9-3 mootorituli

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
9-5LPT
Postitusi: 1236
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#1

K Mai 28, 2014 10:35

Tere! Mure järgmine: Auto seisis kolm nädalat, ja kui käima panin siis hakkas suht tugevalt suitsema, soojaks minnes nagu kadus ära see. Sain mingi pool tundi sõita ja viskas mootoritule põlema, jätsin auto seisma, kontrollisin kõik asjad üle kapoti all mida võimalik oli - jahutusvedeliku, õlitaseme, muude vedelike olemasolu - kõik normis. Võtsin aku juhtme maha mingiks ajaks ja siis oli tuli kustunud, aga süttis üsna pea uuesti. Tuttav kes mul taga sõitis mainis et suhteliselt imelikku haisu tuleb ka, nagu mädahais või midagi sarnast ja arvas et katalüsaator võib umbes olla? Jõudlus kehvemaks jäänud küll ja turbo jääb ka pigem sinna kollase osa lõppu, enne käis ikka punasesse ka. Proovin täna diagnostikas ära käia, vaatan mida nad välja loevad.
Kogenud Aeronaut. :drive:
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1888
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#2

K Mai 28, 2014 11:37

Kui (muna)mädahaisu tagant tuleb, siis katalüsaator veel töötab. Kui süüde sees, mitu korda Check Engine tuld vilgutab? Mis aasta 9-3 sul on? Punase või musta süütekassetiga?
9-5LPT
Postitusi: 1236
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#3

K Mai 28, 2014 16:28

Mul on 2000a, 136kw - ei vilgutagi check enginet, poleb see nagu pump vms sarnane asi tuluke, arvutisse saan siis lisan pildi - see ongi mu arvates mootorituli. Must DI kassett.
Kogenud Aeronaut. :drive:
richard
Postitusi: 947
Liitunud: P Apr 07, 2013 11:26
Asukoht:
Auto:

#4

K Mai 28, 2014 16:46

no see pump vms asi ongi check engine ju.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1888
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#5

K Mai 28, 2014 16:49

Tundub nagu suur õhuleke. Boosti voolikud ja vaakumi voolikud vaja kontrollida. Võimalik, et ka õhulugeja. Seda mootori tuld vilgutab ainult kiirendades? See viitab tõsisele mootori töö häirele, mis võib põhjustada mootori purunemist. Aju kaitseb mootorit hetkel.
9-5LPT
Postitusi: 1236
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#6

K Mai 28, 2014 17:57

See tuli põleb kogu aeg. Eks vaatan voolikud üle kodus, pole nagu seda jõudlust mis enne oli, kasutaja skyline aitab siinkohal diagnostikaga hädast, eks siis vaatab edasi.

Edit: http://saabworld.net/f144/p1110-charge-air-bypass-valve-25528/ viga selles, proovin homme ravi otsida ja selle omale ära tõlkida.
Kogenud Aeronaut. :drive:
9-5LPT
Postitusi: 1236
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#7

N Mai 29, 2014 14:56

Lahti oli üks voolik, bypass klapi otsast algab ja jookseb tulemüüri juurde - lahti oli tulnud see tulemüüri poolne ots ja üleüldse see voolik oli suhteliselt murenenud ja vana oma olemise koha pealt. Vahetasin selle välja ühe silikoonvooliku vastu, mis küll on läbimõõdult pisut väiksem aga vast ajab asja ära - nullisin tule ära akujuhtme eemaldamisega, eks näis kas sai korda kui õhtu poole liikvele lähen.
Kogenud Aeronaut. :drive:
richard
Postitusi: 947
Liitunud: P Apr 07, 2013 11:26
Asukoht:
Auto:

#8

N Mai 29, 2014 15:53

Lahti oli üks voolik, bypass klapi otsast algab ja jookseb tulemüüri juurde - lahti oli tulnud see tulemüüri poolne ots ja üleüldse see voolik oli suhteliselt murenenud ja vana oma olemise koha pealt. Vahetasin selle välja ühe silikoonvooliku vastu, mis küll on läbimõõdult pisut väiksem aga vast ajab asja ära - nullisin tule ära akujuhtme eemaldamisega, eks näis kas sai korda kui õhtu poole liikvele lähen.


et su vaeva natuke säästa - seda tuld saab nullida ka vastava kaitsme eemaldamisega/tagasi panemisega. Ilmselt vähe lihtsam kui akujuhet maha keerata :) ma arvan, et su masinal samamoodi...googelda, ma ei mäleta mis number kaitse see oli.
9-5LPT
Postitusi: 1236
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#9

N Mai 29, 2014 16:59

Küsiks parem millest see paha lõhn tekib, on selle vastu ka mingit rohtu?
Kogenud Aeronaut. :drive:
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1888
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#10

N Mai 29, 2014 17:17

Ebakvaliteetne kütus ja mittetäielik põlemisprotsess. Põlemisprotsessi mõjutavad paljud tegurid. Võimalik, et mootoriõli satub sinna kuhu pole vaja ja tekitab seda lõhna.
mrx633
Postitusi: 3
Liitunud: E Juul 11, 2016 23:03
Asukoht:
Auto:

#11

E Juul 11, 2016 23:13

Tere!
Minul mure selline et ku süüte sisse panen põleb mootori tuli seni kuni auto käima panen siis kustub ära? Kas saabidel ongi nii või on midagi viga? Olen uus saabi omanik :)
Autoks: Saab 9-3 1.9 110kW diisel
flood
Postitusi: 227
Liitunud: K Juul 11, 2007 16:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu/Saaremaa
Auto:

#12

T Juul 12, 2016 16:49

Samamoodi pölevad armatuuris ainult süüte keeramisega airbag, aku laadimine, õlirõhk, ABS.
Saad aimu, et asjad funktsioneerivad.
mrx633
Postitusi: 3
Liitunud: E Juul 11, 2016 23:03
Asukoht:
Auto:

#13

T Juul 12, 2016 16:53

Aga need teised tuled kustuvad ära kui hoida süüdet sees.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#14

T Juul 12, 2016 18:36

Täiesti tavaline teema, kõik on OK ja muretsemiseks pole põhjust.
mrx633
Postitusi: 3
Liitunud: E Juul 11, 2016 23:03
Asukoht:
Auto:

#15

T Juul 12, 2016 18:45

Tänud, loodan et kõik ok, kuna esimene saab siis pole veel nii kursis! (y)
Vasta