestit.
Sai tänu teie foorumi õpetusele läbi käidud nii Soome, Rootsi, Saksamaa kui ka Sveitš, Austria, Belgia ... Viimaks võtsin käsile Google ja valisin täpsema otsingu ning panin sinna oma soovitud auto mudeli (fraasiks näiteks Saab 9-5 2,2) kui ka kas rootsi või saksa keelsed sõnad "Hind", EUR ... ja valisin et otsitakse ainult näiteks .se, .de või .be alt. Nimetatud otsing oligi kõige tõhusam, kuna tõi välja ka oksionitel olevad autod. Ja järgmine samm oligi väljaspool Eestit toimuvate oksionite vaatamine, näiteks tuli välja selline isend:
http://www.autorola.de/consumer/expbid.do?exp=408476&zz=1
Kuid kuna Saksa keelt ei valda ja nimetatud keskkonnas jäi arusaamatuks, miks oksione korraldatakse kolmes kategoorias (eraisikud/firmad/omanikud, nimetatud auto puhul omanik - omanik?) registreerimisel päris jama andmetesse ka panna ei tahtnud, siis jäi nimetatud valik katki.
Ja tähelepanekud maade lõikes:
Soome: Antud kriteeriumitele vastavat autot polnud
Rootsi: Valikut juba oli, kuid paljud autod 3a. vanuselt juba rohkem kui 200 000 läbisõiduga ning järgmine märkus: Nimelt hakkas meeldima üks isend, hind oli 220 000.- , läbisõit 168 000 Km ja võtsin telefoni ning helistasin internetis olnud numbrile, kuid tuli välja et eraisik müüb, seega käibemaksuta mulle autot müüa ei saanud, veel enam, ta oli selle auto oma töökohast välja ostnud ja müütas nüüd ise (soovis lisateenistust). Seega osad eraisikute poolt müüdavad autod ei pruugi omanikuna tegelikult eraisikute omad olla. Samas tundus mulle läbi Rootsi tagasi sõites, et rootslased autoomanikena on rahulikumad (vähem gaas põhjas - pidur põhjas sõitjad, kui Kesk-Euroopas).
Sveitš: Hinnad olid suhteliselt soolased ja kindlasti miinus mägised teed, ehk vatti saavad nii mootorid, kui ka pidurid.
Austria:Valikut peaaegu ei olnud nagu Soomes.
Saksamaa: Suurem osa autodest olid 3.0TDI mootoriga ja paljud musta värvi, siiski midagi leitsin, kuid omanikud(firmad) minu inglise keelsetele e-mailidele ei vastanud.
Holland: Autod mis välja tulid olid enamasti 1 .. 2 a. vanad ja hinnad kõvasti üle 300 000.-
Hispaania: Isegi seal olid mõned minu kriteeriumitele sobilikud autod olemas, kuid liiga kaugele järgi minna.
Taani: Seis sama nagu Austria/Soome, suurt midagi ei leidunud ja kallis
Belgia:No siin pisut midagi oli. Muide väga kasulik on võtta lahti lehekülg www.saab.com ja valida siis huvi pakkuv maa, seejärel valida kontaktid ja otsida välja kohalikud Saabi müüate andmed ning seejärel nimetatud automüüate interneti lehed läbi otsida, otsides just kasutatud autosid.
Ja oma auto tõin ma ära just Belgiast, mitte küll Saabi esindusest vaid väikelinna autoplatsist http://www.mastercar.be/
Kuidas mina autot ostmas käisin:
Antud automüüa suhtles küll inglise keeles ja päris hästi,
midugi kiitis ta auto paremaks, kui ta tegelikult oli, kuid sellest hiljem. Kuna pildi peal midagi hullu ei paistnud ja sisetunne nii minul kui ka kaasal (alati küsige, neil ju intuitsioon parem) midagi halba ei õelnud ja tausta kontroll (nimetatud interneti aadressi nime ja firma käibemaksu kohuslase numbri kontroll) ka õnnestus, siis kandsin raha ära, istusin lennukisse ja sõitsin auto järgi. Siit minupoolne järgmine nõuanne: Ettemaksu asemel soovitan tasuda kohapeal üle interneti (ärge unustage oma päevalimiiti tõsta pangas) ja arvestage, et viibite kohapeal minimaalselt 2 päeva (nii kaua võtab aega tavaline raha ülekanne, kiirmakse mitte vähem, kui ööpäev).
