Milline väljalaskesüsteem?

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
Kasutaja avatar
Matspoiss
Postitusi: 20
Liitunud: E Jaan 27, 2014 12:44
Asukoht:
Auto: Saab 9-3, 2001
Kontakt:

#1

R Nov 07, 2014 17:31

Õhtust!

Viimasel auto all käimisel (bensupumba vahetus) avastasin, et summuti tagumine pütt on oma viimase hingamise peal - läbi roostetanud ja vaevalt massina küljes. Selmet vahetada ainult viimane pütt ja oodata ülejäänud süsteemi roostetamist, mõtlesin vahetada kogu väljalaskesüsteemi millegi korralikuma vastu.

Väikese uuringu tagajärjel avastasin, et palju kiidetud on Saabsport 2.5'', kuid seda ei suuda ühestki varuosapoest netis leida. On neid veel üldse liikvel? Komplektse süsteemina leidsin ainult sellise: http://www.genuinesaab.com/catalog/product_info.php?products_id=881 - on see oma hinda väärt?

Autoks 2001a 9-3, 2.0 bensiin, b205r, stage 1 - pean piinlikkusega tunnistama, et ei ole veel viitsinud oma autoteemat teha, kuigi kirjutada oleks juba palju.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

R Nov 07, 2014 23:04

Kui aus olla, siis ei anna see tuningsumps su autole juurde.... ...mitte kui midagi peale teadmise, et et on tuning ;)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
SvenR
Postitusi: 269
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht: Võrumaa
Auto:
Kontakt:

#3

L Nov 08, 2014 9:13

Ei anna midagi suurt juurde, juhul kui kat. jääb tehase oma. Kui panna ka nn. sport kat ja suurema läbimõõduga väljalase siis muutub väljalaskegaaside lahkumine vabamaks ning sellest ka kergemaks turbo liikumine, mis võimaldab turbol olla pisut tootlikum.
Rootslane kagunukas!
Volvo diagnostika 1996-2016 autod, FB Volvokodu.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#4

L Nov 08, 2014 18:26

Vaheta tagapütt välja kui muu on ok.
Selle softiga, mis sul seal praegu, pole katakaid ka mõtet eriti näppida. Minumeelest liikus niigi hästi edasi, selle kohta mis on.
Summutitöökojad teevad sulle sinna customsummuti soodsamalt , kui plekk oluline on.
Sent from my Monte Carlo using B236
SvenR
Postitusi: 269
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht: Võrumaa
Auto:
Kontakt:

#5

L Nov 08, 2014 22:08

Custom tuleb odavam vaid kui ise teed. Korralik koht küsib rohkem kui mõni cat-back komplektide müüja ja odavalt tegijalt saad ainult jama mis võrdne parimal juhul originaaliga.
Rootslane kagunukas!
Volvo diagnostika 1996-2016 autod, FB Volvokodu.
Kasutaja avatar
Matspoiss
Postitusi: 20
Liitunud: E Jaan 27, 2014 12:44
Asukoht:
Auto: Saab 9-3, 2001
Kontakt:

#6

L Nov 08, 2014 23:02

Tänud kaasa mõtlemast!


Kui aus olla, siis ei anna see tuningsumps su autole juurde.... ...mitte kui midagi peale teadmise, et et on tuning ;)

Lootsin, et kvaliteetse jupi tellimisega kaasneb ka roostekindlus ja plärina vähenemine. Ainult tuuningu nimel seda klotsi muidugi auto alla ei veeretaks, nii et kui kasutegur stocki üle tõesti puudub, siis ei ole antud jupil tõesti suurt mõtet.

Ei anna midagi suurt juurde, juhul kui kat. jääb tehase oma. Kui panna ka nn. sport kat ja suurema läbimõõduga väljalase siis muutub väljalaskegaaside lahkumine vabamaks ning sellest ka kergemaks turbo liikumine, mis võimaldab turbol olla pisut tootlikum.

Ma millegi pärast eeldasin, et komplektis on kogu väljalase, aga ei - siis tuleks jah downpipe + kat. ka tellida. GenuineSaab lehel siis järgmine tükk: http://www.genuinesaab.com/catalog/product_info.php?products_id=513 - on seda siinmail kellelgi soodsamalt/kvaliteetsemalt saada?

Vaheta tagapütt välja kui muu on ok.
Selle softiga, mis sul seal praegu, pole katakaid ka mõtet eriti näppida. Minumeelest liikus niigi hästi edasi, selle kohta mis on.
Summutitöökojad teevad sulle sinna customsummuti soodsamalt , kui plekk oluline on.

Üks rumal küsimus veel - kuhumaale "tagapütt" ulatub? Praegu on läbi roostetanud ka need kinnitused, mis sumpsi auto keskel kinni hoiavad - kas need vahetuvad koos tagapütiga?

