Auto on hakanud aina rohkem ja rohkem ühte imelikku häält tegema. Häält võib kirjeldada kahinaga, nagu miski hõõrduks raskesti kuhugi vastu vms. Kõik iseenesest töötas, aga lõppes asi sellega, et pärast 10 minutit sõitu hakkas kapoti alt ka tossu tulema, ja see tuli kliima kompressori juurest. Ei teagi siis kas rihm hakkas tossama või kompressor ise. Ei aidanud ka ACC OFF režiimis sõitmine, sest rihm liigutab kompressorit ju igaljuhul kogu aeg.
Sõita enam ei julge, mida teha järgmiseks? Kakkuda lahti ja uus kompressor panna lihtsalt? Julgeks ka kasutatud varuosa asemele panna? Või tuleb see kahina hääl ikka kliima kompressorist? Alguses kahtlustasin kohe turbot, aga õnneks sealt ikka mingit tossu ei tulnud ja boost on igati korralik ja helitu.
Autoks siis 2.0 bensukas 2000a.
Kas kliima kompressor läbi?
Kui kahin tuleb kompressori juurest, siis tõenäoliselt on väline laager oma elu lõpus. Soovitav on mitte rohkem sõita, kui laager puruneb, võib ka rihm... Lisaks hõõrub loperdav kompressori ratas vastu mähist, mis kuumeneb üle, lühistub, ja ka siduriplaat võib kõlbmatuks muutuda. Ajutiselt(või ka igavesti) võib kompressori "skeemist" välja jätta, lühem rihm 6PK1805. Laagri vahetus ei ole keeruline, aga tülikas siiski. Aga kõigepealt rihm maha ja kontrolli, kas kompressori rihmaratas loksub.
Seda kliimakompressori laagri vahetust just alles ise tegin (selliselt läks kõrbema, et sõidu ajal akent lahti hoida ei saanud). Kui kompressori kätte saad, siis kruustangidega pressid laagri välja ja uue samasuguse sisse. Rasket pole seal küll midagi.