Käibemaksust ka veidi. Nimelt Belgias on ta 21%, Rootsis vist 25%, seega siit tuleb ettevõtte alla ostmisel lisakokkuhoid.
Ja auto hinda langetati 300 eur-i + käibekas alles siis, kui lubasin rikkalikult Eestimaa paremaid likööre (Vana Tallinn jne.) kaasa võtta.
Seiklustest ka veidi:
Paraku lennukid nädala sees lendavad Brüsselisse vaid õhtul, kohalejõudmisega 18:00 ... 19:00, seega tuli meil leida rong, mis viiks väikelinna 100Km Saksamaa poole ja otsida öömaja. Brüssel ise on kole, inetu ja räpane linn. Lisaks loomulikult pole kuskil eriti infot saksa/inglise keeles, kuid inimesed siiski keeli oskasid. Rongipiletid ostetud (2 peatust, siis ümberistumine, aega 8 perooni vahel valida ainult 18 minutit, kuid saime hakkama). sõitsime kokku 2 tunniga oma väikelinna ja asusime hotelle läbi sõeluma. Paraku selgus, et esimene oli odavaim hinnaga 89 eur (Samas olen lõuna-Saksas ööbinud 54eur-ga) kahene tuba.
Magasime välja ja 800m, süda vappumas, hommikust jalutamist oma Saabi poole.
Jõudsime pärale, võeti soojalt vastu, nägin isegi oma Saabi, ja siis vana (juhataja/omanik ise tegeles meiega, plats väiksem kui keskmine kuid täis ainult luksusautosid, kaasa arvatud Humler) hakkas rääkima, et kiiresti vaja Brüsselis dokumendid (kindlustus + transiitnumbrid) korda ajama minna (jutt tegelikult õige, kuna oli reede ja minusuguseid (kogu Belgia peale ainult üks ARK)samu toimetusi tegemas palju). Mina vastu, et tahan ka autot näha, kuid oh ime auto
platsilt kadunud. Tegelikult mindi kiirelt tehnilist ülevaatust tegema kindlustuse ja transiitnumbrite jaoks. Tuli siis auto tagasi, istun sisse ja vaatan, hoolduse tuli põleb. Ütlen siis, et enne ära ei lähe, kui kõik korras ei ole. Vana ei vaidlenud üldse vastu, ütles et mingit probleemi, käivad lisaks Saabi testi alt kohe läbi. Rahunesin siis maha ja lasin neil siis joosta ning ise läksin omanikuga Brüsselisse pabereid korda ajama. No omanik siis vaatab oma platsi peale mõtleb, millise autoga me küll lähme, vibutab näppu ja sõrm peatub Land Roveri peal, samas numbreid ees ei ole. Ja oh imet andis kohe oma töömehele käsu ning suvalise platsi ääres olevalt Volvolt keerati numbrid maha ja pandi sellele autole ette.
No võttis pea vangutama, kas ma sattusin Venemaale või...
Ja sellele lisaks Brüsselisse sõitsime 170-ga (lubatud 120), vana rahustas, et teab, kus peidetud radarid asuvad.
Nii kindlustuses (kestvus 1 kuu, maksis 196EUR) kui ka ARK läks meil üllatavalt kiiresti, olgugi et rahvast oli palju. Loomulikult vana sebis ka nii ja naa. Ja ARK annab tasuta sulle vaid 1 numbri, teise numbri pead ostma ARK ees seisvast bussist (10EUR), kus neiuke laob ja teeb lisanumbri paari minutiga. Kõigele lisaks vana ei saanud isegi parkimise trahvi (lihtsalt jooksupoissi, kes müüb polnud ja ei pidanudki tihti näha olema) e. kõik sujus ka vanale ootamatult valutult ja kiiresti.