Teine point nende juppide vahetamisel oli muidugi see, et kui kunagi tekib mõte stage 3 peale kolida, siis on põrandaalune töö juba tehtud ja ei ole ilmaaegu stock pütti ostnud. Õige asja eest ei häbene ma sugugi raha auto alla panna - eesmärk on ta ikkagi suurepärasesse korda ajada. Peaasi, et mõttetute tuuningjuppidega endale tünga ei tee - sestap ka see uuring siin.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#7

L Nov 08, 2014 23:14

Otsi keegi kes DP keevitab.
Minumeelest on need bolt on süsteemid kallid sellise hinnaklassi auto juures. Alternatiivseid lahendusi on palju. Kui, siis olen läinud seda teed pidi:
2,5"DP, sealt edasi kat, või mõlemad minema, sport asemele, progeda välja teine oxy andur…. ja kogu summuti edasi 2,5". Ei pea ju RV olema ja palju se toru ikka maksab. näit 5t tööd , materjali kulu ca 100.
Vaid tagapüti vahetusega "in general" muutub lärm kõvemaks, mida ei ole maanteekiirusel hoomata, aga tühikäigul joriseb.
EDIT: Tagapütt ulatub ca tagasilla kohale, seal on üleminek klambrina.
Sent from my Monte Carlo using B236
SvenR
Postitusi: 269
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht: Võrumaa
Auto:
Kontakt:

#8

P Nov 09, 2014 11:49

Olen näinud meil valmistatud custom väljalaset mille üle sommid enne dynot irvitasid ja pärast dynot käisid mõõdulindi, nurgamõõtja ja supleriga auto all asjatasid. See väljalase maksis korraliku summa ja polnud roostevabast. Tüüpiline mis odava custom cat-back väljalaskega saad on lärm nii vaikselt kui ka kiiresti sõites. Näiteks kunagi soetasin rootslaste Simonsi cat-backi Mazda 323 alla millele sai ehitatud ka custom sisselase kuni koldeni, tulemuseks oli tavasõidus originaaliga sarnanev vaikus ning ülevaatusel normi piiridesse jäänud heitgaasid olenemata sellest et peale katalüsaatorit olid vaid 2 otseläbi pütti. Samas piitsutades oli selline mõnus sportlik müdin mitte enamikelt "tjuuning" pannide pealt tuttav mõttetu plärin.

https://www.youtube.com/watch?v=vGDN3MaLe2E&feature=youtu.be
Rootslane kagunukas!
Volvo diagnostika 1996-2016 autod, FB Volvokodu.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#9

P Nov 09, 2014 13:02

Kasuta pikemaid või suurema ruumalaga pütte, see tõmbab heli valjuse maha. Isegi kui otseläbi on. Catback süsteem ei mõjuta heitgaase. Tavalisest roostevabast samm edasi on Inconel. Musta metalli peale on mõtetu raha raisata.
Kasutaja avatar
Matspoiss
Postitusi: 20
Liitunud: E Jaan 27, 2014 12:44
Asukoht:
Auto: Saab 9-3, 2001
Kontakt:

#10

K Dets 10, 2014 11:42

Operatsioon "Mädanenud švamm auto alt" edukas! Eesmärgiks oli kogu roostetava jura välja vahetamine ja põhjaaluse tulevikukindlamaks ehitamine.

Downpipe sai ühe foorumikasutaja poolt ehitet 3'' variant, geneerilise sportkatiga. Päris vahelt ära ei tahtnud katti jätta, kuna ülevaatuste tarbeks ei ole mahti seda alati edasi-tagasi kruvida ja nii palju jõudu autol ei hakka ilmselt kunagi olema, et metallkatt piirama jääks. Külge said mõlemad hapnikuandurid - veateadet ei ole, nii et Saabik paistab ainult ühe katiga rahul olevat.

Catbacki ehitamist vaagisin nii- ja naapidi - ei tahtnud lihtsalt tagumist pütti vahetada ja ootama jääda, mil mõni muu jupp ära laguneb. Lõppeks võtsin autoosad.ee-st Simonsi catbacki, et sobitamise ning kvaliteedi peavalu ja ajakulu minimaalselt oleks. Tükk on korralik, kaasas kõik uued riputid ja klambrid jms. Vana tagumine pütt oksendas välja kilekotitäie roostepuru, kui lõpuks auto alt ära raiutud oli.

Tulemus väga mõnus - turbokell käib rahulikult punase lõppu (enne jäi siiski heal juhul poolepeal seisma), hääl on märksa sügavam ja kadunud on roostekohin auto alt.

Suurimad tänud kasutaja similar-le, kes ennastsalgavalt oma garaaži jagas ja külmal päeval vahetustöö ära tegi!
Vasta