Sõitsime tagasi, andsin liköörid üle surusime kätt ja asusin koduteele läbi Saksa/Taani/Rootsi (kus olid parimad kiirteed, kuid kiirust ületada ei tohi, absoluutselt kõik meis ca. 20 Km/h kiiremini sõitnud kohalikud võeti maha ja politsei sõidab ainult Saabide ning Volvodega).
Kokkuvõtteks, kui lähete Belgiast ostma ja tahate ise tagasi autoga tulla, nõudke, et müüa aitaks transiitnumbrite/kindlustuse asjad korda ajada, kuna ise seda teha, nähes palju jama sellega on, ikka väga keeruline.
Autost ka pisut:
Niisiis tegemist on Saab 9-5 Vektor Estate 2,2TDI 2002, 3 a. hõbedane, olnud Brüsselis firma käes tööautona, läbisõit 150 000. 1 omanik, hooldust tehtud esinduses ainult 100 000 Km-ni (siis sai vist garantii läbi ja otsiti odavam koht),
igasuguseid raamatuid sitaks kaasas, kaasa arvatud liisingu ja kindlustuse paberid jne. Ka kogu euroopa Saabi esinduste aadresside raamat. Ja arvatavasti esimene auto minul, mis ei ole olnud avariiline. Kuigi nimetatud isend peaks olema täislisadega, puuduvad siiski istme (on sport-nahkistmed) ventilaatorid ja mootoritega esiistmed, tagaistmete soojendus ning stabiilsuskontroll. Tundub, et erinevatesse regioonidesse müüakse Saabe suhteliselt erinevas baas-varustustasemes.
Kuid on olemas pardakompuuter (siiski näitab keskmistatud väärtuseid, kogu kojutoomise (1700Km) kütusekulu oli 6,7, Rootsis stabiilselt kiirteel sõites ja peatusi tehes 6,1, kuid Eestis tangitud Statoili kütusega Tallinnast kesk-Eestisse 6,6 kiirusega 100 Km/h, seega meil on kütus selgelt nirum kui normaalses Euroopas, Hetkel sõitnud ca. 5000 km juba ja Eestis keskmine kütuse kulu 7,3 , keskmise kiiruse 56Km/h juures) koos reisi planeerijaga, kliimaseade, mis arvestab ka seda, kas kõrvalistuja on olemas ja auto seisma jäädes foori all näiteks lükkab automaatselt siseõhu kasutuse käima, ise tumenev tahavaatepeegel, vihmasensor, ABS, 17" laiad valuveljed, millega on suisa lust sõita Euroopa kiirteedel, kuid meil!? jne. mida pole veel avastanud.
Kuid eelmine omanik on olnud ikka päris raske jalaga, pidurikettad on kulunud ja mootorit pikkisuunas hoidev väike padi ees loksub, kuid ükski koht sillas/mootoris ei kolksu, auto on tõeliselt vaikne, suisa uinutab ja palju vaiksem kui analoogilise mootoriga 9-3 Saabid. Samas kõik filtrid said ära vahetatud ja ükski neist ei olnud väga must, muide kõik on ainult elemendid, suhteliselt odavad (õli, õhk, kütus ca. 700.-). Ja miinus poole pealt veel, nimelt selle autoga on ikka asju veetud, nii et tagant uste kohal olevad postid on sisselõigetega. Kuid juhtpaneel ja kõik ees olev on korras ja puhas.
Ja mugav auto on küll, seega olen väga rahul. Kavatsen teda pidada nii 3 ... 5 aastat (võib-olla keegi paneb ennast juba järjekorda) ja siis uuema vastu vahetada, kuid hetke "Traktor" Saabe varustatakse ainult mingite Fiat-i 1.9TDI mootoritega, mis on selgelt üle forsseeritud, ehk pikka iga neil ei ole, seega mis tulevikust saab, kas jään Saabile truuks (no ei taha bensuka peale kolida), seda näitab aeg.
Üks asi tuli veel meelde:
Küsimus: Kes on kõige hullemad kihutajad Saksamaa kiirteedel?
Vastus: Golfi ja selle klassi lähedal olevate autode omanikud, nagu tüütud sääsed pirisesid minust (150 rauas minul) oma ca. 170 mööda. Ja nii need autod Eestisse jõuavad, mahlad väljas.
--------------------
Tervist,
Peagi seisab ees auto vahetus ja ühe valikuvariandina olen välja valinud ka Saab-i, siis kas 9-3 või 9-5 ja on tekkinud mitmeid küsimusi nimetatud autodega seoses, seega oleksin ääretult tänulik, kui leiaksin vastused ja te aitaksite autot valida. Esmalt, kuna olen paadunud diisli fänn ja ei pea oluliseks kiirendusomadusi, kuid üldist sõidumugavust, siis on valida ainult kas 9-3 2.2Tdi või 9-5 3.0Tdi (paraku 2.2Tdi-d pole kuulutustes kohanud). Ja siinkohal siis küsimused, millele piisavalt vastuseid teie toredast foorumist ei saanud:
Nagu ma aru saan, siis 9-3 on valmistatud Opel Vektra baasil, kuid kas ka 9-5. Ja üldse ei kipu teie foorumist selguma täit tõde sellest, kui palju siis reaalselt tänapäeva või kuni 5 a. vanused Saabid üldse õiged Saabid on.
Prooviautodega kogemused järgnevad:
9-5 3.0 2002a. : istud sisse, süüde sisse ja ventilaatorid käima ning tunne on tõesti, nagu lennukis, tõeline fiiling, sammas 9-3 2.2 Tdi 2003.a. no ei ole seda, nagu polekski tõeline Saab, lisaks mootori müra salongis liialt suur ja auto pardaarvuti suisa nõuab, et ka elektripirni vahetamisel pead esindust külastama.
Veel lisaks järgnev küsimus: Teie foorumis olid päris kenad pildid avariist, kuis Saab ja BMW otsapidi kokku sattusid, kuid kas ka 9-3 on sama tugeva kerega, kui Vektra baasil, siis raske uskuda?
Ja lõpetuseks mõned nopped, mis olen leidnud, ehk aitate kommenteerida:
http://www.auto24.ee/clients/armiger/used/detail.php?sid=8a321bca4e34df007b28d4fa6358083c&tid=1128880510
Auto tundub päris tore, vaatamas pole käinud, kuid milleks üldse sellist spideomeetri näitu näidata.
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php/Saab+9-5/sid=bf82e16e5fe1e655b13ebd91c993e850/tid=1128880074
Tekib küsimus, et kuidas 2 Saabi on leidnud tee WV esindusse, kas teie ridadest on tõesti 2 lahkunut.
Olen ääretult tänulik kommentaaride eest.
Ja kuna autoost oli üsna eksootiline, siis peatuksin veidi pikemalt oma Saab 9-5 vector, univ. 2,2TDI 2002 ostul, ehk on siit ka kellelgi teisel midagi õppida.
Eellugu:
Kuna eelmise auto liising hakkas läbi saama (ostsin 4a. vanuselt) ja kilomeetreid oli kogunenud rohkem kui 200 000 nimetatud isendil, siis alustasingi uue sõiduvahendi otsimisega, järjekordselt nii 3 ... 5 a. vana, kuid seekord millegi mugavama (et ei mõjuks enam seljale, pikad sõidud üle Eesti) ja pisut luksuslikuma valikuga. Samas olen üsna tagasihoidlik, seega valikutest langesid kohe välja Audi/BMW/Mersu. Ja kindlasti diisel, kuna sõidukit vajan siiski töövahendina (kütuse kulu) ja lihtsalt diislid meeldivad (viimased autod on kõik olnud diislid). Samas siin foorumis teie poolt kiidetud 3.0TDI mootor minus vaimustust ei äratanud, kuna nimetatud mootori hooldus on tunduvalt kulukam. Seega valikusse jäi Saab 9-5 (9-3 tundus siiski liiga Opel vektra moodi), värv mitte must (liiga BMW moodi), 2,2TDI mootor ja vanust 3 ... 5 a. ning läbisõitu mitte üle 150 000 Km. Ja oluline oli ka käibemaksu teema, kuna soovisin osta autot firma alla.
Auto otsimine:
Ning kokku kulus otsimisele 3 kuud ja paraku Eestist midagi ei leidnud. Siiski Tartus Micro Autoaias oli mitmed isendid, kuid hinnad, tule taevas appi ja allahindluse jutu peale õeldakse, et müüme sama summa, aga koos käibemaksuga, endal autod ikka päris kaua seisavad (siit esimene nipp autoostjatele, vaadake tähelepanelikult, millal internetti riputatud pilt ümbritseva ilma järgi tehtud on).
Ja nii alustasingi otsinguid interneti kaudu väljaspoolt Eestit.
Sai tänu teie foorumi õpetusele läbi käidud nii Soome, Rootsi, Saksamaa kui ka Sveitš, Austria, Belgia ... Viimaks võtsin käsile Google ja valisin täpsema otsingu ning panin sinna oma soovitud auto mudeli (fraasiks näiteks Saab 9-5 2,2) kui ka kas rootsi või saksa keelsed sõnad "Hind", EUR ... ja valisin et otsitakse ainult näiteks .se, .de või .be alt. Nimetatud otsing oligi kõige tõhusam, kuna tõi välja ka oksionitel olevad autod. Ja järgmine samm oligi väljaspool Eestit toimuvate oksionite vaatamine, näiteks tuli välja selline isend:
http://www.autorola.de/consumer/expbid.do?exp=408476&zz=1
Kuid kuna Saksa keelt ei valda ja nimetatud keskkonnas jäi arusaamatuks, miks oksione korraldatakse kolmes kategoorias (eraisikud/firmad/omanikud, nimetatud auto puhul omanik - omanik?) registreerimisel päris jama andmetesse ka panna ei tahtnud, siis jäi nimetatud valik katki.
Ja tähelepanekud maade lõikes:
Soome: Antud kriteeriumitele vastavat autot polnud
Rootsi: Valikut juba oli, kuid paljud autod 3a. vanuselt juba rohkem kui 200 000 läbisõiduga ning järgmine märkus: Nimelt hakkas meeldima üks isend, hind oli 220 000.- , läbisõit 168 000 Km ja võtsin telefoni ning helistasin internetis olnud numbrile, kuid tuli välja et eraisik müüb, seega käibemaksuta mulle autot müüa ei saanud, veel enam, ta oli selle auto oma töökohast välja ostnud ja müütas nüüd ise (soovis lisateenistust). Seega osad eraisikute poolt müüdavad autod ei pruugi omanikuna tegelikult eraisikute omad olla. Samas tundus mulle läbi Rootsi tagasi sõites, et rootslased autoomanikena on rahulikumad (vähem gaas põhjas - pidur põhjas sõitjad, kui Kesk-Euroopas).
Sveitš: Hinnad olid suhteliselt soolased ja kindlasti miinus mägised teed, ehk vatti saavad nii mootorid, kui ka pidurid.
Austria:Valikut peaaegu ei olnud nagu Soomes.
Saksamaa: Suurem osa autodest olid 3.0TDI mootoriga ja paljud musta värvi, siiski midagi leitsin, kuid omanikud(firmad) minu inglise keelsetele e-mailidele ei vastanud.
Holland: Autod mis välja tulid olid enamasti 1 .. 2 a. vanad ja hinnad kõvasti üle 300 000.-
Hispaania: Isegi seal olid mõned minu kriteeriumitele sobilikud autod olemas, kuid liiga kaugele järgi minna.
Taani: Seis sama nagu Austria/Soome, suurt midagi ei leidunud ja kallis
Belgia:No siin pisut midagi oli. Muide väga kasulik on võtta lahti lehekülg www.saab.com ja valida siis huvi pakkuv maa, seejärel valida kontaktid ja otsida välja kohalikud Saabi müüate andmed ning seejärel nimetatud automüüate interneti lehed läbi otsida, otsides just kasutatud autosid.
Ja oma auto tõin ma ära just Belgiast, mitte küll Saabi esindusest vaid väikelinna autoplatsist http://www.mastercar.be/
Kuidas mina autot ostmas käisin:
Antud automüüa suhtles küll inglise keeles ja päris hästi,
midugi kiitis ta auto paremaks, kui ta tegelikult oli, kuid sellest hiljem. Kuna pildi peal midagi hullu ei paistnud ja sisetunne nii minul kui ka kaasal (alati küsige, neil ju intuitsioon parem) midagi halba ei õelnud ja tausta kontroll (nimetatud interneti aadressi nime ja firma käibemaksu kohuslase numbri kontroll) ka õnnestus, siis kandsin raha ära, istusin lennukisse ja sõitsin auto järgi. Siit minupoolne järgmine nõuanne: Ettemaksu asemel soovitan tasuda kohapeal üle interneti (ärge unustage oma päevalimiiti tõsta pangas) ja arvestage, et viibite kohapeal minimaalselt 2 päeva (nii kaua võtab aega tavaline raha ülekanne, kiirmakse mitte vähem, kui ööpäev).
Käibemaksust ka veidi. Nimelt Belgias on ta 21%, Rootsis vist 25%, seega siit tuleb ettevõtte alla ostmisel lisakokkuhoid.
Ja auto hinda langetati 300 eur-i + käibekas alles siis, kui lubasin rikkalikult Eestimaa paremaid likööre (Vana Tallinn jne.) kaasa võtta.
Seiklustest ka veidi:
Paraku lennukid nädala sees lendavad Brüsselisse vaid õhtul, kohalejõudmisega 18:00 ... 19:00, seega tuli meil leida rong, mis viiks väikelinna 100Km Saksamaa poole ja otsida öömaja. Brüssel ise on kole, inetu ja räpane linn. Lisaks loomulikult pole kuskil eriti infot saksa/inglise keeles, kuid inimesed siiski keeli oskasid. Rongipiletid ostetud (2 peatust, siis ümberistumine, aega 8 perooni vahel valida ainult 18 minutit, kuid saime hakkama). sõitsime kokku 2 tunniga oma väikelinna ja asusime hotelle läbi sõeluma. Paraku selgus, et esimene oli odavaim hinnaga 89 eur (Samas olen lõuna-Saksas ööbinud 54eur-ga) kahene tuba.
Magasime välja ja 800m, süda vappumas, hommikust jalutamist oma Saabi poole.
Jõudsime pärale, võeti soojalt vastu, nägin isegi oma Saabi, ja siis vana (juhataja/omanik ise tegeles meiega, plats väiksem kui keskmine kuid täis ainult luksusautosid, kaasa arvatud Humler) hakkas rääkima, et kiiresti vaja Brüsselis dokumendid (kindlustus + transiitnumbrid) korda ajama minna (jutt tegelikult õige, kuna oli reede ja minusuguseid (kogu Belgia peale ainult üks ARK)samu toimetusi tegemas palju). Mina vastu, et tahan ka autot näha, kuid oh ime auto
platsilt kadunud. Tegelikult mindi kiirelt tehnilist ülevaatust tegema kindlustuse ja transiitnumbrite jaoks. Tuli siis auto tagasi, istun sisse ja vaatan, hoolduse tuli põleb. Ütlen siis, et enne ära ei lähe, kui kõik korras ei ole. Vana ei vaidlenud üldse vastu, ütles et mingit probleemi, käivad lisaks Saabi testi alt kohe läbi. Rahunesin siis maha ja lasin neil siis joosta ning ise läksin omanikuga Brüsselisse pabereid korda ajama. No omanik siis vaatab oma platsi peale mõtleb, millise autoga me küll lähme, vibutab näppu ja sõrm peatub Land Roveri peal, samas numbreid ees ei ole. Ja oh imet andis kohe oma töömehele käsu ning suvalise platsi ääres olevalt Volvolt keerati numbrid maha ja pandi sellele autole ette.
No võttis pea vangutama, kas ma sattusin Venemaale või...
Ja sellele lisaks Brüsselisse sõitsime 170-ga (lubatud 120), vana rahustas, et teab, kus peidetud radarid asuvad.
Nii kindlustuses (kestvus 1 kuu, maksis 196EUR) kui ka ARK läks meil üllatavalt kiiresti, olgugi et rahvast oli palju. Loomulikult vana sebis ka nii ja naa. Ja ARK annab tasuta sulle vaid 1 numbri, teise numbri pead ostma ARK ees seisvast bussist (10EUR), kus neiuke laob ja teeb lisanumbri paari minutiga. Kõigele lisaks vana ei saanud isegi parkimise trahvi (lihtsalt jooksupoissi, kes müüb polnud ja ei pidanudki tihti näha olema) e. kõik sujus ka vanale ootamatult valutult ja kiiresti.
Sõitsime tagasi, andsin liköörid üle surusime kätt ja asusin koduteele läbi Saksa/Taani/Rootsi (kus olid parimad kiirteed, kuid kiirust ületada ei tohi, absoluutselt kõik meis ca. 20 Km/h kiiremini sõitnud kohalikud võeti maha ja politsei sõidab ainult Saabide ning Volvodega).
Kokkuvõtteks, kui lähete Belgiast ostma ja tahate ise tagasi autoga tulla, nõudke, et müüa aitaks transiitnumbrite/kindlustuse asjad korda ajada, kuna ise seda teha, nähes palju jama sellega on, ikka väga keeruline.
Autost ka pisut:
Niisiis tegemist on Saab 9-5 Vektor Estate 2,2TDI 2002, 3 a. hõbedane, olnud Brüsselis firma käes tööautona, läbisõit 150 000. 1 omanik, hooldust tehtud esinduses ainult 100 000 Km-ni (siis sai vist garantii läbi ja otsiti odavam koht),
igasuguseid raamatuid sitaks kaasas, kaasa arvatud liisingu ja kindlustuse paberid jne. Ka kogu euroopa Saabi esinduste aadresside raamat. Ja arvatavasti esimene auto minul, mis ei ole olnud avariiline. Kuigi nimetatud isend peaks olema täislisadega, puuduvad siiski istme (on sport-nahkistmed) ventilaatorid ja mootoritega esiistmed, tagaistmete soojendus ning stabiilsuskontroll. Tundub, et erinevatesse regioonidesse müüakse Saabe suhteliselt erinevas baas-varustustasemes.
Kuid on olemas pardakompuuter (siiski näitab keskmistatud väärtuseid, kogu kojutoomise (1700Km) kütusekulu oli 6,7, Rootsis stabiilselt kiirteel sõites ja peatusi tehes 6,1, kuid Eestis tangitud Statoili kütusega Tallinnast kesk-Eestisse 6,6 kiirusega 100 Km/h, seega meil on kütus selgelt nirum kui normaalses Euroopas, Hetkel sõitnud ca. 5000 km juba ja Eestis keskmine kütuse kulu 7,3 , keskmise kiiruse 56Km/h juures) koos reisi planeerijaga, kliimaseade, mis arvestab ka seda, kas kõrvalistuja on olemas ja auto seisma jäädes foori all näiteks lükkab automaatselt siseõhu kasutuse käima, ise tumenev tahavaatepeegel, vihmasensor, ABS, 17" laiad valuveljed, millega on suisa lust sõita Euroopa kiirteedel, kuid meil!? jne. mida pole veel avastanud.
Kuid eelmine omanik on olnud ikka päris raske jalaga, pidurikettad on kulunud ja mootorit pikkisuunas hoidev väike padi ees loksub, kuid ükski koht sillas/mootoris ei kolksu, auto on tõeliselt vaikne, suisa uinutab ja palju vaiksem kui analoogilise mootoriga 9-3 Saabid. Samas kõik filtrid said ära vahetatud ja ükski neist ei olnud väga must, muide kõik on ainult elemendid, suhteliselt odavad (õli, õhk, kütus ca. 700.-). Ja miinus poole pealt veel, nimelt selle autoga on ikka asju veetud, nii et tagant uste kohal olevad postid on sisselõigetega. Kuid juhtpaneel ja kõik ees olev on korras ja puhas.
Ja mugav auto on küll, seega olen väga rahul. Kavatsen teda pidada nii 3 ... 5 aastat (võib-olla keegi paneb ennast juba järjekorda) ja siis uuema vastu vahetada, kuid hetke "Traktor" Saabe varustatakse ainult mingite Fiat-i 1.9TDI mootoritega, mis on selgelt üle forsseeritud, ehk pikka iga neil ei ole, seega mis tulevikust saab, kas jään Saabile truuks (no ei taha bensuka peale kolida), seda näitab aeg.
Üks asi tuli veel meelde:
Küsimus: Kes on kõige hullemad kihutajad Saksamaa kiirteedel?
Vastus: Golfi ja selle klassi lähedal olevate autode omanikud, nagu tüütud sääsed pirisesid minust (150 rauas minul) oma ca. 170 mööda. Ja nii need autod Eestisse jõuavad, mahlad väljas.
--------------------
Tervist,
Peagi seisab ees auto vahetus ja ühe valikuvariandina olen välja valinud ka Saab-i, siis kas 9-3 või 9-5 ja on tekkinud mitmeid küsimusi nimetatud autodega seoses, seega oleksin ääretult tänulik, kui leiaksin vastused ja te aitaksite autot valida. Esmalt, kuna olen paadunud diisli fänn ja ei pea oluliseks kiirendusomadusi, kuid üldist sõidumugavust, siis on valida ainult kas 9-3 2.2Tdi või 9-5 3.0Tdi (paraku 2.2Tdi-d pole kuulutustes kohanud). Ja siinkohal siis küsimused, millele piisavalt vastuseid teie toredast foorumist ei saanud:
Nagu ma aru saan, siis 9-3 on valmistatud Opel Vektra baasil, kuid kas ka 9-5. Ja üldse ei kipu teie foorumist selguma täit tõde sellest, kui palju siis reaalselt tänapäeva või kuni 5 a. vanused Saabid üldse õiged Saabid on.
Prooviautodega kogemused järgnevad:
9-5 3.0 2002a. : istud sisse, süüde sisse ja ventilaatorid käima ning tunne on tõesti, nagu lennukis, tõeline fiiling, sammas 9-3 2.2 Tdi 2003.a. no ei ole seda, nagu polekski tõeline Saab, lisaks mootori müra salongis liialt suur ja auto pardaarvuti suisa nõuab, et ka elektripirni vahetamisel pead esindust külastama.
Veel lisaks järgnev küsimus: Teie foorumis olid päris kenad pildid avariist, kuis Saab ja BMW otsapidi kokku sattusid, kuid kas ka 9-3 on sama tugeva kerega, kui Vektra baasil, siis raske uskuda?
Ja lõpetuseks mõned nopped, mis olen leidnud, ehk aitate kommenteerida:
http://www.auto24.ee/clients/armiger/used/detail.php?sid=8a321bca4e34df007b28d4fa6358083c&tid=1128880510
Auto tundub päris tore, vaatamas pole käinud, kuid milleks üldse sellist spideomeetri näitu näidata.
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php/Saab+9-5/sid=bf82e16e5fe1e655b13ebd91c993e850/tid=1128880074
Tekib küsimus, et kuidas 2 Saabi on leidnud tee WV esindusse, kas teie ridadest on tõesti 2 lahkunut.
Olen ääretult tänulik kommentaaride eest.